Gå til innhold

Ikm september


hobbykokken

Anbefalte innlegg

1 time siden, Jegundres skrev:

Lurt! Jeg tenker jeg venter til jeg er 10 eller 11 selv nå. Med både billig og dyr test :) får jo svar alikvel.

Jeg føler på en måte at jeg "føler" meg sånn jeg gjorde sist jeg var gravid og det er litt interessant. Men tenker det kan være innbilning. 

Hvordan følte du deg sist du var gravid da? 

Anonymkode: 592ff...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, -C- skrev:

Jeg gruer meg alltid litt til testing jeg🙈 er i min 7pp, med en SA bak meg, så det er alltid så kjipt når testen er blank!

Hvilken dpo er du på da @Carjo4 😊

Huff, jeg forandrer kanskje mening om det drøyer mnd etter mnd her også.

Hvis jeg i det heletatt hadde EL denne mnd så er jeg 7 dpo, det var hvertfall siste dag med EL slim. Fikk ikke fanget opp noe på testene. Har IKM på onsdag med mindre den drøyer pga EL ble litt forskjøvet. Så føler egentlig at jeg leter i blinde akkurat nå. 

Du blir vel 10dpo på mandag om du ikke tester før? Det er en fare for at jeg blir fristet av testen din og tester selv på tirsdag 😀. Hvordan ligger du an i forhold til grafen i dag da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carjo4 skrev:

Huff, jeg forandrer kanskje mening om det drøyer mnd etter mnd her også.

Hvis jeg i det heletatt hadde EL denne mnd så er jeg 7 dpo, det var hvertfall siste dag med EL slim. Fikk ikke fanget opp noe på testene. Har IKM på onsdag med mindre den drøyer pga EL ble litt forskjøvet. Så føler egentlig at jeg leter i blinde akkurat nå. 

Du blir vel 10dpo på mandag om du ikke tester før? Det er en fare for at jeg blir fristet av testen din og tester selv på tirsdag 😀. Hvordan ligger du an i forhold til grafen i dag da? 

Ja jeg er så drittlei nå🙈 vil bare bli gravid og få dette barnet kjenner jeg. Tærer på med tiden å være prøver!

Så rart testene ikke ga utslag, hvilke brukte du? Jeg tok EL test for første gang ever denne mnd, og fikk smiley på slik CB digital test. Temper du @Carjo4 ?

Jeg blir 10 dpo mandag ja, jeg testet positivt på dpo 9 og 10 i mine andre svangerskap, men veldig svakt. Så svakt at man var nervøs osv. Men man lærer jo ikke😅😆

Tempen er fin den, men aller kulest er å se dip’en jeg fikk i dag:

A3F0F1DD-AFB4-4E84-8465-C79777F6CB38.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, -C- skrev:

Ja jeg er så drittlei nå🙈 vil bare bli gravid og få dette barnet kjenner jeg. Tærer på med tiden å være prøver!

Så rart testene ikke ga utslag, hvilke brukte du? Jeg tok EL test for første gang ever denne mnd, og fikk smiley på slik CB digital test. Temper du @Carjo4 ?

Jeg blir 10 dpo mandag ja, jeg testet positivt på dpo 9 og 10 i mine andre svangerskap, men veldig svakt. Så svakt at man var nervøs osv. Men man lærer jo ikke😅😆

Tempen er fin den, men aller kulest er å se dip’en jeg fikk i dag:

A3F0F1DD-AFB4-4E84-8465-C79777F6CB38.jpeg

Bruker babyplan sin strimmeltest. Templer ikke, men vurderer å begynne ved neste syklus, bare redd for at samboeren skal tro at jeg har klikket helt her 😂. Nå høres jeg eldgammel ut men jeg går alltid på do om natten så vet ikke hvordan det vil slå ut på tempingen. 

Det var en skikkelig dipp du hadde!! Håper det er positivt, og at det er et lite frø der inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn med temping at man bør/skal gjøre det til samme tid hver dag? Min jobb er sånn at jeg begynner til ulik tid, alt fra 6.00-10.00. Er derfor kjipt om jeg skulle måtte våkne 5.30 hver morgen for å tempe. Har «skjørt» søvnmønster fra før, så er redd dette ville blitt et vanskelig moment for meg i tillegg. 

13 dpo i dag i følge Flo. Vurderte å kjøpe meg en test, men som sagt tidligere føler jeg meg så ikke-gravid som overhoder mulig (altså helt som vanlig), og bestemte meg derfor for å la vær. Angrer litt, hadde jo vært greit å få svar litt mer svart på hvitt.. Ikke fordi jeg/vi stresser med å bli gravid, egentlig. Men i kveld nyter samboer og jeg en flaske vin sammen, og det er den gnagende tanken i bakhodet da. Tenk hvis, hva om...

Sol

Anonymkode: 37129...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn med temping at man bør/skal gjøre det til samme tid hver dag? Min jobb er sånn at jeg begynner til ulik tid, alt fra 6.00-10.00. Er derfor kjipt om jeg skulle måtte våkne 5.30 hver morgen for å tempe. Har «skjørt» søvnmønster fra før, så er redd dette ville blitt et vanskelig moment for meg i tillegg. 

13 dpo i dag i følge Flo. Vurderte å kjøpe meg en test, men som sagt tidligere føler jeg meg så ikke-gravid som overhoder mulig (altså helt som vanlig), og bestemte meg derfor for å la vær. Angrer litt, hadde jo vært greit å få svar litt mer svart på hvitt.. Ikke fordi jeg/vi stresser med å bli gravid, egentlig. Men i kveld nyter samboer og jeg en flaske vin sammen, og det er den gnagende tanken i bakhodet da. Tenk hvis, hva om...

Sol

Anonymkode: 37129...268

Syns du skal nyte den flasken med god samvittighet! Hadde dere ikke vært prøvere så hadde du jo ikke visst noe mer enn du gjør nå. Som jeg har forstått det så er det ikke noen blodkobling mellom deg og egget enda, så det skal gå veldig fint. Kos deg i kveld, kanskje blir det siste flasken på en stund. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn med temping at man bør/skal gjøre det til samme tid hver dag? Min jobb er sånn at jeg begynner til ulik tid, alt fra 6.00-10.00. Er derfor kjipt om jeg skulle måtte våkne 5.30 hver morgen for å tempe. Har «skjørt» søvnmønster fra før, så er redd dette ville blitt et vanskelig moment for meg i tillegg. 

13 dpo i dag i følge Flo. Vurderte å kjøpe meg en test, men som sagt tidligere føler jeg meg så ikke-gravid som overhoder mulig (altså helt som vanlig), og bestemte meg derfor for å la vær. Angrer litt, hadde jo vært greit å få svar litt mer svart på hvitt.. Ikke fordi jeg/vi stresser med å bli gravid, egentlig. Men i kveld nyter samboer og jeg en flaske vin sammen, og det er den gnagende tanken i bakhodet da. Tenk hvis, hva om...

Sol

Anonymkode: 37129...268

Hei Sol:)

Hva angår temping så bør man tempe til samme tid hver dag ja, og nesten før man rekker å stå opp. Jeg har termometeret mitt liggende på sengekanten slik at jeg ikke en gang må reise meg, rett og slett da hver lille bevegelse øker basaltemperaturen.

Når det er sagt er all temping bedre enn ingen temping. Jeg har nå 12 mnd på rad tempet fra 05:45 - 06:15. Jeg er såpass «erfaren» at jeg ver hvordan jeg justerer tempen dersom det blir en halvtimes avvik. Jeg temper dog alltid innen maks 30 minutters spenn.

Jeg kan hjelpe deg å se om det er mulig for deg å få dette gjennomført, men kan du først skrive hvilke dager/perioder du står opp til hvilken tid?

Jeg har tempet gjennom alle ferier, alle dager, 365 dager i året. Helger også. Det blir en vane og man sovner igjen. Tro meg, man gjør det nesten i søvne til slutt. Jeg er ikke født med et sovehjerte og jeg får det til😊

Skal finne link som kan hjelpe deg å justere tempen, samt en generell link om temping.

Straks tilbake!

Ps: nyt et par glass vin - det går helt fint ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, -C- skrev:

Link til justering av temp:

https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php

Jeg bruker dette termometeret og er veldig fornøyd:

https://babyplan.no/alle-produkter/termometer/

Link om temping:

https://babyplan.no/bbt/

Les dette og spør meg alt du vil😊 hjelper deg gjerne!

Hilsen C

 

Jeg skyter inn et spørsmål her. 

Jeg jobber 1-3 nattevakter i mnd, ikke mye men disse kan jo komme rundt EL. Kan man eventuelt tempe etter 4 timers søvn fra kl 08-12 om man bruker å tempe kl 06 hver morgen? 

Jeg må innrømme at jeg går på do om natten, drikker jeg mye væske så kan jeg gå opptil 3 ganger. Lurer på hvordan det er med temping om man er oppe på toalettet i 2 min kl 02, 03 eller 04 når man temper kl 06? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp igjen i dag..  men tok noen rødvinsglass i går, så vet ikke helt om jeg tør å stole på det? Hvor mye påvirker alkohol? 

Screenshot_20190922-073056_FF Mobile.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Carjo4 skrev:

Jeg skyter inn et spørsmål her. 

Jeg jobber 1-3 nattevakter i mnd, ikke mye men disse kan jo komme rundt EL. Kan man eventuelt tempe etter 4 timers søvn fra kl 08-12 om man bruker å tempe kl 06 hver morgen? 

Jeg må innrømme at jeg går på do om natten, drikker jeg mye væske så kan jeg gå opptil 3 ganger. Lurer på hvordan det er med temping om man er oppe på toalettet i 2 min kl 02, 03 eller 04 når man temper kl 06? 

Ja det synes jeg, du kan lage et notat på de dagene og skrive at du har jobbet nattevakt, da vet du at temperaturen akkurat de dagene, kanskje ikke er helt 100 % pålitelige, og eventuelt justere de.

 Hva angår det å drikke om natten, så er det kun en uvane. Jeg har lært meg å ikke gjøre det mer, det tok under en uke. Jeg kan selvsagt ha litt drikke ved siden av sengen. Tror uansett ikke at det å stå opp og gå kjapt på do, vil ødelegge.

😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegundres skrev:

Opp igjen i dag..  men tok noen rødvinsglass i går, så vet ikke helt om jeg tør å stole på det? Hvor mye påvirker alkohol? 

Screenshot_20190922-073056_FF Mobile.jpg

 Du kan gå under spesifikasjoner og krysset av for drinking. Når det er sagt så ser jeg at dagens temperatur hos deg har fått en liten trekant, kan det være at du har skrevet inn at du har tempet PM istedenfor AM ved en feil? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, -C- skrev:

 Du kan gå under spesifikasjoner og krysset av for drinking. Når det er sagt så ser jeg at dagens temperatur hos deg har fått en liten trekant, kan det være at du har skrevet inn at du har tempet PM istedenfor AM ved en feil? 😊

Nei det er fordi jeg har puttet inn drinking allerede:) men lurer på om det ja  bety så mye på tempen? Det gjør det sikkert. Jeg angrer på de glassene i går når jeg ikke nå lese riktig temp:p satser på det er de siste på en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant.. men langt fra overbevist:p 

Øverste er tatt med vann og nederste er tatt ordentlig. Måtte se om det ble skyggelinje! 

Jeg ser den bedre enn på bildet.. men ja! 

20190922_185924.jpg

Endret av Jegundres
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jegundres skrev:

Interessant.. men langt fra overbevist:p 

Øverste er tatt med vann og nederste er tatt ordentlig. Måtte se om det ble skyggelinje! 

Jeg ser den bedre enn på bildet.. men ja! 

20190922_185924.jpg

Føler jeg ser noe jeg også! Men er vel fortsatt tidlig om du er 7-8dpo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Carjo4 skrev:

Føler jeg ser noe jeg også! Men er vel fortsatt tidlig om du er 7-8dpo? 

Er 10 dpo i dag, og i dag så jeg ikke noe! Så tror jeg skal vente et par dager med å teste igjen :) usikker på IKM, men tror det er på fredag. 

Tempen er fortsatt høy da. Denne tok jeg 05:30, altså 1,5 time før jeg pleier. Så tenker at den kanskje ville vært høyere om det var kl 7? 

 

Screenshot_20190923-093331_FF Mobile.jpg

Endret av Jegundres
Feil i teksten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, litt sur på meg selv.

Testet i dag 9 dager dpo, selv om jeg lovte meg selv å vente til helga :P. Var selvsagt blendahvit :( Tidelig, men har lissom ikke trua på at det går denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...