Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Salka skrev:

Du må lære deg forskjellen på konstruktiv kritikk og hat. ;) Det er ingen her som hater henne. Hat er et meget sterkt ord. 

Dette her inne er langt fra konstruktiv kritikk. Tror du må lære deg hva det betyr.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest orfeus
Skrevet
4 minutter siden, Mendoza skrev:

Jeg har nå sagt mitt og visste at alle her kom til å være uenige. Fordi alle elsker å hate SE. Jeg har forøvrig sagt mitt og dere får fortsette hatet:)

Du forveksler «hat» med kritikk av hva en reklameblogger forteller til tusenvis av unge (10+), sårbare jenter på jakt etter en rollemodell. Bloggen hennes er komponert rundt det hun skal selge, noe fansen overhode ikke er i stand til å se. De tror på dagbok-betroelser-hemmeligheter-Sofie.

Når Sofie forteller om noe i bloggen, har det en (økonomisk) hensikt, som for eksempel litt ekstra oppmerksomhet foran singelslipp. Sjekk hva hun skrev om foran forrige singelslipp, og gangen før der ...

Skrevet
4 minutter siden, orfeus skrev:

Du forveksler «hat» med kritikk av hva en reklameblogger forteller til tusenvis av unge (10+), sårbare jenter på jakt etter en rollemodell. Bloggen hennes er komponert rundt det hun skal selge, noe fansen overhode ikke er i stand til å se. De tror på dagbok-betroelser-hemmeligheter-Sofie.

Når Sofie forteller om noe i bloggen, har det en (økonomisk) hensikt, som for eksempel litt ekstra oppmerksomhet foran singelslipp. Sjekk hva hun skrev om foran forrige singelslipp, og gangen før der ...

Nei, fordi stort sett nada av det som blir skrevet her er hva dere omtaler som "konstruktiv kritikk". 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Mendoza skrev:

Nei, fordi stort sett nada av det som blir skrevet her er hva dere omtaler som "konstruktiv kritikk". 

Stort sett nada av det som er skrevet her er IKKE konstruktiv kritikk.

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Mendoza skrev:

Trodde du så du var ferdig i tråden og hadde sagt ditt?

Hadde det vært bare vært drittslenging og usakligheter, så hadde faktisk moderator fjerner det. Du får rapportere alle i tråden her da

• Liker 10
Skrevet
28 minutter siden, Aurora** skrev:

At hun stjeler andres tekster er bare så patetisk som det går an å få det! Herregud, kan hun ikke komme på tekster selv?

Ikke første gang hun gjør det heller, tenker spesielt på den teksten med en taxisjåfør for en tid tilbake.. Er det rart folk er skeptisk til ting hun sier? 

• Liker 8
Skrevet
12 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Ikke første gang hun gjør det heller, tenker spesielt på den teksten med en taxisjåfør for en tid tilbake.. Er det rart folk er skeptisk til ting hun sier? 

Nemlig! Det er en i tråden som forsvarer henne ekstremt mye. Lurer på hvorfor 

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Mendoza skrev:

Dette innlegget var utrolig ignorant. Depresjon er subjektivt og hvordan man takler depresjon er også helt subjektivt. Jeg slet med alvorlig depresjon fra jeg var 13 til jeg var 18, men det var ingen som merket det. Absolutt igjen. Hvilken maske man velger å ta på seg når man er blant folk er det som avgjør hvordan folk oppfatter deg hva gjelder om man er frisk eller ikke. 
Jeg tror nok depresjonen til Sophie går mye dypere enn det hun forteller, hun ble mobbet svært mye da hun var yngre - og jeg tror vi får et innblikk i hva som virkelig foregår med Sophie når serien kommer ut. Virker som det har blitt trendy å hate Sophie, jeg synes det derimot er latterlig og forkastelig. Hun er ei usikker jente på 23 år, blitt mobbet svært mye, bygget seg et gigantisk imperium med bloggen og det er klart hun føler hun må opprettholde dette, derav ser vi nok ikke mye til denne depresjonen som lesere. Og dere, mobbere - gjør det intet lettere for henne. Jeg blir kvalm av å lese det du skriver. Du vet INGENTING om hvordan Sophie faktisk har det. Det er vel ikke sånn at du løper rundt og forteller alle og enhver om dine problemer?

:nori:Denne!

• Liker 2
Skrevet
På 3.1.2018 den 16.35, Nettroll skrev:

Lol. Orker ikke. Ser hun har lagt ut «header» på snap, der man ser henne fremst i midten, med «squaden» sin, som består av fetisha,og bestevennen til alle bloggere- joakim. ser ut som en dårlig kopi av life of kylie. En parodi. Dette blir bare flaut? Hva har hun å komme med som har underholdningsverdi?

SE "brenner" jo for mange saker, ta feks dyrevern, men hvorfor kommer ikke det frem i traileren(og garantert ikke i selve serien) eller noe som helst annet vettug? Nei det er bare drama, tits and ass som kommer frem.. Og det er fordi det er slik hun er og ting som feks dyrevern er bare noen tull hun skraper sammen for å "vinne lesere" som hun selv skrev for mange år siden.. 

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, Sorbus skrev:

Hun har ikke begrep om hva du har gått igjennom, men det koster henne ikke en kalori å stjele opplevelsen og sykdommen din. Håper du har det bedre nå :hjerte:

At hun leser her inne og låner villig vekk er det mange eksempler på. Jeg har selv vært til inspirasjon for Sofie. Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg skrev (det er langt baki tråden her et sted), men jeg hadde en utblåsning om å kalle enhver nedtur for depresjon. Like etter kom Sofie med et innlegg om at det var forskjell på å være trist og deprimert. Samme eksempler og jeg kjente til og med igjen et par av setningene mine. 

HER er innlegget

Dette innlegget er i tillegg noe "inspirert" av Ida Wullf sitt innlegg, trykk HER
Begge innleggene ble publisert mars 2017, hvor Ida publiserte sitt innlegg først. 

Finner også disse ordene noe humoristisk i disse dager hvor hun visstnok har det så fælt: 
"Angst og depresjon. Den nye influensa. Eller la oss heller kalle det "angst" og "depresjon", de to utrykkene har nesten blitt en fancy greie å ha, som det lille ekstra man trenger for å være spennende i samtaler. Jeg observerer hvordan den ene etter den andre bretter ut om psykiske problemer, så lett og ledig på middagsselskaper som om det var den minste tingen i verden."

Det er fascinerende å se alt hun "mener". Trolig noe inspirert av Anette-Marie, hvor hun har den ene aha-opplevelsen etter den andre. 

• Liker 9
Skrevet

Dersom hun faktisk har vært deprimert nå, håper jeg hun begynner å se alvoret i å misbruke diagnoser som hun tidligere har gjort mye av. 

• Liker 11
Skrevet
26 minutter siden, Anonym2467 skrev:

SE "brenner" jo for mange saker, ta feks dyrevern, men hvorfor kommer ikke det frem i traileren(og garantert ikke i selve serien) eller noe som helst annet vettug? Nei det er bare drama, tits and ass som kommer frem.. Og det er fordi det er slik hun er og ting som feks dyrevern er bare noen tull hun skraper sammen for å "vinne lesere" som hun selv skrev for mange år siden.. 

Alt for å være den norske utgaven av Kylie Jenner, vet du. 

"Life of Kylie" :

"Sophie Elise's verden" : 

Akk, ja. 

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, KillerKitty skrev:

Dersom hun faktisk har vært deprimert nå, håper jeg hun begynner å se alvoret i å misbruke diagnoser som hun tidligere har gjort mye av. 

Ikke verdt å holde pusten for.. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Man kan faktisk ikke ha en alvorlig depresjon og på samme tid fungere "tilsynelatende problemfritt" i hverdagen, da er det snakk om moderat depresjon. Hvis man klarer full jobb/skole, være med venner, dusje, sminke seg og dra på fest så kan man faktisk ikke oppfylle kriteriene på alvorlig depresjon (I følge MADRS). Alvorlig depresjon vil alltid føre med seg utmattelse og invalidiserende mangel på evne til å fungere "tilsynelatende normalt", man kan dog ha det ekstremt vanskelig, være deprimert og fungere "tilsynelatende normalt", men da vil ikke depresjonen være "alvorlig". Hvis man sliter med depresjon av alvorlig grad vil man være ute av stand til å fremstå "frisk". De aller fleste med depresjon vil også ha store problemer med å bli tatt bilde av, eller bli filmet grunnet selvforakt. Har selv slitt med depresjon og tok ikke et eneste bilde av meg selv i denne perioden, det samme gjelder de jeg kjenner som har slitt med depresjoner av ulike grader. 

Endret av aell
Gjest orfeus
Skrevet
37 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Det hadde jeg glemt, at hun la ut oppskriften på hvordan hun skaffer oppmerksomhet rundt bloggen. Nå må det googles! Kommer tilbake med resultatene etter hvert.

Skrevet

Hun har jo virkelig ingen mimikk igjen i ansiktet sitt😏. Hvor gammel er hun? 22-23? Det er bare skikkelig trist og se😔

• Liker 20
Skrevet

Sofie Elise i et nøtteskall dette :rolleyes:

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, englefjert skrev:

Alt for å være den norske utgaven av Kylie Jenner, vet du. 

"Life of Kylie" :

"Sophie Elise's verden" : 

Akk, ja. 

Hvem er hun til høyre? Snakk om å kopiere Kylie. Hun kopierer jo folk hele tiden den jenta der. Flaut 🙈

• Liker 9
Skrevet
4 timer siden, orfeus skrev:

Hehe, hvor kom den teorien fra? 

LOL. Føler det er et passe "safe" studie hvor du er garantert jobb hvis kjendiseriet går skeis.

Skrevet

Man kan ta Sophie på mye rart. Hun gjør plenty av feil og provoserer som livsbrød. En ting jeg ikke skjønner at dere gjør, er å ikke tro på henne når hun har vært alvorlig psykisk syk.

Jeg har selv slitt med tunge, tunge depresjoner. Jeg har vært så langt nede at jeg slet med å komme meg fra sengen til sofaen. Jeg også ble bært i dusjen og slet utrolig med å ta vare på meg selv. Spiste ikke, sov ikke, klarte ingenting. Alt jeg gjorde om dagene var å stirre blankt i TVen. Derimot var det kun samboeren min som visste om dette. For i sosiale medier hadde jeg det kjempebra. Jeg var faktisk lykkeligere enn på lenge. Folk blir utrolig overrasket når de hører nå hvor tungt jeg hadde det da, for alle trodde på spillet mitt. De gangene jeg faktisk kom meg ut blant folk brukte jeg mye tid og energi både på å se ut som jeg hadde det bra (i form av sminke osv.) og på å late som. Alle rundt meg trodde jeg hadde det kjempebra, men var mye opptatt så derfor hadde jeg ikke så god tid til å være sosial. 

Jeg har selv sett tendensene i noen av innleggene til Sophie de siste månedene. Måten hun alltid må påpeke hvor lykkelig hun er og hvor bra hun har det. Og mulige grunner til at depresjonen kom er mange. Hun har hatt en tung rettsak mot eksen, som ikke gikk hennes vei. Hun har mobbingen fra barndommen. Hun har mobbingen fra nåtiden. Hun har rusmisbruket sitt. Det er så mye å ta av at halvparten hadde vært nok. Og om det så skal vise seg at hun kanskje ikke er deprimert, så får det heller taes da. Men enn så lenge så burde vi faktisk være medmennesklige nok til å tro på noen når de sier at de har det vondt. Stakkars jente, hun har sikkert følt på et utrolig press om å ha det bra på blogg/sosiale medier, og når hun endelig føler hun kan åpne seg, så er dette det hun blir møtt med. Kritiser henne der kritikk er verdig, men ikke spekuler i den psykiske helsen hennes, for den er det INGEN andre en henne som kan vite noe om.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...