Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Nå har VG et intervju som balanserer den strålende anmeldelsen en smule.

Og i dette intervjuet faller SE totalt gjennom. Her avslører hun en skremmende egoisme, og en ansvarsfraskrivelse man ikke forventer fra en voksen kvinne.

Hun får noen halvkonfronterende spørsmål om bla. fitteoperasjonen, som hun besvarer nærmest uten å nevne de enorme fysiske plagene kjønnsleppene påførte henne. Nei, nå er det plutselig kokt ned til noe hun var “misfornøyd” med.

Hva gjelder negativ påvirkning er det Ikke antydning til selvkritikk å spore. SE fyller snart 26 år, men avslutter intervjuet i kjent stil:

"Jeg har en estetikk som jeg har likt; store pupper, stor rumpe, den «bimbo-looken». Og jeg har aldri vært misfornøyd med rumpa mi, aldri vært spesielt misfornøyd med puppene mine. Man kan synes det er så idiotisk som man vil, men det var bare min type estetikk"

Dette vet vi, for hun har vel sagt det samme siden hun var 16 år. På tide å bli voksen, og ta sin rolle som påvirker alvorlig snart?🤷‍♀️

https://www.vg.no/rampelys/i/vAAewj/sophie-elise-om-aa-ha-operert-underlivet-det-var-saa-skamfullt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så trist med all lyvingen hele tiden, i alle de år og i alle sammenhenger. Ting blir sagt etter som det passer seg i situasjonen eller reklameøyemed. Underlivsoperasjonen var såkalt medisinsk for noen år siden og mange trodde på det forbildet deres sa og alle andre var haters 😊. Selvsagt var det kosmetisk som hun selv innrømmer nå. Og at legen og sexologen Pirelli har møtt på 2 stk hvor det var medisinsk i løpet av 30 år i arbeidslivet sier litt.
Vi er alle forskjellige av utseende fra topp til tå men de fleste aksepterer dette eller gjør ikke noe med det kirurgisk, heldigvis!

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Finlay skrev:

Nå har VG et intervju som balanserer den strålende anmeldelsen en smule.

Og i dette intervjuet faller SE totalt gjennom. Her avslører hun en skremmende egoisme, og en ansvarsfraskrivelse man ikke forventer fra en voksen kvinne.

Hun får noen halvkonfronterende spørsmål om bla. fitteoperasjonen, som hun besvarer nærmest uten å nevne de enorme fysiske plagene kjønnsleppene påførte henne. Nei, nå er det plutselig kokt ned til noe hun var “misfornøyd” med.

Hva gjelder negativ påvirkning er det Ikke antydning til selvkritikk å spore. SE fyller snart 26 år, men avslutter intervjuet i kjent stil:

"Jeg har en estetikk som jeg har likt; store pupper, stor rumpe, den «bimbo-looken». Og jeg har aldri vært misfornøyd med rumpa mi, aldri vært spesielt misfornøyd med puppene mine. Man kan synes det er så idiotisk som man vil, men det var bare min type estetikk"

Dette vet vi, for hun har vel sagt det samme siden hun var 16 år. På tide å bli voksen, og ta sin rolle som påvirker alvorlig snart?🤷‍♀️

https://www.vg.no/rampelys/i/vAAewj/sophie-elise-om-aa-ha-operert-underlivet-det-var-saa-skamfullt

Jeg liker ikke å si det, men hun virker så «enkel» i dette intervjuet. Jeg håper virkelig hun later som for å fraskrive seg ansvar for her forstår hun virkelig ingen av de kritiske spørsmålene. Har hun egentlig blitt eldre enn 16 år?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Hun var tolv år da hun så seg i speilet og fantaserte om å klippe av seg kjønnsleppene, står det i boken.»

- er det bare meg eller minner dette veldig om bildet av jenta som sitter foran speilet og skal klippe av magefett? Jeg får en følelse av at det er kopielise som snakker. 
 

«

– Du skriver i boken at du aldri har sagt at det å operere vil gjøre deg lykkeligere. Men har du tenkt på at du på Instagram, som er åpen om å ha operert, fremstår lykkelig? Kan det symbolisere at operasjon gjør lykkelig?

– Jeg skjønner hva du mener. Men spørsmålet er om jeg skal late som jeg har et kjipere liv enn jeg har, fordi jeg har operert? Det blir jo feil det også. Ja, jeg har det bra, men det har ikke noe med at jeg har operert å gjøre. Det er bare meg, så hva det er for andre, det får være opp til dem.»

- her bestemmer hun seg visst for at spørsmålet hun ble stilt, var noe annet. Hun kunne f.eks bare sluttet å ha fokus på at «en gang var jeg deprimert og misfornøyd med meg selv, men så opererte jeg og ble lykkelig» og slutte å zoome inn på de opererte delene... unge jenter skal lære å akseptere seg selv, og det SE fremmer er helt i andre enden av skalaen. 
 

«

 Er du glad for at du gjorde det?

– Ja, men jeg tenker ikke så mye på det. Jeg tenker det ikke hadde vært så annerledes fra eller til.»

-de fysiske plagene hun «hadde» med de lange kjønnsleppene var visst ekstremt minimale. Jeg har lest en del om jenters erfaringer med operasjon (de som opererer på grunn av plager/smerter) og de sier det er som et nytt liv etterpå. SE kan ta seg ei bolle. Hun opererte av estetiske årsaker og burde holdt kjeft om dette. Unge jenter har nok usikkerheter fra før. 
 

«Jeg har en estetikk som jeg har likt; store pupper, stor rumpe, den «bimbo-looken». Og jeg har aldri vært misfornøyd med rumpa mi, aldri vært spesielt misfornøyd med puppene mine. »

- eh jo!!! SE har sagt hun var misfornøyd med puppene og hun har klaget masse om at hun «ikke hadde rumpe». Er helt sikker på at det er viet et eget blogginnlegg til det. Hun har sagt hele tiden at hun opererte fordi hun var usikker. Folk var slemme osv...

 

https://www.vg.no/rampelys/i/vAAewj/sophie-elise-om-aa-ha-operert-underlivet-det-var-saa-skamfullt

Endret av Missy1
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Zenhouse skrev:

https://www.tv2.no/a/11735501/

Mai gad- jeg er lei av å se media og spes Tv2 publisere løgnene til SE. I samme artikkel her sier hun at « I dusjen etter gym gjorde jentene narr av kjønnsleppene hennes og spurte om hun hadde vært ute for en ulykke», litt senere i artikkelen forteller hun at « hennes daværende kjæreste ikke fikk vite om inngrepet og hun kamuflerte smertene etterpå som mensen smerter.» Så kjæresten hennes så/merket ikke forskjell altså mens jentene i dusjen sto og så og lo?? 
Ok, jeg tar kanskje av litt detaljert her, men fader heller det er mye som irriterer meg  

 

Er det mulig at hun ikke kledde av seg eller hadde sex med kjæresten før etter operasjonen?

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Uatskillelig skrev:

Er det mulig at hun ikke kledde av seg eller hadde sex med kjæresten før etter operasjonen?

 

Hun forteller jo i intervjuet at NRKs episode av Innafor var utslagsgivende for at hun tok operasjonen.

("Fiks meg: Undersøkende dokumentarserie. Forestillingen om at kvinnens underliv skal være glatt og barbieaktig, får flere til å gjennomgå kosmetiske operasjoner for å se "penere" ut nedentil.")

https://tv.nrk.no/serie/innafor/2017/MDDP12100116

Det ble sendt i 2017.

Så neppe😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hun svarer at hun selv har blitt påvirket utenifra til å fikse underliv +++ Men hva hun selv påvirker til med sin lettkledde og seksualiserte fremtoning det er ikke så farlig tydeligvis. 

Jeg skjønner at jeg har blitt gammel hvis det virkelig stemmer at 12-åringer ser kritisk på andres kjønnslepper i dusjen. Da jeg var 12 var det ingen som visste at kjønnslepper helst burde se "sånn og sånn" ut. 

Mulig jeg må lese denne boken. VG og 730- anmeldelsene mener tydeligvis at det er flott å snakke åpent om "fitteskammen" sin, og at det er `stakkars Sofie` som skammet seg så mye over sine "deformerte" kjønnslepper at hun måtte operere. Det virker som om VG mener at denne boken vil også vise "haterne" hva som er bak Sofies valg og vanskeligheter ift eget utseende og operasjoner - og at det å lese boken vil endre synet man har. 

Jeg er åpen for å endre syn jeg. For inntil videre mener jeg at det er noe som ikke stemmer i hele tatt. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Isild skrev:

Så hun svarer at hun selv har blitt påvirket utenifra til å fikse underliv +++ Men hva hun selv påvirker til med sin lettkledde og seksualiserte fremtoning det er ikke så farlig tydeligvis. 

Jeg skjønner at jeg har blitt gammel hvis det virkelig stemmer at 12-åringer ser kritisk på andres kjønnslepper i dusjen. Da jeg var 12 var det ingen som visste at kjønnslepper helst burde se "sånn og sånn" ut. 

Mulig jeg må lese denne boken. VG og 730- anmeldelsene mener tydeligvis at det er flott å snakke åpent om "fitteskammen" sin, og at det er `stakkars Sofie` som skammet seg så mye over sine "deformerte" kjønnslepper at hun måtte operere. Det virker som om VG mener at denne boken vil også vise "haterne" hva som er bak Sofies valg og vanskeligheter ift eget utseende og operasjoner - og at det å lese boken vil endre synet man har. 

Jeg er åpen for å endre syn jeg. For inntil videre mener jeg at det er noe som ikke stemmer i hele tatt. 

Lurer på hvor lenge skal media hylle hennes åpenhet? Forøvrig et smart grep av SE at hun i denne boken - som skal omhandle den voksne utgaven av SE -, stadig refererer til hva hun følte i klasserommet for mange år siden. Slik kan dagens skolejenter identifisere seg med henne i enda sterkere grad.

Det som trengs er at media konfronterer og utfordrer henne. Ille at det aldri blir gjort.

SE bidrar til et usunt kroppspress, og hun bør ta sitt ansvar.

Kan alt unnskyldes, forklares og forsvares med at det er "denne estetikken hun liker"?

Trøsten får være at nå, NÅ finnes det vel ikke mer igjen å fikse på? Eller?😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Finlay skrev:

Lurer på hvor lenge skal media hylle hennes åpenhet? Forøvrig et smart grep av SE at hun i denne boken - som skal omhandle den voksne utgaven av SE -, stadig refererer til hva hun følte i klasserommet for mange år siden. Slik kan dagens skolejenter identifisere seg med henne i enda sterkere grad.

Det som trengs er at media konfronterer og utfordrer henne. Ille at det aldri blir gjort.

SE bidrar til et usunt kroppspress, og hun bør ta sitt ansvar.

Kan alt unnskyldes, forklares og forsvares med at det er "denne estetikken hun liker"?

Trøsten får være at nå, NÅ finnes det vel ikke mer igjen å fikse på? Eller?😆

Merkelig å se at media "fremsnakker" alt hun leverer. Med unntak av Dagbladet. Litt befriende å lese det du linket til. Dagbladet har valgt å "stå i" at SE har lagt de for hat. De øvrige ser ut til å velge å være mer medhårs for å ikke gå glipp av å kunne dekke Norges største kjendis.

Nå venter jeg veldig på fagpersoners bokanmeldelser - håper de kommer (ikke fra Iselin Guttormsen) "Fitteskam" er ikke noe jeg ser at vi har et stort behov for masse åpenhet rundt. For meg blir det å overføre egne komplekser til andre unge jenter - igjen. Jeg nekter å tro at veldig mange unge jenter lider under enorm "fitteskam", men at de vil begynne å gjøre det etter å lese seg opp på det hos sitt store idol - JA. 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye som ikke stemmer med hva hun sier nå mot hva hun har sagt før i bloggen og til media om operasjonene.
Hvis underlivet har plaget henne siden hun var 12 år så er det merkelig hun ventet helt til 2017. Med alt annet fikser hun det rimelig raskt. Selv om hun var fornøyd, som hun sier nå 😊

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli enormt med selvmotsigelser. Utenifra ser det ut som SE bruker sitt skriftlige talent og sin posisjon som kjendis til å "bortforklare" (kamuflere bortforklaring som forklaring. Minne om skolejenta som hadde dårlig selvbilde etc)  hvorfor hun har operert absolutt hele seg. Slik de selger inn boken nå kan det virke som om de vil ha leseren med på å se at det faktisk var helt riktig og fullt forståelig utifra skam osv. 

Og dette skal være opplysende og supert for unge å lese. Ærlig talt. 

Nei, vi skal ikke "hate" Sofie for at hun er operert eller har operert. Men vi skal opprettholde å være kritiske til hvordan hun svært påfallende elsker resultatet  - og etter å være "ferdig modellert" , bruker sex og kropp aktivt for å selge ræl og produkter. 

Endret av Isild
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Justlooking skrev:

Veldig mye som ikke stemmer med hva hun sier nå mot hva hun har sagt før i bloggen og til media om operasjonene.
Hvis underlivet har plaget henne siden hun var 12 år så er det merkelig hun ventet helt til 2017. Med alt annet fikser hun det rimelig raskt. Selv om hun var fornøyd, som hun sier nå 😊

Nei det gir ikke mye mening at hun la seg på operasjonsbordet på 18 års dagen sin for å operere puppene som hun i utgangspunktet var fornøyd med... mens underlivet som hun hadde enorme komplekser for, til og med blitt mobbet for, det ventet hun med... 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel skrevet både om at hun brukte å ha på seg flere bh-er for å få puppene til å se større ut. Silikon ble tatt med en gang hun ble 18. Misfornøyd med puppene der altså. 

Før hun opererte rumpa brukte hun bare de såkalte rumpejeansene fra wr.up. Tok heller aldri bilder av rumpa, etter operasjonen har vi fått ræva hennes trykt oppi trynet daglig. Kanskje en smule misfornøyd med den før operasjonen allikevel? 

Lurer på hvorfor media ikke gjør litt research og konfronterer henne mer med løgnene hun har servert i alle år. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir vettskremt av tanken på at det finnes så mange som faktisk er villige til å operere en person som er så overoperert fra før, med den historikken, og så ung. Jeg lurer på hvordan samtalene med kirurg foregår i forkant av operasjonene. Råder de henne til å la være, eller er det kun penga som rår?

Det kan umulig være sunt å ligge i narkose så ofte som hun gjør! Hvorfor setter ikke foreldrene ned foten og sier til henne at nå MÅ du slutte med dette her, før det tar livet av deg. I stedet stiller faren opp på Debatten med unnskyldninger og korrigerer programlederen "i tilfellet du snakker om nå så opererte hun seg faktisk for å korrigere en tidligere operasjon", som om liksom det skal være noe bedre? Skal tru hvor mange operasjoner hun har tatt etterpå? Noen må jo snart stoppe denne galskapen her og få skaffet henne ordentlig hjelp, hun blir aldri helt fornøyd og kommer aldri til å bli det. Hun trenger ikke flere operasjoner hun trenger hjelp med hodet sitt. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, non_stop skrev:

Jeg blir vettskremt av tanken på at det finnes så mange som faktisk er villige til å operere en person som er så overoperert fra før, med den historikken, og så ung. Jeg lurer på hvordan samtalene med kirurg foregår i forkant av operasjonene. Råder de henne til å la være, eller er det kun penga som rår?

Det kan umulig være sunt å ligge i narkose så ofte som hun gjør! Hvorfor setter ikke foreldrene ned foten og sier til henne at nå MÅ du slutte med dette her, før det tar livet av deg. I stedet stiller faren opp på Debatten med unnskyldninger og korrigerer programlederen "i tilfellet du snakker om nå så opererte hun seg faktisk for å korrigere en tidligere operasjon", som om liksom det skal være noe bedre? Skal tru hvor mange operasjoner hun har tatt etterpå? Noen må jo snart stoppe denne galskapen her og få skaffet henne ordentlig hjelp, hun blir aldri helt fornøyd og kommer aldri til å bli det. Hun trenger ikke flere operasjoner hun trenger hjelp med hodet sitt. 

Som forelder til unge voksne så vet jeg at det ikke er så lurt å forsøke å "oppdra", korrigere eller kjefte på de voksne ungene sine. Men det jeg har gjort meg endel tanker om er at disse foreldrene tillot bloggingen og den enorme selvopptattheten da hun var tenåring. Den offentlige rollen med å være babe på nett kan umulig ha vært særlig sunt for henne iom at hun helt åpenbart slet alvorlig med synet på egen kropp. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
På 22.10.2020 den 8.36, J.. skrev:

Hun sier i siste YT video at hun kommer til å tatovere de "skallede" flekkene i hodebunnen,så hun har jo enda ikke lært en dritt.

Men er det virkelig så merkelig at hun ønsker det da? Kjenner to med anoreksi, begge har flekker i hodebunn uten hår, hun ene har tatovert seg og er veldig glad for det. Hun andre går alltid medhestehale for å skjule flekkene. 

Når man først mangler hår i en flekk I hodet vokser det I de færreste tilfeller ut igjen. Om du manglet en flekk med hår tror jeg ikke du hadde likt det spesielt godt, og andre vil stirre og det er assosiert med sykdom. 

Dette kan OVERHODE ikke sammenlignes med når hun tatoverte hår i viker bak ørene. Det blir rett og slett for dumt å sidestille disse hendelsene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, førstedamen skrev:

Men er det virkelig så merkelig at hun ønsker det da? Kjenner to med anoreksi, begge har flekker i hodebunn uten hår, hun ene har tatovert seg og er veldig glad for det. Hun andre går alltid medhestehale for å skjule flekkene. 

Når man først mangler hår i en flekk I hodet vokser det I de færreste tilfeller ut igjen. Om du manglet en flekk med hår tror jeg ikke du hadde likt det spesielt godt, og andre vil stirre og det er assosiert med sykdom. 

Dette kan OVERHODE ikke sammenlignes med når hun tatoverte hår i viker bak ørene. Det blir rett og slett for dumt å sidestille disse hendelsene. 

Det er ikke merkelig at hun ønsker det. Det er merkelig at hun igjen tar det opp offentlig etter all kritikken forrige gang. Dette handler om at hun påvirker andre og ikke burde fortelle om alt hun har lyst til å gjøre fordi unge jenter blir påvirket til å tro de selv må gjøre dette. Mange jenter sluttet å følge henne etter innlegget om å tatovere hår bak ørene, hun la seg flat og beklaget, men nå er det på’n igjen med informasjon. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Finlay skrev:

Lurer på hvor lenge skal media hylle hennes åpenhet? Forøvrig et smart grep av SE at hun i denne boken - som skal omhandle den voksne utgaven av SE -, stadig refererer til hva hun følte i klasserommet for mange år siden. Slik kan dagens skolejenter identifisere seg med henne i enda sterkere grad.

Det som trengs er at media konfronterer og utfordrer henne. Ille at det aldri blir gjort.

SE bidrar til et usunt kroppspress, og hun bør ta sitt ansvar.

Kan alt unnskyldes, forklares og forsvares med at det er "denne estetikken hun liker"?

Trøsten får være at nå, NÅ finnes det vel ikke mer igjen å fikse på? Eller?😆

Nei- skjønner heller ikke at det kan finnes mer å endre på nå. Så det blir nok en liten og stor service hvert år så lenge motoren er i gang 😬

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, førstedamen skrev:

Men er det virkelig så merkelig at hun ønsker det da? Kjenner to med anoreksi, begge har flekker i hodebunn uten hår, hun ene har tatovert seg og er veldig glad for det. Hun andre går alltid medhestehale for å skjule flekkene. 

Når man først mangler hår i en flekk I hodet vokser det I de færreste tilfeller ut igjen. Om du manglet en flekk med hår tror jeg ikke du hadde likt det spesielt godt, og andre vil stirre og det er assosiert med sykdom. 

Dette kan OVERHODE ikke sammenlignes med når hun tatoverte hår i viker bak ørene. Det blir rett og slett for dumt å sidestille disse hendelsene. 

Har hun hårløse flekker? Men, er det pga sykdom da? Jeg har ingen problemer med at de som har hatt håravfall pga noe så alvorlig som anorexi er åpne om at de fikser på det. På samme måte har jeg ingenting imot at mennesker som f.eks har fjernet et bryst selvsagt setter inn implantater. 

Jeg har igrunn ikke noe imot at folk tatoverer hår eller setter inn implantater av forfengelige årsaker heller. For syk er hun jo ikke? 

Problemet mitt oppstår når Norges største påvirker åpent deler at hun skal gjøre dette -  av forfengelige årsaker - og dermed ser til at noen av hennes 400 000 følgere begynner å granske hodebunnen sin de også. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Isild skrev:

Har hun hårløse flekker? Men, er det pga sykdom da? Jeg har ingen problemer med at de som har hatt håravfall pga noe så alvorlig som anorexi er åpne om at de fikser på det. På samme måte har jeg ingenting imot at mennesker som f.eks har fjernet et bryst selvsagt setter inn implantater. 

Jeg har igrunn ikke noe imot at folk tatoverer hår eller setter inn implantater av forfengelige årsaker heller. For syk er hun jo ikke? 

Problemet mitt oppstår når Norges største påvirker åpent deler at hun skal gjøre dette -  av forfengelige årsaker - og dermed ser til at noen av hennes 400 000 følgere begynner å granske hodebunnen sin de også. 

Det er som et resultat av at hun herjer sånn med håret sitt. Farging, extensions osv... hvis hun bare hadde latt det stakkars håret være litt i fred, så vil det nok bedre seg. Men det er tydeligvis ikke noe alternativ. 
til slutt har hun vel hel-tatovert hodebunn 🙄

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...