Gå til innhold

Må ned 50 kg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan jobbe med at jeg skal klare å gå ned i vekt? målsetningen er å gå ned 50 kg. Gjør hva som helst for å få det til.....

Men jeg forstår såpass at jeg må spise korrekt.

Anonymkode: 27e8a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan jobbe med at jeg skal klare å gå ned i vekt? målsetningen er å gå ned 50 kg. Gjør hva som helst for å få det til.....

Men jeg forstår såpass at jeg må spise korrekt.

Anonymkode: 27e8a...df0

Hvor mye veier du nå, da? 

Anonymkode: 97bf4...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tell kalorier. Du må først finne ut hvor mange kalorier du spiser på en dag, så kan du ta det derfra. 

Anonymkode: c6c1b...783

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med f.eks. 5:2 for å komme i gang?

Anonymkode: 0254e...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forstått jeg skal spise 2000 kalorier per dag.

Anonymkode: 27e8a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg har forstått jeg skal spise 2000 kalorier per dag.

Anonymkode: 27e8a...df0

Jeg har aldri gått ned så mye før, men når jeg gikk ned 10 kg spiste jeg 1500 kalorier hver dag. Jeg er 174, veide 70 kg og gikk ned til 60 kg. Spiser nå rundt 2000 for å holde vekten, trener tre ganger i uken og. Så jeg vil tro at du må spise mindre enn 2000 kcal hver dag, 1700 kanskje? 

Anonymkode: c6c1b...783

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer nok ikke utenom å skaffe deg basiskunnskap innen ernæring og kosthold. Jeg har gått ned 70 kilo, så jeg vet litt hva det går i (selv om det nok er ulikt for alle). Når man er såpass overvektig som jeg var, og du er, så er ens egen oppfatning av normalt helt skrudd, og man må utfordre synet sitt på hva en porsjon er, hvordan man bruker mat til å kose seg og kanskje døyve følelser, og hva som er normalt inntak av godteri. 

For at du skal tilegne deg nye og sunne vaner, så bør du derfor regne ut kaloribehovet ditt og legge deg på et fornuftig underskudd basert på dette. Jeg ville anbefalt å lære porsjonskontroll og grunnleggende om hva mat inneholder, fremfor å nitelle kalorier. 

Det kommer til å gå bra. Du får det til. Jeg fjerna en og en uvane, ikke alt på en gang. Det hjalp meg. Hva som hjelper deg, vet bare du. :)

Anonymkode: 8444a...7f4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri gått ned så mye før, men når jeg gikk ned 10 kg spiste jeg 1500 kalorier hver dag. Jeg er 174, veide 70 kg og gikk ned til 60 kg. Spiser nå rundt 2000 for å holde vekten, trener tre ganger i uken og. Så jeg vil tro at du må spise mindre enn 2000 kcal hver dag, 1700 kanskje? 

Anonymkode: c6c1b...783

jeg brukte regnestykke som jeg fant på Internett, husker hvor det var igjen. Men da kom det frem til 2000 kalorier. 

Anonymkode: 27e8a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer nok ikke utenom å skaffe deg basiskunnskap innen ernæring og kosthold. Jeg har gått ned 70 kilo, så jeg vet litt hva det går i (selv om det nok er ulikt for alle). Når man er såpass overvektig som jeg var, og du er, så er ens egen oppfatning av normalt helt skrudd, og man må utfordre synet sitt på hva en porsjon er, hvordan man bruker mat til å kose seg og kanskje døyve følelser, og hva som er normalt inntak av godteri. 

For at du skal tilegne deg nye og sunne vaner, så bør du derfor regne ut kaloribehovet ditt og legge deg på et fornuftig underskudd basert på dette. Jeg ville anbefalt å lære porsjonskontroll og grunnleggende om hva mat inneholder, fremfor å nitelle kalorier. 

Det kommer til å gå bra. Du får det til. Jeg fjerna en og en uvane, ikke alt på en gang. Det hjalp meg. Hva som hjelper deg, vet bare du. :)

Anonymkode: 8444a...7f4

jeg har regnet, og kom frem til 2000 kalorier. Jeg  har brukt slavisk tallene for å ikke overstige det. Men ting skjedde i livet, og jeg ga faen i alt.

Anonymkode: 27e8a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spise mindre enn du forbrenner. Så enkelt er det. Det du først og fremst bare må innse er at det tar tid! Mange vil ned i vekt fort og setter i gang med store tiltak, men gir opp etter noen uker eller måneder fordi det går treig. Men det går sakte! Veldig sakte, men det viktigste er at det går nedover! 

Jeg er selv like høy og har gått ned over 60 kg. Ja, det har vært tøft. Ja, det har vært dager hvor jeg bare ville drite i det. Og ja, det har tatt tid. To år faktisk. Men jeg kan love deg, det er så verdt det!! Nå kjøper jeg klær i str small og kan fremdeles ikke tro det.. Alt i hverdagen er så mye lettere. 

Godteri var min verste venn og fiende i mange år. Jeg elsker sjokolade og smågodt. Jeg trodde at jeg måtte slutte å spise slikt for å gå ned. Men så fant jeg ut at så lenge jeg begrenser meg så går jeg ned likevel. Så jeg har spist godteri hver eneste dag! Men i stede for en pose smågodt, så kjøper jeg 4 biter. I stede for en 200g sjokoladeplate, så spiser jeg tre biter. Sånn er det med alt for meg! I stede for to middagsporsjoner bestemmer jeg meg på forhånd hvor mye jeg skal spise og så er det stopp etter det. I stede for tre brødskiver spiser jeg to knekkebrød. Og så drikker jeg aldri kalorier, kun vann, kaffe og sukkerfri brus. 

Du må finne de grepene som hjelper deg i hverdagen. Finn et kalorinivå hvor du går ned. Jeg startet med 1500 kcal. Da var denne grensen absolutt for meg. Jeg spiste hva jeg ville ila dagen, men aldri over. Hvis vekten stagnerte gikk jeg ned litt på nivået til vekta begynte å gå nedover. Spiste meg aldri oversett, men passe mett. Bestemte meg for måltider på forhånd. 

Det har vært dager hvor jeg har gått helt i krise og spist alt dor mye. Men det aller viktigste man gjør da er å akseptere at alle har slike dager! Og så starter man på en fredag start sagen etter. Ikke uka eller måneden etter, men dagen etterpå! 

Lykke til! Dette klarer du! 

Anonymkode: 6f941...c73

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned fra 105kg til normalvekt. Er 170cm høy. 

Min anbefaling er å ta det over tid, og kombinerer trening og bedre kosthold. 

Det har jeg gjort, og forskjelligen på meg og andre jeg kjenner som har gått ned så mye på tøffe dietter er at jeg overhodet ikke har noe løs hud etter slankingen. 

Jeg begynte med trening. Tre dager i uken. Spiste normalt, men forsøkte å kutte ut å spise mer enn til mett, og kutte ut gotteri. 15 kg røk på det alene. 

Først da begynte jeg å se bedre på kostholdet. Velge sunnere mat. At kosemat og litt is for eksempel kun ble spist av og til. 

Jeg skjønner at du vil ned 50kg, og sikkert helst fort, men du aner ikke hvor stor forskjell 10, 20 og 30 kg utgjør for både helse, utseendet og velværet også. Du vil føle deg fantastisk mye bedre allerede når du er halvveis. 

Jeg begynte å føle deg bra med meg selv allerede da jeg var 90kg. 105 kg og utrent og 90 kg og trent... det er å være to helt forskjellige mennesker! 

Det har tatt tid, for jeg stagnerte litt rundt 83 kg, og var ikke like motivert da jeg ikke følte meg feit lenger, men jeg fortsatte med å trene. Så følte jeg meg etterhvert klar for å gå løs på de siste kiloene. 

Begynn, og sett deg mål på 10 kg av gangen. Ikke gap for høyt og ta det for fort. Og tren! 

Som nevnt har jeg ikke noe løs hud, og det er jeg sikker på at er på grunn av at jeg ikke gikk for fort ned, og trente hele tiden. Det er ikke så stas å være 50kg lettere, men alt av hud henger. Gå fra ett kompleks til annet. 

 

Anonymkode: f4b71...6de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer nok ikke utenom å skaffe deg basiskunnskap innen ernæring og kosthold. Jeg har gått ned 70 kilo, så jeg vet litt hva det går i (selv om det nok er ulikt for alle). Når man er såpass overvektig som jeg var, og du er, så er ens egen oppfatning av normalt helt skrudd, og man må utfordre synet sitt på hva en porsjon er, hvordan man bruker mat til å kose seg og kanskje døyve følelser, og hva som er normalt inntak av godteri. 

For at du skal tilegne deg nye og sunne vaner, så bør du derfor regne ut kaloribehovet ditt og legge deg på et fornuftig underskudd basert på dette. Jeg ville anbefalt å lære porsjonskontroll og grunnleggende om hva mat inneholder, fremfor å nitelle kalorier. 

Det kommer til å gå bra. Du får det til. Jeg fjerna en og en uvane, ikke alt på en gang. Det hjalp meg. Hva som hjelper deg, vet bare du. :)

Anonymkode: 8444a...7f4

Jeg har gått ned 40 kilo snart, skal ned over 50 kg. Har gjort akkurat det samme, fjerna en og en uvane.

Å begynne rett på et strengt med kaloritelling fungerer for noen, men andre takler det dårlig. Man må finne ut hva som fungerer for seg.

Anonymkode: 27af2...d3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned fra 105kg til normalvekt. Er 170cm høy. 

Min anbefaling er å ta det over tid, og kombinerer trening og bedre kosthold. 

Det har jeg gjort, og forskjelligen på meg og andre jeg kjenner som har gått ned så mye på tøffe dietter er at jeg overhodet ikke har noe løs hud etter slankingen. 

Jeg begynte med trening. Tre dager i uken. Spiste normalt, men forsøkte å kutte ut å spise mer enn til mett, og kutte ut gotteri. 15 kg røk på det alene. 

Først da begynte jeg å se bedre på kostholdet. Velge sunnere mat. At kosemat og litt is for eksempel kun ble spist av og til. 

Jeg skjønner at du vil ned 50kg, og sikkert helst fort, men du aner ikke hvor stor forskjell 10, 20 og 30 kg utgjør for både helse, utseendet og velværet også. Du vil føle deg fantastisk mye bedre allerede når du er halvveis. 

Jeg begynte å føle deg bra med meg selv allerede da jeg var 90kg. 105 kg og utrent og 90 kg og trent... det er å være to helt forskjellige mennesker! 

Det har tatt tid, for jeg stagnerte litt rundt 83 kg, og var ikke like motivert da jeg ikke følte meg feit lenger, men jeg fortsatte med å trene. Så følte jeg meg etterhvert klar for å gå løs på de siste kiloene. 

Begynn, og sett deg mål på 10 kg av gangen. Ikke gap for høyt og ta det for fort. Og tren! 

Som nevnt har jeg ikke noe løs hud, og det er jeg sikker på at er på grunn av at jeg ikke gikk for fort ned, og trente hele tiden. Det er ikke så stas å være 50kg lettere, men alt av hud henger. Gå fra ett kompleks til annet. 

 

Anonymkode: f4b71...6de

Du er nok bare heldig. Dette er forskjell fra person til person.

Jeg har slanket meg med tung styrketrening og et sunt kosthold, brukte lang tid og hadde mye løs hud. Gikk ned 25 kg.

Anonymkode: 27af2...d3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet også ut at jeg skulle ligge på rundt 2000 kalorier om dagen for å gå ned i vekt, men det viste seg at det var for høyt. Det var først da jeg lå på rundt 1500 kalorier at jeg gikk ned i vekt. Men det er forskjellig fra person til person. Nå har jeg gått ned 20 av 45 kg, men selv på et så lavt kaloriinntak har det tatt meg ca 10 mnd. Akkurat nå er jeg i en fase hvor jeg er skikkelig lei, så nå vedlikeholder jeg på rundt 2000 kalorier om dagen. Håper jeg greier de neste 25 kg til neste sommer. Lykke til :) Det er så motiverende når man først er i gang og ser at vekta beveger seg nedover :)

Anonymkode: 0cc45...a05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal ned minst 35 kilo totalt. Har nå gått ned over 10 kg de siste to månedene, så ca. 25 kilo igjen. Min svakhet har vært brus, potetgull og annet godt. Jeg bruker appen som heter lifesum (gratisversjonen) for å telle kalorier. Har ikke veid maten til nå (kun potetgull 😂), men tenker at jeg sikker må gjøre det etterhvert for å få bedre kontroll. Men måtte google porsjonsstørrelser slik at jeg skulle få en liten ide om hvor mye en porsjon av diverse matvarer er. 

