Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
redigert
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Endret av Lana01
feil
Gjest Blondie65
Skrevet
1 time siden, Carina Maria skrev:

Beklager jeg klarer ikke og se at et as og en person er to forskjellige ting for bak et as er det en privat person i blogg verden og den er bygget opp av personen selv men det er sånn jeg ser det siden blogg er en åpen dagbok som både du og jeg kunne ha skrevet og jeg kommer nok aldri til og forstå akkurat det da. 

Jeg blir lei meg når jeg leser flere sider med negative ting om Sophie Elise enten om det er as eller person. 

Når folk rakker ned  på at Sophie Elise viser følelser blir jeg sint for det er aldri greit og rakke ned på at noen viser følelser samme om dem er glad , trist, romantisk også videre. 

Jeg har sett på henne som ærlig i skal vi danse men jeg skal innrømme at jeg er mot kosmetiske behandlingene og plastiske operasjnene hun har tatt. 

Jeg tror mange som har skrevet på tråden ikke skiller dem to som det jeg gjør. 

Takk det var snilt sakt :) 

Det er HER problemet oppstår.

Når Bloggeren fremstiller bloggen sin på denne måten er det lett å gå i fellen og tro at det faktisk er privatpersonen du leser om. Jeg har ikke noen god kjennskap til Sophie Elise - men på generell basis og spesielt for andre bloggere jeg har sett på fremhever de en ting på bloggen sin mens når du går litt etter i sømmene så er det ting de aldri ville brukt selv. Et eksempel fra tidligere var en "bokanmeldelse" - bloggeren hadde fått betalt for å fremheve boken, men det kom raskt frem at bloggeren ikke hadde lest boken. Et annet eksempel er en dansk blogger som fikk betalt opphold på Sunny Beach i Bulgaria og gjennom hele uken skrøt uhemmet med flotte bilder. Da hun kom hjem slaktet hun stedet etter at PC'en hennes ble stjålet på flyplassen. 

Altså når Lise Blogger AS er betalt for å fremme et produkt og det viser seg at Lise Privatperson ikke bruker eller anbefaler produktet da må det være lov å kritisere Lise Blogger AS for at hun mangler den etiske standarden som tilsier at hun ikke fremmer et produkt hun aldri ville brukt selv.

Det er vanskelig - svært vanskelig - å forholde seg til bloggerne fordi det som er bedriften og det som er personen og det som er sant og det som er blank løgn, skrøner, eller pynting på sannheten er en eneste stor røre.

Jeg unner Sophie Elise ro til å bli frisk og jeg velger å tro på at hun har både psykisk og fysisk vondt. Men det er vanskelig å forholde seg til bloggerne fordi de tar på seg offerrollen så lett når de får kritikk. Det er nesten umulig å forholde seg til hva som er en del av en velregissert markedsplan og hva som er personlige traumer. Nå rakner det tydeligvis for flere i denne støpte fasaden som de har laget seg, og jeg håper de får hjelp til å sortere livene sine slik at de får det bedre.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Lana01 skrev (På 28.10.2018 den 13.44):

http://kiropraktorgruppen.no/bekkenet/betennelse-i-bekken

Betennelse i bekken

Når man snakker om betennelse i bekkenet er det viktig å skille mellom en infeksjon (bakteriell) og en betennelse (ikke bakteriell).

Sliter du med en bakteriell betennelse i bekkenregionen må du oppsøke lege eller legevakten. Sliter du med bekkensmerter som er betinget i muskel-/sene-/leddbetennelser bør du besøke din nærmeste kiropraktor.

Jeg vil tro det er Betennelse i bekkenregionen det er snakk om og ikke en baktriel infeksjon (salpingitt)

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg synes tidspunktet for å trekke seg var underlig

Sophie Elise skrev på Instagram at det var noe hun hadde tenkt på lenge. Hvorfor da ikke trekke seg på et tidspunkt hvor noen andre kunne fått sjansen til å fortsette? Feks Morten som hun var så lei seg for at forsvant forrige lørdag.

