Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, LeilaS said:

Men hun stengte vel kommentarfeltet i 2015 en gang? 

Hun kan selv velge om det skal være kommentarfelt tilknyttet et blogginnlegg (eller ikke).

Videoannonse
Annonse
Skrevet
41 minutter siden, J.. said:

Ikke første gangen,og neppe siste hun plagierer..

Löwengrip er vel skyldig i akkurat det samme av og til...

:) 

Skrevet

Hva er du hun mener med EDGE? ift psykiske problemer 

Skrevet
20 minutter siden, orfeus skrev:

Det er åpent på akkurat det innlegget hun har stjålet fra Blondinbella.

2 svenske bloggere (mye mindre enn blondinbella) og poddere har hatt samme type innlegg på sine blogger men da kreditert enten på sine blogger eller i podcasten sin at de ble inspirert av Blondinbella.

For de som lurer

Josefin Dahlberg

Vanja Wikström

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Whatevr skrev:

2 svenske bloggere (mye mindre enn blondinbella) og poddere har hatt samme type innlegg på sine blogger men da kreditert enten på sine blogger eller i podcasten sin at de ble inspirert av Blondinbella.

For de som lurer

Josefin Dahlberg

Vanja Wikström

Bra! Det er jo det man skal gjøre, ikke bare stjele en ide og late som om man har funnet på det selv. Kommentarfeltet hennes er stappfullt av lovprisninger til Sofie, at hun har funnet på noe så fantastisk bra :sno:

Skrevet

Mener å huske Hjartesmil gjorde noe liknende tilbake i 200-something og tror jeg har sett det på andre blogger og i magasiner, så det er jo ikke akkurat en ny idé det der. Ikke egentlig noe man bør trenge å "kreditere" noen for? Men hun bør jo heller ikke fremme det som at hun selv har kommet på noe innmari smart og nytt.

• Liker 6
Gjest pelikanen
Skrevet

Anbefaler dere å lese George goodman sin blogg, og overskriften "nyttige rasistiske troll"

Så kan man gjøre seg opp en mening, hvor overskrifter eks i VG kommer fra.

Skrevet

Det svir nok litt at folk er klar over at hun er lettsindig i omgangen med diagnoser; nå kom det et kjefteinnlegg i kjent stil. 

Rosabloggere har visst gått på kurs og lært at hvis man sier noe ofte nok, blir det sant, i alle fall tror man på det selv. 

Skrevet

Jeg tenkte å gi serien en sjanse. Flere som skal det?

Gjest hulillerunde
Skrevet

Det er jo ikke rart at mange tror hun har diagnostisert seg selv... hun har jo alle mulige psykiske lidelser, som ingen andre har. Tidligere bipolar (enten er man bipolar eller så er man det ikke, finnes ikke noe "tidligere" i den sammenhengen), fobi for ark (men har ingen vansker med å kjøpe og lese bøker/blader), angst, depresjon, eksistensiell angst, bare for å nevne en del av det hun har påberopt seg. Ja det er synd at det første mange tenker når hun sier at hun sliter er: "da var vi påan igjen...". Men for å være ærlig så har hun selv gjort at det er vanskelig å tro på det hun sier. Og før SE spiller det kortet igjen; nei det har ingenting med hvordan hun ser ut å gjøre! Det er all vinglingen og selvmotsigelsene som gjør det vanskelig å tro på noe av det hun sier. 

Skrevet
39 minutter siden, Dolly1982 skrev:

Jeg skal kanskje se første episode. 

Skrevet
28 minutter siden, Dolly1982 skrev:

Jeg er allergisk mot overpyntede og selvsentrerte damer, og jeg har problemer med den måten hun snakker på, så - nei. 

Skrevet

Jeg forstår heller ikke hvorfor hun stadig må lyve om fortiden og fremstille det som om hun var venneløs. Hun skriver i siste innlegget at hun var 16 og hadde ingen venner. Men om en blar seg tilbake til bloggen når hun startet og var 16 år så er det jo masse innlegg med venninner hun fortsatt har i dag som Amanda, Anne Sofie(?) hun nevner også bestevenninna Rebekka som hun sier hun har vært venn med siden hun var 14.. Tviler ikke på at hun hadde det vanskelig i ungdomstiden som så mange andre men å regelrett lyve å si at hun ikke hadde venner-hva skal hun oppnå med det? Til å være så selverklært smart så er det jo veldig lett å ferske løgnene hun serverer.. tok meg 2 min å bla i bloggen..

• Liker 27
Gjest hulillerunde
Skrevet
5 minutter siden, Tarese skrev:

Jeg forstår heller ikke hvorfor hun stadig må lyve om fortiden og fremstille det som om hun var venneløs. Hun skriver i siste innlegget at hun var 16 og hadde ingen venner. Men om en blar seg tilbake til bloggen når hun startet og var 16 år så er det jo masse innlegg med venninner hun fortsatt har i dag som Amanda, Anne Sofie(?) hun nevner også bestevenninna Rebekka som hun sier hun har vært venn med siden hun var 14.. Tviler ikke på at hun hadde det vanskelig i ungdomstiden som så mange andre men å regelrett lyve å si at hun ikke hadde venner-hva skal hun oppnå med det? Til å være så selverklært smart så er det jo veldig lett å ferske løgnene hun serverer.. tok meg 2 min å bla i bloggen..

Jeg er så enig! Hvorfor lyve? Og hvordan oppleves det for de vennene hun hadde/har når hun sier at hun ikke hadde noen...? 

Det eneste jeg tenker er at hun i det siste innlegget skriver at hun ikke hadde noen venner på skolen. Det er tre videregående skoler i Harstad, så det kan jo tenkes at vennene hennes gikk på de andre skolene. Men hun får det til å fremstå som om hun var helt alene i hele verden, og det sier hun jo selv at hun ikke var

Gjest Bloggleseren
Skrevet
19 hours ago, pelikanen said:

Anbefaler dere å lese George goodman sin blogg, og overskriften "nyttige rasistiske troll"

Så kan man gjøre seg opp en mening, hvor overskrifter eks i VG kommer fra.

Exactly. Hun er et kynisk markedsføringsgeni.

Skrevet
9 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Exactly. Hun er et kynisk markedsføringsgeni.

Mer street smart enn markedsføringsgeni: Lettvint omgang med sannheter, overdrive og dramatisere = spille på andre menneskers følelser for å få oppmerksomhet på det hun vil. 

Skrevet
1 time siden, Tarese skrev:

Skal prøve meg på et bittelite forsvar av Sofie. Hun sier at hun har (eller var det har vært?) veldig nedfor. Når man er nedfor ser man gjerne litt mørkt på ting. Jeg har lett for å tenke at jeg egentlig aldri har vært lykkelig, aldri lykkes med noe, aldri vært en god mamma osv. Det er jo ikke sant, men jeg er ikke i stand til å huske det der og da. Kan det være det som styrer pennen til SE akkurat nå? Uansett er det uheldig å komme med slike uttalelser når man driver en millionbedrift, særlig når det tar 2 minutter å motbevise påstanden. Hun er lei av å ikke bli trodd mens hun gjør alt hun kan for å motsi seg selv.

Jeg klarer ikke å bruke ordet deprimert om Sofie, for uansett hvor mange ganger hun sier hun er det, viser handlingene hennes det helt motsatte. Og det hjelper ikke å slå i bordet med at "hun havnet på akuttmottak for psykiatrisk nødhjelp i Oslo". Jeg aner ikke hva hun mener med det, foresten, er det psykiatrisk legevakt? I så fall er ikke det et mål på hvor syk man er, der finner du alt fra panikkanfall til alvorlige psykoser. Sofie ble tydeligvis hjem igjen, så vi kan utelukke det siste. Det eneste jeg klarte å konkludere med i det innlegget er at den bipolare lidelsen hun har vokst fra seg må ha vært rapid cycling, for hun er veldig inkonsekvent når det kommer til hvordan hun beskriver humøret sitt.

Skrevet
3 timer siden, orfeus skrev:

Mer street smart enn markedsføringsgeni: Lettvint omgang med sannheter, overdrive og dramatisere = spille på andre menneskers følelser for å få oppmerksomhet på det hun vil. 

Ja mer steeetsmart enn markedsføringsgeni. For hvor geni er man når det er så lett å motbevise flere av hennes uttalser? Hun er så inkonsekvent med mye av det hun skriver. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg får opp reklame for serien hennes på snapchat, der hun sier noe slikt som «nå skal du få se noe du aldri har sett før--sveip opp». Og jeg ble seriøst alvorlig overraska over å se hvor lite mimikk hun har i ansiktet?! Det eneste som bevegde seg var leppene, og det virket nesten som om at det også var anstrengende. Er det mulig at ansiktet har blitt «lammet» pga botox osv i så ung alder? Vil det gå over om hun slutter med botox? (Haha, jeg vet heldigvis ingenting om slike behandlinger). 

Uansett var det trist å se på. Hun burde høre på kompisen sin, som sier til henne at hun må passe seg, for snart ser hun ut som en katt i motvind. Uff.

• Liker 14
Skrevet
På 15.1.2018 den 18.49, SoftKitty skrev:

Mener å huske Hjartesmil gjorde noe liknende tilbake i 200-something og tror jeg har sett det på andre blogger og i magasiner, så det er jo ikke akkurat en ny idé det der. Ikke egentlig noe man bør trenge å "kreditere" noen for? Men hun bør jo heller ikke fremme det som at hun selv har kommet på noe innmari smart og nytt.

Enig i det. Da kunne hun f.eks ha skrevet at hun har sett så mange andre som har gjort dette, og syntes det var en god ide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...