Gå til innhold

Når det pøsregner og blåser, og du skal gå tur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer an på hva slags tur det er snakk om, men som regel er det på med regntett jakke, gjerne med litt lengde, regntett bukse og enten gummistøvler eller vannavstøtende tursko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går som oftest med min Norrøna Lyngen. Elsker hetta på den, får den utenpå sykkelhjelmen. Bruker Bergans Gore tex til. Fjellstøvler eller Gore tex joggesko.

Anonymkode: f1241...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Skinny jeans og høye hæler, så klart. Uansett vær. 

Anonymkode: 2b2ba...b16

Kunne ikke vært mer enig

Anonymkode: 05eeb...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo avhengig av hva man mener med tur.... Man trenger ikke gore-tex dress til 10.000kr for å gå et par timer på vei. Jeg har vært MYE ute (jakt/fiske/hund/12 år i forsvaret), aldri hatt klær i den prisklassen (bortsett fra at uniformen koster omtrent det, men er av tilsvarende kvalitet som noe som koster en tiendedel). Det du får på Sport Outlet for en tusenlapp holder til daglig bruk, regner det "hunder og katter" så er tradisjonelt oljehyre fantastisk (men ikke sexy) med riktige plagg under avhengig av temperatur. Sydvest er et utrolig funksjonelt plagg, myyyye bedre en hette!

Men er planen å bruke det mye og lenge, og man har pengene, så kjør på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg bruker en ordentlig regnjakke og bukse fra FarmerRain, samt Hunter gummistøvler (de er de mest holdbare og komfortable jeg har funnet). Superundertøy under gjør at det ikke føles klamt på noen måte. 

Sydvest liker jeg ikke, foretrekker hette med snøring. Bedre når det regner vannrett.

Anonymkode: 74bec...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggetur: løpetights, eldre joggesko (vil ikke ha lukt/søl på de nyeste), ull-genser/t-skjorte (blir vått, men aldri kaldt) og caps (ikke vann i øynene). 

Gåtur: Goretex. Ull eller microfiber under. Impregnerte terrengsko med tynne ullsokekker. Gamasjer om det virkelig høljer ned (holder skoene tørre). 

Diverse ærend eller lunsj i byen: Høye støvler. Lang regnkåpe med stor hette. 

Anonymkode: b460c...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en skikkelig lekker baggy regndress fra adidas. Mørkeblå med hvite striper på armer og bein. Jakka med hette. På beina støvler. Under har jeg en treningsdress av noe slag om det er kaldt eller blåser, ellers shorts og tskjorte. Jeg er ikke den mest sexy når det er drittvær... 

Anonymkode: 0597d...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...