Gå til innhold

Anti-innvandring og klimakrise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar mye tog, og der overhører man de merkeligste samtaler. Siden jeg bor på et lite sted, er det mange av de samme som tar tog samtidig som meg. Helt siden den første skolestreiken for klimaet har jeg lagt merke til et mønster i disse samtalene på toget.

De jeg har hørt snakke negativt om innvandring, utlendinger og muslimer, er de samme som snakker om at global oppvarming ikke eksisterer. Flere av disse folkene har også sagt til dem de snakker med at de forurenser mer nå, kun på trass, fordi global oppvarming ikke er en ting. Det fikk meg til å tenke litt. Eller, det har fått meg til å tenke mye.

Nå skal ikke jeg trykke på knappen som utløser en diskusjon om hvorvidt global oppvarming er en faktisk ting eller ikke, men la oss si at global oppvarming eksisterer. Da vil det etter hvert komme klimaflyktninger oppover mot oss i Norge, og det kommer helt sikkert en del inn over grensene våre. Innvandring er fysjom, global oppvarming er løgn og vi forurenser mer på trass.

Er ikke det et litt morsomt mønster?

Anonymkode: 988af...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, fordi alle som er imot fri innvandring er idioter. Det var bare det du ville si, ikke sant? 

Anonymkode: d16db...95a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi alle som er imot fri innvandring er idioter. Det var bare det du ville si, ikke sant? 

Anonymkode: d16db...95a

Det er alltid det de vil si. 

I kampen for "det gode hatet" finnes intet lavmål så lenge det blir sparket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det går begge veier. De mest klimafanatiske på min Facebook, er interessant nok de mest åpne for masseinnvandring. Hvorfor er det sånn? Det skulle jo gått an å mene litt forskjellig...

Anonymkode: da197...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det går begge veier. De mest klimafanatiske på min Facebook, er interessant nok de mest åpne for masseinnvandring. Hvorfor er det sånn? Det skulle jo gått an å mene litt forskjellig...

Anonymkode: da197...850

Fordi de mangler enhver evne til å tenke kritisk og på konsekvenser. De svømmer i egen godhet uten å skjønne at de vil drukne av det...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tar mye tog, og der overhører man de merkeligste samtaler. Siden jeg bor på et lite sted, er det mange av de samme som tar tog samtidig som meg. Helt siden den første skolestreiken for klimaet har jeg lagt merke til et mønster i disse samtalene på toget.

De jeg har hørt snakke negativt om innvandring, utlendinger og muslimer, er de samme som snakker om at global oppvarming ikke eksisterer. Flere av disse folkene har også sagt til dem de snakker med at de forurenser mer nå, kun på trass, fordi global oppvarming ikke er en ting. Det fikk meg til å tenke litt. Eller, det har fått meg til å tenke mye.

Nå skal ikke jeg trykke på knappen som utløser en diskusjon om hvorvidt global oppvarming er en faktisk ting eller ikke, men la oss si at global oppvarming eksisterer. Da vil det etter hvert komme klimaflyktninger oppover mot oss i Norge, og det kommer helt sikkert en del inn over grensene våre. Innvandring er fysjom, global oppvarming er løgn og vi forurenser mer på trass.

Er ikke det et litt morsomt mønster?

Anonymkode: 988af...340

Og dessuten sitter de ikke på toget de du skriver om.  De sitter i bilene sine.  Nice try 

Anonymkode: d16db...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi alle som er imot fri innvandring er idioter. Det var bare det du ville si, ikke sant? 

Anonymkode: d16db...95a

Nei, det var ikke det jeg ville si. Jeg bare la merke til et mønster og syntes det var litt morsomt.

Anonymkode: 988af...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dessuten sitter de ikke på toget de du skriver om.  De sitter i bilene sine.  Nice try 

Anonymkode: d16db...95a

Disse har jeg faktisk dultet borti på toget. Tro det eller ei!

Anonymkode: 988af...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det går begge veier. De mest klimafanatiske på min Facebook, er interessant nok de mest åpne for masseinnvandring. Hvorfor er det sånn? Det skulle jo gått an å mene litt forskjellig...

Anonymkode: da197...850

Det er også veldig interessant!

