Gå til innhold

Ikm september


hobbykokken

Anbefalte innlegg

Jeg starter en tråd for oss som har ikm i september. 

Jeg har et barn fra før, er i pp2 med ikm 11 september. 

Flere som har ikm i september som vil skravle litt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, hobbykokken skrev:

Jeg starter en tråd for oss som har ikm i september. 

Jeg har et barn fra før, er i pp2 med ikm 11 september. 

Flere som har ikm i september som vil skravle litt? 

Jeg har også ikm ca 11. september! Slenger meg på :D Jeg har startet med bidronninggele og salviete. Tenkte også å prøve med Sølvipect fra neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Havfrue8 skrev:

Jeg har også ikm ca 11. september! Slenger meg på 😄 Jeg har startet med bidronninggele og salviete. Tenkte også å prøve med Sølvipect fra neste uke.

Jeg har roa ned på sukker som tiltak. Håper det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et håp om å bli med i denne gjengen! Men er AB enn så lenge...

Jeg har IKM en gang mellom 11.-13. september. Og det blir min PP1.

Ble litt inspirert av Havfrue, og begynte å lese om kosttilskudd. Så vidt jeg skjønner, er følgende lurt:

- Bidronninggele fra man får mensen og til EL.

- Solviplekt eller grapefrukt (gjerne så konsentrert som mulig) i tida rundt EL.

- Wild Yam fra EL og til testing

Foreberedelsene mine så langt har bestått i å slutte å snuse. Det har til gjengjeld vært helt jævlig...

Anonymkode: 31f14...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et håp om å bli med i denne gjengen! Men er AB enn så lenge...

Jeg har IKM en gang mellom 11.-13. september. Og det blir min PP1.

Ble litt inspirert av Havfrue, og begynte å lese om kosttilskudd. Så vidt jeg skjønner, er følgende lurt:

- Bidronninggele fra man får mensen og til EL.

- Solviplekt eller grapefrukt (gjerne så konsentrert som mulig) i tida rundt EL.

- Wild Yam fra EL og til testing

Foreberedelsene mine så langt har bestått i å slutte å snuse. Det har til gjengjeld vært helt jævlig...

Anonymkode: 31f14...54c

Hei 😄 ja,

bidronninggele, salviete og evnt grapefruktkjernekstrakt fra dag 1-EL

Sølvipect 1 uke før forventet EL

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Havfrue8 skrev:

Hei 😄 ja,

bidronninggele, salviete og evnt grapefruktkjernekstrakt fra dag 1-EL

Sølvipect 1 uke før forventet EL

Masse lykke til!

Hvor ofte har dere sex i tiden rundt el?? På selve dagen selvsagt, men dagene før og etter er også mulige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg kastet snusen og handlet inn masse sunt til uka som kommer. Bær og grønnsaker i lange baner. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har IKM august/september og slutten av september, så henger meg med her. Har også lest litt om ernæring som flere andre her, noen som har hørt eller prøvd ananaskjerne? Skal visst dele en ananas i 5 deler og spise de 5 første dagene etter EL, spesielt kjernen som skal være bra. Har også blitt mer bevisst på å spise mer frukt og grønt her, treninga tar jeg når ferien er over på mandag... 

Anonymkode: c520d...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikm 5. September. Har prøvd siden jul men med enn mann som jobber borte har det ikke blitt så mange prøveperioder. Har ingen barn fra før.

Jeg har wild yam klar til eggeløsningen. Prøver å spise sunt.

Håper virkelig det går denne gangen😊

 

Anonymkode: f16f1...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei!

Eg har IKM 7.sept, og det blir pp2. 

Har to barn frå før son har klaffa i pp3 og pp1, men uten bruk av hormonprevensjon år i forveien. No er hormonspiralen nettopp ute (juni), og eg er redd dette då ikkje blir like lett 🤔 Andre med erfaringar her? 

Har uansett ikkje tenkt på å gjere store grep med livet enda mtp kosthold og tilskudd. Kanskje eg angrar på det om nokre månar 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎08‎.‎2019 den 15.45, hobbykokken skrev:

Hvor ofte har dere sex i tiden rundt el?? På selve dagen selvsagt, men dagene før og etter er også mulige..

