Gå til innhold

Hvordan orker folk å drive med juleting hele året?


Gagaen

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sluttet.

Refereres til siste utsagn jfr gramatikken! ;)

Anonymkode: 4c390...84f

Har begynt å gi mer penger eller forbruksvarer som ikke nødvendigvis bør lagres på månedsvis før jeg gir det bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.8.2019 den 11.01, AnonymBruker skrev:

Hehe misunnelig trådstarter? Jeg er ferdig med alle julegavene allerede og vet hvor boksen med julepynt er. Hvem skal stresse i desember? 

Anonymkode: e047c...0ab

Hvordan sikrer du at de du gir gaver, får noe de trenger eller ønsker seg? Mulig jeg har en spesielt sær familie altså, men de har som regel såpass spesifikke ønsker at jeg synes det er vanskelig å handle/lage gaver uten å ha fått ønskelisten først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 19.37, AnonymBruker skrev:

Noen folk med dårlig råd kjøper kanskje en gave og to hver mnd og er ferdig i desember. Spre utgiftene utover hele året :) 

Anonymkode: 5478c...6d9

Men, er det ikke da like greit å sette av et fast beløp hver måned til gaveutgifter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 14.8.2019 den 11.01, AnonymBruker skrev:

Hehe misunnelig trådstarter? Jeg er ferdig med alle julegavene allerede og vet hvor boksen med julepynt er. Hvem skal stresse i desember? 

Anonymkode: e047c...0ab

Litt seint svar ; nei, eg er slett ikkje misunnelig. Eg prøvde eit par år å begynne tidleg men vart veldig stressa av det og eg var lei av jula når den 23. desember kom. Jula for meg skal vera spesiell, litt magisk. Og det ein driv med halve året eller meir blir ikkje spesielt. Da blir det heilt vanleg. Så eg forstår ikkje korleis folk opprettheld det spesielle med jula. Rett og slett nysgjerrighet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 9.20, Rumle skrev:

Men, er det ikke da like greit å sette av et fast beløp hver måned til gaveutgifter? 

Nettopp! Det er det er praktiserer og da har ein råd men får nyte sommar og haust for det dei årstidene er. I staden for å måtte tenkje jul heile året. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Gagaen skrev:

Nettopp! Det er det er praktiserer og da har ein råd men får nyte sommar og haust for det dei årstidene er. I staden for å måtte tenkje jul heile året. 

 

Men hva om det du skal kjøpe er på salg i oktober, men du venter med å kjøpe det til en av de dyreste tidene, advent? Da er det jo bare sløsing, for du bruker mer enn nødvendig. Bedre å benytte seg av gode tilbud.

Anonymkode: cc218...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper julegaver om finner noe spesielt. Ellers strikker jeg mye julegaver, så det startes med allerede i mars. Siste året jeg strikker gaver på en stund nå dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper gaver når jeg kommer over noe bra på salg og jeg vet passer til den jeg skal kjøpe til. Da slipper jeg å kjøpe noe dyrt når jeg MÅ ha ferdig gaver, og så får jeg tid til andre ting i adventstida. Julestemningen er ikke avhengig av julegavekjøp, - for meg blir det bare stress da. Jeg koser meg heller med baking av kaker, følge med på julekalendere på TV, åpne adventskalender og andre ting som hører julen til i desember.

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...