J.. Skrevet 21. juni 2020 #18261 Del Skrevet 21. juni 2020 (endret) 6 minutter siden, miaw skrev: Jeg synes veldig, veldig mye av det ho gjør er kritikkverdig, men hvorfor er akkurat dette så tåpelig? 299 for en bok er jo ikke så dyrt? Hvis folk trenger tips til nye bøker, hva er det som er så galt med det egentlig? Mye bedre inntektskilde det enn å bruke kropp. Jeg synes dette er teit av mange grunner,blandt annet - Lån bøker på bibliotek,det er helt gratis (å bra for miljøet)! Kjøpt brukte bøker på feks Facebook,billig og bra for miljøet (en av hennes "hjertesaker") Å betale 299 kr pr mnd for bøker etter andres smak syns jeg er veldig rart,attpåtil få notater med personens meninger om boken,veldig 9-klasse bok anmeldelse-vibe av hele greia. Gøy å kjøpe bøker hvor man liker forfatteren/boka godt,men ser ingen grunn til å betale enda ett mellomledd (SE) for å få boka. Enda mer oppfordring til økt forbruk av SE (negativt for miljøet). Det finnes allerede masse apper for boktips og bokanbefalinger/anmeldelser der ute som er helt gratis (feks Bookis). Endret 21. juni 2020 av J.. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 21. juni 2020 #18262 Del Skrevet 21. juni 2020 Akkurat nå, J.. skrev: Jeg synes dette er teit av mange grunner,blandt annet - Lån bøker på bibliotek,det er helt gratis (å bra for miljøet)! Kjøpt brukte bøker på feks Facebook,billig og bra for miljøet (en av hennes "hjertesaker") Å betale 299 kr pr mnd for bøker etter andres smak syns jeg er veldig rart,attpåtil få notater med personens meninger om boken,veldig 9-klasse bok anmeldelse-vibe av hele greia. Gøy å kjøpe bøker hvor man liker forfatteren/boka godt,men ser ingen grunn til å betale enda ett mellomledd (SE) for å få boka. Enda mer oppfordring til økt forbruk av SE (negativt for miljøet). Jeg liker personlige notater i boka jeg. Synes ikke det er noe niendeklasse Vibe over det. Og det er jo ikke sikkert folk vet hva de liker, men trenger tips om hva som er bra. Kan være enig i forbruk og alt det der, men det er tross alt bedre at unge kjøper bøker enn selvbruning fra ho. Jeg er veldig kritisk til SE selv, men synes denne forretningsideen var en av de bedre. Hvis unge begynner å lese mer er jo det bra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 21. juni 2020 #18263 Del Skrevet 21. juni 2020 Jeg har ikke inntrykk av at hun leser i det hele tatt. Å deilige seg halvnaken i en stol mens man holder en bok oppslått betyr ikke at man leser. Men så er hun veldig opptatt av å fremstå intellektuell så hun liker tydeligvis å fremstå som en som leser, men tror ikke på det. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 21. juni 2020 #18264 Del Skrevet 21. juni 2020 (endret) 8 timer siden, miaw skrev: Jeg liker personlige notater i boka jeg. Synes ikke det er noe niendeklasse Vibe over det. Og det er jo ikke sikkert folk vet hva de liker, men trenger tips om hva som er bra. Kan være enig i forbruk og alt det der, men det er tross alt bedre at unge kjøper bøker enn selvbruning fra ho. Jeg er veldig kritisk til SE selv, men synes denne forretningsideen var en av de bedre. Hvis unge begynner å lese mer er jo det bra. Dette er ikke et hull i markedet som SE kan fylle. Her gjør SE det som er vanlig for hennes bransje, skaper et falskt behov for å pushe ræl. Edit: Pushe bøker for forlaget. Endret 22. juni 2020 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 21. juni 2020 #18265 Del Skrevet 21. juni 2020 Mulig jeg har misforstått opplegget hennes, men synes det var en periode for tja, kanskje noen måneder tilbake, hvor hun virket litt mindre fokusert på å spille på sex? De siste ukene synes jeg dog hun har gått helt tilbake til å være en "Barbie". Synd. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 21. juni 2020 #18266 Del Skrevet 21. juni 2020 Godt jeg har lagret flere poster hun har delt om det nye konseptet i some, uten å reklamere for det da🙃 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 21. juni 2020 #18267 Del Skrevet 21. juni 2020 Skjønner ikke helt. Er det sånn at noen bestiller en «blanko» bok. Så velger hun hva hun selv vil sende ut? At hun kan kjøpe opp masse bøker på tilbud og sende vilkårlig? Hun aner jo ikke hva en eventuell mottaker liker. Er jo en grei forretningsidé selvsagt, masse bøker å få kjøpt billig til feks 49 så fortjenesten blir nok bra. Hennes egne bøker inngår kanskje også? Ikke den verste ideen hun har hatt, det er jeg enig i. Men folk kan jo selv gå i bokhandel på tilbudsbordene og spørre de ansatte om bøkene og finne hva som passer for en selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetgull Skrevet 22. juni 2020 #18268 Del Skrevet 22. juni 2020 6 timer siden, Justlooking skrev: Skjønner ikke helt. Er det sånn at noen bestiller en «blanko» bok. Så velger hun hva hun selv vil sende ut? At hun kan kjøpe opp masse bøker på tilbud og sende vilkårlig? Hun aner jo ikke hva en eventuell mottaker liker. Er jo en grei forretningsidé selvsagt, masse bøker å få kjøpt billig til feks 49 så fortjenesten blir nok bra. Hennes egne bøker inngår kanskje også? Ikke den verste ideen hun har hatt, det er jeg enig i. Men folk kan jo selv gå i bokhandel på tilbudsbordene og spørre de ansatte om bøkene og finne hva som passer for en selv. Skal jeg tippe så vil det nok bare være bøker fra Stordalens forlag, ettersom de skal gi ut den neste boka hennes. Så da blir det sikkert begrenset hvor mye "favorittbøker" hun kan sende ut til følgerene sine om hun ikke kan velge og vrake fra alle forlag. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. juni 2020 #18269 Del Skrevet 22. juni 2020 (endret) 7 timer siden, Apocalypte skrev: Jeg har ikke inntrykk av at hun leser i det hele tatt. Å deilige seg halvnaken i en stol mens man holder en bok oppslått betyr ikke at man leser. Men så er hun veldig opptatt av å fremstå intellektuell så hun liker tydeligvis å fremstå som en som leser, men tror ikke på det. Klarer ikke helt å tro det jeg heller. Mistet litt troen da hun sto i sexy positur foran speilet og lente seg på en stabel med bøker mens hun beundret seg selv og sier: "Denne deilige stabelen med bøker gleder jeg meg til", eller noe i den duren. Det å lese tar tid. Den tiden ser jeg sjelden eller aldri at hun hverken tar eller har. Det handler nok mye om å fremstå som belest og intellektuell som du sier. Men det å stadig vise rumpa i bokhandel ødelegger litt for det altså. Endret 22. juni 2020 av Isild 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. juni 2020 #18270 Del Skrevet 22. juni 2020 https://klassekampen.no/utgave/2020-06-22/norges-nye-bokpusher Les og bli klok. 😉 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 22. juni 2020 #18271 Del Skrevet 22. juni 2020 7 timer siden, Justlooking skrev: Skjønner ikke helt. Er det sånn at noen bestiller en «blanko» bok. Så velger hun hva hun selv vil sende ut? At hun kan kjøpe opp masse bøker på tilbud og sende vilkårlig? Hun aner jo ikke hva en eventuell mottaker liker. Er jo en grei forretningsidé selvsagt, masse bøker å få kjøpt billig til feks 49 så fortjenesten blir nok bra. Hennes egne bøker inngår kanskje også? Ikke den verste ideen hun har hatt, det er jeg enig i. Men folk kan jo selv gå i bokhandel på tilbudsbordene og spørre de ansatte om bøkene og finne hva som passer for en selv. Men så har det seg slik at dette,i kjent SE stil,ikke er hennes idé. Hun er bare ansikt utad. Solveig Kloppen kjører nemlig samme opplegg,for samme selskap,til og med før SE. Men som alt annet hun tar for seg presenterer hun det som noe hun har skapt selv,ikke at hun bare har satt navnet sitt på det.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 22. juni 2020 #18272 Del Skrevet 22. juni 2020 23 minutter siden, Kollontaj skrev: https://klassekampen.no/utgave/2020-06-22/norges-nye-bokpusher Les og bli klok. 😉 Skjønner. Er altså forlaget som står bak. De pusher samme boken til alle hver måned som i en vanlig bokklubb. Og eldre utgivelser (som vanligvis selges billig). Hun er bare en brikke i dette tydeligvis. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 22. juni 2020 #18273 Del Skrevet 22. juni 2020 8 timer siden, Birdo skrev: Godt jeg har lagret flere poster hun har delt om det nye konseptet i some, uten å reklamere for det da🙃 59 minutter siden, Kollontaj skrev: https://klassekampen.no/utgave/2020-06-22/norges-nye-bokpusher Les og bli klok. 😉 Sett i lys av dette, er det en jobb for FT. Og seriøst SE? Bruke kropp for å selge bøker? Da har man virkelig ikke stort å bjude på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaprikorn Skrevet 22. juni 2020 #18274 Del Skrevet 22. juni 2020 14 timer siden, J.. skrev: Eller hva med å melde seg inn i bokklubben hennes.. For 299 kr pr mnd får man tilsendt en bok av hennes valg,med notater om hennes meninger om boken.. 😂 hadde heller betalt henne 299 i måneden for å logge av insta, snap og resten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 22. juni 2020 #18275 Del Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, kaprikorn skrev: hadde heller betalt henne 299 i måneden for å logge av insta, snap og resten 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 22. juni 2020 #18276 Del Skrevet 22. juni 2020 14 timer siden, J.. skrev: Eller hva med å melde seg inn i bokklubben hennes.. For 299 kr pr mnd får man tilsendt en bok av hennes valg,med notater om hennes meninger om boken.. 😂 Virkelig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 22. juni 2020 #18277 Del Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, MaleficentAurora skrev: Virkelig? Jepp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 22. juni 2020 #18278 Del Skrevet 22. juni 2020 Sitat Uten promotering har hun de tre siste månedene bygget opp en bokkonto med 15.000 følgere. Uten promotering, virkelig? Hun har pushet greit fra alle sine kanaler mens hun har hatt lukket profil. Løgn fra ende til annen.. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 22. juni 2020 #18279 Del Skrevet 22. juni 2020 1 minutt siden, Birdo skrev: Uten promotering, virkelig? Hun har pushet greit fra alle sine kanaler mens hun har hatt lukket profil. Løgn fra ende til annen.. Tenkte det samme.. Hun har jo promotert ganske heftig for denne kontoen,via sin egen konto. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 22. juni 2020 #18280 Del Skrevet 22. juni 2020 Stort sett så si alle bøkene SE "leser" promoterer hun flittig gjennom instastory. Men som oftest så gjøres det når hun har lukket profilen for ett døgn eller 2. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå