Gå til innhold

Hvorfor er noen så gjerrige når det gjelder å betale barnevakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Bumblebeee skrev:

Utgifter er greit nok, men velger du selv å betale dem, eller ønsker de penger for å passe? (er det flere barn?)

Jeg har barn i alderen 3-24 så er nok barn 😀

De har aldri spurt men jeg syns det er rett er mine barn mitt ansvar, er jo kjekt å ha penger til sparing eller dill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk for 200,- for å sitte fra 19-20 tiden til 24-02.00 i 1999.

Utgjør 300 kr i dag. 

Men føler de brukte yngre barnevakter før for vi startet i 6. Klasse og sitte på kvelder for de barna vi trillet for 20 kr i timen på dagen. Som er det samme som 30 kr i dag. 

Anonymkode: 945c8...744

Jeg må tilbake til 94 og fikk 500 i helg og 250 på ukedager 

Trillepike jobben kombinerte jeg med å passe hunder så husker ikke helt hva som var hva av betalingen men lå på ca 50 lappen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye utgjør dette i timen hvis du tar bort skatten du betaler og deler på antall timer? 

Anonymkode: 945c8...744

Jeg passer 3 dager i uken, så ca 7 timer hver av de dagene. Så blir kanskje rundt 215 kr timen. Pluss at foreldrene betaler ekstra for mat og de aktivitetene vi gjør som koster penger (men dette er penger jeg ikke får fortjeneste fra. 

Anonymkode: cb7d1...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at barnevakter til sovende barn kan slappe av, det handler jo om tiden de bruker hos dere. Tiden de kunne brukt på annet. Jeg lurer på hvem som er barnevakt for den latterlig lave summen? Er dere ikke så nøye på hvem som passer barna? Ingen oppegående mennesker over 16 år ville tatt den jobben. 100 kr timen minimum. De som betaler skikkelig er skikkelige folk, så enkelt er det. Ser noen kaller det tjeneste og det er greit nok om det er avtalen. 

Anonymkode: 1ac92...fcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mener at barnevakter til sovende barn kan slappe av, det handler jo om tiden de bruker hos dere. Tiden de kunne brukt på annet. Jeg lurer på hvem som er barnevakt for den latterlig lave summen? Er dere ikke så nøye på hvem som passer barna? Ingen oppegående mennesker over 16 år ville tatt den jobben. 100 kr timen minimum. De som betaler skikkelig er skikkelige folk, så enkelt er det. Ser noen kaller det tjeneste og det er greit nok om det er avtalen. 

Anonymkode: 1ac92...fcd

Her tenkte jeg på de som betaler 50 kr timen!! 

Anonymkode: 1ac92...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg passer 3 dager i uken, så ca 7 timer hver av de dagene. Så blir kanskje rundt 215 kr timen. Pluss at foreldrene betaler ekstra for mat og de aktivitetene vi gjør som koster penger (men dette er penger jeg ikke får fortjeneste fra. 

Anonymkode: cb7d1...d03

Ah, tenkte du kanskje var dagmamma 7 dager i uken, men da ligger du på 215 i timen delt på to lommebøker? Så ca. 110 kr i timen for to våkne barn? 

Anonymkode: 945c8...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mener at barnevakter til sovende barn kan slappe av, det handler jo om tiden de bruker hos dere. Tiden de kunne brukt på annet. Jeg lurer på hvem som er barnevakt for den latterlig lave summen? Er dere ikke så nøye på hvem som passer barna? Ingen oppegående mennesker over 16 år ville tatt den jobben. 100 kr timen minimum. De som betaler skikkelig er skikkelige folk, så enkelt er det. Ser noen kaller det tjeneste og det er greit nok om det er avtalen. 

Anonymkode: 1ac92...fcd

En må jo selv se hva en vil bruke tiden sin på. Vil en ikke sitte for under 100 så sitter en ikke for under 100.

Enkelte betaler jo mer barnevakten sin enn vaskehjelp. Vet om flere voksne som vasker for 100-150 i timen for å spe på inntekten sin. 

Så en voksen som vasker for 150 i timen vs ungdom som får 150 i timen på sovende barn... 

Anonymkode: 945c8...744

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tenkte jeg på de som betaler 50 kr timen!! 

Anonymkode: 1ac92...fcd

Vi er skikkelige folk. Vi har bare andre verdier. 

Anonymkode: 945c8...744

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mener at barnevakter til sovende barn kan slappe av, det handler jo om tiden de bruker hos dere. Tiden de kunne brukt på annet. Jeg lurer på hvem som er barnevakt for den latterlig lave summen? Er dere ikke så nøye på hvem som passer barna? Ingen oppegående mennesker over 16 år ville tatt den jobben. 100 kr timen minimum. De som betaler skikkelig er skikkelige folk, så enkelt er det. Ser noen kaller det tjeneste og det er greit nok om det er avtalen. 

Anonymkode: 1ac92...fcd

Eh, ja. Men det er «sovende vakt» da jeg jobbet som sovende nattevakt i kommunen  på institusjon, fikk jeg ikke betalt like godt hele natten, det var mye lavere de timene man kunne slappe av og sove. 

Anonymkode: 72906...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 k/timen var det jeg fikk for å passe andres barn da jeg gikk på videregående for 20 år siden - man skulle jo tro at lønnen i det minste hadde fulgt vanlig prisutvikling... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var endel barnevakt i tenårene (15-17 år), og husker jeg fikk 25 kr timen. Dette var slutten av 90 tallet. Husker jeg syns de var dritgjerrige. Jeg passet barnet på ettermiddag, ute å leke og sånt, mens foreldrene skulle hvile etter jobb. 

Anonymkode: 14992...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...