Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rart jordmødre sier festesmerter er reelt når du, eksperten, sier at det ikke kan skje? Ditt ord er lov, og slik er det. 

Anonymkode: d9fa2...bd3

Snakk med en lege så får du et mer riktig svar. 

Anonymkode: 9578b...c57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idag har jeg vært kvalm og uggen hele dagen. Kjentes ut sånn jeg hadde det i graviduke 8 sist. Det er fire år siden.. Ikm er på onsdag så regner med at det er helt tilfeldig, selvom jeg ikke klarer å slutte å håpe. 

Skrevet
3 timer siden, Nysgjerriga skrev:

Jeg følte press/stølhet/strekk over livmoren allerede samme kveld som insemineringen, varte i 3 dager ca før det ‘slapp’. Og så har jeg hatt mensensmerter siden det, til og fra. Har ikke tatt test enda da, men er 13 dpo i dag. Skal teste på mandag ☺️ Så da finner vi vel ut om det har sammenheng ☺️

Lykke til ❤️ men jeg trur at det godt kan være sammenheng 😊 når man prøve over en periode så kjenne man jo litt meire etter og vet sånn ca hvordan alt føles like før tr, og om det er et avvik omså bare et lite et, så legger man merke til det og håper alt man kan 😊 vi må aldri mistet håpet ❤️

Skrevet
1 time siden, hobbykokken skrev:

Idag har jeg vært kvalm og uggen hele dagen. Kjentes ut sånn jeg hadde det i graviduke 8 sist. Det er fire år siden.. Ikm er på onsdag så regner med at det er helt tilfeldig, selvom jeg ikke klarer å slutte å håpe. 

Håp må vi ha alle sammen, og trua ☺️ 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med en lege så får du et mer riktig svar. 

Trudde jordmødrene var litt mere eksperter enn leger på akkurat det område. 🤔 Men føle at det ble litt krangling her no, og det ønsket jeg ikke å oppnå med mitt spm. Vi er alle forskjellige og jeg for min del er veldig glad for det 😊 

Skrevet
16 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Trudde jordmødrene var litt mere eksperter enn leger på akkurat det område. 🤔 Men føle at det ble litt krangling her no, og det ønsket jeg ikke å oppnå med mitt spm. Vi er alle forskjellige og jeg for min del er veldig glad for det 😊 

Fikk beskjed av lehe på fertilitetsklinikk at det ikke var noe som het festesmerter. Prøver man å google det kommer det nesten ingenting opp (annet enn forumtråder). Nærmeste jeg fant ved å google var dette: "

Såkalte festesmerter, som enkelte gravide mener de kan kjenne svært tidlig i svangerskapet, er heller ikke vanlig, mener jordmoren.

- Det er liten grunn til å tro at man skal kunne kjenne at egget fester seg. Noen sier de kan kjenne eggløsningssmerter, og at festesmerter ligner litt på dette." https://www.klikk.no/foreldre/gravid/gravidhelse/menssmerter-gravid-2538530

Var ikke meningen å legg opp til noe krangling,ville bare få fram at det ikke finnes festesmerter. 

Lykke til ❤

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed av lehe på fertilitetsklinikk at det ikke var noe som het festesmerter. Prøver man å google det kommer det nesten ingenting opp (annet enn forumtråder). Nærmeste jeg fant ved å google var dette: "

Såkalte festesmerter, som enkelte gravide mener de kan kjenne svært tidlig i svangerskapet, er heller ikke vanlig, mener jordmoren.

- Det er liten grunn til å tro at man skal kunne kjenne at egget fester seg. Noen sier de kan kjenne eggløsningssmerter, og at festesmerter ligner litt på dette." https://www.klikk.no/foreldre/gravid/gravidhelse/menssmerter-gravid-2538530

Var ikke meningen å legg opp til noe krangling,ville bare få fram at det ikke finnes festesmerter. 

Lykke til ❤

Skulle jo stå lege og ikke lehe 😅

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til ❤

Har ikke prøvd å Google festesmerter 😅 men greit å vite hva andre føler og eventuelt har opplevd ☺️ 

Lykke til, til deg også ❤️ vi er jo her inne av en og samme grunn ❤️

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til ❤

Du får mene hva du vil, men når jordmødre kan fortelle om mange som merker annerledes smerter eller følelse i livmor rundt den tiden de må ha blitt gravide, kan du dra den spøkelsesgreia di en viss plass :) Egentlig ganske respektløst utspill mot oss som virkelig har merket noe vi kan kalle festesmerter. Noe som skilte seg ut og som gjorde oss skre på at denne gangen klaffet det fordi man kunne kjenne noe skje i livmora. At du mener det er tull, forandrer ikke mange kvinners erfaring. 

Hvis du leser jordmor Siris svar, er hun en av jordmødrene som mener dette er reelt. 

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får mene hva du vil, men når jordmødre kan fortelle om mange som merker annerledes smerter eller følelse i livmor rundt den tiden de må ha blitt gravide, kan du dra den spøkelsesgreia di en viss plass :) Egentlig ganske respektløst utspill mot oss som virkelig har merket noe vi kan kalle festesmerter. Noe som skilte seg ut og som gjorde oss skre på at denne gangen klaffet det fordi man kunne kjenne noe skje i livmora. At du mener det er tull, forandrer ikke mange kvinners erfaring. 

Hvis du leser jordmor Siris svar, er hun en av jordmødrene som mener dette er reelt. 

Fikk som sagt beskjed av en lege på fertilitetsklinikken at det ikke var mulig, forholder meg til det. Jordmødre skal jo være lyttende og forståelsesfull, da sier de ikke imot en som mener å ha kjent "festesmerter".

Har full tro på at noen mener at de kjenner noe,  på samme måte som at noen tror på det overnaturlige. Det kan ikke forklares.

Skrevet
17 timer siden, hobbykokken skrev:

For noen dager siden kjente jeg plutselig på en skikkelig intens kvalme så sterk at jeg rett og slett måtte gå til badet for å brekke meg. Det kom helt ut av det blå! Turte ikke håpe på noe, men fikk positiv graviditetstest bare et par dager etter. Krysser fingrene for deg! 😍Min IKM er enten i morgen eller onsdag (Flo-appen justerte den litt🤷‍♀️).

Skrevet
4 minutter siden, Hikari skrev:

For noen dager siden kjente jeg plutselig på en skikkelig intens kvalme så sterk at jeg rett og slett måtte gå til badet for å brekke meg. Det kom helt ut av det blå! Turte ikke håpe på noe, men fikk positiv graviditetstest bare et par dager etter. Krysser fingrene for deg! 😍Min IKM er enten i morgen eller onsdag (Flo-appen justerte den litt🤷‍♀️).

Seriøst? 

Idag er jeg ikke noe særlig kvalm, men heller ingen tegn på mensen som jeg pleier å ha (murringer og stikninger i korsrygg og lår) og ikm er på onsdag. Jeg pleier alltid ha symptomer på mens, dette er pp2, og jeg hadde alltid ubehag når jeg skulle ha "mensen" i pillefri uke. Når jeg hadde mensen i pp1 var det vanlige mens smerter, mens denne gangen her, ingenting... 

Skrevet
1 time siden, hobbykokken skrev:

Seriøst? 

Idag er jeg ikke noe særlig kvalm, men heller ingen tegn på mensen som jeg pleier å ha (murringer og stikninger i korsrygg og lår) og ikm er på onsdag. Jeg pleier alltid ha symptomer på mens, dette er pp2, og jeg hadde alltid ubehag når jeg skulle ha "mensen" i pillefri uke. Når jeg hadde mensen i pp1 var det vanlige mens smerter, mens denne gangen her, ingenting... 

Jepp! Følte meg mindre kvalm dagen etter, og nå er det sånn at det kommer og går. Jeg pleier som regel å ha mensensmerter et par dager før, men denne gangen begynte det ganske tidlig, kanskje en uke før. Men har vært gravid før (MA), og da kjente jeg absolutt ingenting før på selve IKM! 

Skrevet
1 time siden, Hikari skrev:

Jepp! Følte meg mindre kvalm dagen etter, og nå er det sånn at det kommer og går. Jeg pleier som regel å ha mensensmerter et par dager før, men denne gangen begynte det ganske tidlig, kanskje en uke før. Men har vært gravid før (MA), og da kjente jeg absolutt ingenting før på selve IKM! 

Nå kjenner jeg meg ikke kvalm, men heller ingen menssymptomer. Så jeg håper jo litt, selvom jeg vet at det kanskje ikke er så smart 🙂

Skrevet

Heia 😍

Hvordan går det med alle? Noen flere som har testet eller kanskje fått TR? Jeg har jo skrevet på fredag angående noe som jeg aldri har kjent før. Det var kun den ene dagen. OM det var noe som festet seg, nårtid trur dere at jeg eventuelt kan få første positive test? Vente på babyplan sine test tidlig testene i posten, håper dem kommer idag 😅 både strimmle og stav ☺️ har hatt en del murring men fortsatt ingen ømme bryst. Ømme bryst bruke å komme før murring om mensen er på tur. Men kan jo selvfølgelig være at denne syklusen tuller skikkelig med meg. Ifølge forrige mens skal jeg ha tr på fredag som kommer, men om man skal regne 14 dager etter eggløsning skal jeg ha mens den 17-19 Så jeg vet ingenting. Håper det er bedre stelt med dere 😁 med både symptomer og testingen 🤞😍

Skrevet

Hei 😄

Eg fikk positive testar for ei veke sia, men igår begynte eg å blø masse. Så kort på veg at eg ikkje har spesielt trua på at dette er anna enn ein kjemisk/SA. 

Må vel føre meg opp på TR då 🤬🤪

Skrevet
40 minutter siden, Miranda Hobbes skrev:

Hei 😄

Eg fikk positive testar for ei veke sia, men igår begynte eg å blø masse. Så kort på veg at eg ikkje har spesielt trua på at dette er anna enn ein kjemisk/SA. 

Det var kjedelig å høre. Håper det går bedre neste runde :) 

Ellers har jeg selv ikke testet enda, er fortsatt en uke til ikm, så venter til seint i uka tror jeg. 

Skrevet
44 minutter siden, Miranda Hobbes skrev:

Hei 😄

Nei, hvor kjipt 😣 er du sikker på at det ikke bare er en hormonell blødning? Jeg blødde i uke 6 med sønn min, dro til legen og der fikk jeg se et bankende hjerte 😍 så alt er mulig ☺️ 

Skrevet
4 minutter siden, Kaie skrev:

Det var kjedelig å høre. Håper det går bedre neste runde :) 

Ellers har jeg selv ikke testet enda, er fortsatt en uke til ikm, så venter til seint i uka tror jeg. 

Har du følt på noen symptomer? 😊 

Skrevet
18 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Har du følt på noen symptomer? 😊 

Har hatt litt murringer og stikk tidligere de siste dagene, men vet ikke om det er bare er jeg som kjenner mye etter. Tør ikke helt å håpe på noe enda🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...