Gå til innhold

Hvorfor så mange sinte, unge, hvite kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem starter krigene?

Anonymkode: 0e510...102

95% av de som døde i krigene var menn. Sånn sett burde flere kvinner bli drept siden det er uretferdig at bare menn fikk være med??

Eller?

Anonymkode: de393...ff5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en påstand, det er sant. Etter at kvinner fikk ytringsfrihet, stemmerett og rettigheter som å begynne å jobbe, ble det mye roligere i mange land. Blant annet Norge. I land hvor kvinner fortsatt ikke har rettigheter, er det fortsatt krig. 

Anonymkode: 8ce41...2f7

Ja, menn starter kriger, men tror du virkelig de som starter krigene er de samme som de som deltar i den? Tror du virkelig de som blir kommandert ut til krig reiser fordi de har så innmari lyst? Eller tror du kanskje de ble tvunget fordi de var menn?

Man kan vel se det sånn da, en mann starter krigen, 1000 mann må ut å kjempe, mot sin vilje. "Menn ass, alltid skal de starte kriger og sånn, lissom." Det blir litt feil altså 🙄

Anonymkode: c720c...5cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, menn starter kriger, men tror du virkelig de som starter krigene er de samme som de som deltar i den? Tror du virkelig de som blir kommandert ut til krig reiser fordi de har så innmari lyst? Eller tror du kanskje de ble tvunget fordi de var menn?

Man kan vel se det sånn da, en mann starter krigen, 1000 mann må ut å kjempe, mot sin vilje. "Menn ass, alltid skal de starte kriger og sånn, lissom." Det blir litt feil altså 🙄

Anonymkode: c720c...5cf

Ja, som jeg svarte brukeren som spurte hvem som startet krigene; ingen av de som ble utkommandert i dem. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, herzeleid skrev:

Ja, som jeg svarte brukeren som spurte hvem som startet krigene; ingen av de som ble utkommandert i dem. 
 

 

Men hun har rett i at det var menn som undertrykket menn. Menn startet krigene, menn satt med makten. Det har alltid vært menns behov for å dominere og eie som har startet kriger.

Anonymkode: e8326...3b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem starter krigene?

Vel. Historisk sett når det er lite ressurser tilgjengelig så måtte en av og til krige over dem.. Det var nok logisk at mødre, og høygravide ikke deltok i disse krigene. Men jeg tviler på at de takket nei til mat uansett hvor dem kom fra.. Nå har også kvinner med makt som f.eks Margaret Tatcher startet kriger... -Og jeg tviler også sterkt på at kvinnen ville hatt et like pasifistisk vesen hvis det ikke fantes menn. 

Anonymkode: 5a0a6...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hun har rett i at det var menn som undertrykket menn. Menn startet krigene, menn satt med makten. Det har alltid vært menns behov for å dominere og eie som har startet kriger.

Anonymkode: e8326...3b9

Og så? Du kan ikke bare kalle den gruppen "Menn". De aller fleste menn tilhørte ikke den gruppen med menn. Skal du si at menn er så fæle så får du spesifisere hvem du snakker om, altså en liten privilegert gruppe menn med makt, ikke "menn"! 

Anonymkode: c720c...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hun har rett i at det var menn som undertrykket menn. Menn startet krigene, menn satt med makten. Det har alltid vært menns behov for å dominere og eie som har startet kriger.

Anonymkode: e8326...3b9

Ja noen veldig få menn, og noen enda færre kvinner, undertrykket de fleste kvinner og menn. De fleste, både kvinner og menn, må kunne sies å ha vært undertrykket etter dagens standard. 

Endret av herzeleid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2020 den 23.31, AnonymBruker skrev:

HAHA 😆 Du er litt av en komiker 🤣 Jeg regner med at du er sarkastisk, men jeg skal gi det inn med t-skje, sånn i tilfelle:

Menn (som gruppe) har aldri blitt undertrykket pga. at de er menn. Det har derimot kvinner, som systematisk har vært annenrangs borgere i størstedelen av historien, utelukkende pga. at de var kvinner. 

Det er allikevel riktig at enkelte grupper av menn har vært undertrykt av andre grupper menn. Men innenfor disse gruppene har fortsatt menn vært undertrykkende overfor kvinner innenfor samme gruppe.

Anonymkode: 35f6f...9f9

Men nå er vi vel kommet et skritt videre, iallfall her i vesten? Jeg er 50, og har aldri følt meg spesielt undertrykt. Selv om det fortsatt er småting å ta tak i.  Jeg er klar over at kvinner i tidligere tider ble det, men det er jo ikke de mennene som lever i dag sin skyld?

Det blir like dumt som fex å være svart og sinna på hvite som lever i dag pga at forfedrene hadde sorte slaver. Eller å være romani og sint på buroene fordi de oppførte seg dritt mot oldefar en gang i tida. Folk som lever i dag kan ikke bære skyld for dette. Skal jeg være drittsekk mot ei jente i klassen til sønnen min fordi faren mobba meg på ungdomsskolen? Nei det skal jeg ikke.


Trodde vi var ferdig med arvesynden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man innser at ingen bryr seg egentlig om en.

Vi er alle alene i universetet

Anonymkode: 88642...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 17.59, AnonymBruker skrev:

Bare følte å skape paralell tråd her så hvorfor ikke. Generelt de som går på universitetet og knapt leser noe utenom det de blir fortalt om. De informerer seg ikke om emne som de snakker om, står ikke for noe og bare klager fordi de får enten betalt for det eller vil være på rett siden av historien... på like linje av personen som publiserte eugenics. Han var en progressive og var helt sikkert på rett side av historien når han gjorde det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Francis_Galton

Anonymkode: 87315...8d2

Jeg forstår ikke behovet for å kritisere Francis Galton for dagens problemer. Hadde verden lyttet til hans innsikter hadde nok menneskeheten vært på vei mot å forbedres nå. I virkeligheten skjer det motsatte, at de minst utdannede, minst intelligente og minst moralske ofte sprer sine dårlige gener i stor grad. Dette er opphavet til mange av samfunnets største problemer.

Anonymkode: 7d782...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 21.9.2020 den 16.26, AnonymBruker skrev:

Kvinner har grunn til å være sint. Det har ikke menn.

Kvinner = historisk blitt undertrykt

Menn = historisk vært undertrykkere

Anonymkode: 35f6f...9f9

Dette er en sykt trangsynt og generaliserende Påstand. Drittlei av dere som skal lage splid mellom menn og kvinner, og som ikke evner å se andre perspektiver enn sin eget. Dersom man blir veldig påvirket av hva noen andre opplevde lenge før man selv ble født, er man åpenbart ikke psykisk frisk.  Finnes like mange sinte menn som sinte kvinner, selv om det også finnes noen mennesker som påstår at det gjelder det ene aller andre kjønnet. Dere kvinner som mener det er greit at menn diskrimineres, men ikke kvinner, er så dobbeltmoralske og egoistiske at det gjør meg kvalm. Har dere aldri opplevd å ha gode, snille menn i livet deres? 
Hilsen kvinne 

Anonymkode: 2d4eb...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite kvinner har faktisk ganske bra betalte jobber og en frihet som kvinner i andre deler av verden bare kan drømme om. Mye vil vel ha mer. Tussa Tusvik mener feks at mannen hennes er helt ubrukelig enda han er sjef i VG . Mange norske kvinner er ufordragelige .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...