Gå til innhold

Noen som vil være med i en matklubb

:-) anna

Anbefalte innlegg

Gjest -eline-

...er ikke så fyktelig glad i kokosboller, men mulig jeg mekker noen til helga uansett...har jo venninner her som liker det så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 5 måneder senere...

Jeg drar opp denne igjen.

Skal vi starte på nytt eller?!!

Fra forrige runde kan jeg melde at både Flygende Jakob og karamellpuddingen har blitt en del av mine "faste" retter.

Skal lage flygende Jakob i morgen faktisk, men måtte inn og sjekke oppskrifta, så det var derfor jeg fant igjen tråden.

Jeg kan legge inn en oppskrift etterpå, og begynne, så kan de som vil henge seg på etterhvert. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne forsåvidt tenke meg å bli med, jeg så det an litt forrige gang men droppet det av forskjellige grunner.

Men jeg har noen få ønsker om "regler"/endringer jeg da.... :sjenert:

- at man ikke bruker den mest speisa oppskriften i familiens kokebok :ler:

- ikke hel-/halvfabrikta, det synes jeg blir litt "juks"...

- gjerne ny oppskrift hver uke (ser for meg at folk lettere henger med, går det flere uker mellom hver nye oppskrift så glemmer man det rett og slett...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! :)

Moro at flygande jakob har blitt en av dine faste retter! for det var vel jeg som la den inn?

Ellers synes jeg det er litt gøy med sånne "speisa" oppskrifter, jeg da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også gjerne være med, men jeg vet ikke om jeg tør. Om oppskriftene blir for fancy vet jeg ikke om økonomien min strekker til som student. Jeg er eksteprt på billig og god mat, men det er jo ikke alle som lever under samme kår som meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!

Jeg har planer om å legge inn min mors beste oppskrift på grove brød. Så det blir ikke spesielt, bare veldig godt!!

Må bare huske det når jeg er hjemme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å bli med det vel :) Jeg tror rett og slett jeg starter jeg, så vi kommer i gang! Her en er oppskrift på en kjempegod

ost-og skinkepai(til 4 personer):

Paibunn:

Jeg har pleid å bruke eskene fra maizena.

Trykk deigen ut i en paiform (trenger ikke smurt form), slik at bunn og sider er dekket. Prikk deigen med gaffel og stek den i 10 min på 200 grader.

(Min paiform er litt liten, så jeg brukte en springform i stedet. Paien fikk da ekstra høye kanter, og så veldig fin ut da den ble satt på bordet ;) )

Fyll:

1 boks kylling/kalkun-"bog"skinke (evt. 300 g kokt skinke eller annet)

1/2 - 1 purre

1 1/2 rød paprika

(4-5 skiver soltørket tomat i små biter)

300 g revet hvitost (jeg har brukt jarlsberg, evt blandet med noe annet)

3 egg

3 dl melk

3/4 ts salt

1/2 ts pepper

1/2 ts revet muskat

Skjær skinke, paprika, purreløk og evt. tomatene i strimler og riv osten. Legg det i det forstekte paiskallet. Visp sammen egg, melk og krydder og hell blandingen over. Bland godt. Stek videre i ca 30-45 min (eller til fyllet virker fast).

Serveres med salat, loff og brelett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil være med!

Hvor lang tid har vi til å lage oppskriften? Når kommer neste oppskrift?

Lager du liste med hvem som er med, og rekkefølgen?

Mannen kommer hjem på onsdag så da vil jeg lage dette til han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke meningen at jeg skal kuppe hele tråden til :-) anna, men jeg tillater meg å lage en liste med rekkefølge for å legge ut oppskrifter:

søndagsengel?

:-) anna

Frk. Stella

Chelsea

Gyngestol

Lisee

mee mee

Gjest_Merethe_81_*

Cilla

Ulva

Skal vi si at oppskriften jeg har lagt ut skal være prøvd innen neste helg, også kommer det ny oppskrift mandag om halvannen uke?

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det hørtes fint ut jeg søndagsengel?. Må bare sjekke at jeg har forstått dette helt riktig. Alle lager ost og skinkepai etter din oppskrift innen søndag 1 oktober, og så kommer :-) anna med ny oppskrift påfølgene mandag. Så prøver vi ut :-) annas oppskrift i løpet av den uken før Frk. Stella kommer med ny på mandag.... osv

Hehe... Folk her i Fredrikstad hadde vel sag noe sånt som "ærru tett elle?" til meg nå, men er litt i teskjemodus i dag :)

Her hos oss blir det i hvertfall pai i morgen eller fredag, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det hørtes fint ut jeg søndagsengel?.  Må bare sjekke at jeg har forstått dette helt riktig. Alle lager ost og skinkepai etter din oppskrift innen søndag 1 oktober, og så kommer  :-) anna med ny oppskrift påfølgene mandag. Så prøver vi ut :-) annas oppskrift i løpet av den uken før Frk. Stella kommer med ny på mandag.... osv

Hehe... Folk her i Fredrikstad hadde vel sag noe sånt som "ærru tett elle?" til meg nå, men er litt i teskjemodus i dag :)

Her hos oss blir det i hvertfall pai i morgen eller fredag, gleder meg!

Erru tett elle??? Skjønte vel at det var sånn?? :sjarmor:

Ja, det var sånn jeg tenkte at vi kunne gjøre det i hvertfall! :) Også kommer alle med tilbakemelding på det vi lager for hver uke. Tror i hvertfall vi gjorde det sånn sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å lage denne paien i dag, men så glemte jeg å skrive ut oppskriften før jeg dro i butikken-

Så det blir middagen i morgen!

Syns det er litt OK og være så langt ned på lista, for da får jeg tenkt med skikkelig om, satser på at tråden ikke dør ut innen da............ :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...