Kvist Skrevet 29. september 2006 #261 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg har skrevet ut oppskriften og laget handleliste til brød, men er syk og slapp for tida og har ikke kjøkkenmaskin så brøddeigelting for hånd frister ikke akkurat nå Blir sjelden noe særlig gode brød hvis jeg ikke elter lenge har jeg funnet ut. Skal se om jeg får gjort det i helga da... veldig lyst på hjemmebakt brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 29. september 2006 #262 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg har igjen en halv liter med kefir samt alt det andre jeg har igjen fra forrige brødbaking, så jeg prøver igjen i morgen Kun fordi rundstykkene ble så gode. Trenger alle råd jeg kan få! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 29. september 2006 #263 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Jeg skal bake i morgen Gleder meg masse til hjemmebakt brød! Det virker på dere andre som at det virkelig er noe å glede seg til også :-D Edit: Så jeg hadde oversett paioppskriften... Blir pai i dag og brød i morgen, da. Det passer egentlig best også Endret 30. september 2006 av Ninen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 30. september 2006 #264 Del Skrevet 30. september 2006 Meg igjen... Pai laget og spist. Alle syntes den var veldig god, og jeg får lov å lage den igjen så ofte jeg vil :-D Ingrediensene til brødene står klare til i morgen tidlig. Gleder meg til søndagsmorgen med brødbaking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 30. september 2006 #265 Del Skrevet 30. september 2006 Juhuuu brødene er bakt og står til avkjøling, De ble høye og fine, men kunne sikkert vært en liten tanke lettere. Men de tok ikke fra meg motet slik som forrige gang gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 30. september 2006 #266 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg har også bakt brød i dag! De ser fine ut, er kanskje en tanke tunge, men likevel... Ettersom jeg har spist TO middager i dag, har jeg ikke orket å smake på dem, men jeg gleder meg til en lang og forhåpentligvis god frokost i morgen! Digger matklubben altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 1. oktober 2006 #267 Del Skrevet 1. oktober 2006 Frokosten er fortært, og det smakte fortreffelig med brelett og brunost på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 1. oktober 2006 #268 Del Skrevet 1. oktober 2006 Kommer det ny oppskrift i morgen eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 1. oktober 2006 #269 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jepp, jeg legger ut oppskrift i morgen! Så var det bare å velge ut hva det skal være for noe da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 1. oktober 2006 #270 Del Skrevet 1. oktober 2006 Gleder meg til ny oppskrift! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 1. oktober 2006 #271 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jepp, jeg legger ut oppskrift i morgen! Så var det bare å velge ut hva det skal være for noe da.... ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 2. oktober 2006 #272 Del Skrevet 2. oktober 2006 Denne uken lager vi ENCHILADAS! Jeg har servert denne retten både ved større "lag", vennemiddager og som lørdagskos. Enkel å lage til mange i langpanne! Server enchiladas sammen med salat, salsa og guacamole - et must! Tar du den helt ut, kan du også lage meksikansk ris til! Sett gjerne også fram en skål med tortillachips og iskald Corona med limebåter. Oppskriftene er nok til 4 (sultne) voksne Enchiladas 1 pk tortillalefser (8stk) Kjøttet av 1 grillkylling 1/2 boks rømme 1/2 boks salsa (velg styrke selv) 1 liten boks hermetisk mais Revet ost Evt. jalapeños på glass - Pakk tortillalefsene i al. folie og varm i ovn etter anvisning på pakken - Rør sammen rømme og salsa, deretter mais. - Vend kyllingen forsiktig inn. Smak evt. inn med salt+pepper - Fordel fyllet i de varme tortillalefsene, legg lagvis i ildfast form med "skjøten" ned - Strø revet ost og evt. jalapeños over - Stekes i ovn ved 200gr til alt er gjennomvarmt og osten bobler - ca 15 min Guacamole 2 modne avocado 1 liten rødløk el 3-4 vårløk Litt sitronsaft Salt + pepper Malt koriander 3-4 ss rømme Med stavmikser/foodprocessor: - Del avocadoen i to, grav ut kjøttet med skje - Del løken i mindre biter - Tilsett litt sitronsaft, ca 1 ss - Kjør til blandingen er jevn - Rør inn rømme, smak til med salt+pepper og malt koriander For hånd: - Mos avocadokjøtt med sitronsaft fint med gaffel - Finhakk løken - Rør inn rømme, smak til med krydder Meksikansk ris 3 dl langkornet ris 1/2 løk 1 paprika (bruk gjerne "skalker" og forskjellige farger) Ca 1/2 boks knuste tomater Vann 1 ts sukker 1 ts gurkemeie 1 ts spisskummen 1 ts koriander salt+pepper 2-3 vårløk - Fres hakket løk og paprika i biter i litt smør/olje i en dyp panne, til det er mykt - Tilsett ris (ukokt), fres den litt slik at den blir blank - Tilsett litt salt, gurkemeie, spisskummen, koriander, de knuste tomatene, sukker og vann (ca en dl) - Skru ned varmen, legg lokk over og la koke til risen er myk. Følg med og tilsett mer vann etterhvert som det er nødvendig. Resultatet skal bli myk "tomat"ris, litt "kremet" i konsistensen - ikke vannete. - Smak evt til med salt og pepper. - Strø hakket vårløk over ved servering Håper det faller i smak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 2. oktober 2006 #273 Del Skrevet 2. oktober 2006 Tror vi skal lage disse på fredag! Om jeg klarer å vente så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #274 Del Skrevet 2. oktober 2006 Åh... det så supergodt ut Gleder meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 2. oktober 2006 #275 Del Skrevet 2. oktober 2006 Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 3. oktober 2006 #276 Del Skrevet 3. oktober 2006 Siden sist har jeg laget både brød og enchiladas Brødene ble veldig gode, men skorpen på toppen ble i hardeste laget. Er usikker på hvordan jeg kan forbedre det til neste gang... Enchiladasene ble veldig gode. Tror jeg ikke fikk risen så "kremet" som jeg skulle, men tenker å prøve et par ganger til og se om den blir bedre. Og guacamolen var sååå nydelig. Tror jeg skal spise litt til av den i kveld. Rester er fint Er det forresten sånn at det kommer en ny oppskrift hver mandag, eller har jeg misforstått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 3. oktober 2006 #277 Del Skrevet 3. oktober 2006 I dag laget jeg Enchiladas, og det var veldig veldig godt! Laget ikke denne guacamolen, men det skal jeg gjøre neste gang. Risen var kjempegod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 3. oktober 2006 #278 Del Skrevet 3. oktober 2006 Vi skal ha Enchiladas til middag i morgen. Gleder meg Har satt mannen i arbeid med å få futt i printeren igjen, så jeg slipper å skrive av oppskriften for hånd... imellomtiden kan jeg jo oppdatere oppskriftslista vår: søndagsengel? - Ost og skinkepai :-) anna - Mors hjemmebakte grovbrød Frk. Stella - Enchiladas Chelsea Gyngestol Lisee mee mee Gjest_Merethe_81_* Cilla Ulva Ninen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 4. oktober 2006 #279 Del Skrevet 4. oktober 2006 Nå er middagen spist. Det var veldig godt! Særlig enchiladasene, men risen blir nok ingen favoritt her i huset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #280 Del Skrevet 7. oktober 2006 Drar opp denne jeg. Skal lage enchiladas i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå