Gå til innhold

Ikm september


hobbykokken

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Crizpo skrev:

Hei!

Samboer og jeg skal prøve for første gang på vårt første barn. Vi er 27 og 28 år gamle. Jeg har EL ca. 27. August og IKM ca. 11. September. Dette er så utrolig spennende 😀 

Helt likt som meg! Jeg er i pp2. Har en fra før av 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, hobbykokken skrev:

I følge den flo appen har jeg muligheter for å bli gravid fra 21-31 aug med eggløsning den 27 august. Så da krysser vi fingrene og håper på det beste denne gangen. Er det lurt med sex annenhver dag eller hver dag i denne perioden?

Hvis du vet med sikkerhet at du har eggløsning slik flo forespeiler, ville jeg hatt sex to dager før, dagen før, på dagen og dagen etter om din manns sædkvalitet er god.

Vi har prøvd i 5 mnd, hvor fire avde bestod av sex annenhver dag. Det var først nå, hvor vi hadde sex hver dag at det satt :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Hvis du vet med sikkerhet at du har eggløsning slik flo forespeiler, ville jeg hatt sex to dager før, dagen før, på dagen og dagen etter om din manns sædkvalitet er god.

Vi har prøvd i 5 mnd, hvor fire avde bestod av sex annenhver dag. Det var først nå, hvor vi hadde sex hver dag at det satt :P

 

Jeg aner ingenting om sædkvaliteten hans, vi har et barn på 3 år fra før av og da gikk det i første periode. Er i pp2 nå. Men var ikke så veldig strukturerte sist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, hobbykokken skrev:

Helt likt som meg! Jeg er i pp2. Har en fra før av 🙂

Så gøy! Krysser fingrene for oss begge 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ikm 21/22.september. 

30 år, en gutt på 2 år fra før, og vi er i pp 17 nå.. Hadde en sa i sommer i uke 9.

Håper vi får positive tester sammen i september ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi prøver på vårt første barn 😊 vi er inne i PP2, jeg prøver og ikke ha for høye forventninger - vet det kan ta tid.

IKM ca. 05/09. Positiv EL test i dag så da er EL rett rundt hjørnet 😁

 

Endret av #Lioness
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, hobbykokken skrev:

I følge den flo appen har jeg muligheter for å bli gravid fra 21-31 aug med eggløsning den 27 august. Så da krysser vi fingrene og håper på det beste denne gangen. Er det lurt med sex annenhver dag eller hver dag i denne perioden?

Dei lærde strides. Nokon plassar står det kvar dag, andre plassar står det annankvar for at sæden skal få «bygge seg opp»?.

Vi køyre minst kvar tredje dag, og ein ekstra gang eller to rundt EL 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Gikk frå null utslag til fullt på EL test, uten å gå igjennom det blinkande smilefjeset (for dei som er kjent med digital frå CB). Nokon andre som har opplevd det? 

Det må vel uansett betyr at EL er rett rundt hjørnet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, #Lioness skrev:

Hei! Vi prøver på vårt første barn 😊 vi er inne i PP2, jeg prøver og ikke ha for høye forventninger - vet det kan ta tid.

IKM ca. 05/09. Positiv EL test i dag så da er EL rett rundt hjørnet 😁

 

Kva type testar brukar du? 

Fekk positiv sjølv idag på både CB digital og på strimmel frå babyplan 😄👌🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Miranda Hobbes skrev:

Kva type testar brukar du? 

Fekk positiv sjølv idag på både CB digital og på strimmel frå babyplan 😄👌🏼

Jeg bruker strimler fra babyplan 😊 Leser at mange velger digital fremfor strimler, synes du det er lettere å tyde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, #Lioness skrev:

Jeg bruker strimler fra babyplan 😊 Leser at mange velger digital fremfor strimler, synes du det er lettere å tyde? 

Ja, absolutt lettare. Det er ikkje noko tolking. En får 1 av 3 ting. 1: sirkel= null som tyder på EL. 2: Blinkande smilefjes= no skjer det noke. 3: Fast smilefjes= køyr på. 😅👏🏼 Måler to forskjellige stoff i urinen som begge visstnok kjem før EL. Vanlige testar målar kun en trur eg, LH. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Miranda Hobbes skrev:

Ja, absolutt lettare. Det er ikkje noko tolking. En får 1 av 3 ting. 1: sirkel= null som tyder på EL. 2: Blinkande smilefjes= no skjer det noke. 3: Fast smilefjes= køyr på. 😅👏🏼 Måler to forskjellige stoff i urinen som begge visstnok kjem før EL. Vanlige testar målar kun en trur eg, LH. 

Takk for nyttig info 😊 Synes det funket med strimler men det er litt styrete, tror man raskt kan gå glipp av LH toppen hvis man ikke tester veldig ofte. Da kjøper jeg digitale tester hvis jeg trenger en ny runde 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dukket tanta opp denne mnd og jeg hiver meg med i denne tråden!

Går nå inn i PP2 hvor vi prøver på vårt første barn 😊 IKM er rundt 19.09.

Krysser fingre for oss alle sammen 🤞👶

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir med her!

Prøver på vår første, pp1 og har ikm 14. September. Vet man ofte må prøve flere ganger, men er veldig spent uansett 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg øm følelse i venstre side, høy livmortapp og plutselig en positiv EL test! Da har EL kommet på dag 21, minst 5 dager tidligere. Enten har bidronninggeleen og salviete fungert, eller tilfeldig? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.8.2019 den 13.38, AnonymBruker skrev:

Jeg har et håp om å bli med i denne gjengen! Men er AB enn så lenge...

Jeg har IKM en gang mellom 11.-13. september. Og det blir min PP1.

Ble litt inspirert av Havfrue, og begynte å lese om kosttilskudd. Så vidt jeg skjønner, er følgende lurt:

- Bidronninggele fra man får mensen og til EL.

- Solviplekt eller grapefrukt (gjerne så konsentrert som mulig) i tida rundt EL.

- Wild Yam fra EL og til testing

Foreberedelsene mine så langt har bestått i å slutte å snuse. Det har til gjengjeld vært helt jævlig...

Anonymkode: 31f14...54c

Unnskyld meg, men prøver du å bli gravid? Da er det vel ikke særlig "lurt" å bruke noe som faktisk tradisjonelt er blitt brukt som prevensjon!? Wild Yams inneholder stoffer som påvirker fruktbarheten, altså i preventiv retning. Jeg leste for lenge siden at bl.a. indianere brukte wild yam på høy dose i noen dager for å bli midlertidig sterile og unngå graviditet. 

Søk i google på "wild yam as birth control" .

.

 

 

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:humpe:: Jobber med saken  : 

Miranda Hobbes, 34år - B3 - pp2 - EL 23.08 - IKM 07.09

  

  :frustrert::Mensen : 

 

     :gravid:: Gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...