MaleficentAurora Skrevet 29. oktober 2020 #19861 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, Jaymie skrev: Jeg tror ikke hun lyver for å lyve. Jeg tror hun rett og slett er overbevist om at alle hennes historier stemmer der og da. Hvis man kunne se detaljert alle historier fra vanlige tenåringer tror jeg slike motsigelser er ganske vanlig. For det er ofte samme historie gjenfortalt så mange ganger med en liten forandring hver gang (litt som hviskeleken). Det handler mye om usikkerhet, identitet og forandring. Det henger nok også sammen med Sofies behov for å være dyp og spesiell, det er også noe mange tviholder på og opplever i tenårene. Hun lyver for å lyve i mange tilfeller. Når man er en lystløgner så er det problematisk å skille mellom sannheten å løgn. Noe vi ser er en fast del hos SE. 1. Hun løy om ang hårfestet som hun la fram som ett kompleks, men sannheten var den at hun hadde den flekken pga overdrevet bruk av kraftige hårfrisyrer. Dette kommenterte hun senere på da hun så at Kourtney Kardashian hadde en flekker midt på hodet etter en stram hestehale som hadde fåresaket det. Men da var skaden gjort å folk var allerede kraftig forbanna på SE. 2. Hun løy om leiligheten i Tromsø i flere måneder før media avslørte sannheten. Hun hevde at hun hadde kjøpt en leilighet i Tromsø. På Instagram at hun hadde solgt leiligheten igjen. SE dukket imidlertid ikke opp i offentlige registre som verken kjøper eller selger av leilighet i Tromsø. 3. Hun løy om de utallige bryst operasjoner å rompa. Før tv 2 sendte den delen på 3 sesong av serien hennes. 4. Hun løy om huden sin når sannheten var at hun gikk så og si daglig til sin hudpleie samtidig som hun gikk på sterke medisiner mot kviser. Men likevel så påsto hun at huden hennes kom av rent mat å mye drikking av vann. 5. Hun løy om at hun hadde trent seg til en spretten rommet FØR hun ble avslørt av Kristin Gjelsvik at hun hadde vært i Tyrkia å fått den operert. Dette er bare noen få av den evige laaaange løgn listen hennes. 26
Gjest Lille Potet Skrevet 29. oktober 2020 #19862 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg vet ikke hva jeg synes om SE. Noen ganger tenker jeg at hun har vært dyktig, andre ganger tenker jeg at hun hatt flaks. Men jeg heller mer til flaks. Og jeg trur det er derfor en 25 år gammel dame forsøker å selge en bok ved hjelp av det eldste trikset i boka; sex. Her via egen fitte. SE har ikke noe budskap- det er hennes aller største problem. Hun ser enda ut som en tenåring, men om 5 år er jeg redd for at det hele er bare trist og patetisk. Jeg har av en eller annen grunn lest bloggen hennes jevnt siden hun startet den (også de før den som ble den store), for å sovne om kvelden. Og det handler om INGENTING. Ikke som jeg kan huske. Ingenting har påvirket meg. Ingenting har fått meg til å tenke nye tanker. Jeg har ikke lært noe. Ikke blitt glad. Ikke trist. Ikke sint. Det er ingenting å hente. Bare et tomt skall. Så det er ikke sikkert fitta er operert i det hele tatt. Den skal bare selge henne. Synd at mobbing skal føre til så triste skjebner. For hun er søt og sjarmerende. Egentlig.
Gjest Theo_1 Skrevet 29. oktober 2020 #19863 Skrevet 29. oktober 2020 På 22.12.2015 den 22.00, Gjest Klaveret skrev: Siste innlegget Sophie Elise har skrevet ("Jeg ser ut som et annet menneske") er i mine øyne komisk, men også veldig misvisende for de unge jentene som ser og tror de kan få en slik forandring med bare årene til hjelp. Hun legger ut et bilde fra hun var fjorten og ett fra nåtiden og er overrasket over hvor mye hun har forandret seg! Hallo, jenta har operert nesen, pumpet lepper og kinnben full av hva det nå enn er, i tillegg til botox og jeg vet ikke hva. Hun ser bra ut, men det er jo så skrekkelig mye fake. Er det slike forbilder vi vil ha? Hvem er det perfekte forbildet og hvem skal bestemme det? Og ønsker vi egentlig et perfekt forbilde?
