Gjest orfeus Skrevet 5. januar 2018 #6401 Skrevet 5. januar 2018 (endret) Hvis det er slik hun beskriver her (lenke til blogg), hvordan kan det ha seg at hun i hele høst har lagt ut innlegg om hvor lykkelig hun er og ønsker at alle skal få oppleve den samme store kjærligheten, etc? Det henger ikke på greip - og hun er stadig frekkere og mer og mer nedlatende overfor dem med reelle diagnoser. Hvorfor må hun dramatisere så jævli hele tiden? Det er helt greit å kjenne på tomrommet etter at opptakene til tv2 var ferdig før jul, men å kalle det dyp depresjon er som å kalle en snøbyge for snøstorm (ref. Sofies egen omtale av dette i NY). Hun er en liten dramaqueen, det så vi jo i Bloggerne (i alle fall i de få klippene jeg har sett); sutring, grining, barnslige reaksjoner på hverdagsproblemer, - men superfornøyd hvis oppmerksomheten blir rettet mot henne. Endret 5. januar 2018 av orfeus
Anonym2467 Skrevet 5. januar 2018 #6402 Skrevet 5. januar 2018 11 minutter siden, orfeus skrev: Hvis det er slik hun beskriver her (lenke til blogg), hvordan kan det ha seg at hun i hele høst har lagt ut innlegg om hvor lykkelig hun er og ønsker at alle skal få oppleve den samme store kjærligheten, etc? Det henger ikke på greip - og hun er stadig frekkere og mer og mer nedlatende overfor dem med reelle diagnoser. Hvorfor må hun dramatisere så jævli hele tiden? Det er helt greit å kjenne på tomrommet etter at opptakene til tv2 var ferdig før jul, men å kalle det dyp depresjon er som å kalle en snøbyge for snøstorm (ref Sofies egen omtale av dette i NY). Dramaqueen, det så vi jo i Bloggerne (i alle fall i de få klippene jeg har sett); sutring, grining, barnslige reaksjoner på hverdagsproblemer, - men superfornøyd hvis oppmerksomheten blir rettet mot henne. Fordi hun vil heller "være dobbeltmoralsk enn å ikke ha noen moral" som hun så fint skal ha sagt i reklamen om egen serie. Potato potato spør du meg.. 7
Gjest orfeus Skrevet 5. januar 2018 #6403 Skrevet 5. januar 2018 1 minutt siden, Anonym2467 skrev: Fordi hun vil heller "være dobbeltmoralsk enn å ikke ha noen moral" som hun så fint skal ha sagt i reklamen om egen serie. Potato potato spør du meg.. Jeg så det klippet og tenkte at det må være ironisk ment, men hun mener det virkelig, og det er betenkelig at noen med så liten refleksjonsevne får så mye plass i media. Hun bør gjemmes og glemmes, ref. @Salka
Anna ~ Skrevet 5. januar 2018 #6404 Skrevet 5. januar 2018 Goddag mann økseskaft. At dobbeltmoral er bedre enn ingen moral er et gammelt ordspråk, ikke noe SE har oppfunnet.
Gjest orfeus Skrevet 5. januar 2018 #6405 Skrevet 5. januar 2018 (endret) 7 minutter siden, Anna ~ skrev: Goddag mann økseskaft. At dobbeltmoral er bedre enn ingen moral er et gammelt ordspråk, ikke noe SE har oppfunnet. Noen tror det er ment bokstavelig. Nevner ingen navn ... Endret 5. januar 2018 av orfeus
Anonym2467 Skrevet 5. januar 2018 #6406 Skrevet 5. januar 2018 15 minutter siden, Anna ~ skrev: Goddag mann økseskaft. At dobbeltmoral er bedre enn ingen moral er et gammelt ordspråk, ikke noe SE har oppfunnet. ...og? Regner med hun mener det hun sier, ordtak eller ei. 1
Gjest orfeus Skrevet 5. januar 2018 #6407 Skrevet 5. januar 2018 På 2.1.2018 den 17.43, Marina32 skrev: Har hørt hu skal utdanne seg til tanntekniker Hehe, hvor kom den teorien fra?
Snuppah00 Skrevet 5. januar 2018 #6408 Skrevet 5. januar 2018 10 timer siden, Lotti87 skrev: NÅ er det nok. Nøyaktig 30 minutter etter at jeg beskrev min verste depresjon, med fokus på at jeg ikke orket å dusje på en hel uke - HVEM poster et innlegg rett etterpå, hvor hun hevder å ha vært så deprimert at hun ikke dusjet på nesten en uke. Bare hyggelig for inspirasjonen. Vet faktisk ikke om jeg skal le eller gråte nå, dette er ikke underholdene lengre, bare trist. Kødder du? For en drittunge! Blir mektig provosert av det du skriver her! Hva er det den jenta holder på med? Prøver å få alle til å synes synd på henne. Jeg har ikke ord. Blir jo bare trist dette 9
Mendoza Skrevet 5. januar 2018 #6409 Skrevet 5. januar 2018 14 timer siden, Lotti87 skrev: Jeg blir så utrolig forbanna på måten hun fremstiller/ufarliggjør psykiske problemer. Jeg har slitt med alvorlig depresjon og denne ekstensielle angsten hun hevder å ha. På mitt verste klarte jeg ikke å dusje på en hel uke, mat var helt uaktuelt og alt var bekmørkt. Måtte klippe av meg mye hår fordi jeg ikke hadde orket å bruke hårbørsten. Jeg klarte å drikke et glass vann, også måtte jeg legge meg igjen. Hun har «eksistensiell angst», fordi hun tenker mye på livet etter døden og hva som skjer utenfor jorden. Jeg begynte å hyle på jobb, fordi jeg ikke skjønte hvor jeg var eller hva en stol var - alt var helt uvirkelig. Hun stiller opp nysminket og fikset på photoshoot, og hevder å være dypt deprimert. Prøv å være så deprimert og nedbrutt at du må bli løftet inn på do, fordi du ikke orker selv. Jeg har mistet absolutt all respekt for det oppmerksomhetssyke trollet. Hun har virkelig null virkelighetsoppfatning. Litt sliten og lei = deprimert. Det er et hån mot de som virkelig sliter. Dette innlegget var utrolig ignorant. Depresjon er subjektivt og hvordan man takler depresjon er også helt subjektivt. Jeg slet med alvorlig depresjon fra jeg var 13 til jeg var 18, men det var ingen som merket det. Absolutt igjen. Hvilken maske man velger å ta på seg når man er blant folk er det som avgjør hvordan folk oppfatter deg hva gjelder om man er frisk eller ikke. Jeg tror nok depresjonen til Sophie går mye dypere enn det hun forteller, hun ble mobbet svært mye da hun var yngre - og jeg tror vi får et innblikk i hva som virkelig foregår med Sophie når serien kommer ut. Virker som det har blitt trendy å hate Sophie, jeg synes det derimot er latterlig og forkastelig. Hun er ei usikker jente på 23 år, blitt mobbet svært mye, bygget seg et gigantisk imperium med bloggen og det er klart hun føler hun må opprettholde dette, derav ser vi nok ikke mye til denne depresjonen som lesere. Og dere, mobbere - gjør det intet lettere for henne. Jeg blir kvalm av å lese det du skriver. Du vet INGENTING om hvordan Sophie faktisk har det. Det er vel ikke sånn at du løper rundt og forteller alle og enhver om dine problemer? 13
Snuppah00 Skrevet 5. januar 2018 #6410 Skrevet 5. januar 2018 12 minutter siden, orfeus skrev: Hehe, hvor kom den teorien fra? Linni Meister skulle utdanne seg til det (Noe hun sa da hun var med i Robinson) kanskje der hun har det fra??
Gjest Sorbus Skrevet 5. januar 2018 #6411 Skrevet 5. januar 2018 (endret) 10 timer siden, Lotti87 skrev: NÅ er det nok. Nøyaktig 30 minutter etter at jeg beskrev min verste depresjon, med fokus på at jeg ikke orket å dusje på en hel uke - HVEM poster et innlegg rett etterpå, hvor hun hevder å ha vært så deprimert at hun ikke dusjet på nesten en uke. Bare hyggelig for inspirasjonen. Vet faktisk ikke om jeg skal le eller gråte nå, dette er ikke underholdene lengre, bare trist. Hun har ikke begrep om hva du har gått igjennom, men det koster henne ikke en kalori å stjele opplevelsen og sykdommen din. Håper du har det bedre nå At hun leser her inne og låner villig vekk er det mange eksempler på. Jeg har selv vært til inspirasjon for Sofie. Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg skrev (det er langt baki tråden her et sted), men jeg hadde en utblåsning om å kalle enhver nedtur for depresjon. Like etter kom Sofie med et innlegg om at det var forskjell på å være trist og deprimert. Samme eksempler og jeg kjente til og med igjen et par av setningene mine. HER er innlegget Endret 5. januar 2018 av Sorbus Fant innlegget det er snakk om
Gjest orfeus Skrevet 5. januar 2018 #6412 Skrevet 5. januar 2018 7 minutter siden, Mendoza skrev: Dette innlegget var utrolig ignorant. Depresjon er subjektivt og hvordan man takler depresjon er også helt subjektivt. Jeg slet med alvorlig depresjon fra jeg var 13 til jeg var 18, men det var ingen som merket det. Absolutt igjen. Hvilken maske man velger å ta på seg når man er blant folk er det som avgjør hvordan folk oppfatter deg hva gjelder om man er frisk eller ikke. Jeg tror nok depresjonen til Sophie går mye dypere enn det hun forteller, hun ble mobbet svært mye da hun var yngre - og jeg tror vi får et innblikk i hva som virkelig foregår med Sophie når serien kommer ut. Virker som det har blitt trendy å hate Sophie, jeg synes det derimot er latterlig og forkastelig. Hun er ei usikker jente på 23 år, blitt mobbet svært mye, bygget seg et gigantisk imperium med bloggen og det er klart hun føler hun må opprettholde dette, derav ser vi nok ikke mye til denne depresjonen som lesere. Og dere, mobbere - gjør det intet lettere for henne. Jeg blir kvalm av å lese det du skriver. Du vet INGENTING om hvordan Sophie faktisk har det. Det er vel ikke sånn at du løper rundt og forteller alle og enhver om dine problemer? Jeg er svært skeptisk til det å bare lytte til hva SE sier. En sak har flere sider, og mobbehistoriene hadde virkelig trengt noen motsvar fra dem som gikk på skolen sammen med henne. Heldigvis for SE er dette kloke mennesker som ikke synker ned til det nivået SE spiller opp til.
Mendoza Skrevet 5. januar 2018 #6413 Skrevet 5. januar 2018 1 minutt siden, orfeus skrev: Jeg er svært skeptisk til det å bare lytte til hva SE sier. En sak har flere sider, og mobbehistoriene hadde virkelig trengt noen motsvar fra dem som gikk på skolen sammen med henne. Heldigvis for SE er dette kloke mennesker som ikke synker ned til det nivået SE spiller opp til. Det er da vitterlig ikke vanlig at mobbere står frem for å fortelle sin versjon? De holder vel heller kjeft og skammer seg. Skjønner ikke hvorfor du skal ha bevis for dette? 1
Gjest orfeus Skrevet 5. januar 2018 #6414 Skrevet 5. januar 2018 Akkurat nå, Mendoza skrev: Det er da vitterlig ikke vanlig at mobbere står frem for å fortelle sin versjon? De holder vel heller kjeft og skammer seg. Skjønner ikke hvorfor du skal ha bevis for dette? Poenget er at en sak alltid har flere sider.
Mendoza Skrevet 5. januar 2018 #6415 Skrevet 5. januar 2018 14 minutter siden, Sorbus skrev: Hun har ikke begrep om hva du har gått igjennom, men det koster henne ikke en kalori å stjele opplevelsen og sykdommen din. Håper du har det bedre nå At hun leser her inne og låner villig vekk er det mange eksempler på. Jeg har selv vært til inspirasjon for Sofie. Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg skrev (det er langt baki tråden her et sted), men jeg hadde en utblåsning om å kalle enhver nedtur for depresjon. Like etter kom Sofie med et innlegg om at det var forskjell på å være trist og deprimert. Samme eksempler og jeg kjente til og med igjen et par av setningene mine. Det er rart hvordan du tror en total anonym person her inne, sin historie. Som bare kan finne opp alt dette for å svekke SE (Jeg sier derimot ikke at hun gjør det, men det er lett å gjøre det). Men SE har ikke lov til å ha det vondt hun, liksom? Fordi hun er en toppblogger med sponsede behandlinger?
Mendoza Skrevet 5. januar 2018 #6416 Skrevet 5. januar 2018 1 minutt siden, orfeus skrev: Poenget er at en sak alltid har flere sider. Det er nå en ting. Men om SE opplever hun ble mobbet ligger det nok noe i det. Og det er svært uvanlig at mobbere står frem.
Gjest Sorbus Skrevet 5. januar 2018 #6417 Skrevet 5. januar 2018 6 minutter siden, Mendoza skrev: Det er rart hvordan du tror en total anonym person her inne, sin historie. Som bare kan finne opp alt dette for å svekke SE (Jeg sier derimot ikke at hun gjør det, men det er lett å gjøre det). Men SE har ikke lov til å ha det vondt hun, liksom? Fordi hun er en toppblogger med sponsede behandlinger? Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Det er ingen her inne som nekter å Sofie i å ha det vondt. Men hun er en offentlig person og da er det bare rett og rimelig å holde henne ansvarlig for hva hun deler med verden. Når det gjelder innlegget til @Lotti87 så er det skrevet FØR Sofie skrev sitt. Og siden beskrivelsen til Sofie er identisk med Lotti87, så er det lett å tenke at hun låner (stjeler). For å underbygge Lotti87 sitt inntrykk av stjeling delte jeg et blogginnlegg som Sofie stjal fra meg.
Mendoza Skrevet 5. januar 2018 #6418 Skrevet 5. januar 2018 Jeg har nå sagt mitt og visste at alle her kom til å være uenige. Fordi alle elsker å hate SE. Jeg har forøvrig sagt mitt og dere får fortsette hatet 1
Aurora** Skrevet 5. januar 2018 #6419 Skrevet 5. januar 2018 13 minutter siden, Sorbus skrev: Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Det er ingen her inne som nekter å Sofie i å ha det vondt. Men hun er en offentlig person og da er det bare rett og rimelig å holde henne ansvarlig for hva hun deler med verden. Når det gjelder innlegget til @Lotti87 så er det skrevet FØR Sofie skrev sitt. Og siden beskrivelsen til Sofie er identisk med Lotti87, så er det lett å tenke at hun låner (stjeler). For å underbygge Lotti87 sitt inntrykk av stjeling delte jeg et blogginnlegg som Sofie stjal fra meg. At hun stjeler andres tekster er bare så patetisk som det går an å få det! Herregud, kan hun ikke komme på tekster selv? 9
Salka Skrevet 5. januar 2018 #6420 Skrevet 5. januar 2018 5 minutter siden, Mendoza skrev: Jeg har nå sagt mitt og visste at alle her kom til å være uenige. Fordi alle elsker å hate SE. Jeg har forøvrig sagt mitt og dere får fortsette hatet Du må lære deg forskjellen på konstruktiv kritikk og hat. Det er ingen her som hater henne. Hat er et meget sterkt ord. 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå