Gå til innhold

Ikm september


hobbykokken

Anbefalte innlegg

Altså, i fare for å gi deg falske forhåpninger, så synes jeg absolutt grafen du har denne mnd, altså nåværende ser veldig gravid ut! Sprøtt at du får negative tester, men noen får jo faktisk ikke positive tester før IKM osv. 
VELDIG SPENNENDE 😄

Du må rett og slett bare fortsette å teste tror jeg! Forrige mnd hadde du jo også kort syklus, så du burde jo fått mensen til nå denne mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil også legge til at det er mye lettere for meg å lese grafene om du ikke skjuler alt under. Trenger ikke symptomliste om du synes det er litt privat, men man bør kunne få se IKM dato osv.
Så om du kan laste opp nytt bilde med info under hadde det hjulpet:) Om du ikke vil gjør du bare ikke det selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, -C- skrev:

Altså, i fare for å gi deg falske forhåpninger, så synes jeg absolutt grafen du har denne mnd, altså nåværende ser veldig gravid ut! Sprøtt at du får negative tester, men noen får jo faktisk ikke positive tester før IKM osv. 
VELDIG SPENNENDE 😄

Du må rett og slett bare fortsette å teste tror jeg! Forrige mnd hadde du jo også kort syklus, så du burde jo fått mensen til nå denne mnd?

Deeet tenker jeg og, at et eller annet må nesten være på gang her? Kanskje teste i kveld om jeg klarer å holde meg.

Den korte syklusen du nevner var på 25, mens før der var den 31, så skjønner liksom ikke helt når IKM er. Men det bør hvertfall være denne uka. 

Legger ved juli på nytt, om den ble bedre? 

Screenshot_20190916-110431_FF Mobile.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende @grønnkål. Håper det går din vei!

Jeg fikk aldri fanget opp EL denne mnd. Forrige mnd hadde jeg masse tydelige symptomer, men denne mnd har jeg så vidt merket noe. Ingen utslag på strimmeltestene. Vurderer å tempe neste mnd men da kan det hende at enkelte dager så får jeg ikke testet pga turnusarbeid, merker du store feil på grafen om du hopper over 1-3 dager med temping? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Carjo4 skrev:

Så utrolig spennende @grønnkål. Håper det går din vei!

Jeg fikk aldri fanget opp EL denne mnd. Forrige mnd hadde jeg masse tydelige symptomer, men denne mnd har jeg så vidt merket noe. Ingen utslag på strimmeltestene. Vurderer å tempe neste mnd men da kan det hende at enkelte dager så får jeg ikke testet pga turnusarbeid, merker du store feil på grafen om du hopper over 1-3 dager med temping? 

Kan jeg spørre hva slags turnus du jobber? Jeg jobber selv turnus i helsetjenesten med dag- og kveldsjobbing, men temping er ikke noe problem for meg :) Og temping er gull 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikm 24.09. Prøvd i 1 år og 2 mnd. Nå vil jeg  at det klaffer med ivf forsøk!! Er se å spent at jeg holder på å dø. 

Anonymkode: 592ff...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Carjo4 skrev:

Så utrolig spennende @grønnkål. Håper det går din vei!

Jeg fikk aldri fanget opp EL denne mnd. Forrige mnd hadde jeg masse tydelige symptomer, men denne mnd har jeg så vidt merket noe. Ingen utslag på strimmeltestene. Vurderer å tempe neste mnd men da kan det hende at enkelte dager så får jeg ikke testet pga turnusarbeid, merker du store feil på grafen om du hopper over 1-3 dager med temping? 

Takk!

Jeg er ganske ny på temping selv, så vet ikke hvor mye et par dager har å si. Jeg tror det viktigste er at man prøver, for det er jo EL man vil finne og den vil man se ganske tydelig. Så jeg vil anbefale deg å teste det ut, for jeg har hvertfall lært mye av det! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @J1994 jeg jobber 3 delt turnus. Så noen ganger har jeg alt fra 1 til 3 netter på rad. Jeg jobber mest tidlig/sein slik at det vil ikke være mange "hull" i tempingen.

Har kun 1 nattevakt neste mnd så føler det vil passe utrolig godt å prøve da, blir jo bare 1 hull i tempingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikm 24.09. Prøvd i 1 år og 2 mnd. Nå vil jeg  at det klaffer med ivf forsøk!! Er se å spent at jeg holder på å dø. 

Anonymkode: 592ff...ab3

Lykke til, krysser fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carjo4 skrev:

Hei @J1994 jeg jobber 3 delt turnus. Så noen ganger har jeg alt fra 1 til 3 netter på rad. Jeg jobber mest tidlig/sein slik at det vil ikke være mange "hull" i tempingen.

Har kun 1 nattevakt neste mnd så føler det vil passe utrolig godt å prøve da, blir jo bare 1 hull i tempingen. 

Ok, da skjønner jeg det blir litt vanskeligere 😕

Bare å prøve, hold oss gjerne oppdatert :) Inne i gruppen "IKM skravletråd" er det flere som er flinke på dette med temping, så ta gjerne turen innom der for å lese eller spørre hvis det er noe du lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@J1994tusen takk for det 😀 da sees vi sikkert inne på den tråden også etterhvert. Føles nesten ut som å få venner man faktisk kan prate med om dette. Føler prøvingen er noe mellom meg og samboer foreløpig, så føles så godt å se flere i samme situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carjo4 skrev:

@J1994tusen takk for det 😀 da sees vi sikkert inne på den tråden også etterhvert. Føles nesten ut som å få venner man faktisk kan prate med om dette. Føler prøvingen er noe mellom meg og samboer foreløpig, så føles så godt å se flere i samme situasjon. 

Versegod :) Man føler faktisk det ja. Jeg snakker om kvinnene inne på disse sidene sammen med samboer, han aner jo ikke hvem noen av dem er 😅 Ikke jeg eller forresten, men føler en tilknytning til flere ja 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:humpe: Jobber med saken : 

Havfrue8 - 27 år - B1 - PP7 - EL 27.08 - IKM 09.09

Heidi - 29 år - B1 - PP8 - EL 26.08 - IKM 11.09

Grønnkål - 30 år - B1 - PP4 - EL 04.09 - IKM 18.09

Ønskebarnnr2 - 32 år - B2 - PP11 - EL 4/5.09 - IKM 18/19.09

Duckly - 24 år - B1 - PP2 - EL 04.09 - IKM 19.09

Sekundærinfertil - 30 år - B2 - PP18 - EL 0409 - IKM 19.09

Ivik - 24 år - B1 - PP4 - EL 07.09 - IKM 21.09

Jegundres - ? år - B2 - PP1 - EL 06.09 - IKM 22.09

Erosrose - 25år - B2 - PP1 - El 10.09 - Ikm 23.09

Sol - 29 år - B1 - PP1 - EL 08.09 - IKM 23.09

Carjo4 - 25 år - B1 - PP1 - EL 10.09 - IKM 25.09

Fløtekaramellen-35-B1-PP?-EL10.09-IKM 25.09.

-C- - 37 år - B2 - PP7 - EL 13.09 - IKM 25.09 eller 26.09

Anonym - 30 år - B3 - PP1 - EL 12.09 - IKM 26.09

LivetErNå - 22 - B1 - PP7 - EL 14.09 - IKM 27.09

Sarah90- 29-B1- PP3- EL 13.09- IKM 28.09

hufsaaaaa - 33 - B1 - PP1 - EL 14.09 - IKM 29.09.

 

:frustrert:Mensen  : 

Siljur - 23 år - B2 - PP2 - EL 24.08 - TR 06.09

Miranda Hobbes, 34år - B3 - pp2 - EL 23.08 - TR 09.09

Nysgjerriga - 28 år - B1 - PP1 (inseminering) - EL 25.08 - TR 10.09

Heidi - 29 år - B1 - PP8 - EL 26.08 - TR 14.09

Ønskebarnnr2 - 32år - B2 - PP11 - EL 4/5.09 - TR 14.09

Kaie - 26 år - B1 - PP1 - EL 31.08 - TR 17.09

 

:gravid:Gravid : 

Crizpo - 27 år - B1 - PP1 - EL 27.08 - IKM 11.09 - TB 10.09

hobbykokken - TB 10.09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, grønnkål skrev:

Lykke til, krysser fingrene! 

