Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Så klart du synes det. Når man forsvarer SEs gjerninger, mangler man grunnleggende forståelse for pedagogikk og barns behov. 

Hvor har jeg forsvart SE gjerninger angående barn? Jeg har påpekt at jeg selv ikke ville valgt å reise fra mitt barn og jeg synes det er ugreit. Men at jeg ikke mener dette er kvalifisert som omsorgssvikt. 

Det jeg har kritisert er at noen velger å forsvare at SE er meldt til bv, på bakgrunn av  ryktet som er sauset sammen på sladreforum, som har som hobby å lete etter feil og henge ut influensere.   Du med flere har blant annet påstått  at SE var 10 dager vekke fra barnet. Dette er et tydelig eksempel på at en ikke skal basere det som serveres her som sannhet .

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jadaomatte skrev (38 minutter siden):

Operere til det naturlige der altså… herrefred🤦‍♀️  
For all del, ikke la naturen gå sin gang, operer den til det «perfekte» naturlige.

Lurer på hva hun definerer som naturlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke evnen til å se hva separasjon gjør med barn. Ta mitt ord på at Helmer vil komme med sin egen versjon om hva han selv mener om sin mors prioriteringer og det tror jeg ikke vil bli positivt. Han knytter seg til andre som f eks nannyer over en lav sko, og historien sier mye om hvordan barn i voksen alder ser på den slags. Hun evner heller ikke å se konsekvenser av hva hun gjør med seg selv, og hun evner heller ikke se den langsiktige konsekvensen av hvordan barnet hennes vil ha opplevd selv sin egen barndom når han knytter seg mere til andre enn egen mor. 

Bendie skrev (31 minutter siden):

Hvor har jeg forsvart SE gjerninger angående barn? Jeg har påpekt at jeg selv ikke ville valgt å reise fra mitt barn og jeg synes det er ugreit. Men at jeg ikke mener dette er kvalifisert som omsorgssvikt. 

Det jeg har kritisert er at noen velger å forsvare at SE er meldt til bv, på bakgrunn av  ryktet som er sauset sammen på sladreforum, som har som hobby å lete etter feil og henge ut influensere.   Du med flere har blant annet påstått  at SE var 10 dager vekke fra barnet. Dette er et tydelig eksempel på at en ikke skal basere det som serveres her som sannhet .

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allo skrev (36 minutter siden):

Hun har ikke evnen til å se hva separasjon gjør med barn. Ta mitt ord på at Helmer vil komme med sin egen versjon om hva han selv mener om sin mors prioriteringer og det tror jeg ikke vil bli positivt. Han knytter seg til andre som f eks nannyer over en lav sko, og historien sier mye om hvordan barn i voksen alder ser på den slags. Hun evner heller ikke å se konsekvenser av hva hun gjør med seg selv, og hun evner heller ikke se den langsiktige konsekvensen av hvordan barnet hennes vil ha opplevd selv sin egen barndom når han knytter seg mere til andre enn egen mor. 

Ser noen kan uttale seg om hvilken barndom Helmer får. Noe spesielt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (39 minutter siden):

Ser noen kan uttale seg om hvilken barndom Helmer får. Noe spesielt.

Ikke mye spesielt; dèt å kunne se "litt" lenger enn til sin egen nesetipp. Ikke for de aller fleste.

Hadde jeg kastet mine til løvene fra (før) de kom til verden, ved å eksponere dem - og ikke som 'tilbehør', men som hovedrett - ville 'noen' ha advart meg. Og jeg burde ha lyttet. Og gjort som de sa. Asap.

De trygge, omsorgsfulle og gode omkring meg ville ha visst at

- det er noe som heter konsekvens-tenking. Og innlevelse. Og dessuten sunn fornuft. Og enda litt til.

Heldigvis ligger det i de fleste sin natur; dèt å ville (og sørge for å) beskytte barn. Etter best mulig evne.

Hvorfor ikke legge forholdene GODT til rette, helt fra starten av? Hvorfor "gamble" ved å ikke tilrettelegge BEST MULIG for eget barn?

(Bryr man seg simpelthen ikke og kun er opptatt av seg sjøl, så - er det vel bare å gi fullstendig blanke beng i avkommet, og selveste grunnlaget i dets liv...)

Endret av Zeniora
Leif/redigering :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zeniora skrev (13 minutter siden):

Ikke mye spesielt; dèt å kunne se "litt" lenger enn til sin egen nesetipp. Ikke for de aller fleste.

Hadde jeg kastet mine til løvene fra (før) de kom til verden, ved å eksponere dem - og ikke som 'tilbehør', men som hovedrett - ville 'noen' ha advart meg. Og jeg burde ha lyttet. Og gjort som de sa. Asap.

De trygge, omsorgsfulle og gode omkring meg ville ha visst at

- det er noe som heter konsekvens-tenking. Og innlevelse. Og dessuten sunn fornuft. Og enda litt til.

Heldigvis ligger det i de fleste sin natur; dèt å ville (og sørge for å) beskytte barn. Etter best mulig evne.

Hvorfor ikke legge forholdene GODT til rette, helt fra starten av? Hvorfor "gamble" ved å ikke tilrettelegge BEST MULIG for eget barn?

(Bryr man seg simpelthen ikke og kun er opptatt av seg sjøl, så - er det vel bare å gi fullstendig blanke beng i avkommet, og selveste grunnlaget i dets liv...)

Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hode. Tror noen bør roe seg ned noen hakk, før en maler fanden  veggen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bendie skrev (2 timer siden):

Hva har det med mine pedagogiske evner å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (3 minutter siden):

Hva har det med mine pedagogiske evner å gjøre? 

Nå svarte jeg på dine påstander om meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allo skrev (1 time siden):

SE selv er jo et grelt eksempel på hva dårlig tilknytning kan bidra til, all den tid hun selv har uttalt at hennes egne foreldre gjorde tilsvarende da hun var liten. Altså satte henne bort hos barnevakt titt og ofte. 

Hun har selvdiagnostisert seg med en lang liste psykiske diagnoser, hun har til og med friskmeldt seg selv fra en bipolar lidelse. Hun har i årevis publisert den ene kirurgiske behandlingen hun har gjennomført etter den andre, og det ser ikke ut til å ta noen ende. Hun har vært igjennom uttallige ulike personligheter i sine sosiale medier, de aller fleste med sterke seksuelle undertoner. 

Hun lyver om alt fra leilighetskjøp til ran på gata i Paris, og endrer historiene sine etter forgodtbefinnende. Hun er rett og slett ikke psykisk frisk, og nå skal hun liksom være «mammainfluenser». En rolle som ser ut til å omhandle mest mulig eksponering av eget barn for å holde seg relevant og tjene penger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkefru skrev (På 26.2.2025 den 9.56):

Jeg tror du har hengt for mye i anti-barnevernsgrupper altså
Dette er jo helt hårreisende påstander som virkelig ikke hører hjemme i denne tråden! 

Helt enig , at dert der får stå i tråden er helt utrolig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...