Gå til innhold

Hvorfor er noen så gjerrige når det gjelder å betale barnevakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk her inne som sier 50 kr timen.. ærlig talt? Tror noen at folk elsker å passe andres unger at de nesten gjør det gratis? Det er jo en jobb! Hvorfor så gjerrige?

Anonymkode: 9f77b...9dd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi om vi skal betale tilnærmet lønnen man kan få i vanlig jobb, så har vi ikke råd. Og stort sett bruker vi mennesker som ønsker å være sammen med barna uansett. 

Jeg har aldri betalt for barnevakt. Det blir tjenester mellom familie/venner. Så gjør jeg andre ting for dem. 

Har tenkt at jeg skulle skaffe meg en barnevakt utenom men det blir for dyrt uansett. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi foreldrene ikke klarer å skjønne at den unike gullungen deres ikke frister en hel verden til å passes gratis.

Anonymkode: ae914...a9c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter mye barnevakt, og de som betaler mest får bedre service, sånn er det bare. Da tar jeg barna med på utflukter F.eks til biblioteket, lekeplass, dagkino etc, kan jobbe kveld/natt, for da har jeg råd til det. For lite penger så blir vi hjemme i hagen og leser, leker på gulvet i noen få timer på dage. ikke kveld/natt. 

Anonymkode: 0db14...e09

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi er ikke avhengig av barnevakt. 

Vi bor ikke i storby. 

Markedet mangler ikke barnevakt. 

Vi ønsker en som ikke ser på det som jobb, men en tjeneste. 

Barnevakten ser huset vårt fra hjemmet sitt. Hvis ikke hadde vi betalt 80 i timen. 

Og vet du hvordan dette startet...? 

Vi har hatt nok inkompetente barnepassere i perioden vi måtte ha barnevakt. Jenter desperate etter penger som gjør alt de egentlig ikke bryr seg om, bare for lettjente cash. 

Så startet jeg å hjelpe en familie selv med lav betaling og da bestemte meg for at hvis vi skulle ha hjelp så skulle det ikke være attraktivt og godt betalt. Det skull være tjeneste, ikke jobb. 

Det har funket og vi hjelper tilbake. Jenner har vi hatt siden hun var 16.

Samboer har kjørt utallige timer med henne da hun startet på sertifikatet. Det hadde ikke skjedd med de andre jentene vi har hatt, at han tilbydde seg. Vi har også hjulpet med andre ting om hu har spurt. Da det har flystreik endte hun opp på en annen flyplass, da kjørte jeg uten problem i 5 timer totalt for å få henne hjem. Kostet meg rundt 1000 kr da det både er dyr bom i den byen og ferje kom på 600 kr. Null stress. 

Så ja, vi deler ett annet syn.

Anonymkode: 945c8...744

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt an på hvor mye jobb det er snakk om. Skal du passe sovende barn, kan du se på TV og strikke, altså slappe av. Da er det ikke verdt så mye mer enn 50 kroner timen. Skal du underholde ungene med lek etc, blir det noe annet.

Anonymkode: d24b9...f55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss er det slik at barnevakt er en attraktiv jobb fordi det er lite pes i forhold til hvilken timebetaling en ser for seg. 

Kommunen mangler støttekontakter i forhold til hvor mange barn som står på listen. Her betaler de 150 i timen, pluss 150 i mnd som en får tilbake hvis en kjøper seg ei brus ect. Når de er med barnet. Og kjøring/bom hvis en bruker bil. 

Hvorfor er dette en mindre attraktiv jobb? Fordi det er snakk om barn med andre behov. Da tenker man arbeid, ikke attraktivt arbeid. Man ser for seg at en må yte mer og hva man yter betyr mye. 

Alle Facebook innlegg som kommer deler jeg link til kommunens hjemmeside, flere av dem tar kontakt for å høre mer, og 80% lyser det at det har ikke akkurat det en så for seg. Forståelig, men ikke alle barn er vanskelige, og det dem ser etter er helst enkelt arbeid for mest mulig penger. 

Mitt barn har støttekontakt og dette betaler jeg gladelig for. Ikke at jeg betaler støttekontakten, men budsjettet jeg har satt for ting støttekontakten kan finne på med barnet ubegrenset. Så hver gang de har brukt penger ilp av de 3 timene ber hun om betaling via vips. Mange aktiviteter er gratis da, andre ikke, og men sagt om de vil ta middagen/kveldsmaten ute så de gjerne det. Barnet elsker f. Eks mango og scampi salaten på MM og får stor glede av og bli følgt dit. 

Alle støttekontakt jobbene er forskjellige, mer utfordrende enn andre, men det er flere barnevakter ute å går mellom 17 til 23 år i området enn støttekontakter. Uten tvil. 

Anonymkode: 945c8...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi foreldrene synes ikke at barna deres er mer verdt. 

Anonymkode: 8001c...14b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi foreldrene synes ikke at barna deres er mer verdt. 

Anonymkode: 8001c...14b

De er ikke så mye verdt hos dagmamma heller. Start å regne ut pris på man-fre og timene f. Eks 07.30-16.30

 

 

Anonymkode: 945c8...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 96 kroner etter skatt som støttekontakt i 3 timer med aktivitet.

Unge trenger ikke å skatte om de holder seg under frigrensen, men jeg har 100% jobb utenom så skatter 36%.

Og så skal jeg betale ei på 18 år 100-130 i timen for sovende barn? Ikke aktuelt. 

Og det er markedet som bestemmer prisen og ungdommene er sin egen sjef.

Anonymkode: 945c8...744

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler ikke barnevakter. Bruker familie og venner og de gjørdet med glede. Tar med barnet ut på lekeplass, dyrehage osv. ut fra tid og muligheter. Dere som betaler, bruker dere "fremmede"? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidene har forandret seg gitt, i min tid fikk vi 50 kr totalt for barnevakt  pr gang😂 Nå skal det sies at hvis det var en kveld f.eks lørdag kveld, så fikk vi også brus, godteri, mat osv. Og for 20 år siden var jo det helt greit. Vi var jo også 11-12 år når vi begynte å sitte barnevakt. I dag leter foreldre etter barnevakt til sine 11-12åringer.

Vi brukte også tenåringsjentene til barnevakt av og til, men la merke til at det var slutt på "ringe på og spørre om vi kan trille tur" sånn som vi gjorde. Betalte litt her og der, 100lapp her, 200lapp der. For vår del var det også snakk om fri mat, drikke, tilgang på nettflix osv. Jeg ville jo helt klart ha betalt mer hvis det var barnevakter over 18, og/eller det var snakk om å ta barnet med på ting/underholde/dagpass. Vi brukte barnevakten til kveldspass etter leggetid så basically betalt for å sitte å spise og se tv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Tidene har forandret seg gitt, i min tid fikk vi 50 kr totalt for barnevakt  pr gang😂 Nå skal det sies at hvis det var en kveld f.eks lørdag kveld, så fikk vi også brus, godteri, mat osv. Og for 20 år siden var jo det helt greit. Vi var jo også 11-12 år når vi begynte å sitte barnevakt. I dag leter foreldre etter barnevakt til sine 11-12åringer.

Vi brukte også tenåringsjentene til barnevakt av og til, men la merke til at det var slutt på "ringe på og spørre om vi kan trille tur" sånn som vi gjorde. Betalte litt her og der, 100lapp her, 200lapp der. For vår del var det også snakk om fri mat, drikke, tilgang på nettflix osv. Jeg ville jo helt klart ha betalt mer hvis det var barnevakter over 18, og/eller det var snakk om å ta barnet med på ting/underholde/dagpass. Vi brukte barnevakten til kveldspass etter leggetid så basically betalt for å sitte å spise og se tv.

At tidene har forandret seg ja, men før var internett, parabol, godteri, mat, snacks en del av betalingen. I dag har alle alt dette, så og si ubegrenset. 

Husket jeg elsket å sitte for noen nedi gaten fordi de laget en magisk hjemmelaget pizza. Hadde sittet bare for pizzaen.

 

Anonymkode: 945c8...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Bumblebeee skrev:

Betaler ikke barnevakter. Bruker familie og venner og de gjørdet med glede. Tar med barnet ut på lekeplass, dyrehage osv. ut fra tid og muligheter. Dere som betaler, bruker dere "fremmede"? 

Jeg bruker eldre søsken og familie 

Betaler 1500 for en helg + utgifter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Tidene har forandret seg gitt, i min tid fikk vi 50 kr totalt for barnevakt  pr gang😂 Nå skal det sies at hvis det var en kveld f.eks lørdag kveld, så fikk vi også brus, godteri, mat osv. Og for 20 år siden var jo det helt greit. Vi var jo også 11-12 år når vi begynte å sitte barnevakt. I dag leter foreldre etter barnevakt til sine 11-12åringer.

Vi brukte også tenåringsjentene til barnevakt av og til, men la merke til at det var slutt på "ringe på og spørre om vi kan trille tur" sånn som vi gjorde. Betalte litt her og der, 100lapp her, 200lapp der. For vår del var det også snakk om fri mat, drikke, tilgang på nettflix osv. Jeg ville jo helt klart ha betalt mer hvis det var barnevakter over 18, og/eller det var snakk om å ta barnet med på ting/underholde/dagpass. Vi brukte barnevakten til kveldspass etter leggetid så basically betalt for å sitte å spise og se tv.

Jeg fikk langt mer for 20+ år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer to barn fulltid å tjener 21 tusen før skatt i måneden. Syns ikke det er så ille :)

Anonymkode: cb7d1...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg passer to barn fulltid å tjener 21 tusen før skatt i måneden. Syns ikke det er så ille :)

Anonymkode: cb7d1...d03

Hvor mye utgjør dette i timen hvis du tar bort skatten du betaler og deler på antall timer? 

Anonymkode: 945c8...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting vi IKKE sparer på, så er det lønn til barnevakter. Nå er det riktignok noen år siden vi trengte ekstern barnevakt, og da betalte vi 100 kr timen så lenge barna var våkne, og ellers 75 kr timen. Mat og drikke i tillegg hvis det var fredag/lørdag og vi var ute. 

En gang hadde vi barnevakt fra lørdag formiddag til søndag kveld, og da fikk barnevakten 2000 kr. + mat, snacks osv. 

Andre barnevakter, som familie venner, ga vi en ekstra oppmerksomhet til jul, feks. fra barna.  

Og når vi planla ting vi trengte barnevakt til, så la vi lønn til barnevakt inn i kostnaden for aktiviteten vi skulle på. VI har alltid hatt barnevakter som har gjort en strålende jobb. 

Anonymkode: 5c2e2...b69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Jeg bruker eldre søsken og familie 

Betaler 1500 for en helg + utgifter.

 

Utgifter er greit nok, men velger du selv å betale dem, eller ønsker de penger for å passe? (er det flere barn?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Jeg fikk langt mer for 20+ år siden.

Jeg fikk for 200,- for å sitte fra 19-20 tiden til 24-02.00 i 1999.

Utgjør 300 kr i dag. 

Men føler de brukte yngre barnevakter før for vi startet i 6. Klasse og sitte på kvelder for de barna vi trillet for 20 kr i timen på dagen. Som er det samme som 30 kr i dag. 

Anonymkode: 945c8...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...