Gå til innhold

Ville dere betalt 80.000 mer for automatgir vs manuell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg står mellom to biler, den ene er manuelt gir til 110.000, og den andre er automat til 190.000. Automatgir er jo meget behagelig, men ikke nødvendig. Og økonomisk sett burde jeg velge manuell. Hvilken ville dere gått for? Synes dere det er verdt å betale 80.000 mer for automat? 

Anonymkode: e9bdc...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det syns jeg virkelig ikke. Hater automatgir. Hater å ikke kunne gire når jeg kjører.

Anonymkode: cac53...fb8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du mye i trafikkork i byen? Eneste grunnen pro automat, i mitt hode. Vi har én automat, én manuell bil, én elbil, som nødvendigvis er automat. Det er stadig rift om den manuelle bilen, rett og slett fordi den er gøy å kjøre.

Anonymkode: eb799...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har automat, men hadde aldri giddet å gå ut med 80.000 kr for å bare forandre til automat. Det er ikke så vanskelig å gire, ta heller å spar de pengene og bli god på giring. Tenk så mye annet du kan bruke de pengene på da

Anonymkode: 1d58d...13c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjører du mye i trafikkork i byen? Eneste grunnen pro automat, i mitt hode. Vi har én automat, én manuell bil, én elbil, som nødvendigvis er automat. Det er stadig rift om den manuelle bilen, rett og slett fordi den er gøy å kjøre.

Anonymkode: eb799...524

Nei lite køkjøring. Men jeg er dårlig på bakkestart😅 

Anonymkode: e9bdc...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer forskjell på de to bilene enn girtypen når det gjelder 80 000 spenn. Vanskelig å tro at det ikke er andre forskjeller som også spiller inn.

Anonymkode: 82410...252

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lett valgt automat. Komfort overgår alt for min del. 

Anonymkode: 8d251...e6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bil er det snakk om, noen automatkasser er det mer en litt problemer med. Dumt å bruke 80000 på å kjøpe seg problemer... 

 

Det betyr og litt hvor lenge man har tenkt å beholde bilen, noen er vanskelige å selge med manuell (gjennspeiles på prisen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei lite køkjøring. Men jeg er dårlig på bakkestart😅 

Anonymkode: e9bdc...202

Vel, da er det på tide å lære seg! Da sparer du jo penger også, det beste er å lære seg å kjøre automat.

Anonymkode: ee02f...134

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mer forskjell på de to bilene enn girtypen når det gjelder 80 000 spenn. Vanskelig å tro at det ikke er andre forskjeller som også spiller inn.

Anonymkode: 82410...252

Dette lurer jeg på også. Er den manuelle bilen eldre? Kjørt mye lenger? Mindre utstyrt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt automat nå i flere år. Kommer aldri til å kjøpe manuell igjen. Så deilig å slippe den clutchen, særlig i kø! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan umulig være to identiske biler, med kun forskjell på gir som gir dette spriket.

Anonymkode: effa5...de7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt lappen i 30 år.

Har alltid kjørt manuell, men gikk over til elbil, og dermed automatgir, for 3 år siden. Skal ALDRI mer ha manuell!! 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke to identiske biler? For det pleier å være liten prisforskjell på automat og manuell. Jeg ville helt klart valgt automat.

Anonymkode: 930ba...ab4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke to identiske biler, men det er kun manuell/automat jeg står mellom. 

TS

Anonymkode: e9bdc...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ikke to identiske biler, men det er kun manuell/automat jeg står mellom. 

TS

Anonymkode: e9bdc...202

Hvilke biler? Jeg ville ikke kjøpt Mercedesen min med manuell, ei heller sportsbilen med automat... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...