Gå til innhold

Har du blitt tatt for å være fra ett annet land?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg snakker engelsk tror folk jeg er fra Irland - og det er jo koselig siden jeg elsker Irland :)  ellers har folk trodd at jeg var Sveitsisk eller polsk. Herlig blanding altså, hehe

Anonymkode: d06b2...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har flere ganger blitt tatt for å være italiensk pga hvordan mitt norske etternavn uttales når særnorske bokstaver må endres til ae og o, i kombinasjon med at jeg har brune øyne og mørkt hår. 

Anonymkode: f589a...ea4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt tatt for å være italiensk 😊 Er fra Nord-Norge, har brune øyne, mørkeblondt hår (som etterhvert er blitt noe grått) og blir fort brun på sommeren. Jeg gestikulerer også en del når jeg snakker  

Så vidt jeg vet er jeg 100 % nordisk, men det kan vel hende det har vært en søreuropeer involvert for noen generasjoner siden 😊

Anonymkode: 7b95c...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tulling fra Østlandet spurte om jeg var fra Island 😠 Det hadde med språk, og ikke utseende å gjøre.

Anonymkode: bc263...ba6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt fra noen utlendinger i Norge at jeg ikke ser norsk ut.. Og da jeg var i Italia og Spania snakket folk italiensk og spansk til meg. 

Anonymkode: 8e30f...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir tatt for å være irsk. Vet ikke helt hvorfor for jeg er blåøyet og brunhåra.

Anonymkode: 9c799...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ofte fortalt at jeg ser slavisk ut, men det blir som regel nevnt de gangene jeg nevner at jeg kan litt russisk. Det er jo ikke så rart om jeg virker mer russisk når det kommer russiske setninger ut av munnen min.

Jeg har blondt hår, grønne øyne og er ganske lys i huden, men jeg har vel ikke de typiske skandinaviske trekkene, for jeg opplever ofte at jeg ikke blir trodd når jeg sier jeg er fra "bare Norge".

Endret av noragrets
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer ble jeg flere ganger spurt om jeg var fra Ukraina😳 vanligvis tror folk at jeg er fransk eller italiensk. Mørkt hår og brune øyne gjør sitt. Ble en gang bedt om å «go home to your shitty country»  av en fyr. Og under en eksamen spurte en eksamensvakt « hvorfor bor du i Norge?»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er på ferie i andre europeiske land (både øst/vest/sør) blir jeg som regel tatt for å være en del av lokalbefolkningen. Har vel et europeisk hybrid-utseende :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt tatt for å være rumener, greker, italiener, spansk og sikkert mer.

Anonymkode: d18ba...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En tulling fra Østlandet spurte om jeg var fra Island 😠 Det hadde med språk, og ikke utseende å gjøre.

Anonymkode: bc263...ba6

Haha hvilken dialekt?

Anonymkode: d18ba...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min blir veldig ofte tatt for å være generelt "utenlandsk". Hun har uendelig mange ganger fått høre "Så flink du er til å snakke norsk!" og lignende, og når hun svarer sarkastisk at det ikke er så rart siden hun er norsk, svarer de uendelig sakte og overtydelig: "Ja, nå er du blitt norsk. D-u e-r n-o-r-s-k. J-e-g e-r o-g-s-å n-o-r-s-k. Du er blitt veldig flink til å snakke norsk!" Det spiller ingen rolle hva hun sier videre, for de hører uansett bare det de vil høre.

Hun er blond med gråblå øyne, men dekker deler av håret fordi hun har mistet mye av det pga sykdom, så jeg antar det er det som får folk til å anta at hun ikke er norsk? Det hjelper vel heller ikke at hun har et veldig internasjonalt fornavn, typen Maria/Isabella/Rebecka/Hannah, selv om etternavnet er mer typen Bjørklund eller Ødegård. 

Anonymkode: f0948...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt tatt for å være italiensk 😊 Er fra Nord-Norge, har brune øyne, mørkeblondt hår (som etterhvert er blitt noe grått) og blir fort brun på sommeren. Jeg gestikulerer også en del når jeg snakker  

Så vidt jeg vet er jeg 100 % nordisk, men det kan vel hende det har vært en søreuropeer involvert for noen generasjoner siden 😊

Anonymkode: 7b95c...f50

Må le. Vi snakker med armer og bein 😄 er du litt temperamentsfull i tillegg så ta en DNA-test! Haha

Er derfra selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da flykningekrisen var så ble jeg veldig ofte spurt om legitimasjon på tog. Jeg satt alltid med passet klart da jeg visste det ville skje. Er ikke så mørk i huden, men ikke "typisk" norsk heller akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tatt for å være både spansk, polsk, japansk og tyrkisk. Litt godt og blandet der altså... Er såvidt jeg vet hovedsakelig skandinaviske gener i meg og, har mørkt hår, mørkegrønne øyne og typiske skandinaviske ansiktstrekk og blir ikke særlig brun.

Anonymkode: 0bc81...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har blitt tatt for å være tysk (mens jeg var på ferie i Skottland). Var vel språket som gjorde det for jeg ser ikke spesielt "noesomhelst" ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 10 år yngre søster som er halvt persisk og veldig mange tror at jeg er henne. 

Når mannen min begynte å jobbe på samme sted som meg så fikk han vite navnene til oss andre på teamet, og når han så oss så trodde han at jeg var Marwan. Marwan var en mann fra Saudi Arabia, hvis jeg ikke husker helt feil. 😅

Jeg er norsk, finsk og tysk. Standard norsk utseende med kommunegrå farger og blå øyne. Farget dog håret mørkt. 

Anonymkode: 67aa2...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg reiser til land hvor skandinavisk turisme ikke er vanlig. Vi var i Armenia i sommer, og da trodde folk vi var fra Øst-Europa, for det var deres referanse til høye, blonde, blåøyde mennesker. I USA sier de som regel bare "European". 

Anonymkode: 01b13...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Maestro skrev:

Blir tatt for og være irsk, pga det røde håret. 😂

Irer er bra! Falt for en med rødt hår og såå morsom. De er verdens beste underholdere 👍har flere venner der. De er bare ikke veldig hyggelige alltid. Sånn mot ukjente. En må liksom komme innpå dem. Litt som nordmenn har jeg alltid tenkt. Men nordmenn er faktisk litt mer imøtekommenhet, men ikke så underholdende. En kan ikke ha alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...