Silva Pluvialis Skrevet 20. november 2019 #14601 Skrevet 20. november 2019 (endret) 2 minutter siden, Plannergirl skrev: Så du mener det ikke er noen vits for henne å prøve? Det har skjedd flere ganger at folk har endret mening om henne i perioder hun har gjort noe positivt, problemet er at hun alltid går tilbake på det og da mister hun troverdighet. Jeg tenker jeg har vondt av SE som blir kritisert for absolutt alt. Det virker ikke noe god posisjon å ha. Jeg tenker absolutt ikke at hun skal slutte å prøve, og jeg tror hun allerede prøver veldig hardt. Derfor er det trist å lese alt folk skriver om henne. Endret 20. november 2019 av Gorilla 1
Gjest Plannergirl Skrevet 20. november 2019 #14602 Skrevet 20. november 2019 Akkurat nå, Gorilla skrev: Jeg tenker jeg har vondt av SE som blir kritisert for absolutt alt. Det virker ikke noe god posisjon å ha. Jeg tenker absolutt ikke at hun skal slutte å prøve, og jeg tror hun prøver veldig hardt. Derfor er det trist å lese alt folk skriver om henne. SE er snart 25 år gammel og ingen tenåringsjente lengre. Hun er, som hun sier selv, en businessdame og vet hva som selger, provoserer og hvilke konsekvenser det får. Til tross for dette tar hun valg som hun vet vil engasjere og provosere hovedsakelig negativ kritikk, jeg gjetter pga økonomi og oppmerksomhetsbehov. Jeg mener selv at det må være forferdelig å stå i en slik storm, men hun velger dette selv, og hun hadde sikkert hatt kjempegodt av å pensjonere seg fra å være en offentlig person, til å ta en vanlig jobb/ studie (markedsføring?) og fortsette å jobbe med sin mentale helse. Økonomisk sett har hun råd til det. Men, hun velger ikke å gjøre dette og derfor må hun forholde seg til baksiden av å provosere og sin fronting av dobbeltmoral. Om så hun hadde fortsatt å få kritikk etter å ha tatt imot konstruktive tilbakemeldinger kunne hun i det minste utviklet seg som person, det er da aldri noe negativt i å jobbe med seg selv.
KaBom Skrevet 20. november 2019 #14603 Skrevet 20. november 2019 Virker som om jeg er litt i mindretall her, men for min egen del så irriterte jeg meg nesten mer over Fetisha enn Sophie Elise i podden. Ja, Sophie fremstår ofte som bastant, ulogisk, selvsentrert og bedrevitende, men det kunne faktisk vært interessant å lytte til dersom hun ble utfordret mer på de tingene hun sier. Jeg tror oppriktig at podcasten ville vært ti ganger mer interessant dersom Fetisha tok på seg rollen som naysayer. Det er på en måte en viss underholdning i at Sophie er så brautende og selvsikker. Ikke fordi jeg er enig i alt hun sier (omtrent ikke halvparten en gang), men fordi hun tar med seg mye energi og legger på bordet. Hun deler også veldig mye personlig og snakker «rett fra levra». Fetisha har en mye roligere energi, men virker ekstremt usikker. Alt hun sier er nølende og hun trekker tilbake alle påstander med en gang Sophie er uenig. Det er i det hele tatt så vidt hun faktisk legger frem en påstand. Til og med når Sophie spør henne hva hun tenker så virker det som om hun fisker etter å få hint om hva Sophie vil høre. Jeg tror, i likhet med mange andre lyttere, at Fetisha sitter inne med mange gode refleksjoner og meninger som dessverre ikke fikk komme ut, men jeg er uenig i at det er Sophie sitt ansvar, i alle fall ikke alene. I det hele tatt så tør jeg nesten å påstå at podden hadde vært enda kjedeligere (og definitivt mindre kontroversiell) hvis begge var som Fetisha. 6
Gjest Plannergirl Skrevet 20. november 2019 #14604 Skrevet 20. november 2019 31 minutter siden, KaBom skrev: Virker som om jeg er litt i mindretall her, men for min egen del så irriterte jeg meg nesten mer over Fetisha enn Sophie Elise i podden. Ja, Sophie fremstår ofte som bastant, ulogisk, selvsentrert og bedrevitende, men det kunne faktisk vært interessant å lytte til dersom hun ble utfordret mer på de tingene hun sier. Jeg tror oppriktig at podcasten ville vært ti ganger mer interessant dersom Fetisha tok på seg rollen som naysayer. Det er på en måte en viss underholdning i at Sophie er så brautende og selvsikker. Ikke fordi jeg er enig i alt hun sier (omtrent ikke halvparten en gang), men fordi hun tar med seg mye energi og legger på bordet. Hun deler også veldig mye personlig og snakker «rett fra levra». Fetisha har en mye roligere energi, men virker ekstremt usikker. Alt hun sier er nølende og hun trekker tilbake alle påstander med en gang Sophie er uenig. Det er i det hele tatt så vidt hun faktisk legger frem en påstand. Til og med når Sophie spør henne hva hun tenker så virker det som om hun fisker etter å få hint om hva Sophie vil høre. Jeg tror, i likhet med mange andre lyttere, at Fetisha sitter inne med mange gode refleksjoner og meninger som dessverre ikke fikk komme ut, men jeg er uenig i at det er Sophie sitt ansvar, i alle fall ikke alene. I det hele tatt så tør jeg nesten å påstå at podden hadde vært enda kjedeligere (og definitivt mindre kontroversiell) hvis begge var som Fetisha. Jeg forstår hvor du kommer fra, og jeg har også etterlyst mer selvsikkerhet fra Fetisha når det gjelder å stå for de meningene hun kommer med når SE slår de ned. Det er absolutt hennes ansvar i å bli mer trygg på seg selv, og jeg tror hun har god sjanse for å utvikle seg der. Hvis man sammenligner de tidligste episodene med de 3-4 siste så har det vært positiv utvikling på akkurat det synes jeg (men lang vei å gå enda). Allikevel har det plaget meg at SE har viftet bort andre perspektiver enn sitt eget uten å egentlig virke interessert i en annen vinkling (Spesielt i klimadebatten). Jeg skulle likt å hørt de sammen igjen hvis podcasten hadde et tema, og ikke gikk så mye inn på privatliv. Tror en podcast hvor de måtte gjort research på forhånd og holdt seg på tema hadde vist SE i et bedre lys. Spesielt om Fetisha kunne stå for sin mening og SE viste mer interesse for å lære. Man kan være kontroversiell og interessant uten å brette ut om trekantsex og annet privatliv.
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 20. november 2019 #14605 Skrevet 20. november 2019 Husker en episode av SE verden, hvor hun sto å furtet fordi en annen av vennene hennes fikk mer oppmerksomt enn henne selv på en event. Ikke sjarmerende i det hele tatt.
Gjest Gul_gul Skrevet 21. november 2019 #14607 Skrevet 21. november 2019 13 hours ago, KaBom said: Virker som om jeg er litt i mindretall her, men for min egen del så irriterte jeg meg nesten mer over Fetisha enn Sophie Elise i podden. Ja, Sophie fremstår ofte som bastant, ulogisk, selvsentrert og bedrevitende, men det kunne faktisk vært interessant å lytte til dersom hun ble utfordret mer på de tingene hun sier. Jeg tror oppriktig at podcasten ville vært ti ganger mer interessant dersom Fetisha tok på seg rollen som naysayer. Det er på en måte en viss underholdning i at Sophie er så brautende og selvsikker. Ikke fordi jeg er enig i alt hun sier (omtrent ikke halvparten en gang), men fordi hun tar med seg mye energi og legger på bordet. Hun deler også veldig mye personlig og snakker «rett fra levra». Fetisha har en mye roligere energi, men virker ekstremt usikker. Alt hun sier er nølende og hun trekker tilbake alle påstander med en gang Sophie er uenig. Det er i det hele tatt så vidt hun faktisk legger frem en påstand. Til og med når Sophie spør henne hva hun tenker så virker det som om hun fisker etter å få hint om hva Sophie vil høre. Jeg tror, i likhet med mange andre lyttere, at Fetisha sitter inne med mange gode refleksjoner og meninger som dessverre ikke fikk komme ut, men jeg er uenig i at det er Sophie sitt ansvar, i alle fall ikke alene. I det hele tatt så tør jeg nesten å påstå at podden hadde vært enda kjedeligere (og definitivt mindre kontroversiell) hvis begge var som Fetisha. Interessante betraktninger. Jeg er enig i mye av det du skriver, men ender likevel på en litt annen konklusjon. Personlig blir jeg mer irritert på SE (fordi hun aldri lar Fetisha tale ut) enn omvendt (Fetisha, fordi hun "lar" seg avbryte av SE hele tiden) men det er subjektivt. Men jeg er helt enig i at de to ikke har god dynamikk som diskusjonspartnere. Ofte har jeg hatt fornemmelsen at Fetisha bare ikke orker å fremføre (flere) argumenter eller stå på sitt, fordi hun vet SE uansett ikke kommer ta det inn over seg. For min del vil jeg heller høre på 2x Fetisha-typer som lytter og lar hverandre tale ut enn 2x SE, men det er igjen subjektivt. (Jeg tror ikke 2x SE-typer ville utfordre hverandre, bare konkurrere om taletid). Jeg vet ikke hvem som var ansvarlig for podcasten (om det var SE, SE og Fetisha i fellesskap, eller en "sjefredaktør" på plattformen), men etter min mening burde noen ha lyttet til resultatet og påpekt/innsett at dynamikken fungerte dårlig. Satt på spissen kunne SE nesten like godt ha sittet hjemme og inntalt sin del av "samtalen" som monolog, på forhånd. Men det er kanskje svært å endre på noe, hvis det er SE som i siste ende bestemmer og/eller hun ikke skjønner kritikken eller er villig til å la Fetisha tale mer.
Pust Skrevet 21. november 2019 #14608 Skrevet 21. november 2019 14 timer siden, lillesnøfnugg skrev: Husker en episode av SE verden, hvor hun sto å furtet fordi en annen av vennene hennes fikk mer oppmerksomt enn henne selv på en event. Ikke sjarmerende i det hele tatt. Jeg gleder meg litt til disse rosabloggerne blir utdaterte og glemt av VG. 15
Måne Rampelyset Skrevet 22. november 2019 #14609 Skrevet 22. november 2019 Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett og svar til dette. Måne, admin.
Gjest Gul_gul Skrevet 22. november 2019 #14610 Skrevet 22. november 2019 Til orientering. (faksimile fra VG) VG - 2019-11-22 - Dorthe intervjuet forretningspartneren Sophie Elise: Langt over streken, mener presseekspert
J.. Skrevet 22. november 2019 #14611 Skrevet 22. november 2019 Nå skal dyrevennen sjæl reise til oppdretter i morgen for å se på valp.. ...... ...... ....... Hva med å heller ikke kjøpe fler dyr!! I det minste ikke kjøpe fra oppdretter,da renrasede hunder har ett hopetall med ymse helseplager nettopp pga avl.. Men samma det,så lenge den er liten å søt,si. 18
AntiBullshit Skrevet 22. november 2019 #14612 Skrevet 22. november 2019 21 minutter siden, Gul_gul skrev: Til orientering. (faksimile fra VG) VG - 2019-11-22 - Dorthe intervjuet forretningspartneren Sophie Elise: Langt over streken, mener presseekspert Det er ganske utrolig hvor mye baluba hun klarer å involvere seg i, og når ydmykheten hennes glimrer med sitt fravær så spørs det hvor lenge hun klarer å bevare egen troverdighet. 17
Populært innlegg Sool Skrevet 22. november 2019 Populært innlegg #14613 Skrevet 22. november 2019 (endret) 36 minutter siden, J.. skrev: Nå skal dyrevennen sjæl reise til oppdretter i morgen for å se på valp.. ...... ...... ....... Hva med å heller ikke kjøpe fler dyr!! I det minste ikke kjøpe fra oppdretter,da renrasede hunder har ett hopetall med ymse helseplager nettopp pga avl.. Men samma det,så lenge den er liten å søt,si. Seriøst? Merker jeg blir fryktelig irritert. Hvor mange dyr har hun ikke kjøpt å dratt med seg for så å kaste fra seg hos mor å far. Når skal disse foreldrene si at nok er nok. Hva med Charlie? Hva med å heller hente hunden sin som hun kjøpte fra oppdretter for titusenvis av kroner enn å kjøpe flere dyr. Nei fy søren for en klovn hun er! Hun snakker om dyrevelferd og velger å nok en gang gå til oppdretter. Hun som er så opptatt av å redde dyr til stadighet har kanskje ikke «hørt» om dyrebeskyttelsen som sårt trenger at flere adopterer og slutter å støtte oppdrettere. Før trodde jeg hun gjorde disse tingene for å provosere, men tror faktisk at hun ikke forstår en verdens ting 🤯 Endret 22. november 2019 av Sool 51
DianaV Skrevet 22. november 2019 #14614 Skrevet 22. november 2019 Med tanke på hvordan hun behandler menneskene rundt seg og dyrene hun kan ha traumatisert så håper jeg hun aldri reproduserer. 17
BellaSwan Skrevet 22. november 2019 #14615 Skrevet 22. november 2019 Okei, hun vil ha hund igjen nå altså! Har hun ikke kjøpt leilighet i Tromsø for å bo halvparten av tiden der pga. kjærestens studier? Vil det si at den hunden må være med på flytur x antall ganger i året, eller hvordan har hun tenkt å løse det problemet? For ikke å snakke om alle utenlandsturene hun har ila et år. Nøye gjennomtenkt atter en gang for dyrevennen, SE. Orker ikke! 35
Skrottefar Skrevet 22. november 2019 #14616 Skrevet 22. november 2019 Med tanke på hennes tidligere hundehold og deretter overlatt de til mor og far når hun i et klart øyeblikk innser at det blir for mye å ha en hund, ja, da skjønner jeg ikke hva hun tenker på nå.....pluss det faktum at hun reiser mye fortsatt, og dersom hun skal pendle mellom 2 hjem, hva med hunden da? Nei, dette er så korttenkt som det kan bli og noen burde advare oppdretter om henne, for en seriøs oppdretter vil at en hund de selger skal ha en stabilitet i hverdagen 24
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 22. november 2019 #14617 Skrevet 22. november 2019 2 timer siden, AntiBullshit skrev: Det er ganske utrolig hvor mye baluba hun klarer å involvere seg i, og når ydmykheten hennes glimrer med sitt fravær så spørs det hvor lenge hun klarer å bevare egen troverdighet. FO må jo være rette instans?
Silva Pluvialis Skrevet 23. november 2019 #14618 Skrevet 23. november 2019 2 timer siden, DianaV skrev: Med tanke på hvordan hun behandler menneskene rundt seg og dyrene hun kan ha traumatisert så håper jeg hun aldri reproduserer. Dyrene hun kan ha traumatisert? Hva mener du? 2
Justlooking Skrevet 23. november 2019 #14619 Skrevet 23. november 2019 5 timer siden, Gul_gul skrev: Til orientering. (faksimile fra VG) VG - 2019-11-22 - Dorthe intervjuet forretningspartneren Sophie Elise: Langt over streken, mener presseekspert Snakk om å blande kortene.. Tv2 skjønner ikke kritikken og SE har slettet innlegget? 15
DianaV Skrevet 23. november 2019 #14620 Skrevet 23. november 2019 7 timer siden, Gorilla skrev: Dyrene hun kan ha traumatisert? Hva mener du? Måten hun har behandlet dyr på tidligere. De er bare tilbehør i hennes verden. 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå