Gå til innhold

Får han mer ved skilsmisse enn meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva som skjer er helt avhengig av samboerkontrakt, tinglysning, ordlyd i gavebrev /testament/annet dokument. 

Men du kan aldri forvente at han skal dele sin arv med deg ved en skilsmisse. 

Så du får satse litt lavere enn landets dyreste områder ved en skilsmisse. Og vil du ha nærmere svar får du oppsøke en advokat som kan se på dokuemtene i saken din.

Anonymkode: c87dd...115

Ved et samlivsbrudd står hun jo ikke fritt til å flytte hvor hun vil når de har felles barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Thyra skrev:

Ved et samlivsbrudd står hun jo ikke fritt til å flytte hvor hun vil når de har felles barn. 

Det stemmer nok dessverre, vi vil ikke flytte de fra skole og venner. Da er det bedre å bo trangt. 

Anonymkode: d3c13...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere eier 50/50 og han har satt inn mer penger enn deg så vil det si at han har betalt ned mer på sin del av lånet.

selger dere boligen vil han sitte igjen med mer penger siden han har mindre lån enn deg. 

Anonymkode: ac107...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Standarden blir nok den samme, det er mer snakk om at ungene får egne soverom eller må dele. Det har altså ikke så mye å si for meg personlig. 

Jeg mener ikke at det er riktig at jeg får hans arv, men jeg vil jo ha det som er rettmessig mitt. Derfor lurte jeg.

Kanskje er det mulig at barna eller han kan stå som eier av deler av leiligheten, slik at ikke arven tilfaller meg. Det finner vi ut av. 

Anonymkode: d3c13...16b

Mindreårige barn skal i prinsippet ikke eie bolig elelr andre ting av verdi. 

Når du er så opptatt av barna sbeste, er det ikke da best at barna bor hos sin far og har helgesamvær med deg? 

Jeg sliter faktisk med å ta problemstillingen i denne tråden seriøst. 

Anonymkode: c87dd...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mindreårige barn skal i prinsippet ikke eie bolig elelr andre ting av verdi. 

Når du er så opptatt av barna sbeste, er det ikke da best at barna bor hos sin far og har helgesamvær med deg? 

Jeg sliter faktisk med å ta problemstillingen i denne tråden seriøst. 

Anonymkode: c87dd...115

Dette er jeg helt enig i. TS nevner jo selv at barna ikke skal måtte flytte fra venner og bytte skole, så da er det jo en ide å la barna bo hos far i det hjemmet de kjenner. De kan besøke mor i helger eller hvis mor bosetter seg i nærheten i en ettroms eller hva det nå blir, så kan barna komme på besøk når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mindreårige barn skal i prinsippet ikke eie bolig elelr andre ting av verdi. 

Når du er så opptatt av barna sbeste, er det ikke da best at barna bor hos sin far og har helgesamvær med deg? 

Jeg sliter faktisk med å ta problemstillingen i denne tråden seriøst. 

Anonymkode: c87dd...115

Det er ikke automatisk til barnas beste og bo hos den forelderen som har best økonomi. 

Endret av Thyra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en slags kvinnefelle (både menn og kvinner kan havne i den). Store summer arv blir spyttet inn i felles bolig, noe som gjør at man er raskere gjeldfri og har mer penger til forbruk. Så blir det skilsmisse og arven holdes utenfor og da får den andre mye mindre enn sin egentlige andel.

Min mann kommer til å arve men disse penger skal ikke spyttes inn i boligen av akkurat denne grunn. Han må gjerne investere i båt (har lån på den), bil eller askjer for den saks skyld, men jeg vil ikke at pengene går til boligen vi eier 50/50. Da blir jeg stående med skjegget i postkassa. Bruker han penger på båten og båten har tapt sterkt i verdi er det hans arvede penger som er borte.

Anonymkode: 79df5...195

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan noen i det hele tatt tenke at de har krav på et annet menneske sin arv?

Ts, hvis du arvet etter familien din, hvordan hadde du likt at mannen stakk av med halvparten av den arven?

Så selv om det ikke er skrevet, eller det kan bevises at det har gått til bolig, så er det bedritent gjort å kreve at det skal deles 50/50.
Jeg har vært i lignende situasjon, og jeg sover godt om natten etter skillsmissen.

Anonymkode: 9359d...d0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...