Gå til innhold

Noen som vil være med i en matklubb

:-) anna

Anbefalte innlegg

Jacob er testet. Tja... Ingen favoritt akkurat ;)

Kanskje jeg lager den en annen gang også, men da uten banan ihvertfall :)

Spennende den nye oppskriften også. Handle til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valmue i.i.
Oi' date=' den ser spennende ut! Kjøpte suppeposen og kokosmelka i dag, så har jeg det til oppskriften skal prøves. Tipper det blir i løpet av uka som kommer :) Serverer du noe til? Brød el?[/quote']

Jeg pleier å servere den uten noe til, (den er veldig mektig) men du kan gjerne ha brød til.

Avogtil serverer jeg suppa som en av flere thai retter, feks. sammen med kyllingspyd med peanøttsaus (chicken sate) eller hjemmelagede vårruller med nedlagte grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valmue i.i.

Nå har vi verken Meny eller innvandrerbutikk her. Hvis jeg ikke finner posesuppen og fiskesausen hva kan jeg da bruke i stedet? Kan jeg drysse med annet enn koriander (har ikke oppdaget frisk koriander verken på Rimi eller Rema :-? )

Hilsen Trille

Det er ikke bare Santa Maria som har Tom Kha suppemix, men etter å ha prøvd alle er Santa Maria sin etter min mening best. Se om du kanskje finner den i et annet merke. Har du sett på CooP?

Koriander kan du fint droppe hvis du ikke får tak i det. Ville ikke ha erstattet det med noe annet.

Det er fullt mulig å lage suppen fra scratch, men du vil uansett trenge ingredienser fra innvandrerbutikk og da er du igrunnen like langt..

Fishsauce kan erstattes med salt, smak deg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg invitert en kollega til å komme på suppemiddag på søndag, så nå gleder jeg meg til å prøve! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget av Toro thaigryte, Toro bergensk fiskesaus, uten koriander og uten ingefær :-?

Den var god, men sikkert ikke sånn som den skulle ha vært :-)

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange som har prøvd denne enda! Jeg regner med at den blir middag i morgen! Gleder meg, den ser veldig god ut! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var virkelig en spennende suppe!! :-) Det var så perfekt med lime til kokossmaken! Jeg hadde i salt i stedet for fish sauce, og brukte litt mindre tomater og champinjonger fordi sambo ikke er så veldig glad i det. Mmm!! Har bare spist en liten skål, det er ikke mioddag riktig enda. Men jeg anbefaler dere å prøve denne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok....Men er det bare annen hver fredag det kommer ny oppskrift?? Trodde det var hver fredag jeg... :oops:

Da får jeg bare vente... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er suppa fortært her i huset.

Jeg syntes den var kjempegod!!!!!!!

(Mannen og fireåringen er kresne og rynket litt på panna og syntes den var sterk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dytte litt oppover ;)

Skal ut å handle til suppa nå og i kveld blir det suppekos :)

Tror det skal bli supert. Fant også noen scampi i frysa så jeg tester begge deler i samme.

Ellers er det vel en ny oppskrift på gang i dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suppa ble supergod :)

Sambo elska den og den ble sterk og god som vi liker. Mmm.. Den skal jeg lage MASSE mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marokkansk kyllinggryte med yoghurt og sitron (4pers.)

500 g kyllingfilet

2 hvitløksbåter

3 ss smør

2 1/2 dl yoghurt naturell

1/2 l hønsebuljongterning

1 ts soyasaus

1 ts sambal oelek (el chili og salt)

1 ss honning

1/2 sitron, saft og skall

1 boks kikerter

1/2 dl persille

Skjær kyllingen i biter, grovhakk hvitløken. Brun kjøttet i smør, tilsett hvitløk og salt. Bland yoghurt, buljong, soya, honning, sambl oelek og sitronsaft i en gryte. Legg i stekte kyllingbiter og løk. La koke i 10 min. Skyll kikertene, la de renne av. Rør kikerter, sitronskall og persille i gryten, kok opp ca 2.min.

Tips: Bruk forskjellinge grønnsaker, sløyf evnt. kikerter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...