Anonymkode: 988af...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anti-innvandring og klimakrise

Hehe faktisk har jeg humret litt for meg selv fra tid til annen når jeg har observert dette fenomenet selv. Har sett det om og om igjen på diverse nett fora og kommentarfelt.

Lagt merke til at det stort sett er de mest innvandringskritiske som benekter global oppvarming. Det er jo disse menneskene som burde være mest opptatt av klimaet!

For FN og WHO sitt anslag er at vi vil få rundt 150 millioner klimaflyktninger innen 2050 som følge av tørke, oversvømmelser, mangel på mat og drikkevann, naturkatastrofer. 

Og alle vil da selvsagt til oss i Norden ettersom vi vil være de som blir minst rammet. 

Flyktningstrømmen som Syria-krigen skapte vil være blåbær i forhold.

Men ja, det er et meget merkverdig paradoks du bringer på banen! Et litt søtt, litt tragisk, litt morsomt paradoks.

Endret av Wagner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wagner skrev:

Flyktningstrømmen som Syria-krigen skapte vil være blåbær i forhold.

Så fordi konsekvensen er så stor må man bare tro på klimaendringene?

Er vi ikke veldig nærme bunnen av dårlig argumentasjon nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, A-hunter skrev:

Så fordi konsekvensen er så stor må man bare tro på klimaendringene?

Er vi ikke veldig nærme bunnen av dårlig argumentasjon nå?

Har da mange gode argumentasjoner for klimaendringer, har også mange solide forskningsrapporter. 

Som det står allerede i HI så er det ikke argumenter for/imot som skal diskuteres i denne tråd. Men hvem klimanekterne er :) Og mitt inntrykk på diverse forum er som sagt at det gjerne er det som er sterkest imot innvandring som argumenterer for at vi bare kan peise på å fortsette pøse ut karbon og metan i atmosfæren samtidig som vi hugger ned regnskogene å dumper hundre tonn plastikk i havet.

"Vi mennesker er for små til å skape ubalanse hos moder jord" sier de. Jeg kan ikke gjøre annet enn å le litt, vi mennesker har terraformet omtrent hele planeten allerede, i den grad at mange arter vil dø ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Wagner skrev:

Har da mange gode argumentasjoner for klimaendringer, har også mange solide forskningsrapporter. 

Som det står allerede i HI så er det ikke argumenter for/imot som skal diskuteres i denne tråd. Men hvem klimanekterne er :) Og mitt inntrykk på diverse forum er som sagt at det gjerne er det som er sterkest imot innvandring som argumenterer for at vi bare kan peise på å fortsette pøse ut karbon og metan i atmosfæren samtidig som vi hugger ned regnskogene å dumper hundre tonn plastikk i havet.

"Vi mennesker er for små til å skape ubalanse hos moder jord" sier de. Jeg kan ikke gjøre annet enn å le litt, vi mennesker har terraformet omtrent hele planeten allerede, i den grad at mange arter vil dø ut. 

Jeg har ikke diskutert verken innvandring eller klima i denne tråden.

Det jeg har sagt er at ditt argument om at motstandere av innvandring burde tro på klimaaktivistene fordi klimaaktivistene sier at konsekvensen av klimaendringene er så store og vil gi mange innvandrere er usedvanlig dårlig, tanketomt og håpløst.

Det er et absolutt bunnivå av argumentasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, A-hunter skrev:

Jeg har ikke diskutert verken innvandring eller klima i denne tråden.

Det jeg har sagt er at ditt argument om at motstandere av innvandring burde tro på klimaaktivistene fordi klimaaktivistene sier at konsekvensen av klimaendringene er så store og vil gi mange innvandrere er usedvanlig dårlig, tanketomt og håpløst.

Det er et absolutt bunnivå av argumentasjon.

Igrunn ikke, om man ikke ønsker millioner av flyktninger på døra så burde det være på tide å begynne tenke på miljøet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wagner skrev:

Igrunn ikke, om man ikke ønsker millioner av flyktninger på døra så burde det være på tide å begynne tenke på miljøet

Jo, det er så tynt og dårlig. At du ikke ser det selv fremstår bare hjelpeløst.

De to sakene har ingen verdens ting med hverandre å gjøre. Selv om du forsøker å konstruere et krysningspunkt, så finnes altså ikke det krysningspunktet noe annet sted enn i ditt eget hode. Og det er ikke der verden skjer. Langt ifra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Global oppvarming og klimaendringer er vel ingen bløff, men greia er det at mange ikke er enig i hva som er årsaken til klimaendringene. Vitenskapen vet ikke hva som er årsaken, dette sa dem også for noen par år tilbake. De årsakene dem har kommet med, til hva som skyldes klimaendringene, er bare spekulasjoner. Ingen vet sikkert hva som har skylden.

Skal Norge og Europa ta imot millioner av flyktninger, også slike klimaflyktninger, så vil samfunnet her bli forandret for alltid. Den etniske befolkningen er dem som må lide, og som da faller utenfor. Etter min mening, så utnyttes klimaforandringene, til å forstyrre vår etablerte del av verden, med den hensikt å få i stand en global verdensregjering. De innvandrerne som innvandrer hit, vil ikke ha den samme nasjonalfølelsen som oss, og dem vil være lettere å vippe over til fordel for en verdensregjering. Dem blir da lettere å "forføre", siden dem ikke har den samme tilhørighetsfølelsen en etnisk norsk har.

Tror heller ikke at fremtidens "nordmenn" vil bry seg om klima heller, eller til å forstå hvordan løse de problemene.

Endret av TrekStar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, A-hunter skrev:

Jo, det er så tynt og dårlig. At du ikke ser det selv fremstår bare hjelpeløst.

De to sakene har ingen verdens ting med hverandre å gjøre. Selv om du forsøker å konstruere et krysningspunkt, så finnes altså ikke det krysningspunktet noe annet sted enn i ditt eget hode. Og det er ikke der verden skjer. Langt ifra.

Klima kommer til å påvirke innvandringsmønstre og flyktningstrømmer så de vil bli nært knyttet opp imot hverandre i fremtiden, kanskje om 5 år, 10 år, 50 år. Vi vet ikke enda når det skjer, men om vi fortsetter som før så vil det skje på et eller annet tidspunkt. Om havnivåene stiger litt mer nå som følge av at isen smelter så kan hele Bangladesh oversvømmes. 

Det vil derfor være logisk å anta at de som er imot innvandring vil kjempe for løsninger som kan forhindre at disse klimakatastrofene inntrer.

Endret av Wagner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tar mye tog, og der overhører man de merkeligste samtaler. Siden jeg bor på et lite sted, er det mange av de samme som tar tog samtidig som meg. Helt siden den første skolestreiken for klimaet har jeg lagt merke til et mønster i disse samtalene på toget.

De jeg har hørt snakke negativt om innvandring, utlendinger og muslimer, er de samme som snakker om at global oppvarming ikke eksisterer. Flere av disse folkene har også sagt til dem de snakker med at de forurenser mer nå, kun på trass, fordi global oppvarming ikke er en ting. Det fikk meg til å tenke litt. Eller, det har fått meg til å tenke mye.

Nå skal ikke jeg trykke på knappen som utløser en diskusjon om hvorvidt global oppvarming er en faktisk ting eller ikke, men la oss si at global oppvarming eksisterer. Da vil det etter hvert komme klimaflyktninger oppover mot oss i Norge, og det kommer helt sikkert en del inn over grensene våre. Innvandring er fysjom, global oppvarming er løgn og vi forurenser mer på trass.

Er ikke det et litt morsomt mønster?

Anonymkode: 988af...340

Se dokumentaren "The Family" på Netflix så forstår du hvorfor. Egentlig ganske skremmende, men kort fortalt er det en gruppe mennesker eller et "skyggeembete" som gjemmer seg bak Jesus og kristendommen. De er en gruppering som hvitvasker terroristpenger, reiser til diverse land og forteller diktatorer og andre farlige ledere at homofili er synd. Listen er lang, men det handler om penger, propaganda, makt og forretningsforbindelser.

Anonymkode: 38a30...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Wagner said:

Igrunn ikke, om man ikke ønsker millioner av flyktninger på døra så burde det være på tide å begynne tenke på miljøet

..og om man ønsker seg noen millioner innvandrere, så trenger man ikke bry seg om miljøet 

Anonymkode: d16db...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Disse har jeg faktisk dultet borti på toget. Tro det eller ei!

Anonymkode: 988af...340

Ei

Anonymkode: d16db...95a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...