Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
9 minutter siden, elisaday skrev:

De kan umulig være klar over hvordan realiteten med ekte psykisk sykdom faktisk er... 

Sant. Det blir lite troverdig. 

Skrevet

Som gjettet - ENDA ETT hot tips for å fikse acneproblemer!

Ny hudpleieserie fra merke X,som selges hos klinikk X,som SE har samarbeid med,men.. akkurat dette innlegget er jo ikke spons! 🙄

Iso og SkinRepear har hjulpet hver sin gang i 2 runder også ikke hjulpet lenger.

MEN DETTE!!!!

......Har vi aldri hørt før. 

• Liker 22
Skrevet
41 minutter siden, J.. skrev:

Som gjettet - ENDA ETT hot tips for å fikse acneproblemer!

Ny hudpleieserie fra merke X,som selges hos klinikk X,som SE har samarbeid med,men.. akkurat dette innlegget er jo ikke spons! 🙄

Iso og SkinRepear har hjulpet hver sin gang i 2 runder også ikke hjulpet lenger.

MEN DETTE!!!!

......Har vi aldri hørt før. 

Som forventet. Ingen bombe. Ventet bare på det 😛

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Som forventet. Ingen bombe. Ventet bare på det 😛

Jadet.

Kan ikke huske sist (om noensinne) hun overrasket eller sjokkerte meg.

Hun er jo så forutsigbar..

• Liker 8
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
5 timer siden, elisaday skrev:

Men er du klar over hvor mange diagnoser hun har gitt seg selv? Hun hadde aldri klart å leve som hun gjør hvis alle disse var reelle. Jeg sier IKKE at SE ikke har issues. Er jo åpenbart at hun sliter med noe, men det er ikke alt hun selv påberoper seg å ha. 

Du har helt rett i dette. Hun har nok problemer, kanskje en diagnose eller to, men ikke 17. 

Skrevet

Hun har en diagnose, hypokonder.

• Liker 13
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
Akkurat nå, Korsihalsen skrev:

Hun har en diagnose, hypokonder.

Jeg tipper heller dysmorfofobi og depresjon. 

Skrevet
On 6/8/2018 at 1:03 AM, Sassenach said:

For én eller et par måneder siden skrev SE om hvor tørre leppene hennes hadde blitt, og det ser ut som fra bildet av henne fra Elle-festen viser dette fortsatt er ståa (se her). Magefølelsen min sier hun er tilbake på iso, og at vi muligens har nye runder med reklame for SkinRepair komme tilbake igjen eller nye, «vidunderlige» hudpleieprodukter komme på bloggen om en stund. 🤷‍♀️

Moderer gjerne hvis dette går under spekulasjon. 

Damn, you're good!

http://sophieelise.blogg.no/1528556753_acne_i_voksen_alder.html

• Liker 21
Gjest orfeus
Skrevet

Syns ikke noe om de skumle kostholdsrådene hennes. Hvis hun mener utelatelse av meieriprodukter er bra for huden, bør hun fortelle hvorfor de er det. Altså komme med lenker til reell forskning, ikke synsing. Eller i alle fall si at det er henne selv det gjelder, ikke at det er en universell greie. Kvinner får for lite jod, det vet vi, og meieriprodukter er en viktig kilde til jod, så hvis hun sier at man ikke skal spise meieriprodukter - bør hun også si at man må ta kosttilskudd etter å ha snakket med fastlegen.

https://helsedirektoratet.no/publikasjoner/risiko-for-jodmangel-i-norge

Skrevet (endret)

Forstår det slik at jeg IKKE har lov å bruke quotes fra blogginnlegg? Har jeg lov å poste linker? Orker ikke at innlegget mitt blir moderert/fjernet. Nå har jeg bare sitert Wikipedia og prøver meg uansett;

20.03.17
Blogginnlegg hvor hun forteller at huden ble tørr og fæl av Iso, og at det var SR som ga henne gløden tilbake.

25.09.17
Bilder som viser før-og-etter SR, nå er huden sååå fiin!

06.11.17
Rent reklameinnlegg for SR

3.5 måned senere

25.02.18
Forteller hun har fått uren hud IGJEN. Skylder dette på den dype depresjonen som gjorde at hun sluttet å fjerne sminken samt sluttet å ta HUDPILLER. Hun sier hun har begynt på dem igjen, men det tar flere måneder for å få resultater. Videre fortsetter innlegget med anbefaling av hudprodukter for et koreansk merke. Produktene er SPONSET (og SR nevnes ikke med navn lengre, bare som "hudpiller". Et litta sponsorbytte. IKKE spekulering)

26.03.18
I starten av innlegget blir det forklart at hun MÅ merke med "reklame" for produktene er sponset, men dette er kjeeeeempelenge siden, og at dette er en svært personlig (sponset) reise for henne som hun håper vi vil lese nøye gjennom. Produktene er fra samme merke som hun reklamerer for i innlegget fra 25.02.18. Kjempelenge = en måned.

