Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Gul_gul skrev:

Hun har gjentatte ganger gjort det som heter lying by omission på engelsk, dvs. å utelate deler av sannheten med intensjon om å villlede. 

Eksempel #1, fra en Q&A hun publisere på bloggen.  

• Q: Har du operert rumpa (større) eller trener du?
  • A: Jeg trener 3 forskjellige rumpeøvelser 4 ganger i uken. 

Dette er lying by omission fordi hun unnlater å nevne hun også hadde operert rumpen (større) i tillegg til hva rumpetrening hun ellers drev med på det tidspunktet. (Mulig hun dessuten løy om rumpetreningen, men svaret som helhet ang. rumpeforstørrelsen er fortsatt lying by omission). 

Eksempel #2, ditto: 

• Q: Er leppene dine naturlige eller har du tatt restylane? 
  • A: Jeg har sluttet med restylane.  

I dette tilfellet hadde hun tatt fett i leppene (med samme resultat som restylane), så det er igjen lying by omission fordi leppene absolutt ikke var 'naturlige' på det tidspunktet. 

Og uansett hvor mye hun insisterer på hun aldri direkte har nektet for å ha operert rumpen, så var det egentlige problem at fansen følte seg lurt og latterligjort da hun endelig innrømmet å ha tatt implantater. Den tilliten får hun aldri igjen. 

Men så var det nettopp å benekte hun gjorde i den videoen.

Hun satt flatt på den nye ræva si på baderomsgulvet å gråt,mens hun sa ordrett at hun ikke hadde opertert å at hun følte seg angrepet,mindre verdt og hengt ut av Gjelsvik,fordi Gjelsvik oppfordret hennes til å være ærlig med leserne sine.

Det var direkte løgn.

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg liker egentlig SE ganske godt.  Ja, hun er til tider dobbeltmoralsk og gjør en del rare ting, men jeg syns hun de siste årene har begynt å engasjere seg litt innen viktige temaer.  Ble passe skuffet da jeg så at hun skulle lage video med voldsdømte (2 ganger) Isabell Eriksen. Fy fy SE. 

Endret av Vigdis82
Uttalte feil.
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Vigdis82 skrev:

Jeg liker egentlig SE ganske godt.  Ja, hun er til tider dobbeltmoralsk og gjør en del rare ting, men jeg syns hun de siste årene har begynt å engasjere seg litt innen viktige temaer.  Ble passe skuffet da jeg så at hun skulle lage video med voldsdømte (2 ganger) Isabell Eriksen. Fy fy SE. 

Engasjementet er badekardypt,hva er imponerende med det?

• Liker 17
Skrevet
14 hours ago, J.. said:

Men så var det nettopp å benekte hun gjorde i den videoen.

Hun satt flatt på den nye ræva si på baderomsgulvet å gråt,mens hun sa ordrett at hun ikke hadde opertert å at hun følte seg angrepet,mindre verdt og hengt ut av Gjelsvik,fordi Gjelsvik oppfordret hennes til å være ærlig med leserne sine.

Det var direkte løgn.

Beklager, det ble en uklar fremstilling. Det var tenkt som en tilføyelse, ikke en motsigelse til innlegget dit. 

SE nektet hårdnakket for rumpeoperasjoen i flere år, og hun gjorde det med hensikt - direkte og indirekte løgn, halve sannheter, intensjonell villedning, you name it. Hun gjorde en aktiv innsats for at leserne skulle tro rumpen ikke var et resultat av en operasjon. 

Skrevet
4 minutter siden, Gul_gul skrev:

Beklager, det ble en uklar fremstilling. Det var tenkt som en tilføyelse, ikke en motsigelse til innlegget dit. 

SE nektet hårdnakket for rumpeoperasjoen i flere år, og hun gjorde det med hensikt - direkte og indirekte løgn, halve sannheter, intensjonell villedning, you name it. Hun gjorde en aktiv innsats for at leserne skulle tro rumpen ikke var et resultat av en operasjon. 

Enig.

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, J.. skrev:

Engasjementet er badekardypt,hva er imponerende med det?

Sa aldri at det var imponerende. Heller ikke det som var poenget med innlegget mitt.

• Liker 2
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
På 17.11.2019 den 23.43, J.. skrev:

Benektet det der,i egen YT video,og i flere blogginnlegg.

Etter litt leting,så fant jeg ut at SE har sletter grinevideoen på YT (se bilde) mens K sin enda ligger ute..

Screenshot av slettet video.

hqdefault.jpg

Ikke bare kopi Elise men også Kleine Elise 😆

Skrevet (endret)
22 minutter siden, DianaV skrev:

Godt hun forsvinner fra én plattform hvertfall... 

25 minutter siden, EmVeeJee skrev:

Og nå skal podden legges ned 🙄 Nedbrutt stakkars.

https://www.tv2.no/a/11001725/

Takk gud for det, må innrømme at jeg har hørt på podden noen ganger, mest fordi jeg har lest ting på jodel om hvor mye dumt hun sier så hører jeg på podden fordi jeg er nysgjerrig. Med det sagt, så himler jeg med øynene konstant gjennom hele episoden.. så like greit at det er slutt. 

Endret av deedee_
  • Liker 10
Gjest Plannergirl
Skrevet
38 minutter siden, deedee_ skrev:

Takk gud for det, må innrømme at jeg har hørt på podden noen ganger, mest fordi jeg har lest ting på jodel om hvor mye dumt hun sier så hører jeg på podden fordi jeg er nysgjerrig. Med det sagt, så himler jeg med øynene konstant gjennom hele episoden.. så like greit at det er slutt. 

Jeg har også hørt på for å finne ut om hun har så mye selvinnsikt/ er så intelligent som hun påstår, men ender opp med å bli like oppgitt hver uke. Like greit at de gir seg. Har fått bedre inntrykk av Fetisha da selv om hun gir seg altfor fort hvis SE ikke er enig. Hun virker mer reflektert selv om hun er litt «much» for min smak. Lurer på om SE noen gang vil få selvinnsikt, jeg håper det, men det ser dårlig ut. 

Skrevet
Akkurat nå, Plannergirl skrev:

Jeg har også hørt på for å finne ut om hun har så mye selvinnsikt/ er så intelligent som hun påstår, men ender opp med å bli like oppgitt hver uke. Like greit at de gir seg. Har fått bedre inntrykk av Fetisha da selv om hun gir seg altfor fort hvis SE ikke er enig. Hun virker mer reflektert selv om hun er litt «much» for min smak. Lurer på om SE noen gang vil få selvinnsikt, jeg håper det, men det ser dårlig ut. 

Etter å ha hørt på podden har jeg definitivt konkludert med at hun ikke er et intellektuelt vidunder, som hun selv tror. Hun er veldig enkel, men med utrolig grandiose tanker om seg selv og sin egen intelligens. Hun er ikke Anna Rasmussen dum, men hun er helt vanlig. Bærer preg av å ha sluttet på skole etter vgs, for å si det sånn :p 

• Liker 33
Gjest Plannergirl
Skrevet
Akkurat nå, deedee_ skrev:

Etter å ha hørt på podden har jeg definitivt konkludert med at hun ikke er et intellektuelt vidunder, som hun selv tror. Hun er veldig enkel, men med utrolig grandiose tanker om seg selv og sin egen intelligens. Hun er ikke Anna Rasmussen dum, men hun er helt vanlig. Bærer preg av å ha sluttet på skole etter vgs, for å si det sånn 😛

Veldig enkel er jeg enig i. Da i en sånn svart/ hvitt ekstrem versjon for det er lite refleksjon å hente og hun lytter aldri til uenige meninger. Tror hennes største fallgruve er at hun ikke er spesielt flink til å lytte, ta til seg annen informasjon og også mangelen på selvinnsikt til forandring. Lite selvutvikling som har skjedd siden tenårene selv om jeg tror hun mener hun har forandret seg. Bærer veldig preg av usikkerhet og altfor mye oppmerksomhet/ inntekt i sårbar tenåringsalder som gjør at hun ikke har vokst opp helt. 

Skrevet (endret)

Hvor hen på nettet er det hun ikke har utlevert privatlivet sitt eller seg selv liksom. Like så greit at podden ble lagt ned. Hun bidro ikke med noe som helst enn å slenge med leppa om andre. At folk misliker henne så sterkt at det har gått over til hat vil jeg igrunn si er hennes egen feil. Det finnes en gylden grenser for hva man utlevere fra sitt liv. Men det har ikke lille frøken kopi Sofie Elise skjønt. Hun har sprengt alle grensene rund seg som person og menneske. 

Endret av Uglesjel
  • Liker 13
Skrevet
2 timer siden, Uglesjel skrev:

Hvor hen på nettet er det hun ikke har utlevert privatlivet sitt eller seg selv liksom.
Det finnes en gylden grenser for hva man utlevere fra sitt liv.  Hun har sprengt alle grensene rund seg som person og menneske. 

Skjønner godt at man får litt ‘panikk’ når man begynner å gå gjennom alt man har lagt ut og eksponert - og innser hvor mye privatliv man har eksponert. Hun har valgt det selv, men forstår likevel godt at det kan være skremmende og ubehagelig å føle på at så mange vet så mye om henne. 

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, deedee_ skrev:

Etter å ha hørt på podden har jeg definitivt konkludert med at hun ikke er et intellektuelt vidunder, som hun selv tror. Hun er veldig enkel, men med utrolig grandiose tanker om seg selv og sin egen intelligens. Hun er ikke Anna Rasmussen dum, men hun er helt vanlig. Bærer preg av å ha sluttet på skole etter vgs, for å si det sånn 😛

Hun har aldri slått meg som intelligent eller reflektert. Tvert imot, helt på linje som de andre bloggerne. Med unntak av Kristine Ullebø som skiller seg positivt ut.

• Liker 16
Skrevet
På 17.11.2019 den 21.06, Revenge o'Cavatina skrev:

Til å fremstå så lite troverdig, er det rart media opptrer som mikrofonstativ for slik grenseløs dobbeltmoral.

Det er fordi hun er rævslikker for all type form for media.

• Liker 10
Skrevet
3 timer siden, Gorilla skrev:

Skjønner godt at man får litt ‘panikk’ når man begynner å gå gjennom alt man har lagt ut og eksponert - og innser hvor mye privatliv man har eksponert. Hun har valgt det selv, men forstår likevel godt at det kan være skremmende og ubehagelig å føle på at så mange vet så mye om henne. 

At det har blitt skremmende er noe hun selv har tatt valget for. Hun er så desperat for å være kjent at hun skyr ingen midler for å holde seg relevant i media. Hadde noen andre lagt ut all de private informasjonene om henne så ville jeg ha forstått hvor skremmende det er for henne. Men ikke når det er hun selv som står bak alt sammen. Selvsagt er det ubehagelig og folk vet alle detaljene i hennes liv. Men om hun virkelig er så "smart" som hun skal ha det til at hun er, så skulle hun ha holdt kjeft for lenge siden. 

• Liker 12
Skrevet
20 minutter siden, Uglesjel skrev:

At det har blitt skremmende er noe hun selv har tatt valget for. Hun er så desperat for å være kjent at hun skyr ingen midler for å holde seg relevant i media. Hadde noen andre lagt ut all de private informasjonene om henne så ville jeg ha forstått hvor skremmende det er for henne. Men ikke når det er hun selv som står bak alt sammen. Selvsagt er det ubehagelig og folk vet alle detaljene i hennes liv. Men om hun virkelig er så "smart" som hun skal ha det til at hun er, så skulle hun ha holdt kjeft for lenge siden. 

Jeg vet hun selv har lagt ut ting frivillig, men jeg forstår likevel at det er skremmende å innse hvor mye hun har valgt å utlevere...

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Gorilla skrev:

Jeg vet hun selv har lagt ut ting frivillig, men jeg forstår likevel at det er skremmende å innse hvor mye hun har valgt å utlevere...

Da blir spørmålet heller om det er infoen som hun  har lagt som er skremmer henne, eller at det er hun som har lagt det ut tilgjengelig for verden? For begge deler er like skremmende. Men det er SE vi har med å gjøre her. For hva som er skremmende for oss er ikke det samme for henne.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...