Takk. Har null symptomer så ble vel ikke 😕

Anonymkode: 592ff...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo i dag! Ventetiden går tregt, som flere andre har sagt. For min del er det mer på grunn av spenningen det går tregt. Dette er vår første prøveperiode, og jeg har jo i bunn og grunn forberedt meg på at det ikke skal sitte helt på første forsøk. I tillegg er jeg fortsatt litt usikker på syklusen min, og er ikke hundre prosent sikker på at eggløsning skjedde når jeg tror, da jeg ikke temper eller tester for det. Det ble vurdert, men jeg følte at det kunne bli et unødvendig stressmoment for min del. Dersom det ikke klaffer av seg selv i løpet av en stund vil jeg nok ta det opp til vurdering igjen. Begynte dere å tempe/teste etter eggløsning med en gang som prøvere? 

I alle fall, 9 dpo som sagt. For tidlig til å skulle merke noen symptomer uansett, i tillegg til at jeg har blitt skikkelig forkjølet, så jeg er mer opptatt av å kjenne på tett hode og nese 😄 

Sol

Anonymkode: 37129...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

9 dpo i dag! Ventetiden går tregt, som flere andre har sagt. For min del er det mer på grunn av spenningen det går tregt. Dette er vår første prøveperiode, og jeg har jo i bunn og grunn forberedt meg på at det ikke skal sitte helt på første forsøk. I tillegg er jeg fortsatt litt usikker på syklusen min, og er ikke hundre prosent sikker på at eggløsning skjedde når jeg tror, da jeg ikke temper eller tester for det. Det ble vurdert, men jeg følte at det kunne bli et unødvendig stressmoment for min del. Dersom det ikke klaffer av seg selv i løpet av en stund vil jeg nok ta det opp til vurdering igjen. Begynte dere å tempe/teste etter eggløsning med en gang som prøvere? 

I alle fall, 9 dpo som sagt. For tidlig til å skulle merke noen symptomer uansett, i tillegg til at jeg har blitt skikkelig forkjølet, så jeg er mer opptatt av å kjenne på tett hode og nese 😄 

Sol

Anonymkode: 37129...268

Dpo-land er spennende tider! 🤞

Har du akkurat sluttet med hormonprevansjon? Kroppen kan jo bruke litt tid på å å komme tilbake til stabil syklus. Noen er heldige og kommer rett inn igjen, mens andre sykluser er helt på bærtur. Noen treffer på første forsøk, mens andre bruker lengre tid. :)

Jeg sluttet med prevansjon Mai 18, men startet ikke tempingen før i februar da jeg rett og slett ikke hadde hørt om det før. Da hadde jeg allerede blitt gravid én gang, men mistet. Etter at jeg startet med temping ble jeg igjen gravid i juli i år, og kunne se utifra grafen i tempingen at jeg var gravid! Eneste symptomet på graviditet var ømme pupper, men det hadde jeg etter EL likevel. Og det var faktisk 9dpo jeg testet med positivt resultat :) Men mistet igjen i MA i uke 9.

Jeg ønsker deg masse lykke til både nå i dpo-land, men også senere hvis det ikke skulle klaffe denne gangen :) Og forresten; temping er gull 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg byr på meg selv, så for spesielt interesserte legger jeg ved dagens graf. I går kveld testet jeg, og fikk negative tester. Jeg tok både tidligtest og slik man bruker ved IKM (noen tjener gode penger på nysgjerrige prøvere..). 

I natt våknet jeg to timer før jeg vanligvis tar temp som var på 36.30, lå og vrei meg litt før sovnet av igjen og våknet til normal tempetid (et par timer senere enn første temping) som da var 36.70. Jeg er veldig usikker på hva som er riktig å registrere? Det er jo forskjell på de tallene.. Innspill tas i mot! 

Disse dagene er beinharde og jeg tenker ikke på annet, så jeg blir nok gal snart 😊 Jeg har heller ikke symptomer på det ene eller andre, men jeg tenker nok mensen er på vei.

Screenshot_20190917-102512_FF Mobile.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan øke tempen med 0,05 for hver 30 min.

Så om du du normalt sett hadde stått opp 06, men i dag stod opp kl 05 og temper 36.10, kunne du justert den opp til 36.15.

Skjønner deg godt jeg! Og jeg digger at du byr på deg selv! Elsker å se på grafer😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dukket tanta opp i går kveld og dagen går med på å syte i fosterstilling med smertestillende og trøstegodis😂🍫

Ser fram til neste prøveperiøde, merker at både jeg og samboer klarer å ta hele opplegget mer med ro nå enn helt i begynnelsen 😄 fortsatt mange på denne lista, håper å se flere som kan skrive seg under "gravid", hvis ikke prates vi i IKM-oktober ❤

 

:humpe: Jobber med saken : 

Havfrue8 - 27 år - B1 - PP7 - EL 27.08 - IKM 09.09

Heidi - 29 år - B1 - PP8 - EL 26.08 - IKM 11.09

Grønnkål - 30 år - B1 - PP4 - EL 04.09 - IKM 18.09

Ønskebarnnr2 - 32 år - B2 - PP11 - EL 4/5.09 - IKM 18/19.09

Sekundærinfertil - 30 år - B2 - PP18 - EL 0409 - IKM 19.09

Ivik - 24 år - B1 - PP4 - EL 07.09 - IKM 21.09

Jegundres - ? år - B2 - PP1 - EL 06.09 - IKM 22.09

Erosrose - 25år - B2 - PP1 - El 10.09 - Ikm 23.09

Sol - 29 år - B1 - PP1 - EL 08.09 - IKM 23.09

Carjo4 - 25 år - B1 - PP1 - EL 10.09 - IKM 25.09

Fløtekaramellen-35-B1-PP?-EL10.09-IKM 25.09.

-C- - 37 år - B2 - PP7 - EL 13.09 - IKM 25.09 eller 26.09

Anonym - 30 år - B3 - PP1 - EL 12.09 - IKM 26.09

LivetErNå - 22 - B1 - PP7 - EL 14.09 - IKM 27.09

Sarah90- 29-B1- PP3- EL 13.09- IKM 28.09

hufsaaaaa - 33 - B1 - PP1 - EL 14.09 - IKM 29.09.

 

:frustrert:Mensen  : 

Siljur - 23 år - B2 - PP2 - EL 24.08 - TR 06.09

Miranda Hobbes, 34år - B3 - pp2 - EL 23.08 - TR 09.09

Nysgjerriga - 28 år - B1 - PP1 (inseminering) - EL 25.08 - TR 10.09

Heidi - 29 år - B1 - PP8 - EL 26.08 - TR 14.09

Ønskebarnnr2 - 32år - B2 - PP11 - EL 4/5.09 - TR 14.09

Kaie - 26 år - B1 - PP1 - EL 31.08 - TR 17.09

Duckly - 24 år - B1 - PP2 - EL 04.09 - TR 17.09

 

:gravid:Gravid : 

Crizpo - 27 år - B1 - PP1 - EL 27.08 - IKM 11.09 - TB 10.09

hobbykokken - TB 10.09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, duckly skrev:

Da dukket tanta opp i går kveld og dagen går med på å syte i fosterstilling med smertestillende og trøstegodis😂🍫

Ser fram til neste prøveperiøde, merker at både jeg og samboer klarer å ta hele opplegget mer med ro nå enn helt i begynnelsen 😄 fortsatt mange på denne lista, håper å se flere som kan skrive seg under "gravid", hvis ikke prates vi i IKM-oktober ❤

 

 

Trøstegodis er absolutt lov 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...