Vi har sex hver dag i denne perioden. Det innebærer noen dager før, og dagen etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Havfrue8 skrev:

Vi har sex hver dag i denne perioden. Det innebærer noen dager før, og dagen etter :)

Okei, har du barn fra før? 🙂 funka den metoden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, hobbykokken skrev:

Okei, har du barn fra før? 🙂 funka den metoden?

Nei, kan dessverre ikke bekrefte metoden 🙈🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, hobbykokken skrev:

Okei, har du barn fra før? 🙂 funka den metoden?

Eg har to. Med fyste hadde vi sex kun tre gangar den PP. Samme dag som utslag på ELtest, dagen før, og to dagar før der igjen. Med nr 2 hadde vi sex 5 dagar på rad, med EL mest truleg på dag 4 av den rekka 🥴

Meeen, har gjort omlag det samme i tre andre pp uten resultat. Har tatt sikte på å ha sex iallfall dagen før EL og på sjølve ELdagen. Dagen etter er også lurt viss en brukar ELtest, sia egget ikkje nødvendigvis løyse ut umiddelbart ved positiv test 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Miranda Hobbes skrev:

Eg har to. Med fyste hadde vi sex kun tre gangar den PP. Samme dag som utslag på ELtest, dagen før, og to dagar før der igjen. Med nr 2 hadde vi sex 5 dagar på rad, med EL mest truleg på dag 4 av den rekka 🥴

Meeen, har gjort omlag det samme i tre andre pp uten resultat. Har tatt sikte på å ha sex iallfall dagen før EL og på sjølve ELdagen. Dagen etter er også lurt viss en brukar ELtest, sia egget ikkje nødvendigvis løyse ut umiddelbart ved positiv test 😅

Nå er det i allefall i følge den appen jeg bruker som heter flo, endel dager før og etter EL hvor det står at det er sjanse for å bli gravid. Tenkte å ha sex hver kveld disse dagene. Er det en god idé tenker du? Det virker som du har mer peil enn meg 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, hobbykokken skrev:

Nå er det i allefall i følge den appen jeg bruker som heter flo, endel dager før og etter EL hvor det står at det er sjanse for å bli gravid. Tenkte å ha sex hver kveld disse dagene. Er det en god idé tenker du? Det virker som du har mer peil enn meg 🤓

Vet du ikke spør meg men jeg følger også Flo appen. Står at jeg skal ha eggløsning om 2 dager, trodde jeg hadde eggløsningssmerter i går. Testen i dag viser at jeg er langt fra LH topp. Så enten hadde jeg eggløsning i går som er over nå, eller så kommer den ikke før om flere dager. Jeg har ikke sex hver "sjanse dag". Vil heller at så mye som mulig av perioden skal være koselig og komme av seg selv, så får man heller øke på i 3-4 dager ved eggløsning. 

Anonymkode: c520d...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du ikke spør meg men jeg følger også Flo appen. Står at jeg skal ha eggløsning om 2 dager, trodde jeg hadde eggløsningssmerter i går. Testen i dag viser at jeg er langt fra LH topp. Så enten hadde jeg eggløsning i går som er over nå, eller så kommer den ikke før om flere dager. Jeg har ikke sex hver "sjanse dag". Vil heller at så mye som mulig av perioden skal være koselig og komme av seg selv, så får man heller øke på i 3-4 dager ved eggløsning. 

Anonymkode: c520d...e98

God innstilling. Men vi ønsker veldig å bedre sjansene våre, så prøver å hoppe litt ekstra i halmen når det er størst sjanse😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis går det med folk? 

Meg har EL om 4-5 dagar trur eg. Tok test idag uten utslag, så må vente tålmodig 😬

Har dokke andre prøvd kort/lenge? Barn frå før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Samboer og jeg skal prøve for første gang på vårt første barn. Vi er 27 og 28 år gamle. Jeg har EL ca. 27. August og IKM ca. 11. September. Dette er så utrolig spennende 😀 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miranda Hobbes skrev:

Korleis går det med folk? 

Meg har EL om 4-5 dagar trur eg. Tok test idag uten utslag, så må vente tålmodig 😬

Har dokke andre prøvd kort/lenge? Barn frå før? 

I følge den flo appen har jeg muligheter for å bli gravid fra 21-31 aug med eggløsning den 27 august. Så da krysser vi fingrene og håper på det beste denne gangen. Er det lurt med sex annenhver dag eller hver dag i denne perioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...