Anonym 4765 Skrevet 23. desember 2017 #6181 Del Skrevet 23. desember 2017 On 14.12.2017 at 10:18 AM, Sorbus said: Sophie Elise er veldig klar på at hun er opptatt av dyrevern, for generelt er unge jenter veldig opptatt av det. Og unge jenter ser ut til å være kundegruppen Sofies "arbeidsgivere" retter seg mot. Men ærlig talt, har ikke disse hørt om google? De aller fleste produkter som puttes i og på kroppen er testet på dyr. Informasjonen er bare noen få tastetrykk unna. Når det kommer til sminke, finnes det gode alternativer som er etisk forsvarlig å bruke. Men Sofie styrer unna, for det er mer penger å hente hos L´oreal og Maybelline. Og så kommer vi til det Sofie velger å putte i kroppen. Isotretinoin er et middel mot kviser som absolutt ikke må brukes dersom du er gravid eller ammer. Det er stor sannsynlighet for at det kan skade fosteret. Hvordan vet de det? Dyrene de testet det på fikk rare barn.... Legemidler er gjerne testet på dyr, men de fleste tar medisiner fordi det er nødvendig. Så kan man spørre seg om Roaccutan er nødvendig? Jeg tipper at de mest ihuga dyrevernerne ikke synes det. Og det fører oss over på noe som er totalt unødvendig: Restylane, juvaderm, botox, silikon osv som man putter i kroppen for å bli vakrere. Sofie er ikke den eneste "dyreverneren" med pussig kroppsfasong og merkelig mimikk. Men når man tenker på hvor mange dyr som må bøte med livet på en langtfra hyggelig måte for at hun skal kunne se ut som hun gjør, så bør man grøsse litt på ryggen når hun kaller seg dyrevenn. Hun bruker pels, på tross av hva vi vet om pelsindustrien. Men pelsen var gammel da. For ikke å snakke om skinn, som visstnok er greit hvis skinnproduktet er dyrt nok. Så lenge hun SIER at hun er opptatt av dyrevern, så holder det visst for denne delen av befolkningen. Og påpeker noen dobbeltmoralen her, så er man hatere, misunnelige og dårlige forbilder. Forstå det den som kan Nå er jo dette legemiddelet reseptbelagt, så jeg regne rmed de som går til legen å spør om dette får mer en nok informasjon om hva å bruke disse tablettene innebærer. Jeg tviler dog på at ungdommen løper ned legekontorene på jakt etter dette legemiddelet, bare fordi SE har skrevet om det på bloggen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
korallrev Skrevet 23. desember 2017 #6182 Del Skrevet 23. desember 2017 1 time siden, Anonym 4765 skrev: Nå er jo dette legemiddelet reseptbelagt, så jeg regne rmed de som går til legen å spør om dette får mer en nok informasjon om hva å bruke disse tablettene innebærer. Jeg tviler dog på at ungdommen løper ned legekontorene på jakt etter dette legemiddelet, bare fordi SE har skrevet om det på bloggen sin. Argumentet ditt passer ikke som svar til sitatet fra @Sorbus, for det går ikke noe på påvirkningen ifht bruk av legemiddelet, men om det er et nødvendig legemiddel mtp dyretesting 😊 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 23. desember 2017 #6183 Del Skrevet 23. desember 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Papirlfy, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym2467 Skrevet 23. desember 2017 #6184 Del Skrevet 23. desember 2017 På 18.12.2017 den 10.45, Eira. skrev: Jeg har egentlig likt Sophie Elise ganske godt, eller latt være å bry meg noe særlig om henne. Men altså, dagens snaps? Hun sitter i luksusleiligheten sin i Oslo, med parykk, operert ansikt fult av fillers (nevner kun disse tingene fordi det er med å bidra til global oppvarming/dyremishandling). Hun er en STOR overforbruker, som i tillegg OPPFORDRER til ytterligere overforbruk. Dette er jobben hennes. Hun tjener seg søkkrik på å få andre til å kjøpe unødvendige ting, som igjen bidrar til at isbjørnene dør ut. Pengene hun tjener for å oppfordre til overforbruk, bruker hun bruker bl.a. på flere skinnvesker og dyretrstede produkter. Tidligere i år skrøt hun av å ha vært på et kvalmende antall flyturer i år. Denne personen, som må være blant toppen i Norge som er med på å bidra til global oppvarming, presterer altså å kritisere andre mennesker for å ikke bry seg? DET provoserer meg. Det hjelper lite å være vegetarianer (men spise fisk?), og å si man bryr seg om miljøet, når hele livsstilen din skriker av det motsatte. Det er kjempefint at SE gjør bittelitt selv, og prøver å oppfordre andre til å gjøre noe. Men jeg er likevel ganske sikker på at summen av det hun gjør for miljøet, totalt blir langt mindre enn hva en normal person gjør i løpet av året. Så vær så snill SE, ikke kritiser mennesker du ikke kjenner for å ikke bry seg om isbjørnene, når du tydeligvis ikke bryr deg nok selv. "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør" 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna ~ Skrevet 28. desember 2017 #6185 Del Skrevet 28. desember 2017 Offline i 9 dager. Noen som vet noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 28. desember 2017 #6186 Del Skrevet 28. desember 2017 26 minutter siden, Anna ~ skrev: Offline i 9 dager. Noen som vet noe? "Ferie" mens hun skriver bok. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora** Skrevet 28. desember 2017 #6187 Del Skrevet 28. desember 2017 19 minutter siden, J.. skrev: "Ferie" mens hun skriver bok. Enda en ny bok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 28. desember 2017 #6188 Del Skrevet 28. desember 2017 34 minutter siden, Aurora** skrev: Enda en ny bok? Ja. Om kjærlighet denne gangen.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 28. desember 2017 #6189 Del Skrevet 28. desember 2017 Har hun melket den #metoo-kampanjen enda? Hun som pleier å hive seg på alt slikt å få det til å dreie seg om henne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 28. desember 2017 #6190 Del Skrevet 28. desember 2017 Betalt pause med andre ord. De har det flott disse rosahappylandbloggerene 🙄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 28. desember 2017 #6191 Del Skrevet 28. desember 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Papirlfy, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna ~ Skrevet 28. desember 2017 #6192 Del Skrevet 28. desember 2017 5 hours ago, J.. said: "Ferie" mens hun skriver bok. Svar 2.0 - uten spekulasjoner, forhåpentlig. Jeg vet hva hun skrev på bloggen - link - men nå har det gått en uke og mer til, så jeg tenkte om det kanskje var annen årsak til hennes fravær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KillerKitty Skrevet 28. desember 2017 #6193 Del Skrevet 28. desember 2017 15 minutter siden, Anna ~ skrev: Svar 2.0 - uten spekulasjoner, forhåpentlig. Jeg vet hva hun skrev på bloggen - link - men nå har det gått en uke og mer til, så jeg tenkte om det kanskje var annen årsak til hennes fravær? Kanskje hun er med på kamp Senkveld eller noe? Om det fortsatt går da. Brudd igjen? Eller bare juleferie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 28. desember 2017 #6194 Del Skrevet 28. desember 2017 19 minutter siden, Anna ~ skrev: Svar 2.0 - uten spekulasjoner, forhåpentlig. Jeg vet hva hun skrev på bloggen - link - men nå har det gått en uke og mer til, så jeg tenkte om det kanskje var annen årsak til hennes fravær? Hun har pause, ingen vits i å konspirere rundt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 29. desember 2017 #6195 Del Skrevet 29. desember 2017 3 timer siden, Anna ~ skrev: Svar 2.0 - uten spekulasjoner, forhåpentlig. Jeg vet hva hun skrev på bloggen - link - men nå har det gått en uke og mer til, så jeg tenkte om det kanskje var annen årsak til hennes fravær? Har vel ferie,lader opp til å skade miljøet litt mer med å fly til Las Vegas. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna ~ Skrevet 29. desember 2017 #6196 Del Skrevet 29. desember 2017 10 hours ago, orfeus said: Hun har pause, ingen vits i å konspirere rundt det. Jeg kan vel strengt tatt ikke 'konspirere' helt for meg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 29. desember 2017 #6197 Del Skrevet 29. desember 2017 1 time siden, Anna ~ skrev: Jeg kan vel strengt tatt ikke 'konspirere' helt for meg selv. I det øyeblikket noen gir et tilsvar på ønsket spekulering er det gått over i teoretisering og konspirering. Mitt svar var et forsøk på å stoppe dette slik at ikke tråden blir stengt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna ~ Skrevet 29. desember 2017 #6198 Del Skrevet 29. desember 2017 Jeg tenkte noen kanskje hadde hørt/sett henne på snap? (Har ikke snap selv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomineB Skrevet 29. desember 2017 #6199 Del Skrevet 29. desember 2017 2 timer siden, Anna ~ skrev: Jeg kan vel strengt tatt ikke 'konspirere' helt for meg selv. 50 minutter siden, Anna ~ skrev: Jeg tenkte noen kanskje hadde hørt/sett henne på snap? (Har ikke snap selv). Det er stille på snap. Hun sa at hun skulle reise en del og skrive bok😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elevbruker Skrevet 29. desember 2017 #6200 Del Skrevet 29. desember 2017 På 28.12.2017 den 17.42, Xstrella skrev: Betalt pause med andre ord. De har det flott disse rosahappylandbloggerene 🙄 Tror ikke hun har betalt pause hun tar vell bare pause som alle andre gjør av og til. Det er bra ta pause fra sosiale medier ei uke eller 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå