Gå til innhold

Hvordan orker folk å drive med juleting hele året?


Gagaen

Anbefalte innlegg

Kva er det med folk som driv og kjøper julegaver hele året? Som kjøper juleting og tenkjer jul hele året..

Skal ikkje jul være magi og litt spesielt? Det blir jo ikkje spesielt når det skjer heile året..? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker ikke julegaver hele året. 

Men jeg kjøper alle julegavene til ungene i familien (12 totalt) på outlet/salg i USA/UK ved anledning. 

Sparer penger, og de får noe unikt. 

Anonymkode: 85068...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker sjeldent på jul, men om jeg kommer over noe jeg vet passer godt til enkelte på gavelisten så kjøper jeg og sparer til jul. Slik slipper jeg maset og kan nyte mer når desember først kommer 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper julegaver hele året. Det er rett og slett fordi jeg liker å benytte meg av salg, slik at min uforutsigbare frilanslønn strekker så langt som mulig.
 

Anonymkode: cc218...eac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, orker ikke å gi bort "gamle" ting.

Anonymkode: 0dfc2...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Thyra skrev:

Jeg pleide å begynne tidlig med julegaver. Men det har jeg sluttet med. 

Hvorfor?

Anonymkode: 4c390...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke jul hele året, men julegaver kjøper jeg allikevel hele året. Det er noe jeg kommer på om jeg ser noe som får meg til å tenke "jøss, dette bør jeg gi til xx til jul". Hvordan man orker? Vel, det er ikke så mye å orke egentlig. ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo Juul meeed diiin glede :tree: Fordi jeg elsker julen. Liker å bruke tid på å finne perfekte gavene til folk. Om jeg finner en gave i februar eller 23. desember spiller ingen rolle. :nisse:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: 4c390...84f

Hvorfor jeg kjøpte tidlig før, eller hvorfor jeg sluttet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt kjipt å ta fra mottager muligheten til å bytte gaver syns jeg, derfor kjøper jeg aldri gaver så tidlig at byttefristen går ut. 

Anonymkode: 9dc6c...4be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at jeg lager og kjøper julegaver gjennom året, gjør at jeg har mer ro og mindre stress i desember. Der andre løper rundt som sild i tønne på kjøpesentre, slapper jeg av hjemme med baking, pakking av gaver og bare nyter tida sammen med familien 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk med dårlig råd kjøper kanskje en gave og to hver mnd og er ferdig i desember. Spre utgiftene utover hele året :) 

Anonymkode: 5478c...6d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slår ofte til på salg med å kjøpe ting og klær som kan passe til mer enn ett barn jeg kjenner hele året gjennom og bruker av lageret til bursdager og jul om jeg glemmer noe ellers. 

Med fire barn (tantebarn inkludert) å lage pakkekalender til, så begynner jeg med dette i oktober. Men julemagien starter når treet pyntes 20-22. desember. Uansett forberedelser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på jul... Kjøper røde klær og julegensere fordi julegensere blir så fort utsolgt.. I'm preparing, you see? 

Anonymkode: 49e95...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ofte forbruksvarer og gaver som ofte ikke kan byttes uansett (håndlagede ting jeg vet de vil ha, god wiskey, gode ullklær ol) så om de kjøpes i januar eller desember har jo lite å si. Jeg kjøper gaver når jeg kommer over noe jeg vet en person ville blitt glad for, så gis den til neste jul/bursdag alt etter hva som kommer først. Tenker ofte ikke på jul då, kjøper bare gaver som jeg tenker jeg kan gi ved neste annledning

Anonymkode: b580d...6e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.8.2019 den 16.01, Sola de skrev:

Oooo Juul meeed diiin glede :tree: Fordi jeg elsker julen. Liker å bruke tid på å finne perfekte gavene til folk. Om jeg finner en gave i februar eller 23. desember spiller ingen rolle. :nisse:

 

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe misunnelig trådstarter? Jeg er ferdig med alle julegavene allerede og vet hvor boksen med julepynt er. Hvem skal stresse i desember? 

Anonymkode: e047c...0ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 16.57, Thyra skrev:

Hvorfor jeg kjøpte tidlig før, eller hvorfor jeg sluttet? 

Hvorfor sluttet.

Refereres til siste utsagn jfr gramatikken! ;)

Anonymkode: 4c390...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sluttet.

Refereres til siste utsagn jfr gramatikken! ;)

Anonymkode: 4c390...84f

Ordlistefeil! 

Anonymkode: 4c390...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...