Hun rakker ned på Iso - pillene ga henne fin hud et par måneder men også mareritt, angst, depresjon og selvmordstanker. (vil gjerne legge til at ifølge Felleskatalogen er depresjon og angst som bivirkning sjelden (1 av 1000) og selvmordstanker svært sjelden (1 av 10 000))

Nå omtales SR med navn (ikke lenger som bare "hudpiller"), og det innrømmes at pillene funker bare til man glemmer/slutter å ta dem. Da kommer nemlig krateekvisene tilbake. Hun nevner også at når hun tar medisiner så kan hun ikke ta SR fordi det er "hormonelle" medisiner (dette kommer jeg tilbake til litt lengre ned). Videre skriver hun at hun ikke vil være så avhengig av et produkt, og har derfor SLUTTET på SR i håp om å finne noe som kan kurere huden PÅ EKTE uten å tukle med kroppen FRA INNSIDEN.

20.05.18
Spør leserne om hjelp til å behandle munnsår. Poengterer at det IKKE er herpes. Hun svarer i kommentarfeltet at legen hadde sagt det IKKE skyldes herpes, uten at h*n hadde tatt noen tester. Finner det litt merkelig at legen vet hva det skyldes, uten å ta noen tester.

Kan legge til at ifølge Felleskatalogen er betennelse i hud og lepper som bivirkning av Iso svært vanlig (mer enn 1 av 10). Dette KAN føre til f.eks herpessår eller impetigo.

En ting jeg ikke blir klok på - hva er det i SR som gjør at SE ikke kan ta det med hormonelle medisiner (og enda mer interessant, hva ER disse medisinene?!). SR inneholder Peptan® (kollagen), sink, vitamin A, vitamin C, granateple og tomatekstrakt. 

Kan det ha noen sammenheng med (Wikipedia) "Due to Isotretinoin's molecular relationship to Vitamin A, it should not be taken with Vitamin A supplements due to the danger of toxicity through cumulative overdosing."..? (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hypervitaminosis_A) Jeg bare spør.

Et lite googlesøk sier at Isokurer kan vare alt fra 4 til 8 måneder, og at 4 av 5 har bortimot ren hud etter fire måneder. SE skrev den 26.03.18 at hun har sluttet på SR (oppgir ikke hvilken dato), samtidig som hun nevner at hun ikke kan ta SR sammen med "hormonelle medisiner". Kan det være hun blander "hormon" med "vitamin" (A = iso)?

ÅÅÅH! *TROMMEVIRVEL*

09.06.18 innlegg om hvordan forbedre acne i voksen alder. Merket med IKKE SPONSET. Det har hjulpet å skifte til dyre hudprodukter. 

Takk for meg. 

Endret av honoluluu
Skrivefeil x1000
  • Liker 45
Skrevet
17 minutter siden, honoluluu said:

Forstår det slik at jeg IKKE har lov å bruke quotes fra blogginnlegg? Har jeg lov å poste linker? Orker ikke at innlegget mitt blir moderert/fjernet. Nå har jeg bare sitert Wikipedia og prøver meg uansett;

20.03.17
Blogginnlegg hvor hun forteller at huden ble tørr og fæl av Iso, og at det var SR som ga henne gløden tilbake.

25.09.17
Bilder som viser før-og-etter SR, nå er huden sååå fiin!

06.11.17
Rent reklameinnlegg for SR

3.5 måned senere

25.02.18
Forteller hun har fått uren hud IGJEN. Skylder dette på den dype depresjonen som gjorde at hun sluttet å fjerne sminken samt sluttet å ta HUDPILLER. Hun sier hun har begynt på dem igjen, men det tar flere måneder for å få resultater. Videre fortsetter innlegget med anbefaling av hudprodukter for et koreansk merke. Produktene er SPONSET (og SR nevnes ikke med navn lengre, bare som "hudpiller". Et litta sponsorbytte. IKKE spekulering)

26.03.18
I starten av innlegget blir det forklart at hun MÅ merke med "reklame" for produktene er sponset, men dette er kjeeeeempelenge siden, og at dette er en svært personlig (sponset) reise for henne som hun håper vi vil lese nøye gjennom. Produktene er fra samme merke som hun reklamerer for i innlegger fra 25.02.18. Kjempelenge = en måned.

Hun rakker ned på Iso - ga henne fin hud et par måneder men også mareritt, angst, depresjon og selvmordstanker. (vil gjerne legge til at ifølge Felleskatalogen er depresjon og angst som bivirkning sjelden (1 av 1000) og selvmordstanker svært sjelden (1 av 10 000))

Nå omtales SR med navn (ikke lenger som bare "hudpiller"), og det innrømmes at pillene funker bare til man glemmer å ta dem, da kommer kvisene tilbake. Hun nevner også at når hun tar medisiner så kan hun ikke ta SR fordi det er "hormonelle" medisiner (dette kommer jeg tilbake til litt lengre ned). Videre skriver hun at hun ikke vil være så avhengig av et produkt, og har derfor SLUTTET på SR i håp om å finne noe som kan kurere huden PÅ EKTE uten å tukle med kroppen FRA INNSIDEN.

20.05.18
Spør leserne om hjelp til å behandle munnsår. Poengterer at det IKKE er herpes. Hun svarer i kommentarfeltet at legen hadde sagt det IKKE skyldes herpes, uten at h*n hadde tatt noen tester. Finner det litt merkelig at legen vet hva det skyldes, uten å ta noen tester.

Kan legge til at ifølge Felleskatalogen er betennelse i hud og lepper som bivirkning av Iso svært vanlig (mer enn 1 av 10). Dette KAN føre til f.eks herpessår eller impetigo.

En ting jeg ikke blir klok på - hva er det i SR som gjør at SE ikke kan ta det med hormonelle medisiner (og enda mer interessant, hva ER disse medisinene?!) SR inneholder Peptan® (kollagen), sink, vitamin A, vitamin C, granateple og tomatekstrakt"

Kan det ha noen sammenheng med (Wikipedia) "Due to Isotretinoin's molecular relationship to Vitamin A, it should not be taken with Vitamin A supplements due to the danger of toxicity through cumulative overdosing."..? (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hypervitaminosis_A) Jeg bare spør.

Et lite googlesøk sier at Isokurer kan vare alt fra 4 til 8 måneder, og at 4 av 5 har bortimot ren hud etter fire måneder. SE skrev den 26.03.17 at hun har sluttet på SR (oppgir ikke hvilken dato), samtidig som hun nevner at hun ikke kan ta SR sammen med "hormonelle medisiner". Kan det være hun blander "hormon" med "vitamin" (A = iso)?

ÅÅÅH! *TROMMEVIRVEL*

09.06.18 innlegg om hvordan forbedre acne i voksen alder. Merket med IKKE SPONSET. Det har hjulpet å skifte til dyre hudprodukter. 

Takk for meg. 

👏👏👏

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor har hun skrevet "ikke sponset" på innlegget? Det ser jo ganske sponset ut? Kan noen forklare? 

• Liker 4
Skrevet

Synes jeg ser for meg SE stavre rundt i skauen midt på natta med promille i høye heler for å "redde" dette lammet,ref siste blogginnlegg..

😂

• Liker 12
Annonse
Skrevet
56 minutter siden, J.. skrev:

Synes jeg ser for meg SE stavre rundt i skauen midt på natta med promille i høye heler for å "redde" dette lammet,ref siste blogginnlegg..

😂

Så redde et lam kan hun gjøre, men å lete etter Charlie når han stakk av DET kunne hun ikke...da var det viktigere å dra på nyttårsfest

• Liker 27
Skrevet
3 minutter siden, hulillerunde skrev:

Så redde et lam kan hun gjøre, men å lete etter Charlie når han stakk av DET kunne hun ikke...da var det viktigere å dra på nyttårsfest

Er det ikke alltid sånn?

Sine egne lemper hun bare på andre.

Får ikke noe "heltestatus" av å hjelpe sine egne.

• Liker 16
Skrevet
25 minutter siden, hulillerunde skrev:

Helt utrolig. Til helvete med nyttårsfesten, hadde gjort alt for å finne hunden min. Fatter ikke at hun kan stikke på fest mens hunden er borte 😕

• Liker 16
Skrevet (endret)

Morsomt at hun,igjen,reklamerer for dyretestet produkt å klarer å å selge inn produktet som "ikke dyretestet."

Hva med litt research SE?

Ser hun får kjeft for det i kommentarfelter,det eneste hun svarer er at hun har bedt sponsor om nytt lignende produkt som ikke er testet på dyr..

Men dette skjer jo fler ganger i mnd,ikke tar hun til seg kritikken heller..

Endret av J..
  • Liker 21
Gjest orfeus
Skrevet

Hva med å følge markedsføringsloven ... 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-01-09-2 

(...)

«Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...