Emmelise Skrevet 29. oktober 2020 #19864 Skrevet 29. oktober 2020 18 minutter siden, Theo_1 skrev: Hvem er det perfekte forbildet og hvem skal bestemme det? Og ønsker vi egentlig et perfekt forbilde? Perfekt er ikke noe som eksisterer. Og vil aldri være noe menneskapt. Men det er et klart skille mellom et GODT forbilde og et dårlig forbilde. Og pr dags dato er SE et både dårlig og farlig forbilde. 19
Gjest Lin11 Skrevet 29. oktober 2020 #19865 Skrevet 29. oktober 2020 2 timer siden, Jaymie skrev: Ja, men helt ærlig så tror jeg at Sofie er litt tenåring kognitivt. Grunnen til at jeg sier det er fordi tenåringer ofte kommer med selvmotsigelser, tror på egne fortellinger (ser ikke at det blir løgner), forandrer mening konstant og «husker» feil. De vrir også ofte på gamle historier fordi de nå føler at den var annerledes enn det de nevnte den gangen. Det er nødvendigvis ikke så rart heller, man ser samme tendens hos de fleste influensere og jeg tror at denne type «jobb» ofte stagnerer utviklingen som menneske. Man trenger ikke vokse opp, ta ansvar eller reflektere over større problemer, og man har alt fokus på seg selv. Kanskje det også er derfor hennes målgruppe er såpass ung. Mange av de som jobber som influensere er slik du beskriver her, til og med noen av de som har ansvar for mindreårige. Det er et skremmende scenario..
Jaymie Skrevet 29. oktober 2020 #19866 Skrevet 29. oktober 2020 1 time siden, MaleficentAurora skrev: Hun lyver for å lyve i mange tilfeller. Når man er en lystløgner så er det problematisk å skille mellom sannheten å løgn. Noe vi ser er en fast del hos SE. 1. Hun løy om ang hårfestet som hun la fram som ett kompleks, men sannheten var den at hun hadde den flekken pga overdrevet bruk av kraftige hårfrisyrer. Dette kommenterte hun senere på da hun så at Kourtney Kardashian hadde en flekker midt på hodet etter en stram hestehale som hadde fåresaket det. Men da var skaden gjort å folk var allerede kraftig forbanna på SE. 2. Hun løy om leiligheten i Tromsø i flere måneder før media avslørte sannheten. Hun hevde at hun hadde kjøpt en leilighet i Tromsø. På Instagram at hun hadde solgt leiligheten igjen. SE dukket imidlertid ikke opp i offentlige registre som verken kjøper eller selger av leilighet i Tromsø. 3. Hun løy om de utallige bryst operasjoner å rompa. Før tv 2 sendte den delen på 3 sesong av serien hennes. 4. Hun løy om huden sin når sannheten var at hun gikk så og si daglig til sin hudpleie samtidig som hun gikk på sterke medisiner mot kviser. Men likevel så påsto hun at huden hennes kom av rent mat å mye drikking av vann. 5. Hun løy om at hun hadde trent seg til en spretten rommet FØR hun ble avslørt av Kristin Gjelsvik at hun hadde vært i Tyrkia å fått den operert. Dette er bare noen få av den evige laaaange løgn listen hennes. Jeg kan listen, og jeg tror jeg formulerte meg litt rart. Det jeg mener er at jeg tror hun lyver for seg selv også, at dette ikke nødvendigvis er en taktikk, men også en forsvarsmekanisme for hennes egen selvfølelse og hennes behov for å være spesiell og unik. Å forandre på historier på denne måten virker som en korttenkt måte å fremstille seg på den måten man ønsker å være i øyeblikket. Hvis man kan se det fra et umodent perspektiv kjenner jeg igjen noe av tendensen fra mine tidligere tenår (ikke om så alvorlige ting såklart), at historiene skal passe inn i nåværende narrativ og derfor får små forandringer som til slutt gjør historien til blank løgn. I tillegg tror jeg den nye boka har rett i en ting, skammen bor i henne. Jeg tror Sofie har kjent på mye skam og at det også spiller inn i disse løgnene. Når det gjelder å kalle henne en lystløgner er jeg uenig siden dette er en diagnose og hun trenger ikke flere. Løgn driver vi alle med i perioder, hun mer enn de fleste og er veldig lett å gjennomskue pga all dokumentasjon opp gjennom årene. 5
AntiBullshit Skrevet 29. oktober 2020 #19867 Skrevet 29. oktober 2020 Det er verdt å merke seg at Sofie har vært i podcasten til Harald Eia ("sånn er du") for en god stund siden riktig nok, men i alle fall så kom det for en dag at S var langt over snittet spontan. Når de snakket om dette ble det tatt opp et eksempel hvor S skulle kjøpe seg en veldig dyr bil, men det var flere måneders leveringstid og det gadd hun ikke, for når hun fikk en tanke om at hun ville noe så skulle det helst ha skjedd i går. Jeg tror denne tankegangen også preger oppførselen og uttalelsene hennes i media. Hun sier/gjør bare hva hun opplever/synes/tenker i nuet, og når hun blir konfrontert med samme spørsmål på et senere tidspunkt så kan hun svare noe helt annet uten at hun selv opplever at hun lyver. Hun klarer rett og slett ikke tenke særlig langt. Hun er nok typen som gjennomfører operasjoner uten å tenke seg om to ganger. 21
Jaymie Skrevet 29. oktober 2020 #19868 Skrevet 29. oktober 2020 3 minutter siden, AntiBullshit skrev: Det er verdt å merke seg at Sofie har vært i podcasten til Harald Eia ("sånn er du") for en god stund siden riktig nok, men i alle fall så kom det for en dag at S var langt over snittet spontan. Når de snakket om dette ble det tatt opp et eksempel hvor S skulle kjøpe seg en veldig dyr bil, men det var flere måneders leveringstid og det gadd hun ikke, for når hun fikk en tanke om at hun ville noe så skulle det helst ha skjedd i går. Jeg tror denne tankegangen også preger oppførselen og uttalelsene hennes i media. Hun sier/gjør bare hva hun opplever/synes/tenker i nuet, og når hun blir konfrontert med samme spørsmål på et senere tidspunkt så kan hun svare noe helt annet uten at hun selv opplever at hun lyver. Hun klarer rett og slett ikke tenke særlig langt. Hun er nok typen som gjennomfører operasjoner uten å tenke seg om to ganger. Ja, jeg hørte også den episoden. Det er derfor jeg tror løgnene hennes ikke nødvendigvis er en taktikk, men litt mer en «dynamisk sannhet» i hennes hode. 5
Måne Rampelyset Skrevet 29. oktober 2020 #19869 Skrevet 29. oktober 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Måne, admin. 1
Jaymie Skrevet 30. oktober 2020 #19870 Skrevet 30. oktober 2020 Og nå skal selvfølgelig Iselin høste litt oppmerksomhet rundt dette også. https://www.vg.no/rampelys/i/vAAnpw/iselin-guttormsen-om-underlivskam-vi-jenter-maa-eie-fitta-vaar?utm_source=vgfront&utm_content=row-4 Jeg er så lei av at Sofie har hele kjendisnorge i lomma, bare se på Instagram kommentarene hennes også. 11
Pust Skrevet 30. oktober 2020 #19871 Skrevet 30. oktober 2020 (endret) Hvis jeg som kvinne må skamme meg over noe, må det være at jeg tilhører samme etniske og geografiske «familie» som disse hønene. Endret 30. oktober 2020 av Pust Rettet skrivefeil 20
Gjest Finlay Skrevet 30. oktober 2020 #19872 Skrevet 30. oktober 2020 Hårreisende at vi i det hele tatt må forholde oss til et ord som "fitteskam". Og tragisk at kvinner i 2020 bøyer seg for et ideal der selv kjønnsleppene skal se ut på en bestemt måte.
Djungelvrål Skrevet 30. oktober 2020 #19873 Skrevet 30. oktober 2020 Neste bok: Rævhølskam....utfyllende om hvorfor hun valgte å bleke rumpehullet sitt. Hun har nok allerede utført det for lenge siden. 30
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 30. oktober 2020 #19874 Skrevet 30. oktober 2020 (endret) . Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Minitroll Skrevet 30. oktober 2020 #19875 Skrevet 30. oktober 2020 En ting som er helt sikkert er at denne boken allerede er bestselger. Var innom en bokhandel i dag for å kikke litt og flere av kundene spurte etter denne Sofie-boken. Så hun trenger nok ikke spare så altfor lenge om hun skulle finne på at lilletærne ikke er fine nok eller milten er skjev. 9
Poltergeist Skrevet 30. oktober 2020 #19876 Skrevet 30. oktober 2020 8 minutter siden, Minitroll skrev: En ting som er helt sikkert er at denne boken allerede er bestselger. Var innom en bokhandel i dag for å kikke litt og flere av kundene spurte etter denne Sofie-boken. Så hun trenger nok ikke spare så altfor lenge om hun skulle finne på at lilletærne ikke er fine nok eller milten er skjev. Nå får hun sikkert inspirasjon og føler på "miltskam" etter hvert, eller noe i den duren. 🤣 7
Minitroll Skrevet 30. oktober 2020 #19877 Skrevet 30. oktober 2020 22 minutter siden, Poltergeist skrev: Nå får hun sikkert inspirasjon og føler på "miltskam" etter hvert, eller noe i den duren. 🤣 Uff, ja. Sofie, hvis du leser dette; jeg bare tulla. Har aldri ment å antyde at milten din er feil. Tærne dine har jeg heller aldri sett, men de er garantert perfekte som de er. 10
Silva Pluvialis Skrevet 30. oktober 2020 #19878 Skrevet 30. oktober 2020 3 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Er det mulig. Prøver å fortelle sannheten, men samtidig så gjør hun ikke det. Sagt det siden det skjedde. Hun sluttet i skal vi danse fordi hun tålte ikke kritikken hun fikk. Hun fikk også en god del kritikk rundt den dansen for den tidligere vennen. Om hvordan hun bare brukte han for oppmerksomhet og slikt. SE tåler ikke kritikk, derfor droppet hun ut. Det ble jo sagt fra første stund av flere her inne og i kommentarfeltet. Den gang da hun løy og brukte helsen som unnskyldning. Jeg husker den saken. Den sitter som støpt i meg. Én ting er kritikk, men jeg husker at folk la igjen graverende kommentarer på bloggen, bl.a., var det noen som mente at SE var skyld i at vennen tok selvmord. Helt jævlig ondskapsfullt av den personen som skrev det. Husker jeg fikk helt hakeslepp. At noen kan skrive slike ting til fremmede mennesker på nett er meg helt uforståelig. Det er grov hets, og burde nesten vært politianmeldt. SE gjør mye kritikkverdig, men man skriver da for faen ikke slike ting allikevel. 13
Trodle Skrevet 30. oktober 2020 #19879 Skrevet 30. oktober 2020 Synes det er så trist at ei voksen dame kan komme unna med så masse løgn og dritt! Jeg lurer så på hvordan folk hadde reagert hvis noen andre hadde snakket slik og lurt seg unna skyld... Ta deg sammen og ta ansvar for helvete! Slutt og syt!🤯🙉 skulle ønske det var en app der jeg kunne skrevet inn navn på ting jeg ikke vil se noe som helst om på nett, litt som adblocker! Hvert år når dette melketoget kommer så får jeg så nok, ALLE nyhetskanaler forteller og skriver om henne, til og med fuckings lokalavisa skriver om henne! Gaaaaaad! Okay, dagens utbrudd, men jeg er bare så lei av at sånne som hun får så mye oppmerksomhet, mens folk som faktisk gjør bra ting for samfunnet og ungdom spesielt kanskje får 30 sek ... 19
korallrev Skrevet 31. oktober 2020 #19880 Skrevet 31. oktober 2020 Lurer på hvor hunden faktisk er. Jeg kan nesten ikke tro at ei voksen dame later som(!) hun henter hunden, drar ham innom flere byer på noen få dager og så sender ham av gårde igjen? Eller får noen andre til å passe ham? Hvem gjør sånt, går det an? 25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå