Gå til innhold

Den nye trenden ‘3 mnd uten å dusje’


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått 8 dager uten å dusje. Da lå jeg utslått med influensa, og orket ikke tanken på å stå på beina i et kvarter i dusjen. Hadde vel svimt av om jeg prøvde.

Hadde aldri i verden gått tre mnd uten å ha rennende vann over kroppen. Jeg dusjer ikke daglig som regel, fordi jeg stort sett er hjemme (jobber ikke). Men jeg dusjer alltid før jeg skal møte folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som nevnt tidligere i tråden, er mye av grunnen til god folkehelse i landet på grunn av økt hygiene, renere vann og forståelse for bakterier. Vi trenger ikke å dusje 3 ganger om dagen, men hygiene er altså helseforbedrende og bør finne sted.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CabinCruiser skrev:

Som nevnt tidligere i tråden, er mye av grunnen til god folkehelse i landet på grunn av økt hygiene, renere vann og forståelse for bakterier. Vi trenger ikke å dusje 3 ganger om dagen, men hygiene er altså helseforbedrende og bør finne sted.

Derav veganske våtservietter og antibac. Er det bare ønskelig å få fram egne meninger eller overser flere på tråden at det faktisk vaskes uten å slippe dritt ned avløpsrør?

Anonymkode: 00ed1...4d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derav veganske våtservietter og antibac. Er det bare ønskelig å få fram egne meninger eller overser flere på tråden at det faktisk vaskes uten å slippe dritt ned avløpsrør?

Anonymkode: 00ed1...4d6

Disse våtserviettene dine, går de opp i miljøvennlig røyk siden de ikke havner noe sted? Hva er de egentlig laget av? Antar det ikke er nooooen form for miljøavfall vedproduksjon heller? Eller transport? 

Anonymkode: c715e...697

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Derav veganske våtservietter og antibac. Er det bare ønskelig å få fram egne meninger eller overser flere på tråden at det faktisk vaskes uten å slippe dritt ned avløpsrør?

Anonymkode: 00ed1...4d6

Hvor tror du de serviettene blir av da?
Du får unskylde mitt 3 minutter google søk, men såvidt jeg kan se, er de anbefalte veganske serviettene tørr-servietter som kan vaskes, altså puttes i vaskemaskinen slik at man kan bruke vann for å få de rene (dritt i avløpsrøret)

Ellers har man økologiske servietter, mye av de i vaskbart bomull.

Tviler ikke på at ett bredere søk vil finne "vegansk serviett" som attpåtil er nedbrytbar. Det man glemmer er at det koster f.eks vann også å produsere disse.

Er ikke ute etter å kverulere på dette i grunn, hver sin lyst. Jeg sier bare at at rent vann og kroppsvask har mye å si for helsen din.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du gått uten å dusje? Du skal helst ikke være i nærheten av vann i det hele tatt.

Anonymkode: 00ed1...4d6

Dusjer hver dag og det kommer jeg til å fortsette me! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lå nettopp med en salig forkjølelse og fikk ikke dusja på 6 dager, nå som jeg endelig er på bena måtte jeg bruke skrubbhansken for å få svette og alt av, æsj! 3 MÅNEDER kommer faen ikke på tale!

Anonymkode: 30269...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du gammel? Har du smerter i ledd som ung burde du legge om til et vegansk kosthold.

Anonymkode: a283c...0b6

Jeg er så inni helvetes allergisk mot folk som skal omvende meg med kosthold og urter og hvafaendeter, så gjør verden en tjeneste og SLUTT med sånn misjonering!!

Anonymkode: 82ff2...435

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så inni helvetes allergisk mot folk som skal omvende meg med kosthold og urter og hvafaendeter, så gjør verden en tjeneste og SLUTT med sånn misjonering!!

Anonymkode: 82ff2...435

Helt enig,veganere blir slik som Jehovas vitne,livsstil som skal prakkes på andre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tears in heaven skrev:

Helt enig,veganere blir slik som Jehovas vitne,livsstil som skal prakkes på andre.

Jeg spiser  mye vegansk, tar hensyn til miljøprodukter og ofte testet på dyr.

Jeg holder bare kjeft om det. Og er ikke nazi. Slipps happens fordi utvalget at etisk riktige produkter enda er såpass lite i ett stort konsumermarked, og slik kan man nok pille fra hverandre nesten hver eneste overbeviste sjel om at de ikke har tenkt godt nok over hva de proklamerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CabinCruiser skrev:

Jeg spiser  mye vegansk, tar hensyn til miljøprodukter og ofte testet på dyr.

Jeg holder bare kjeft om det. Og er ikke nazi. Slipps happens fordi utvalget at etisk riktige produkter enda er såpass lite i ett stort konsumermarked, og slik kan man nok pille fra hverandre nesten hver eneste overbeviste sjel om at de ikke har tenkt godt nok over hva de proklamerer.

Har ingenting i mot hva slags livstil folk har,men når noen skal prøve å omvende meg så steiler jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er også på den dietten. Mye miljøsvin på dette forumet dessverre som vil si negative ting

Anonymkode: ed3b1...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Helt enig,veganere blir slik som Jehovas vitne,livsstil som skal prakkes på andre.

Agree.  Kan de ikke bare spise gulrøttene sine og la oss normale være i fred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble denne 3-måneder-uten-å-dusje diskusjonen til en veganer-eller-ikke diskusjon?

Er ganske lei av at dette er et tema som skal presse seg inn og messes om i omtrent enhver tråd her på forumet etterhvert...!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SupaWoman skrev:

Agree.  Kan de ikke bare spise gulrøttene sine og la oss normale være i fred!

Jah. Kanskje jeg skulle la være å ta medisiner mot et overaktivt immunsystem og IBUX (sikker rene gifta.....) og bare spise planter i stedet? Dritlurt!!! 😡

Men handlet ikke denne tråden om dusjing?

Anonymkode: 82ff2...435

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper virkelig du bråker såpe og vann til håndvask, etter hvert eneste toalettbesøk.

Anonymkode: 2a697...c98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million skrev:

Hvordan ble denne 3-måneder-uten-å-dusje diskusjonen til en veganer-eller-ikke diskusjon?

Er ganske lei av at dette er et tema som skal presse seg inn og messes om i omtrent enhver tråd her på forumet etterhvert...!

Du får følge med på tråden, det var TS som brukte det som et argument...

Anonymkode: 5c288...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hytta har jeg helt sikkert gått to uker uten å dusje eller bade, men da vasker jeg meg med klut, varmt vann og såpe. Det fungerer faktisk ganske bra, spesielt om jeg bytter til rent vann og ren klut til slutt, og vasker over hele kroppen en gang til. Det er også viktig å barbere under armene og bruke deodorant, siden det hindrer at det samler seg lukt under armene.

Problemet er vanligvis håret. Det begynner å lukte når det har gått to uker uten vask, selv om det børstes daglig. Jeg har ganske langt og tykt hår, så det er et herk å vaske det med vaskefat og varmt vann på mugge. Om jeg har tilgang på dusj vasker jeg håret med dusj.

 

Å gå 3 mnd uten å dusje hadde for meg vært ganske uaktuelt. Det måtte i så fall være om jeg skulle bo i tre måneder på hytta om vinteren.

Anonymkode: 4ea15...378

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...