Gå til innhold

Har du blitt tatt for å være fra ett annet land?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange ganger. 

Er lysblond, blåøyd, og typisk "nordisk". Snakker flyende engelsk, men man hører selvfølgelig at det ikke er morsmålet. 

Er innom de fleste verdensdeler i løpet av et år. Og de gjetter på amerikansk, kanadisk, tysk, britisk, islandsk, finsk, svensk, dansk, nederlandsk.... Veldig sjeldent de treffer på Norge. 

Anonymkode: 65731...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr det "ser øst-europeisk ut" egentlig?Like vagt som å si at noen ser vest-europeisk ut. For hva betyr det-svensk, italiensk eller keltisk?Jeg er fra Baltikum og slik utseende du beskriver er slett ikke vanlig, det er et unntak og ikke en regel, men vi er jo også øst-europeere

Anonymkode: cec11...0ec

Jeg er ikke sikker selv, men kjenner jo folk fra Baltikum og syns det er fine mennesker:) måten jeg har hørt det på, er faktisk av folk som er baltiske. Da jeg bodde i Oslo, slapp dørvakter fra Bosnia meg forbi i kø og kalte meg «søster» osv. Jeg syns det var hyggelig, uten at jeg vet hva med meg som ser østeuropeisk ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Tutten said:

Jeg er ikke sikker selv, men kjenner jo folk fra Baltikum og syns det er fine mennesker:) måten jeg har hørt det på, er faktisk av folk som er baltiske. Da jeg bodde i Oslo, slapp dørvakter fra Bosnia meg forbi i kø og kalte meg «søster» osv. Jeg syns det var hyggelig, uten at jeg vet hva med meg som ser østeuropeisk ut....

Du blander noe her. Bosnia ligger i Balkan, Baltikum er en helt annen region som består Litauen, Latvia og Estland og ligger ved Østersjøen, på den andre siden av Sverige.

Anonymkode: cec11...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange ganger. 

Er lysblond, blåøyd, og typisk "nordisk". Snakker flyende engelsk, men man hører selvfølgelig at det ikke er morsmålet. 

Er innom de fleste verdensdeler i løpet av et år. Og de gjetter på amerikansk, kanadisk, tysk, britisk, islandsk, finsk, svensk, dansk, nederlandsk.... Veldig sjeldent de treffer på Norge. 

Anonymkode: 65731...025

Det er nok fordi Norge er et lite land og ikke så kjent utenfor Europa som landene du ramser opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du blander noe her. Bosnia ligger i Balkan, Baltikum er en helt annen region som består Litauen, Latvia og Estland og ligger ved Østersjøen, på den andre siden av Sverige.

Anonymkode: cec11...0ec

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du blander noe her. Bosnia ligger i Balkan, Baltikum er en helt annen region som består Litauen, Latvia og Estland og ligger ved Østersjøen, på den andre siden av Sverige.

Anonymkode: cec11...0ec

Snakket om Bosnia og Baltikum separat (kolleger fra Latvia). Ville forklare hva jeg mente med Øst-Europeisk. Anser både Bosnia og Balkan-landene som østeuropeiske.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Det er nok fordi Norge er et lite land og ikke så kjent utenfor Europa som landene du ramser opp.

Enig. Fort gjort å glemme hvor lite og ukjent Norge er for mange. 

Anonymkode: 7899e...096

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser spansk/latino ut har jeg hørt. Mørk i huden og langt svart hår. Dog har jeg lys grønne øyne, så det skiller seg ut. 100% norsk. 

Anonymkode: 1c779...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble bedt om å dra meg til helvete tilbake til der jeg kom fra. Rasisme er gøyalt, altså. 

Anonymkode: a77e2...f07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2019 den 14.06, Maestro skrev:

Blir tatt for og være irsk, pga det røde håret. 😂

Samme her👩🏻‍🦰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, både fra Spania og Afrika. Jeg er hvit som papir. Mistenker at personen var i delir..

Anonymkode: f5e09...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par vestlendinger spurte om jeg var svensk, fordi jeg hørtes så ut som en svenske som prøvde å snakke norsk. Jeg er fra Nord-Norge.

Endret av Brabla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2019 den 13.35, AnonymBruker skrev:

I dag kom jeg i prat med en som var sikker på jeg var fra Sør-Amerika ett sted (er 100%) Det syns jeg var kjempe koselig og artig. Andre som har opplevd dette å bli tatt for å være fra ett annet land ?

Anonymkode: 42b1a...a39

Når jeg reiser rundt i Europa snakker folk alltid morsmålet sitt med meg, så jeg har blitt tatt for å være engelsk, spansk, fransk, tysk og italiensk. 

Jeg ser for øvrig ut som nordmenn flest - og kunne dermed like godt vært norsk, engelsk, irsk, nederlandsk, polsk, spansk, finsk, svensk, dansk, belgisk, fra USA (i den grad folk er fra USA) eller tysk. Eller fra en bråte andre land med tilsvarende utseende. «Norsk» er ikke et spesifikt utseende, selvsagt. 

Anonymkode: 62b3f...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt tatt for å være engelsk utallige ganger på grunn av navnet, men utseendet mitt har aldri ført til noen spekulasjoner.

Anonymkode: 6cc40...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...