Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Newroz skrev:

Jeg har lest en kommentar som gikk på at det var ufint av henne å "bruke hans død" - finnes det fler? Så noen kommentarer om at hun burde oppklare at det ikke var selvmord, fordi det ikke ville være godt for familien. 

Den jeg leste om at hun brukte hans død syns jeg var ekstremt drøy. Fatter ikke at noen finner det greit å skrive en slik kommentar til noen. Samme om de er kjendiser og har en blogg, eller ikke. Det å skrive at hun bruker en annens død er så stygt. Hele opplegget var at hun skulle danse og hylle noen. At hun valgte å hylle og "gi en dans" til noen som er død - og så skal få kritikk for det: grusomt! 

Og kanskje den dummeste - bokstavlig talt: noen som skriver "din udugelige lille sopp" - hva fanken? Det kunne vært litt morsomt, at man tok det som humor, under et annet innlegg. Her er ikke slikt heller greit syns jeg. 

Edit: fant fler som går på at hun bruker hans død osv. Regelrett forkastelig! Bra hun godkjenner dem så det kommer frem. 

Kommentarene som ble skrevet på blogginnlegget hos Sophie Elise var langt fra greit. Jeg leste innlegget i kveld. Respektløst kaller jeg kommentarene 😡Hvorfor er folk så bitre og fulle av hat at de sitter og skriver kommentarer full av sjalusi og bitterhet. Jeg klarer ikke forstå hva som driver dem.

Nettrollene gjorde det sånn at jeg kommer til å stemme på Sophie Elise i SVD for pur hevn for de bitre nettrollene.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Lambigirl skrev:

Kommentarene som ble skrevet på blogginnlegget hos Sophie Elise var langt fra greit. Jeg leste innlegget i kveld. Respektløst kaller jeg kommentarene 😡Hvorfor er folk så bitre og fulle av hat at de sitter og skriver kommentarer full av sjalusi og bitterhet. Jeg klarer ikke forstå hva som driver dem.

Nettrollene gjorde det sånn at jeg kommer til å stemme på Sophie Elise i SVD for pur hevn for de bitre nettrollene.

Absolutt ikke greit nei. Syns det er veldig bra at hun godkjente de! 

Skrevet
20 minutter siden, Lambigirl skrev:

Ja, tenker det er personer som ikke har det godt med seg selv. Måtte inn å lese noen av kommentarene .Folk kan være grusomme Ikke sunt å være så opphengt i et  annet menneske på en så negativ  at alt denne personen gjør blir galt. uansett. 

Har sett noe av dansene til SE , og synes det har vært bra. Hadde vært gøy om hun vant. 

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg håper virkelig aldri jeg har sagt noe i denne tråden som hun har lest og blitt såret av. -Som sagt har jeg særlig reagert på selvdiagnostiseringen, at hun har misbrukt veldig mange diagnoser-. Men jeg vil virkelig gå gjennom alle kommentarene mine igjen, og slette dem som eventuelt skulle være krasse. Hun fortjener ikke hat på nett! Hun fortjener kjærlighet. Jeg har fått så mye respekt for henne i SVD. 

Om du leser her, så vil jeg be om unnskyldning for kritiske kommentarer. Jeg synes du er en flott person! ❤️❤️ Lykke til videre i konkurransen. Du er sterk!

Flott skrevet. ❤️

• Liker 1
Skrevet

Hvis Sophie Elise brukte vennens død så hadde vel ikke familien hans sittet i salen. Dette var jo tydelig avklart på forhånd med de etterlatte. 

Tror ikke det er så veldig mange barn og ungdom reflekterer så mye over en sånn sak, hva Sophie sin hensikt egentlig var osv. Så jeg tror nok dessverre at mange kommentarene om dette kommer fra voksne folk.. Stusselig oppførsel. 

• Liker 9
Gjest Carina Maria
Skrevet
1 minutt siden, Kristanna skrev:

Hvis Sophie Elise brukte vennens død så hadde vel ikke familien hans sittet i salen. Dette var jo tydelig avklart på forhånd med de etterlatte. 

Tror ikke det er så veldig mange barn og ungdom reflekterer så mye over en sånn sak, hva Sophie sin hensikt egentlig var osv. Så jeg tror nok dessverre at mange kommentarene om dette kommer fra voksne folk.. Stusselig oppførsel. 

Det tror jeg også og er det vokse som har skrevet komentarene på bloggen hennes skjemmes jeg av foreldre generasjonen. Viss voksne folk sitter og komenterer stykt om Sophie Elise på bloggen hennes håper jeg dem ikke har barn for da er det dem som er dårlige forbilder.

Skrevet (endret)

Det er så mye mer til Sophie Elise enn plastikk og skal vi danse. Jeg føler disse to tingene har dominert debatten her i det siste, til det kjedsommelige. 

