Gå til innhold

Ville dere betalt 80.000 mer for automatgir vs manuell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du en kilde som viser sammenligning?
Testresultater ved forskjellig kjøring?
 

Anonymkode: 07904...616

Klarer helt fint å kjøre min automat med et forbruk på 0,55-0,56 på mila😁 Det er bare noen tjuvtriks man må bruke, så går det helt fint😊Og det er bensin!

Anonymkode: 2b6e2...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere valgt å ta lappen på

manuell 

eller automat ? 

Fordeler/ ulemper ? 

Anonymkode: 4a0fa...823

Selv om jeg bare kjører automat selv hjemme, ville jeg definitivt gått for lappen på manuell. Du vet vel at med lappen for manuell kan du kjøre både manuell og automat, mens med lappen på automat kan du BARE kjøre automat? Har ungdommer som også tar lappen på manuell, selv om de kanskje aldri kommer til å eie en bil med manuelt gir selv. Men med lappen på manuell kan de altså kjøre alt; de kan jo også hende deres første bil blir en gammel billig bil med manuelt gir.

 

Har selv opplevd flere ganger å få leiebil med manuell til tross for at vi har bestilt automat. Noen vil sikkert si at man da skal nekte, men når det bare er den bilen som er tilgjengelig, så tar man den jo likevel. Har også en slags drøm om å kjøpe - eller i hvert fall kjøre - en gammel engelsk sportsbil, og de kommer neppe med automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har automat nå, men det var mest fordi "min" bil ikke finnes med manuellgir ;) . Hadde valget stått mellom to likeverdige biler mhp. teknisk tilstand, alder og kjørekomfort så hadde jeg ikke betalt 80 000 mer for automat nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endelig to biler med automat nå, elsker det! Ingen vei tilbake for vår del 😁 

Anonymkode: d84f1...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automatgear er kommet for og bli.. Manuellgearet bil vil falle i pris. Etter hvert vil alle biler bli automatgearet. Motoren og drivverket har bedre av automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...