Gå til innhold

Når det pøsregner og blåser, og du skal gå tur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

..... hvilke klær bruker du da? 

Er lei av at været hemmer meg i å gå tur. Trenger tips til gode regnklær. 

Anonymkode: ef450...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar på meg støvler, jakke og paraply..funker toppers....Litt vått skader ikke.

Anonymkode: 4e9ed...d8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnjakke type oljehyr, lanullva genser under, og støvler. Regnbukse når det regner horisontalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindtett/goretex jakke og bukse - ullundertøy innerst. Vanlig regntøy blir fort klamt hvis man skal gå litt. 

Kommer jo litt an på hvor lenge du skal være ute og hvor kjapt du får kommet deg inn/hjem etter tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

..... hvilke klær bruker du da? 

Er lei av at været hemmer meg i å gå tur. Trenger tips til gode regnklær. 

Anonymkode: ef450...7c5

Full regnedress, noen ganger med paraply til. 

Bergans superlette regntøy er tett og lett, puster og er uproblematisk å ta på seg. Koster en del, 4 500 eller mer, men verdt pengene. Hettene er dårlige. 

Fjellstøvler eller gummistøvler til. 

Anonymkode: 5aad5...d06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Noen som vil linke til plagg de har? :) 

Anonymkode: ef450...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er dette settet jeg har, liker det veldig godt: https://www.hellyhansen.com/w-portland-rain-set-62444 
Jeg har hatt diverse billig-regntøy oppigjennom som har blitt ødelagt, så jeg er veldig fornøyd med å endelig ha kjøpt noe skikkelig. Og så har jeg M44 militærstøvler som jeg har brukt istedenfor støvler lenge. De tar jo inn vann men jeg elsker de skoene, de overlever alt og er like gode på sommeren som på vinteren.

Anonymkode: 6b34d...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gore-tex all over. Om du skal være lenge ute så må du ha god kvalitet, men for en kveldstur så holder det nok med litt enklere. 

Anonymkode: 842bc...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goretex-jakke eller oljeregntøy-jakke, litt avhengig av hvor mye det regner, turbukse og goretex salomon tursko. Går ikke tur i støvler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann og vindtett turbukse fra North Peak. Til å være Coop sitt eget "billig" merke, fungerer denne utmerket.
Goretex jakke fra Berghaus.
Goretex sko fra Treksta. Disse slipper inn litt vann om det regner veldig mye. Ikke helt tett, selv om skoene er nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei regnjakke fra Didriksons jeg er veldig fornøyd med og har tynn regnbukse. Går sjelden tur i støvler, har vanntette tursko fra Salomon. Bruker heller ikke paraply når det blåser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goretex jakke og bukse med vannsøyle 20 000. Goretex sko. Aldri våt. 

Under kledd etter temperatur: t-skjorte eller tynn ull 

Anonymkode: e3cbc...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allværsjakke, regnbukse og fjellsko eller andre solide tursko. Man tåler og bli litt våt og man tørker fort når man kommer hjem. 

Anonymkode: a8661...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Goretexbukse fra Haglöfs og goretexjakke fra OR. Sistnevnte har jeg riktignok ikke fått prøvd i skikkelig regnvær enda, men siden min gamle goretexjakke holdt i 10 år uten å miste piffen så har jeg godt håp. Ulltrøye og evt. stillongs under - og fleece eller ull som mellomlag om det er kaldt. 

Gummistøvler med ullsokker inni på beina. (Doc Martens) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har hunder så må jeg ut selv om det blåser nordavind fra alle kanter og himmelen åpner seg..så jeg har ei goretexjakke fra Bergans og ei overtrekksbukse som er vind og vanntett fra Haglöfs. Og enten støvler eller Goretex-sko på beina. 

Har også ei lang regnjakke fra Johaug som er fin å bruke i ruskevær 

Vurderer å kjøpe meg sånn regnhatt, sydvest tror jeg det heter, pga jeg liker ikke så godt å bruke hette. Blir så klamt og hører ikke så godt hvis jeg går på tur med noen og de snakker til meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Vikafjell-bukse som blir flittig brukt, og en god regnjakke fra Bergans. Goretex-sko fra Salomon. 

Anonymkode: 61075...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oljehyre! Jakke og bukse.

Sydvest, selvfølgelig. Har en som er ekstra lang slik at jeg slipper regn i nakken. 

Ull innerst. 

Anonymkode: 3f7aa...07d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinny jeans og høye hæler, så klart. Uansett vær. 

Anonymkode: 2b2ba...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydvest, regnjakke, regnbukse og solide støvler.

Anonymkode: 23e5c...014

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg frem snowboardjakken min fra Norrøna: 

https://www.norrona.com/nb-NO/produkter/lofoten/lofoten-gore-tex-active-jakke-dame/?color=5700

Det skal jo egentlig ikke være en regnjakke, men uansett hvor mye og hvor lenge det regner så er jeg like tørr med den på, så da bruker jeg den.

Og en bukse fra Northpeak. Den er merket finetex og jeg har hatt den i 15 år og den var ikke spesielt dyr. Tror denne er noe i nærheten av min:

https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/sport-og-fritid/klar-dame/yttertoy-dame/northpeak-stryn-bukse-dame?variantCode=530877

 

Anonymkode: 0651d...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...