Jump to content
AnonymBruker

Ville dere betalt 80.000 mer for automatgir vs manuell?

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg står mellom to biler, den ene er manuelt gir til 110.000, og den andre er automat til 190.000. Automatgir er jo meget behagelig, men ikke nødvendig. Og økonomisk sett burde jeg velge manuell. Hvilken ville dere gått for? Synes dere det er verdt å betale 80.000 mer for automat? 

Anonymkode: e9bdc...202

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det syns jeg virkelig ikke. Hater automatgir. Hater å ikke kunne gire når jeg kjører.

Anonymkode: cac53...fb8

AnonymBruker

Kjører du mye i trafikkork i byen? Eneste grunnen pro automat, i mitt hode. Vi har én automat, én manuell bil, én elbil, som nødvendigvis er automat. Det er stadig rift om den manuelle bilen, rett og slett fordi den er gøy å kjøre.

Anonymkode: eb799...524

Nuttery

Jeg foretrekker manuelt gir, og hadde heller betalt 80 000 mer for å få det! 

Blondine

Foretrekker automat. Mer behagelig

AnonymBruker

har automat, men hadde aldri giddet å gå ut med 80.000 kr for å bare forandre til automat. Det er ikke så vanskelig å gire, ta heller å spar de pengene og bli god på giring. Tenk så mye annet du kan bruke de pengene på da

Anonymkode: 1d58d...13c

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjører du mye i trafikkork i byen? Eneste grunnen pro automat, i mitt hode. Vi har én automat, én manuell bil, én elbil, som nødvendigvis er automat. Det er stadig rift om den manuelle bilen, rett og slett fordi den er gøy å kjøre.

Anonymkode: eb799...524

Nei lite køkjøring. Men jeg er dårlig på bakkestart😅 

AnonymBruker

Det er mer forskjell på de to bilene enn girtypen når det gjelder 80 000 spenn. Vanskelig å tro at det ikke er andre forskjeller som også spiller inn.

Anonymkode: 82410...252

Elán

Jeg liker best manuell. 

AnonymBruker

Jeg hadde lett valgt automat. Komfort overgår alt for min del. 

Anonymkode: 8d251...e6d

Tiuren

Hvilken bil er det snakk om, noen automatkasser er det mer en litt problemer med. Dumt å bruke 80000 på å kjøpe seg problemer... 

Det betyr og litt hvor lenge man har tenkt å beholde bilen, noen er vanskelige å selge med manuell (gjennspeiles på prisen)

solmåneogstjerner

Nei, heller motsatt. Liker å gire, får bedre kjørefølelse. 

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei lite køkjøring. Men jeg er dårlig på bakkestart😅 

Vel, da er det på tide å lære seg! Da sparer du jo penger også, det beste er å lære seg å kjøre automat.

Anonymkode: ee02f...134

Annonse

Fjollefyr
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mer forskjell på de to bilene enn girtypen når det gjelder 80 000 spenn. Vanskelig å tro at det ikke er andre forskjeller som også spiller inn.

Anonymkode: 82410...252

Dette lurer jeg på også. Er den manuelle bilen eldre? Kjørt mye lenger? Mindre utstyrt? 

pippilang

Har hatt automat nå i flere år. Kommer aldri til å kjøpe manuell igjen. Så deilig å slippe den clutchen, særlig i kø! 

AnonymBruker

Det kan umulig være to identiske biler, med kun forskjell på gir som gir dette spriket.

Anonymkode: effa5...de7

mam4ma

Har hatt lappen i 30 år.

Har alltid kjørt manuell, men gikk over til elbil, og dermed automatgir, for 3 år siden. Skal ALDRI mer ha manuell!! 😂

AnonymBruker

Dette er vel ikke to identiske biler? For det pleier å være liten prisforskjell på automat og manuell. Jeg ville helt klart valgt automat.

Anonymkode: 930ba...ab4

AnonymBruker

Det er ikke to identiske biler, men det er kun manuell/automat jeg står mellom. 

TS

Tiuren
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ikke to identiske biler, men det er kun manuell/automat jeg står mellom. 

TS

Hvilke biler? Jeg ville ikke kjøpt Mercedesen min med manuell, ei heller sportsbilen med automat...