Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
10 minutter siden, lille humla skrev:

Nei! Hun er med på å gjøre en stor del av den ung generasjonen syke, så nei. Jeg er ikke enig med deg.

Enig med deg i det. Hun burde legge ned bloggen, gå i terapi og få orden på livet sitt. Dette er virkelig ikke greit. Også er jeg enig i at hun hadde hatt godt av å dra litt rundt for å se den virkelige verdenen. Hun lever i en rosa boble som ikke eksisterer. Verden er brutal, og man må få hjelp om man ikke klarer å finne en løsning på det som er vanskelig. Jeg sier ikke at det er lett å hanskes med en psykisk lidelse. Jeg har selv opplevd alvorlige traumer, og har vært syk omtrent hele livet. Det er beintøft, men man må begynne et sted. Jeg er fortsatt syk, men har tatt tak i livet mitt med å gå i behandling. Det burde hun også gjøre. Jeg tror ikke hun får det bedre av å eksponeres slik hun gjør. Hun trenger å logge seg av Internett slik at hun kan få det bedre med seg selv. 

Gjest Eidsbergingen
Skrevet
8 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Enig med deg i det. Hun burde legge ned bloggen, gå i terapi og få orden på livet sitt. Dette er virkelig ikke greit. Også er jeg enig i at hun hadde hatt godt av å dra litt rundt for å se den virkelige verdenen. Hun lever i en rosa boble som ikke eksisterer. Verden er brutal, og man må få hjelp om man ikke klarer å finne en løsning på det som er vanskelig. Jeg sier ikke at det er lett å hanskes med en psykisk lidelse. Jeg har selv opplevd alvorlige traumer, og har vært syk omtrent hele livet. Det er beintøft, men man må begynne et sted. Jeg er fortsatt syk, men har tatt tak i livet mitt med å gå i behandling. Det burde hun også gjøre. Jeg tror ikke hun får det bedre av å eksponeres slik hun gjør. Hun trenger å logge seg av Internett slik at hun kan få det bedre med seg selv. 

Nå vinner penger og luksus av produkter og spons enn å ta jobben og jobbe med seg selv og ta del i samfunnet som en av mange. Tror mye sitter der, og et ønske om ikke å være som alle andre 

Skrevet

Jeg klarer ikke helt og synes synd på noen med så lite ydmykhet og respekt for andre, uansett diagnose(er)..

• Liker 18
Skrevet
1 time siden, lille humla skrev:

Altså, det er noe hun sliter med det er helt klart. Det er virkelighetsoppfatning, hun burde ha dårlig selvfølelse av det hun driver med. ! Det ER ikke synd på henne, hun manipulere titusenvis av barn og unge for å tjene penger. Det værste er at bloggere henvender seg til leserne som om de er en venn, NEI de er cash! 

Enig. Klarer heller ikke å få så vondt av henne.

• Liker 4
Skrevet

Det virker til at det er flere av leserne hennes som begynner å skjønne hvordan hun egentlig er, ut fra kommentarfeltet på bloggen hennes 

• Liker 13
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 time siden, Eidsbergingen skrev:

Nå vinner penger og luksus av produkter og spons enn å ta jobben og jobbe med seg selv og ta del i samfunnet som en av mange. Tror mye sitter der, og et ønske om ikke å være som alle andre 

Ja, hun har nok et stort ønske om å skille seg ut 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 19.6.2018 den 19.16, Sh999 skrev:

Jeg klarer ikke helt og synes synd på noen med så lite ydmykhet og respekt for andre, uansett diagnose(er)..

Enig i at ydmykhet er en viktig egenskap. 

Endret av Jegskulleønskeat
Skrevet

Alle diagnosene hun lyver på seg provoserer meg voldsomt. Jeg sliter selv med depresjon og angst og det er faen ikke mye kult og edgy! Jeg tviler ikke på at hun kjenner og har kjent på depresjon og angst, men når hun sier at hun ikke vil ha hjelp fordi da mister hun edgen sin kan det ikke være så veldig alvorlig. Har man alvorlig depresjon og angst er edge det siste man tenker på! Og den såkalte papirfobien er bare latterlig. Hadde hun hatt skikkelig fobi hadde hun ikke klart å ta i bøker og kysse dem sånn som hun har gjort. Alt for å være spesiell, men hun prøver for hardt. Jeg håper hun vokser opp en gang, for jeg tror neppe hun er dum selv om hun gjør dumme ting og kommer med dumme utsagn. Det å kalle Michael Kors fattigmannsveske er det dummeste jeg har hørt! Herregud. Men for henne er vel alt av vesker som koster under 20.000 fattigmannsvesker.

• Liker 19
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
3 minutter siden, Salka skrev:

Alle diagnosene hun lyver på seg provoserer meg voldsomt. Jeg sliter selv med depresjon og angst og det er faen ikke mye kult og edgy! Jeg tviler ikke på at hun kjenner og har kjent på depresjon og angst, men når hun sier at hun ikke vil ha hjelp fordi da mister hun edgen sin kan det ikke være så veldig alvorlig. Har man alvorlig depresjon og angst er edge det siste man tenker på! Og den såkalte papirfobien er bare latterlig. Hadde hun hatt skikkelig fobi hadde hun ikke klart å ta i bøker og kysse dem sånn som hun har gjort. Alt for å være spesiell, men hun prøver for hardt. Jeg håper hun vokser opp en gang, for jeg tror neppe hun er dum selv om hun gjør dumme ting og kommer med dumme utsagn. Det å kalle Michael Kors fattigmannsveske er det dummeste jeg har hørt! Herregud. Men for henne er vel alt av vesker som koster under 20.000 fattigmannsvesker.

Enig. Om man virkelig er syk så vil man ha hjelp med mindre problemene ikke er alvorlige nok, eller at personen mangler selvinnsikt/sliter med å åpne seg. Hun sliter hvertfall ikke med å åpne seg. Selvinnsikt har hun også noe av. Nei, jeg vet ikke. Hun burde skaffe seg hjelp

Skrevet

Jeg tror helt ærlig hun sliter med selvfølelsen så mye at hun ikke klarer å få seg en spesifikk tanke uten å måtte tenke gjennom leserne sine og hva de kommer til å klikke på.

• Liker 2
Skrevet

Oj, jeg hørte podcasten nå 😳 det var virkelig ikke positive ting de hadde og si om henne. 

• Liker 6
Skrevet

Ryddet for innhold med opphavsrett og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet
2 timer siden, Breakeven skrev:

Oj, jeg hørte podcasten nå 😳 det var virkelig ikke positive ting de hadde og si om henne. 

Virker ikke til at hun selv skjønner kritikken. Hun har skrevet i kommentarfeltet at det var synd de oppfattet det slik, for hun hadde det veldig koselig... Kom selvinnsikt å treng deg på her skal du motstand finne....

• Liker 18
Skrevet
På 19.6.2018 den 8.42, Roseh skrev:

Sofie skriver ofte hun ikke hadde noen venner på vgs, samtidig sier hun at hun var med en vennegjeng på vgs.. I ene episoden i sesong 2 er hun med 3-4 venner og sier at de pleide å henge sammen på skolen hvert friminutt. 

Hun pleier ofte å snakke om at hun ble mobbet, men jeg husker så utrolig godt hva hun skrev hun gjorde som mobber.

Var vel i 2012 hun la ut et innlegg om at hun hadde mobbet en den svakeste jenten i klassen. Og jeg reagerte på at hun skrev i innlegget og forsvarte seg selv med at hun faktisk var ganske rar/spesiell.  Jeg tror hun jenten har hatt det verre enn det Sofie hadde. Sofie hadde faktisk mange venner, til tross for at hun ofte sier hun var heelt alene. 

Quote fra innlegg:

Men så skjedde det noe i niendeklassen. Jeg fikk pupper, farget håret blondt, begynte med solarium og endret image helt. Nå var det tid for fjortis-sophie, barbie-sophie eller hva man nå skal kalle henne. (...)

..oki var ikke lov å sitere fra innlegg. Men hun skrev noe sånn som at hun de mobbet fikk konstante kommentarer, de lo av alt hun sa på en hånlig måte. Sofie fikk alle de andre imot offeret. Det ble kastet ting!! Til slutt skriver Sofie at mobbeofferet låste seg inne på do og sa hun skulle begå selvmord..For så å konstantere at jenten riktig nok var veldig spesiell. 

http://sophieelise.blogg.no/1341263385_fordi_jeg_ikke_er_god.html

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod.

Jeg er mer interessert i å vite hvordan den jenten Sofie mobbet har det idag. Får så vondt av hun :( Men Sofie fokuserer alltid på at det var hun selv som ble mobbet, og hvor grusomt hun hadde det. Greit nok, Sofie ble kanskje litt mobbet, men hun har alltid hatt mange venner (bloggen og videoblogger er bevis..), vært på mange fester, hatt mange kjærester, har en veldig god familie. Hun har fått til mye i livet, kjøpt leilighet og tjener mye. Har reist verden rundt og opplevd virkelig fattigdom i u-land. Likevel henger hun seg opp i noen kommentarer hun fikk på ungdomsskolen, som de aller fleste skoleelever får. Sofie er ikke det virkelige offeret her.

• Liker 17
Skrevet
19 timer siden, hulillerunde skrev:

Det virker til at det er flere av leserne hennes som begynner å skjønne hvordan hun egentlig er, ut fra kommentarfeltet på bloggen hennes 

Kan du ikke sitere litt her, så slipper jeg klikke meg inn.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Ganske utrolig at det går an å gjøre en karriere ut av dårlig selvbilde, selvinnsikt og narsissisme, men det har jammen Sophie Elise klart. Det er lite jeg kan bidra med i denne tråden som ikke allerede har blitt nevnt, men jeg vil igjen trekke frem hennes forhold til psykiske lidelser. Jeg er, som flere andre i denne tråden, påvirket av til dels alvorlige psykiske lidelser selv. Blant annet en diagnose som Sophie Elise helt magisk ikke har lenger. Jeg var fortsatt tenåring da jeg fikk diagnosen sånn som mange andre. Sophie Elise har mange unge lesere. Hadde noen jeg så opp til som ung uttalt at diagnosen jeg nettopp fikk kunne bli borte.. Jeg tenker på kaoset jeg hadde følt, som allerede psykisk syk, sårbar og påvirkelig. Med tenåringshormoner attpåtil. Som tenåring har man allerede masse tanker om identitet og om hvor vanskelig det bare er å eksistere i denne verdenen. Sophie Elise har ENORM makt over disse unge leserne. Alt hun sier blir tatt seriøst av de som er spesielt lettpåvirkelige. Ikke bare fremstiller hun psykiske lidelser som noe som gjør deg spesiell og kul, hun påstår at alvorlige lidelser kan bli borte. Lidelser som trenger mye oppfølging. Jeg er så redd for at hennes uttalelser vil påvirke unge mennesker til å motsette seg hjelp de høyst trenger. Hun er, til tross for at hun mer enn gjerne vil fremstille seg som noe annet, en uintelligent, selvsentrert og umoden jente som aktivt er med på å gjøre andre mennesker psyke. Og nå dypper jeg ikke tåa uti dette med kroppspress engang.

Jeg er litt usikker på hvor sammenhengende dette ble, men jeg blir rett og slett fortvila over situasjonen. Sophie Elise har bygget karrieren sin på ryggen til andre som sliter om det så er sårbare tenåringsjenter eller psykisk syke. Og så lenge hun fortsetter å tjene penger på akkurat det, så kommer hun ikke til å slutte. Og der ligger nok kjernen for meg. Hun tjener penger på å delta i andres sykdom. Faen altså.

• Liker 30
Skrevet
9 timer siden, Breakeven skrev:

Hvilken podcast? beklager om det har stått her før, men dette har jeg ikke fått med meg :)

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, skyflakes skrev:

Hvilken podcast? beklager om det har stått her før, men dette har jeg ikke fått med meg :)

Lurer også :)

Skrevet
58 minutter siden, skyflakes skrev:

Morgenklubben 14.06.18. Sjekk den ut, de snakker om henne helt i starten. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, skyflakes skrev:

Bla 2 sider tilbake. Der siterer jeg fra den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...