Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
42 minutter siden, Pust skrev:

Som @pøbelsara sier, dette er en ekte drittbransje. Denne influenseren har brukt denne måten å omgå markedsføringsloven på, i årevis, kanskje alltid. Det er allment kjent at da denne typen markedsføring var fersk var det flere penger å hente på å skjule at det var reklame, mulig det er slik fremdeles. SE har også uttalt at hun ikke vil merke/ikke vil merke tydelig, fordi da vil hennes kanaler se ut som ren reklame. Hun er altså på det rene med at det hun gjør er reklame (slik som på skjermdumpene fra IG-kontoen hennes), samtidig som hun vet at ved å ikke merke kan hun narre «nettvenninnene» til å tro at hun driver med «uskyldig» deling av informasjon til sine følgere. SE driver med andre ord en svært bevisst form for skjult reklame og har gjort det lenge, og på gjerdet sitter FT og lar det skje, år etter år. I tillegg er det reinspikka lureri overfor de (altfor) unge følgerne hennes.

Altså... hele dama er ren reklame fra topp til tå, og det er Instagram kontoen hennes og. Alt hun legger ut er for å tjene penger og jeg banner på at dersom ting ikke allerede er sponset så legger hun ut om det i håp om å bli sponset. 

ser at wonderinn (som «ikke er reklame») bruker Sophie Elise sine bilder på sin egen konto... bullshit at hun er der i privat regi. Hun har med stor sannsynlighet i det minste fått rabatter for å fronte dette stedet, som alle andre stedene hun ramser opp i ferie-guiden hun har tatt seg bryet med å lage til leserne sine  

at FT lar henne holde på sånn er forkastelig. Reglene burde vært like for alle, også straffen! Hjelper lite at de sender ut advarsler, når det uansett aldri straffer seg. Da vil hun jo bare fortsette samme tralten.

F1086C61-B56D-4D66-AD5C-C18B8A96943C.png

• Liker 25
Skrevet (endret)
3 timer siden, pøbelsara skrev:

Å, herlighet. Er det mulig?

Jeg tror det er på rimelig høy tid at FT tar av silkehanskene. 

For en drittbransje. 

Drittbransje er rett ord. Og jeg forstår ikke hvorfor FT tilsynelatende ikke bryr seg. Nå som vi lever i et samfunn hvor vi blir utsatt for påvirkning og reklame absolutt overalt, så er det viktigere enn noengang at det tydeliggjøres når noe er reklame/produktplassering. 

Måten SE svarer på er rett og slett uprofesjonell. Det viser bare hvor viktig det er at FT reagerer snart! 

Endret av Isild
  • Liker 32
Skrevet (endret)
6 timer siden, Pust skrev:

Fordi det alltid er reklame skal det ikke merkes. Sånn tenker en ekte influenser 🤪

3A6F4CA6-AF37-45D8-A7A1-F62F9ACFDFD6.jpeg

Det hun egentlig sier er "jeg er kjøpt og betalt, men det skal dere drite i". Dersom jeg i mitt yrke hadde utvist så liten forståelse for og jobbet utenfor gjeldende lovverk i så stor grad som SE gjør så hadde jeg mistet jobben min for lenge siden! 

Endret av hulillerunde
  • Liker 26
Skrevet

Hva i alle dager feiler det SE egentlig? Ref til siste snappene inn i butikken 🙈 grøss..

• Liker 18
Skrevet
22 minutter siden, Sh999 skrev:

Hva i alle dager feiler det SE egentlig? Ref til siste snappene inn i butikken 🙈 grøss..

Legg ut her.. ikke alle har snap

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Cocogirl skrev:

Legg ut her.. ikke alle har snap

Sorry, kan prøve men kan ikke love at jeg får det til 🙈 er så dårlig på sånt ..

• Liker 4
Skrevet
28 minutter siden, Sh999 skrev:

De har det vel bare gøy...? 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg orker ikke å kikke på tullballet hennes nå. Og borte er det i morgen. Det kan hende å lage tørre, objektive recaps av stories'ene kan være en idé. Er det virkelig bare 7 års aldersforskjell på henne og carolinebergeriksenno? De to er de eldste i bransjen, men likevel bransjens største ekskremsler?

#dritaleilureri

• Liker 20
Skrevet

Isabel Raad gir kanskje et stikk til SE på Instastory her? ...»fordi om andre influencere ikke har klart  å ta vare på sine kjæledyr».....

5DE67346-86D2-44A1-A05B-84DAB38B0EF3.png

• Liker 45
Skrevet
2 timer siden, Zenhouse skrev:

Isabel Raad gir kanskje et stikk til SE på Instastory her? ...»fordi om andre influencere ikke har klart  å ta vare på sine kjæledyr».....

Isabel har vokst på meg altså. I motsetning til andre influensere så utvikler hun seg for hvert år og tør å innrømme feil og forandre seg. Skulle ønske Sofie hadde halvparten av selvinnsikten hennes. 

• Liker 37
Skrevet
1 time siden, Jaymie skrev:

Isabel har vokst på meg altså. I motsetning til andre influensere så utvikler hun seg for hvert år og tør å innrømme feil og forandre seg. Skulle ønske Sofie hadde halvparten av selvinnsikten hennes. 

Dama tørr ikke å innrømme feilene sine dessverre, så vet ikke hvor du har fått den tanken ifra.

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, BeautyBox skrev:

De har det vel bare gøy...? 

Gjøre noe sånt når man har blitt såpass gammel til å ha litt vett i hode.. 🤔

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, Zenhouse skrev:

Vil heller kalle det for et "spark" :P 

• Liker 14
Skrevet

SE som dyreier er ansvarsløs. Hun blir hoppende forbannet når man påstår det, men det gjør det ikke usant. Håper Isabel prioriterer bedre. Hun reiser også mye, så jeg er litt spent må jeg si. Dyr har ikke vondt av pass en gang i blandt, men når pass blir til langvarig og hyppig omplassering -så tar man ikke ansvaret det er å være dyreeier -  så enkelt er det. 

Og i og med at dette er SE sin tråd, så beviste SE desverre nok en gang at hun ikke forstår hva det er å ha ansvar for dyr ved å plassere bort den nye valpen sin fordi hun hadde viktigere ting å gjøre, og han ikke passet inn i hverdagen. 

• Liker 27
Gjest Jeeeeeeea
Skrevet

Er hunden til SE enda ikke tilbake? 

Jeg ser for meg en mulig kampsak dersom hun en dag får barn - døgnåpen barnehage. Da kan hun bare levere fra seg det forstyrrende barnet slik at hun får skrevet bok (= feste, hotellopphold, gjøre TV, sitte i kornåker osv). 

Skrevet
1 time siden, Jeeeeeeea skrev:

Er hunden til SE enda ikke tilbake? 

Jeg ser for meg en mulig kampsak dersom hun en dag får barn - døgnåpen barnehage. Da kan hun bare levere fra seg det forstyrrende barnet slik at hun får skrevet bok (= feste, hotellopphold, gjøre TV, sitte i kornåker osv). 

Skulle til å spørre om det samme. Men ser at SE har nevnt at hunden skulle komme den 14.sep? Så det vil si at på mandag så skal lille Oscar var tilbake i Oslo. Vi får da se om det stemmer.

• Liker 9
Skrevet (endret)
På 11.9.2020 den 10.39, Zenhouse skrev:

Det var helt på sin plass at Raad ga det sparket. Og det var fordi hun fikk noen stygge kommentarer som satt henne i samme bås som SE, å det blir ikke rett. Selv om SE ikke har vett nok til ta vare på hunden sin, så skal ikke andre influencere taes under samme kam når de får seg dyr. Troen på at Raad blir å ta vare på sin hund er mye større enn det SE noen sinne kommer til å klare.

Er det noen som vet hva hunden til Raad heter?

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 25
Skrevet
2 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Det var helt på sin plass at Raad ga det sparket. Og det var fordi hun fikk noen stygge kommentarer som satt henne i samme bås som SE, å det blir ikke rett. Selv om SE ikke har vett nok til ta vare på hunden sin, så skal ikke andre influencere taes under samme kam når de får seg dyr. Troen på at Raad blir å ta vare på sin hund er mye større enn det SE noen sinne kommer til å klare.

Er det noen som vet hva hunden til Raad heter?

Jeg har også tro på at Isabel er forberedt på hundehold, og at hun har tenkt nøye gjennom det. At hun innser at det ikke er bare å kaste seg på et fly til Dubai heretter. Hun har vel også familie i nærheten som kan steppe inn som barnevakt, kanskje bo hjemme hos henne med hunden mens hun reiser, eller i perioder hun er svært opptatt.

Når det gjelder SE og hennes historie med dyr...har ikke ord!😥 Denne hunden - hvis den noen gang blir hentet hjem - skal etter å ha vært i fosterhjem store deler av sitt liv, pendle Oslo-Tromsø med et menneske den knapt nok husker eller kjenner. 

Det beste for hunden er nok å få bli der den er.

Skrevet
14 minutter siden, Finlay skrev:

Jeg har også tro på at Isabel er forberedt på hundehold, og at hun har tenkt nøye gjennom det. At hun innser at det ikke er bare å kaste seg på et fly til Dubai heretter. Hun har vel også familie i nærheten som kan steppe inn som barnevakt, kanskje bo hjemme hos henne med hunden mens hun reiser, eller i perioder hun er svært opptatt.

Når det gjelder SE og hennes historie med dyr...har ikke ord!😥 Denne hunden - hvis den noen gang blir hentet hjem - skal etter å ha vært i fosterhjem store deler av sitt liv, pendle Oslo-Tromsø med et menneske den knapt nok husker eller kjenner. 

Det beste for hunden er nok å få bli der den er.

Enig med deg. Raad har tettere nettverk med kort avstand om hun måtte trenge barnevakt. Jeg anser Raad som bedre forberedt å tenkt meget nøye hvilket ansvar hun har påtatt seg nå.

Ang SE så er det bare trist. Nå som hunden har vært over lengre tid i Harstad så burde den bare bli der. 

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...