Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
3 timer siden, korallrev skrev:

Jeg så at det sto desember.

Når er serien innspilt da? Startet i oktober og ferdig når? Trodde de fortsatt spilte inn?

Bok er vel et pågående prosjekt.

Bloggen hennes har forandret seg radikalt i løpet av et-par år til å bli en så og si ren reklamekanal, og det som ikke er reklame handler om diagnoser/sykdom.

Endret av orfeus
Videoannonse
Annonse
Skrevet
43 minutter siden, korallrev skrev:

Når er serien innspilt da? Startet i oktober og ferdig når? Trodde de fortsatt spilte inn?

Serien har premie denne måneden så antar de er ferdig med innspillingen 

Skrevet
4 minutter siden, LeilaS said:

Serien har premie denne måneden så antar de er ferdig med innspillingen 

Ja, de må være ferdig med det som blir første sesong av serien. Det er helt vanlig at såkalt reality TV er innspilt en god stund i forveien. Det tar lang tid å klippe sammen råmaterialet til (eksempelvis) 8 episoder av 25 minutter på en måte hvor det både er en lite historie i hver episode og samtidig kontinuitet i serien. (Jeg vet ikke noe spesifikt om SE serien, antar bare det er vanlig reality TV). 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Anna ~ skrev:

Ja, de må være ferdig med det som blir første sesong av serien. Det er helt vanlig at såkalt reality TV er innspilt en god stund i forveien. Det tar lang tid å klippe sammen råmaterialet til (eksempelvis) 8 episoder av 25 minutter på en måte hvor det både er en lite historie i hver episode og samtidig kontinuitet i serien. (Jeg vet ikke noe spesifikt om SE serien, antar bare det er vanlig reality TV). 

Hun skriver på bloggen den 04.01 at de fremdeles filmer til serien og skal filme til slutten av januar. 

http://m.sophieelise.blogg.no/1515098214_min_aller_strste_drm.html

• Liker 3
Skrevet
Just now, Femilie said:

Hun skriver på bloggen den 04.01 at de fremdeles filmer til serien og skal filme til slutten av januar. 

http://m.sophieelise.blogg.no/1515098214_min_aller_strste_drm.html

Takk. 

Så må jeg rette og si jeg tror de har størstedelen av første sesong ferdig og god tro på de får resten av materialet i hus. (Ellers tror jeg ikke de ville risikere å begynne å sende serien midt i januar). 

Vet du om de har filmholdet med på cruise?  

Skrevet
42 minutter siden, Anna ~ skrev:

Takk. 

Så må jeg rette og si jeg tror de har størstedelen av første sesong ferdig og god tro på de får resten av materialet i hus. (Ellers tror jeg ikke de ville risikere å begynne å sende serien midt i januar). 

Vet du om de har filmholdet med på cruise?  

Mener å ha lest at serien begynner i januar. Kan være jeg har lest feil

Skrevet (endret)
4 hours ago, korallrev said:

Ok. :) 

En reality-serie (av denne typen) som skal sendes i forårssesongen blir som regel filmet året sesongen før - dvs. råmaterialet, der hun følges av et filmcrew hele tiden. Deretter kommer etterproduksjon hvor alle opptakene blir klippet til episoder osv.. I tillegg kommer så intervjuopptak hvor hun skal fortelle om hva som skjer i episoderne, hvis noe skal tilføyes eller forklares, og såkalt voiceovers, osv. Det er vanlig oppskrift på en reality-serie, i all fall. Nå blir det kanskje spekulasjon, men hvis de fortsatt filmer råmateriale (når premiere er 18. januar) vil jeg tro de har blitt forsinket på grunn av sykdommen hennes. Men det er også mulig det bare er opptak til etterproduksjonen. 

Endret av Anna ~
Skrevet
41 minutter siden, LeilaS said:

Mener å ha lest at serien begynner i januar. Kan være jeg har lest feil

18. januar. 

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Anna ~ skrev:

En reality-serie (av denne typen) som skal sendes i forårssesongen blir som regel filmet året før - dvs. råmaterialet, der hun følges av et filmcrew hele tiden. Deretter kommer etterproduksjon hvor alle opptakene blir klippet til episoder osv.. I tillegg kommer så intervjuopptak hvor hun skal fortelle om hva som skjer i episoderne, hvis noe skal tilføyes eller forklares, og såkalt voiceovers, osv. Det er vanlig oppskrift på en reality-serie, i all fall. Nå blir det kanskje spekulasjon, men hvis de fortsatt filmer råmateriale (når premiere er 18. januar) vil jeg tro de har blitt forsinket på grunn av sykdommen hennes. Men det er også mulig det bare er opptak til etterproduksjonen. 

I innlegget @Femilie linket til ovenfor står det: «Vi startet å filme i Oktober, og har hatt 5-6 dager med opptak hver uke. Det vil si alt som kommer ut er ganske ferskt, noe som var viktig for meg. Vi filmer forresten enda og skal gjøre det til slutten av januar.»

Endret av korallrev
  • Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Anna ~ skrev:

En reality-serie (av denne typen) som skal sendes i forårssesongen blir som regel filmet året før - dvs. råmaterialet, der hun følges av et filmcrew hele tiden. Deretter kommer etterproduksjon hvor alle opptakene blir klippet til episoder osv.. I tillegg kommer så intervjuopptak hvor hun skal fortelle om hva som skjer i episoderne, hvis noe skal tilføyes eller forklares, og såkalt voiceovers, osv. Det er vanlig oppskrift på en reality-serie, i all fall. Nå blir det kanskje spekulasjon, men hvis de fortsatt filmer råmateriale (når premiere er 18. januar) vil jeg tro de har blitt forsinket på grunn av sykdommen hennes. Men det er også mulig det bare er opptak til etterproduksjonen. 

Hun skrev vel selv på bloggen at det var veldig viktig for henne at materialet var veldig "ferskt"..

• Liker 2
Skrevet

Hadde vært veldig bra dersom Brennpunkt på NRK kunne tatt for seg denne "bloggbusinessen" og gravd litt i hvordan disse toppbloggerne faktisk holder på.. De trenger ikke grave dypt engang.

• Liker 15
Skrevet
5 minutter siden, korallrev said:

I innlegget @Femilie linket til ovenfor står det: «Vi startet å filme i Oktober, og har hatt 5-6 dager med opptak hver uke. Det vil si alt som kommer ut er ganske ferskt, noe som var viktig for meg. Vi filmer forresten enda og skal gjøre det til slutten av januar.»

Ja, det er så "ferskt" det blir med reality-TV. :) 

(Der jeg skrev "året før" mente jeg sesongen før, beklager). 

Skrevet
1 minutt siden, Anna ~ skrev:

Ja, det er så "ferskt" det blir med reality-TV. :) 

(Der jeg skrev "året før" mente jeg sesongen før, beklager). 

Ja, det vil jeg også si er ferskt. Så serieinnspilling er noe som nylig har pågått - og fortsatt pågår.

Skrevet
1 minutt siden, korallrev said:

Ja, det vil jeg også si er ferskt. Så serieinnspilling er noe som nylig har pågått - og fortsatt pågår.

(Et eksempel på noe som ikke var "ferskt" var da hun medvirket i 4-Stjerners Middag. Det ble først sendt 2 år etter opptak). 

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Hun skrev vel selv på bloggen at det var veldig viktig for henne at materialet var veldig "ferskt"..

Da får jo de som ønsker det se hvordan denne dype depresjonen har utspilt seg foran kamera....

• Liker 10
Gjest Xstrella
Skrevet
1 time siden, Anonym2467 skrev:

Hadde vært veldig bra dersom Brennpunkt på NRK kunne tatt for seg denne "bloggbusinessen" og gravd litt i hvordan disse toppbloggerne faktisk holder på.. De trenger ikke grave dypt engang.

Ja. Noen som kan kontakte de? Er så lei reklame for ditt og reklame for datt.

Skrevet (endret)
4 timer siden, Anna ~ skrev:

(Et eksempel på noe som ikke var "ferskt" var da hun medvirket i 4-Stjerners Middag. Det ble først sendt 2 år etter opptak). 

Det er greit, men poenget mitt er at det er jo ikke rart om det merkes på bloggingen når hun uansett gjør mange ting utenom. Sett i lys av det @orfeus skrev; bloggen består stort sett av reklame, noen innlegg om hvor heldig hun er (kjæreste og diverse ting i livet) og egen psykiske helse. Satt litt på spissen, kanskje, men ikke langt fra sannheten. Alle og enhver har godt av å løfte blikket litt, se ut over egen nesetipp og bort fra egen navle - noe jeg tror bloggere er i en særklasse her til lands i å ikke gjøre, og dermed hadde hatt ekstra godt av. 

Jeg blir så frustrert over det at hun skriver at årsakene til depresjonen er så overfladiske; at andre presenterer et mer perfekt liv i SoMe og utseende, blant annet screenshot av et uheldig øyeblikk på tv - jeg mener; over 20 og DETTE?! (ja, jeg vet at det helt sikkert ligger mer til grunn, men det blir tross alt spekulasjon; jeg går ut fra ting hun selv skriver). Hun selv LEVER jo av å framstille et liv og burde alvorlig talt forstå at en selv kan velge hva slags fasade en vil vise.

Endret av korallrev
  • Liker 10
Skrevet
57 minutter siden, korallrev skrev:

Det er greit, men poenget mitt er at det er jo ikke rart om det merkes på bloggingen når hun uansett gjør mange ting utenom. Sett i lys av det @orfeus skrev; bloggen består stort sett av reklame, noen innlegg om hvor heldig hun er (kjæreste og diverse ting i livet) og egen psykiske helse. Satt litt på spissen, kanskje, men ikke langt fra sannheten. Alle og enhver har godt av å løfte blikket litt, se ut over egen nesetipp og bort fra egen navle - noe jeg tror bloggere er i en særklasse her til lands i å ikke gjøre, og dermed hadde hatt ekstra godt av. 

Jeg blir så frustrert over det ar hun skriver at årsakene til depresjonen er så overfladiske; at andre presenterer et mer perfekt liv i SoMe og utseende, blant annet screenshot av et uheldig øyeblikk på tv - jeg mener; over 20 og DETTE?! (ja, jeg vet at det helt sikkert ligger mer til grunn, men det blir tross alt spekulasjon; jeg går ut fra ting hun selv skriver). Hun selv LEVER jo av å framstille et liv og burde alvorlig talt forstå at en selv kan velge hva slags fasade en vil vise.

Amen 👏👏

• Liker 5
Skrevet

Dersom jeg hadde sponset det cruiset på frøken Sofie, hadde jeg vært dypt skuffet over resultatet så langt. 

Skrevet (endret)
3 hours ago, korallrev said:

Det er greit, men poenget mitt er at det er jo ikke rart om det merkes på bloggingen når hun uansett gjør mange ting utenom. (...)

Nå blir det fort veldig subjektivt, men jeg kan bare si jeg ikke har opplevd det på samme måte. For meg å se blogget hun som normalt inntil desember, og så gikk det liksom bananas etter det. (Veldig up-and-down i humøret, ustabil, osv.). 

Endret av Anna ~
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...