Skrevet
2 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg synes tidspunktet for å trekke seg var underlig

Sophie Elise skrev på Instagram at det var noe hun hadde tenkt på lenge. Hvorfor da ikke trekke seg på et tidspunkt hvor noen andre kunne fått sjansen til å fortsette? Feks Morten som hun var så lei seg for at forsvant forrige lørdag.

Enig. Håper virkelig dette var siste sesong av SVD. Håper ingen sier ja til å være med fremover. Programmet er oppbrukt. Mer drama skal man lete lenge etter.

• Liker 4
Skrevet
41 minutter siden, Lana01 skrev:

http://kiropraktorgruppen.no/bekkenet/betennelse-i-bekken

Betennelse i bekken

Når man snakker om betennelse i bekkenet er det viktig å skille mellom en infeksjon (bakteriell) og en betennelse (ikke bakteriell).

Sliter du med en bakteriell betennelse i bekkenregionen må du oppsøke lege eller legevakten. Sliter du med bekkensmerter som er betinget i muskel-/sene-/leddbetennelser bør du besøke din nærmeste kiropraktor.

Jeg vil tro det er Betennelse i bekkenregionen det er snakk om og ikke en baktriel infeksjon (salpingitt)

Endret.. sitat, da dette er redigert

Men var det ikke så at hun har vært hos lege og går på antibiotika? Antibiotika får du kun når det er bakterier.

• Liker 4
Skrevet (endret)
56 minutter siden, Lana01 skrev:

Endret av Justlooking
Slettet grunnet dobbel post
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Justlooking skrev:

Hun har vært hos lege og går vel på antibiotika og da er det bakteriell infeksjon.

okei det fikk jeg ikke med meg

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Lana01 skrev:

okei det fikk jeg ikke med meg

Helt greit, det sto i intervjuet at hun går på antibiotika, men lett å overse 😊 Men ergo er det da bakteriell infeksjon som nevnt i den første linken som er riktig.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Carina Maria said:

Ja for du liker ikke at noen forsvarer Sophie Elise og at noen synes hun er flink i skal vi danse og at noen ikke tror på stygge rykter som det du gjør. 

Jeg kunne ikke brydd meg filla om SVD, har andre ting å bedrive tiden min på enn å se på det. 

Og jeg vil gjerne snakke med folk som vil forsvare SE sin bedrift. IKKE noen som vil forsvare SE som person for hun er jeg ikke interessert i å diskutere. 

• Liker 12
Skrevet
4 timer siden, Carina Maria skrev:

Hun sa til tv2 at hun ikke hadde det bra og hun sa i interjuet på tv2 at hun ikke har hatt det bra selv om hun har kost seg. Hun hadde vert i kontakt med psykolog før hun trakk seg. Hold deg til fakta. 

Og at hun hadde en infeksjon i bekkenet som hun fikk antibiotika for, og at legen anbefalte hvile.

Skrevet
7 timer siden, Carina Maria skrev:

Beklager jeg klarer ikke og se at et as og en person er to forskjellige ting for bak et as er det en privat person i blogg verden og den er bygget opp av personen selv men det er sånn jeg ser det siden blogg er en åpen dagbok som både du og jeg kunne ha skrevet og jeg kommer nok aldri til og forstå akkurat det da. ... 

Det virket jo som du skjønte det for ca. 2 år siden - fra  https://forum.kvinneguiden.no/topic/1066945-karimaritas/?page=9&tab=comments#comment-18978105 :   "det er ikke du som person som diskuteres men bloggen din og alle kan ikke like alle bloggere"

Skrevet
8 timer siden, Carina Maria skrev:

Beklager jeg klarer ikke og se at et as og en person er to forskjellige ting for bak et as er det en privat person i blogg verden og den er bygget opp av personen selv men det er sånn jeg ser det siden blogg er en åpen dagbok som både du og jeg kunne ha skrevet og jeg kommer nok aldri til og forstå akkurat det da. 

Jeg blir lei meg når jeg leser flere sider med negative ting om Sophie Elise enten om det er as eller person. 

Når folk rakker ned  på at Sophie Elise viser følelser blir jeg sint for det er aldri greit og rakke ned på at noen viser følelser samme om dem er glad , trist, romantisk også videre. 

Jeg har sett på henne som ærlig i skal vi danse men jeg skal innrømme at jeg er mot kosmetiske behandlingene og plastiske operasjnene hun har tatt. 

Jeg tror mange som har skrevet på tråden ikke skiller dem to som det jeg gjør. 

Takk det var snilt sakt :) 

Jeg skjønner jo at det blir voldsomt å lese tråden om man ikke klarer å skille mellom privatpersonen Sofie Elise, og bloggen Sophie Elise. Privatpersonen Sofie Elise kan jeg ikke si noe om, for jeg kjenner henne ikke. Derimot kan jeg si mye om bedriften Sophie Elise, og det er vel stort sett det som blir diskutert her. Det er viktig at det bloggere formidler blir snakket om, for ikke alt er like bra, særlig med tanke på at de faktisk er "influencere", altså påvirkere. Så blant annet bloggeres bidrag til å normalisere plastisk operasjoner og injeksjoner, er et kjempeviktig tema å få frem i lyset. Det er mulig du mener dette er å diskutere privatpersonen Sofie Elise, men dette er noe hun har bidratt til å normalisere og romantisere gjennom bloggen Sophie Elise, blant annet ved å snakke om det og fremheve de opererte kroppsdelene på bilder, i tillegg til å utnytte seg av det for å skape blest om seg selv. Det var nok ikke helt tilfeldig at hun fortalte om rumpa si rundt tidspunktet da tv-programmet hennes skulle starte. 

Det er selvsagt både positive og negative ting man kan si om bloggen Sophie Elise. Og når det er sagt, så syns jeg SE gjorde det veldig bra i SVD, hun var den som jeg syns utviklet seg mest og imponerte veldig🙂

• Liker 11
Skrevet (endret)
55 minutter siden, Asti skrev:

Det virket jo som du skjønte det for ca. 2 år siden - fra  https://forum.kvinneguiden.no/topic/1066945-karimaritas/?page=9&tab=comments#comment-18978105 :   "det er ikke du som person som diskuteres men bloggen din og alle kan ikke like alle bloggere"

Dette er TO år siden! Hvorfor driver enkelte brukere og refererer til gamle innlegg hos andre brukere, fra andre tråder? Ufattelig stygg debatt-teknikk. Hadde personen du skriver til sagt dette i går, er det en sak, men å rote rundt i brukernes arkiv etter noe å henge dem på for å vinne et diskusjonspartner blir usmakelig. 

Skjønner det er frustrerende med brukere som diskuterer såpass mye følelser og sjeldent tar innover seg fakta på bordet. Men sorry, ulike mennesker finnes overalt, også her på KG. Så enkelte kan ikke påberope seg fasit på hvordan man ytrer seg her på KG, fordi folk er faktisk forskjellige. Dere vinner ikke noe mer ved å finne eldgamle sitater fra andre tråder, personen vil fortsatt diskutere fra følelsesliv med dårlig begrunnede argumenter - aksepter det eller trykk «ignorer». 

For å holde meg til tema: snakket ikke SE i flere episoder om hvordan hun har kommet seg gjennom alt og har det så bra, men nå velger å trekke seg fordi hun NÅ skal kjempe seg ut av det?

Endret av Mnjah
  • Liker 9
Skrevet (endret)
34 minutter siden, Mnjah skrev:

Dette er TO år siden! Hvorfor driver enkelte brukere og refererer til gamle innlegg hos andre brukere, fra andre tråder? Ufattelig stygg debatt-teknikk. Hadde personen du skriver til sagt dette i går, er det en sak, men å rote rundt i brukernes arkiv etter noe å henge dem på for å vinne et diskusjonspartner blir usmakelig. 

Skjønner det er frustrerende med brukere som diskuterer såpass mye følelser og sjeldent tar innover seg fakta på bordet. Men sorry, ulike mennesker finnes overalt, også her på KG. Så enkelte kan ikke påberope seg fasit på hvordan man ytrer seg her på KG, fordi folk er faktisk forskjellige. Dere vinner ikke noe mer ved å finne eldgamle sitater fra andre tråder, personen vil fortsatt diskutere fra følelsesliv med dårlig begrunnede argumenter - aksepter det eller trykk «ignorer». 

Det skal du få lov til å mene. Jeg er ikke enig, da det ikke er så lenge siden, når man snakker om voksne menneskers meninger. Det ble også lagt ut som svar på noe personen aldri kom til å forstå.  Hun forstod det for 2 år siden...

Vedr. stygg debatt-teknikk: Jeg liker ikke at du tillegger meg handlinger og følelser jeg ikke har.  For det første rotet jeg ikke i brukerens arkiv.  Det var noen som henviste til "vesker", og da kom jeg på tråden (ikke så lett å glemme den). Ble fascinert over å se hvem som hadde svart der ut fra diskusjoner som har vært på Rampelyset i dag, og da leste jeg i den. Og nei, jeg opplever ikke diskusjonen som frustrerende... Tvert om, heller underholdende, når jeg leste https://forum.kvinneguiden.no/topic/1066945-karimaritas/, samtidig som jeg fulgte med på Rampelyset... 

Endret av Asti
Gjest Carina Maria
Skrevet
2 timer siden, Asti skrev:

Det skal du få lov til å mene. Jeg er ikke enig, da det ikke er så lenge siden, når man snakker om voksne menneskers meninger. Det ble også lagt ut som svar på noe personen aldri kom til å forstå.  Hun forstod det for 2 år siden...

Vedr. stygg debatt-teknikk: Jeg liker ikke at du tillegger meg handlinger og følelser jeg ikke har.  For det første rotet jeg ikke i brukerens arkiv.  Det var noen som henviste til "vesker", og da kom jeg på tråden (ikke så lett å glemme den). Ble fascinert over å se hvem som hadde svart der ut fra diskusjoner som har vært på Rampelyset i dag, og da leste jeg i den. Og nei, jeg opplever ikke diskusjonen som frustrerende... Tvert om, heller underholdende, når jeg leste https://forum.kvinneguiden.no/topic/1066945-karimaritas/, samtidig som jeg fulgte med på Rampelyset... 

Dette er en stygg debatt teknikk du holder på med. Det at jeg liker Sophie Elise er som deltaker i skal vi danse og jeg har ikke forandret mine meninger om dem kosmetiske behandlingene og plastiske operasjonene Sophie Elise har tatt.

Jeg greier fint og se Sophie Elise som noe annet enn kosmetiske behandlinger og plastsike operasjoner men det irriterer vel slike som deg. 

Bloggeren du linker til har ikke noe med tråden Sophie Elise og gjøre.

Gjest Carina Maria
Skrevet
3 timer siden, Mnjah skrev:

For å holde meg til tema: snakket ikke SE i flere episoder om hvordan hun har kommet seg gjennom alt og har det så bra, men nå velger å trekke seg fordi hun NÅ skal kjempe seg ut av det?

Det er en stygg og usmakelig debatt teknikk fra den som har rotet i andre tråder men jeg har ikke forandret synet mitt på kosmetiske operasjoner og plastisk kirurgi men jeg greier og se Sophie Elilse som en jente som var med i skal vi danse og da ikke som blogger Sophie Elise som fronter kosmetiske operasjoner og plastisk kirurgi. 

Skrevet

Hva har skjedd med alle trådene som er borte?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...