La oss ikke glemme:

• Forherligelse av psykiske problemer.
  • Påstår å være miljøvern forkjemper, Men:
    • Reiser med fly som andre tar toget.
    • Bidrar og oppfordrer til enormt overforbruk.
  • Påstår hun er dyrevern forkjemper, Men:
    • Skaffer seg dyr som hun sender til foreldrene.
    • Hunden stikker av, men hun valgte å ligge på sofaen mens familien løp ut og sporet ned hunden.
  • Drev med ulovlig øvelseskjøring og la det ut på offentlige medier og bagatelliserte det.
  • Brukte falsk legitimasjon for å få fillers i leppene før hun var 18 år (dette skrev hun om på bloggen for mange år siden mener jeg å huske)
  • Sier selv hun mobbet som ungdom. Faktum at hun selv ble mobbet er ingen unnskyldning. Mange mobbeoffere vokser opp til å bli gode mennesker uten selv å mobbe.
  • Selger for eksempel vippeserum og vidunderbukser, rene mirakelkurer for hårvekst, alt dette mens hun bruker løsvipper, opererer rumpa og bruker parykk.

Nå har jeg helt sikkert glemt en haug, men dette er noen eksempler på Sophie Elise sin business plan. Det er dette hun tjener penger på. Hun er sikkert god til å danse og har sikkert kjempe mange følelser. Det er for meg totalt irrelevant. For det er ikke dansen eller følelsene til SE som hun tjener mest penger på. Dansen og følelsene hun viser vet hun vil øke antallet lesere hun får på bloggen, slik at hun kan bruke den uetiske business planen sin for å tjene enda mer penger. 

Det er disse punktene våre barn og ukritiske voksne leser og svelger helt. Uten å tenke over hva de faktisk utsetter seg for.

Hun er sikkert ei koselig jente (noe jeg har vondt for å tro etter å ha sett klipp fra serien hennes) men det er ikke personen vi er kritiske til. Det er ikke følelsene eller dance moves vi er bekymret for. Det er bedriften hennes og måten hun på uetisk og helt uten bremser kjører over oss og tjener seg styrt rik på det.

Edit. Fandens katt postet innlegget før det ble ferdig! Kanskje jeg må sende den til min far...

Endret av Ellatin
  • Liker 31
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Gjest Carina Maria
Skrevet
22 timer siden, Lana01 skrev:

Flott skrevet. ❤️

Bra skrevet :) 

Gjest CecilieX
Skrevet
50 minutter siden, Ellatin skrev:

Det er så mye mer til Sophie Elise enn plastikk og skal vi danse. Jeg føler disse to tingene har dominert debatten her i det siste, til det kjedsommelige. 

La oss ikke glemme:

• Forherligelse av psykiske problemer.
  • Påstår å være miljøvern forkjemper, Men:
    • Reiser med fly som andre tar toget.
    • Bidrar og oppfordrer til enormt overforbruk.
  • Påstår hun er dyrevern forkjemper, Men:
    • Skaffer seg dyr som hun sender til foreldrene.
    • Hunden stikker av, men hun valgte å ligge på sofaen mens familien løp ut og sporet ned hunden.
  • Drev med ulovlig øvelseskjøring og la det ut på offentlige medier og bagatelliserte det.
  • Brukte falsk legitimasjon for å få fillers i leppene før hun var 18 år (dette skrev hun om på bloggen for mange år siden mener jeg å huske)
  • Sier selv hun mobbet som ungdom. Faktum at hun selv ble mobbet er ingen unnskyldning. Mange mobbeoffere vokser opp til å bli gode mennesker uten selv å mobbe.
  • Selger for eksempel vippeserum og vidunderbukser, rene mirakelkurer for hårvekst, alt dette mens hun bruker løsvipper, opererer rumpa og bruker parykk.

Nå har jeg helt sikkert glemt en haug, men dette er noen eksempler på Sophie Elise sin business plan. Det er dette hun tjener penger på. Hun er sikkert god til å danse og har sikkert kjempe mange følelser. Det er for meg totalt irrelevant. For det er ikke dansen eller følelsene til SE som hun tjener mest penger på. Dansen og følelsene hun viser vet hun vil øke antallet lesere hun får på bloggen, slik at hun kan bruke den uetiske business planen sin for å tjene enda mer penger. 

Det er disse punktene våre barn og ukritiske voksne leser og svelger helt. Uten å tenke over hva de faktisk utsetter seg for.

Hun er sikkert ei koselig jente (noe jeg har vondt for å tro etter å ha sett klipp fra serien hennes) men det er ikke personen vi er kritiske til. Det er ikke følelsene eller dance moves vi er bekymret for. Det er bedriften hennes og måten hun på uetisk og helt uten bremser kjører over oss og tjener seg styrt rik på det.

Edit. Fandens katt postet innlegget før det ble ferdig! Kanskje jeg må sende den til min far...

Jeg opplever at hun er i ferd med å reformere det inntrykket som mange har hatt av henne gjennom SVD. Ingenting hadde vært bedre enn at hun modnet og at det fikk effekt på måten å blogge på, slik at lista di ble et tilbakelagt kapittel.

Det endrer ikke det faktum at hun har påvirket mange unge mennesker svært negativt i mange år, men det må være rom for å endre seg og ikke sitte fast i det man engang var. 

Det jeg frykter er at deltagelsen i SVD vil gjøre folk mildere stemt og at hun vinner et bedre omdømme i befolkningen, SAMTIDIG som ingenting endrer seg bloggmessig og hun ufortrødent fortsetter med kroppsfokus, seksualiserte bilder, selvdiagnostisering, fremming av kosmetiske inngrep/operasjoner og løgnaktig markedsføring. 

Hun har skaffet seg massivt med sympati ved å snakke om dårlig selvbilde og netthets og vonde historier. Isolert sett er det ikke rart at seere og dommere trykker henne til sitt bryst. Den posisjonen er problematisk fordi det gjør henne nesten uangripelig. Mekanismene er kjent fra bloggverden fra før; Personen versus businessen. 

Det gjenstår å se om hun også utvikler seg hva gjelder det etiske ved bloggingen i like stor grad som hun har gjort som danser. 

Skrevet

Alt jeg har å si er: Det kommer garantert en ny sesong av Sofie Elises verden og dersom hun viser seg fra samme side som hun gjør i SVD så blir jeg imponert, MEN det tror jeg aldri kommer til å skje. SVD er snart over og SE kommer til å returnere til sitt sanne jeg med manipulerende reklame, selvdigging på SoMe og egoistiske oppførsel. 

SE viser sitt sanne jeg i serien Sofie Elises verden og det kommer hun nok til å gjøre i den nye sesongen også... Alle kan «være postitiv og sprudlende» i noen timer hver fredag, det er verre når et kamerateam følger deg 24/7.

• Liker 10
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 time siden, Anonym2467 skrev:

Alt jeg har å si er: Det kommer garantert en ny sesong av Sofie Elises verden og dersom hun viser seg fra samme side som hun gjør i SVD så blir jeg imponert, MEN det tror jeg aldri kommer til å skje. SVD er snart over og SE kommer til å returnere til sitt sanne jeg med manipulerende reklame, selvdigging på SoMe og egoistiske oppførsel. 

SE viser sitt sanne jeg i serien Sofie Elises verden og det kommer hun nok til å gjøre i den nye sesongen også... Alle kan «være postitiv og sprudlende» i noen timer hver fredag, det er verre når et kamerateam følger deg 24/7.

Det er da heller ikke vanlig å være positiv og sprudlende 24/7. Det klarer ikke jeg. Jeg prøver å holde maska i offentligheten, men så renner det ganske ofte over når jeg kommer hjem og kan gråte i fred.

Gjest Carina Maria
Skrevet
6 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det er da heller ikke vanlig å være positiv og sprudlende 24/7. Det klarer ikke jeg. Jeg prøver å holde maska i offentligheten, men så renner det ganske ofte over når jeg kommer hjem og kan gråte i fred.

Det klarer ingen for ingen mennesker er maskiner. 

Skrevet

Kanskje har hun og vi nå sett hvor viktig det er med en jobb hvor det ikke gis mulighet til bare å dyrke utseende og "feil" tanker. Dansetreningen har krevd full jobbing, på linje med en vanlig jobb, og se: Jenta ser ut til å blomstre! Det er en viktig erfaring å ta med seg. Jeg tror de unge jentene som blir fanget i bloggsfæren, hvor alt dreier seg om overfladiske ting, får et skrudd verdensbilde og ikke minst et merkelig/usunt syn på seg selv. Det å utføre en praktisk jobb hvor man må anstrenge seg både fysisk og psykisk, det kan umulig være annet enn bra for både sjel og kropp.

Skrevet
36 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det har jeg da aldri sagt heller, klarer ikke jeg heller. Men det er forskjell på å ikke være sprudlende 24/7 og være konstant bitch 24/7 som hun viser seg som på bloggerne, SEs verden m.m. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk nettopp høre at en av karakterene i Parterapi på NRK er basert på SE, men jeg har ikke fått sett det selv, gjør de narr av henne? Jeg håper ikke det er for ille.. Hun for altfor mye tyn og pes synes jeg

Skrevet
30 minutter siden, utakulanini skrev:

Jeg fikk nettopp høre at en av karakterene i Parterapi på NRK er basert på SE, men jeg har ikke fått sett det selv, gjør de narr av henne? Jeg håper ikke det er for ille.. Hun for altfor mye tyn og pes synes jeg

Nei, det er morsom greie satt på spissen😊 Hun er ikke som den karakteren, men Vågenes har brukt henne som inspirasjon og karakteren er en ekstrem versjon av henne. 

Syns jeg da. 

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Kristanna skrev:

Nei, det er morsom greie satt på spissen😊 Hun er ikke som den karakteren, men Vågenes har brukt henne som inspirasjon og karakteren er en ekstrem versjon av henne. 

Syns jeg da. 

Helt enig. De som ikke aner hvem SE er - ler nok like mye som de som vet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...