Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Jegserdeg
2 minutter siden, Jonas Bie skrev:

Jeg tenker det betyr at SE skal ha denne hunden, koste hva det koste vil.

Slik jeg også oppfattet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Hulderen skrev:

Det jeg reagerer mest på i annonsen, er at hun har valgt et bilde av en hund med klær på. Det kan tyde på at hun ser på hunder mer som kosedyr enn kjæledyr.  Jeg ville vært skeptisk til å selge en valp til en med slike holdninger. Jeg stusser også på at hun vil betale litt ekstra. Betyr det at hun ikke tror at oppdrettere vil selge til seg? Renrasede hunder med stamtavle er uansett dyre, så hvorfor tilby å betale ekstra før hun har hørt prisen? 

Oppdretter er interessert i å tjene penger, så hund får hun kjøpt, uansett.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hulderen skrev:

Renrasede hunder med stamtavle er uansett dyre, så hvorfor tilby å betale ekstra før hun har hørt prisen? 

Det er ikke en renraset hund hun skal ha, det er en populær blandingshund...  

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mädchen skrev:

Oppdretter er interessert i å tjene penger, så hund får hun kjøpt, uansett.

Mange er det, men dette er som regel de mer useriøse oppdretterne. Oppdrettere som genuint er interessert i hundens velvære bryr seg ikke om pengene, det er mer viktig for dem at hunden får et godt hjem.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
11 timer siden, Fjellmonkey skrev:

Jeg rapporterte annonsen på finn, men vet fra tidligere at finn ikke løfter en finger for å fjerne den.. Men får hun seg hund, håper jeg flere kan melde fra til mattilsynet mtp hennes tidligere erfaring med dyr hvor alle dyrene ender opp med og bli dumpet hos foreldrene! 

Annonsen er nå satt «inaktiv». 

Vet ikke av hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Breakeven skrev:

Mange er det, men dette er som regel de mer useriøse oppdretterne. Oppdrettere som genuint er interessert i hundens velvære bryr seg ikke om pengene, det er mer viktig for dem at hunden får et godt 

Dette er en typisk designerhund/ blanding- sikkert svindyr i tillegg. 

Hun som er så opptatt av dyrevelferd burde ihvertfall gå foran som et godt eksempel både med tanke på avl, men ikke minst at dyr har egenverdi uavhengig hvilken nytteverdi de må ha for mennesker.; ikke bruk og send nordover.

Link fra nkk.no om designerhunder:   www.nkk.no/aktuelt/designerhund-eller-katta-i-sekken-article111081-991.html

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette er svaret fra finn.no.

Hei og takk for tipset,

Hvis du mistenker kritikkverdig dyrehold anbefaler vi deg å ta kontakt med Mattilsynet og gi dem all dokumentasjon du/dere sitter på. Be dem også om å ta kontakt med oss slik at vi kan ta affære i saken.
Det kan du gjøre her http://mattilsynet.no/om_mattilsynet/varsle_oss/

Med vennlig hilsen
Avd. Forbrukertrygghet FINN.no

Les mer om forbrukertrygghet på FINN her:
https://hjelpesenter.finn.no/hc/no?page=sikkerhet

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder gjerne ifra til mattilsynet om at hun ikke egner seg om dyreeiere mtp på tidligere kjæledyr. Men tror ikke det hjelper hvis kun jeg gjør det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, CecilieX skrev:

Annonsen er nå satt «inaktiv». 

Vet ikke av hvem.

Jeg var inne og tittet nå, og den står ikke som inaktiv hos meg. Hmm

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spinjitzu
1 time siden, Breakeven skrev:

Mange er det, men dette er som regel de mer useriøse oppdretterne. Oppdrettere som genuint er interessert i hundens velvære bryr seg ikke om pengene, det er mer viktig for dem at hunden får et godt hjem.

Det er jo bare tull, de aller aller fleste oppdrettere selger for fast pris uansett, tror det er ytterst uvanlig at noen typ får en valp til halv pris bare fordi det er et helt fantastisk hjem.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, spinjitzu skrev:

Det er jo bare tull, de aller aller fleste oppdrettere selger for fast pris uansett, tror det er ytterst uvanlig at noen typ får en valp til halv pris bare fordi det er et helt fantastisk hjem.  

Ser at det jeg mente kom feil ut. Jeg vet at de fleste oppdrettere selger for en fast pris, poenget mitt var at en seriøst oppdretter ikke er mer villig til å selge til SE fordi hun betaler mer for da beviser det jo at pengene står høyere enn hundens beste. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
38 minutter siden, Fjellmonkey skrev:

Jeg var inne og tittet nå, og den står ikke som inaktiv hos meg. Hmm

Ikke lenger inaktiv hos meg heller nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Bie
13 minutter siden, Breakeven skrev:

Ser at det jeg mente kom feil ut. Jeg vet at de fleste oppdrettere selger for en fast pris, poenget mitt var at en seriøst oppdretter ikke er mer villig til å selge til SE fordi hun betaler mer for da beviser det jo at pengene står høyere enn hundens beste. 

Nettopp.

Ingen seriøs oppdretter selger en valp til halv pris om kjøperen ikke har råd, på samme måte som en seriøs oppdretter ikke selger til den som byr mest for dyret. De auksjonerer ikke bort dyr.

Det viktigste vil alltid være at valpen kommer til et hjem der den blir tatt godt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig litt i sjokk over hvor langt hun kan gå uten å bli konfrontert med hva hun gjør. En rumpereduksjon av for store implantater som skal erstattes av mindre implantater er like fullt en falsk rumpe etter enda en operasjon. Rumpemusklene er de enkleste å trene opp, så dette er bruk av penger på ren og skjær lathet og utålmodighet. Og slike holdninger skal fritt passere videre over til unge usikre?

Den Finn-annonsen er jo også løgn. Hvorfor blir det ingen konsekvenser for Dronningen av Dobbeltmoral und Historieomskriving?

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fatima skrev:

Det er ikke en renraset hund hun skal ha, det er en populær blandingshund...  

Det visste jeg ikke. Hvilke raser er den blandet av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fjellmonkey skrev:

Hei, dette er svaret fra finn.no.

Hei og takk for tipset,

Hvis du mistenker kritikkverdig dyrehold anbefaler vi deg å ta kontakt med Mattilsynet og gi dem all dokumentasjon du/dere sitter på. Be dem også om å ta kontakt med oss slik at vi kan ta affære i saken.
Det kan du gjøre her http://mattilsynet.no/om_mattilsynet/varsle_oss/

Med vennlig hilsen
Avd. Forbrukertrygghet FINN.no

Les mer om forbrukertrygghet på FINN her:
https://hjelpesenter.finn.no/hc/no?page=sikkerhet

Det er alt for tynt grunnlag å melde SE til mattilsynet. Det er greit å være skeptisk, men det at hun ikke henter tilbake tidligere hunder fra foreldrene sine, betyr ikke at hun vil mishandle en ny hund. Det kan jo tenkes at foreldrene er så glade i de hundene at de ikke vil gi dem fra seg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hulderen skrev:

Det visste jeg ikke. Hvilke raser er den blandet av?

Pomapoo er en blanding av Pomeranian og puddel.  Spitzpoo er blanding av Kleinspitz og puddel. (Regner med at det er snakk om dvergpuddel)  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...