Det jeg hovedsaklig har gjort er at jeg har byttet ut sukkerbrus med sukkerfritt, spiser potetgull og sjokolade av og til, men da bare litt. Litt mindre middagsporsjoner. Jeg blir faktisk mett av å spise 2 pizzastykker i stedet for 3 eller 4. Jeg trenger ikke egentlig 5 pannekaker, men 2-3. Det å spise litt saktere og la maten sige har hjulpet veldig. Gjerne drikke et glass vann eller to før middag. Er veldig nøye på å ikke gå over kalorigrensa. Jeg ser jo at det er mye lettere for meg å holde meg unna snopet når jeg teller kalorier. Ble en liten vekker for meg når jeg startet med det og jeg fikk se hvor mange kalorier det jeg spiste inneholdt. Det viktigste er at jeg ikke har gått rundt å følt meg sulten. 

Har egentlig alltid vært nokså flink å holde meg aktiv, men har i sommer økt på med trimturer i tilegg til at jeg har tatt litt styrketrening hjemme. Jeg skjønner jo nå hvorfor vekta har stått stille til tross for at jeg har følt meg veldig sporty til tider. Det nytter jo ikke å være i aktivitet for så å komme hjem å belønne seg selv med potetgull og dipp 😂 De siste to ukene har det vært så mange og lange fjellturer at styrketreningen har utgått. Vekta går nedover alt fra 1 kg til 1,5 kg hver uke akkurat nå. Regner med at det blir litt mindre nå når jeg begynner i jobb igjen, men så lenge det går nedover skal jeg være fornøyd. Neste delmål er å komme under 80 kg innen høstferien. 

Kalorimessig ligger jeg nå på maks 1600 kalorier hver dag. Når jeg startet å gå ned i vekt lå jeg på maks 1800. Følger anbefalingen fra lifesum, men spiser ikke de kaloriene jeg har brent. 

 

Anonymkode: 1c6b5...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig sett litt ned på folk som teller kalorier, helt til jeg prøvde det selv og fikk litt hakeslepp. Jeg bruker appen lifesum. Det har gitt meg god kontroll på hva jeg spiser og hvor mange kalorier. Jeg trodde jeg spiste lite, men jeg lå langt over 2200 kalorier som jeg skal ligge på. Nå ligger jeg på ca 1600 kalorier og går ned litt og litt hver dag.  I tillegg trener jeg styrke og kondisjon. Jeg har gått ned 7 kilo og 2-3 klesstørrelser over sommeren og fått mye fastere kropp. 

Det beste er å lage mat fra bunnen av med rene råvarer. Lite kalorier og mye næring. 

Anonymkode: ea5b7...cdd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, overvekt er en kronisk sykdom, definert i folkehelsa. Jeg syns derfor det er viktig å påpeke at selv om mye handler om balanse mellom kalorier inn og ut at det ikke bestandig er like enkelt eller like lett som det høres ut! Mange bedrevitere på ulike fora fokuserer kun på det.

  • Det er påvist at bakteriefloraen til overvektige mennesker kan skille seg fra normalvektige mennesker og det kan være en av årsakene til overvekt
  • Hos overvektige fungerer ikke apetitt og sulthormonet på samme måte som hos normalvektige. Grehlin og leptin, samt ett overskudd av energi (fett) jobber også i takt med kroppen, som er ett finjustert maskineri.
  • Overvektige har fettlever, så godt som insulinresistans og kvinner i fruktbar alder med overvekt vil gjerne har mye endometrislim (flere kg). Alle disse tingene vil gjøre det vanskeligere enn bare kcal inn vs kcal ut.
  • Det er gunstig, som nevnt over, å bruke litt tid på å sette seg inn i makronæringstoffene og hvor mye energi det er i hvert av makronæringsstoffene. Karb og protein har 4 kalori pr gram mens fett har 9 kalori pr gram. Dvs at fett fyller raskt opp kalorikvota (1ss smør er 90 kcal ca f.eks). Ofte får man en aha-opplevelse på hvor mye man egentlig spiser, for det som kjennertegner mange overvektig er nettopp det at man tror man spiser lite, men det viser seg at man spiser veldig mye kalorier.

    Når man har 50+kg å ta av er min personlige mening at det ville vært det beste å ta en fedmeoperasjon. Noen vil nok steile av dette, men jeg skal begrunne svaret mitt: Kroppen vil alltid, og jeg mener alltid, kjempe for å få tilbake vekta si. Kroppen har ikke lyst til å kvitte seg med noen kg, den liker nemlig fett. På ett eller annet sted vil den overvektige med stor sannsynlighet møte på utfordringer, problemer og scenario som gjør at man stangnerer, mister motet. Ett fåtall mennesker med slik overvekt vil beholde en lettere vekt etter 3-5 år og så nært som ingen vil klare å miste all overvekta og beholde ny vekt. En overvektig vil også ha problemer med aktivitetsnivå og må justere treninga etter belastning på ledd.

Det er allikvel gunstig å gå ned i vekt, og jeg fraråder det ikke på noen måte på "naturlig vis". Det er selvsagt det aller beste om man klarer det uten operasjon. I tillegg må man ned i vekt før operasjon, for å gjøre operasjonen så sikker som mulig, blant annet ved å unngå at leveren er for stor.

Mine tips:

  • Sett deg inn i makronæringstoffene og bruk litt tid på å måle opp matvarer slik at du vet hvor mye du får i deg.
  •  
  • Maten bør bestå av ett daglig inntak på protein på 1g pr kg ønsket kroppsvekt. Hvis du ønsker å veie 60kg, altså 60g protein. Mange argumenterer for ett langt høyere inntak, og det kan du selvsagt gjøre, men det vil gå ut over karb og fett og vil gjøre at du blir svært matlei. Ett godt sted å begynne er derfor 1g pr kroppsvekt. Protein er byggesteiner i kroppen og nødvendig for å opprettholde og bygge muskelmasse. Det har også høyere termisk effekt enn karb og fett, dvs at det koster mer for kroppen å omsette 1g protein mot 1g karb eller fett, noe som bidrar til fettreduksjon. Spiser du 60g protein er det 240 kcal.

Anbefalte proteinkilder: Egg, fugl, kjøtt, fisk, melkeprodukter. Jo mer økologisk jo bedre

En oppfatting har lenge vært at skal man ned i vekt må man kutte karbohydratene. Det er en sannhet med svære modifikasjoner. Greia er at karb er lettomsettelig og vil være den energikilden kroppen tar først av. Men med riktig sammensatt kosthold kan man oppnå en energiforbrenning som bruker både karbs og fett. I tillegg er det av vesentlig betydning hvilke karbo man spiser; man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at det er en forskjell på sukker og rug. Pr definisjon er alt under 120g karbo hver dag lavkarbo. Det er også verdt å merke seg at karb er det eneste makronæringsstoffet vi ikke trenger, men det har bare ingenting for seg å kutte ut ett helt makronæringsstoff. Jeg anbefaler også å spise mest mulig karb til kvelds. La oss si at du vil spise 60g karb pr dag, da er dette 240 kcal. Da har du brukt 480kcal allerede.

Anbefalte karbkilder: Linser, bønner, ris (hvit vanlig jasminris), quinoa, korn (helst rug, bygg, havre og hele korn), grønnsaker potet etc

Fett er essensielt, og i motsetning til hva mange vil påstå, så er ikke fett farlig for deg. Det er transfett som er den farlige fettkilden. I ett fettgodt kosthold vil man gjerne se at kolestrol går ned (det har ingenting for seg å måle kun LDL som mange gjør, uten å måle HDL). Man kan gjerne kutte litt ned på rødt kjøtt da det øker fettkonsentrasjonen i leveren. Kroppen er helt avhengig av å få tilført de essensielle fettsysene omega3 og omega6, både for hjerte og karstyrke, cellestyrke og fettforbrenning. Jeg anbefaler vita arctic oil fra myrevolution, da dette er såvidt jeg vet den eneste flytende fettsyren som ikke smaker jævlig og den eneste fettsyren som har riktig sammensetning av fettsyrene. Anbefalt inntak er 1-2 ss hver dag. 1ss=10 gram= 90 kcal. 2ss= 180 gram. Hvis du da skal ha 60gram fett ila dagen er dette 540 kcal, legg på de 480kcal fra før og du har 1020 kcal.

De fleste glemmer å ta med hva de steker maten i.

Anbefalte fettkilder; Smør (ikke margarin, SMØR!), kokosolje, avocado, melkeprodukter, oliven, feta etc

Grunnen til at jeg ikke vil si at du skal spise så så mye fett og så så mye karb er rett og slett fordi kroppene våre er forskjellig. Hva som er godt for meg, vil nødvendigvis ikke ha samme effekt for noen andre. Hensikten var bare å vise hvor lite som kan velte en hel tue. 3 ekstra skjeer fett blir fort noen kcal ila en uke.

Det handler om genetiske betingelser hva som er best for hver enkelt.

Hva er best? Skal du spise veganer/vegetarianer kost, raw food, paeolo, lavkarbo eller ketosediett? Eller bare sulte deg?

Det er intuitivt logisk hvis man tenker seg litt om. Hva spiste forfedrene dine?

De aller fleste asiatere har intoleranse for melk da de har en genetisk mangel på laktase enzym. En eskimo har det best med fettrikt kjøtt og lite grønt. Okinawa som tradisjonelt har vært hjem for flest hundreåringer opplever nå en forkortet forventet levealder med flere tiår på dagens kosthold som domineres av fettrik mat. Middelhavslendinger omtrent bader i olivenolje. Men hva med oss her stive, norske oppe på ett forfrossent bjerg?

Har du typiske nordiske gener, har forfedrene dine primært levdt på mat fra havet, skogen og vidda og ett begrenset utvalg av grønnsaker og bær. De spiste tradisjonsrik mat, fermentert, syrnet, røkt gravet og speket. Ikke oliven og annanas ;)

Nøkkelen til vektnedgangen ligger i å kunne kjenne på kroppen sin hva som er best for den. Trenger du litt ekstra fett for å holde deg mett, så må du kanskje ofre noen karbs. Andre igjen må kanskje øke andelen av protein for å få god metthetsfølelse.

I tillegg må man kunne kjenne på kroppen sin at den er mett. Vi har vel kanskje alle spist så stappmett noen ganger at det rett og slett har vært vondt. Nøkkelen er å bruke god til på maten, tygge ordentlig og ikke forsyne seg med en ny porsjon før man har kjent godt etter. Er du mett skal du kjenne ett press mot leveren og stikking i skulder. La det gå en stund før du forsyner deg med mer mat. Ta gjerne ett glass vann istede. Sult og tørst kan ofte forveksles.

Kutt ut kaloridrikker som jus, saft og til dels melk. Venn deg til å drikke vann istede for annet iløpet av dagen (små slurker ikke sluk en halvliter på en gang, du kan strekke magesekken og da krever den mer for å føle seg full). En annen ting jeg anbefaler er å la brus og godteri være en del av kostholdet, men i begrensa mengder f.eks på ett cheatmeal på lørdag. Jeg anbefaler også at man drikker vanlig sukkerbrus istede for sukkerfritt om man skal nyte en gang i uken. Dette fordi sukkerfritt skaper en sultfølelse hos mange.  Drikker du brus daglig så må du kjenne etter om du føler deg sulten og spiser mer etter inntak. Daglig inntak = sukkerfritt pga kcal. Mulig du må kutte ut sukkerfritt om du stangnerer.

Lykke til!

 

 

 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer til å gå til anskaffelse av ro-maskin, rulleski etc. og jeg skal starte treningen før jobb på morgenen, og skal spise 1500 kalorier. 

Tips til matpakke? lett å bli veldig utsatt om man kommer med utradisjonell måltid i i en tradisjonell bedrift. 

Man får da aldri varmet mat i norsk tradisjonell bedrift, dessuten unngår jeg mikrobølge ovn, og vil egentlig unngå ferdigretter, og  egentlig også brød.

 

Anonymkode: 27e8a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...