Gjest Era Vulgaris Skrevet 25. februar 2025 #46201 Skrevet 25. februar 2025 pocahontas88 skrev (1 time siden): Og dere som snakker om så forferdelig fælt det er å etterlate en baby på 6 måneder til besteforeldre. Eh? Det er et ideelt tidspunkt å teste ut overnatting bl.a. Det er først rundt 6-7 mnd at baby begynner å utvikle separasjonsangst og mer skepsis til fremmede. Så hvorfor ikke teste dette før dette slår inn? At noen velger å gjøre dette i 4 dager eller hva det måtte være - kan jo diskuteres. Men at man er syk, psykopat, har manglende foreldreevne, osv osv er faktisk å dra det langt. Hvorfor i det hele tatt få barn når målet ser ut til å være mest mulig borte fra det. Og tenk å google seg fram til hvor tidlig man kan sette vekk en baby til andre, da har man ikke mye omsorgsevne. Bunnløs egoisme kalles det. Drit i babyens ve og vel, mor og far må ligge på hotell når baby er to uker gammel! At noen får seg til å forsvare dette, er fullstendig ubegripelig. Ikke rart helsesøstre rundt omkring må advare nybakte foreldre mot dårlig påvirkning i sosiale medier. Jeg er bestemor til to, og hadde aldri i livet gått med på å være barnevakt for dem så tidlig som SEs foreldre gjorde. Tvert i mot, så hadde foreldrene fått en innføring i tilknytning og viktigheten av det.
Orly Skrevet 25. februar 2025 #46202 Skrevet 25. februar 2025 Era Vulgaris skrev (16 minutter siden): Hvorfor i det hele tatt få barn når målet ser ut til å være mest mulig borte fra det. Og tenk å google seg fram til hvor tidlig man kan sette vekk en baby til andre, da har man ikke mye omsorgsevne. Bunnløs egoisme kalles det. Drit i babyens ve og vel, mor og far må ligge på hotell når baby er to uker gammel! At noen får seg til å forsvare dette, er fullstendig ubegripelig. Ikke rart helsesøstre rundt omkring må advare nybakte foreldre mot dårlig påvirkning i sosiale medier. Jeg er bestemor til to, og hadde aldri i livet gått med på å være barnevakt for dem så tidlig som SEs foreldre gjorde. Tvert i mot, så hadde foreldrene fått en innføring i tilknytning og viktigheten av det. Du vet tilknytning til eget barn er ikke så farlig , mye viktigere å dra på tur uten barn 8 3
Missy1 Skrevet 25. februar 2025 #46203 Skrevet 25. februar 2025 De begynte å utforske med å være borte fra han da han var få uker gammel, sove på hotell for å få kjæreste tid. Og ved 6mnd alder var de ikke bare borte fra han, men i et annet land!!! Ikke fordi de måtte, men fordi de ville ha kjæreste ferie. Hvorfor forsvarer folk dette? Det er da ikke normalt å ha et så stort behov for avstand fra babyen sin, en baby som var planlagt, en frisk og velskapt baby som aldri gråter. SE er av den oppfatning at en baby ikke bryr seg hvem han er med så lenge han får omsorg. Men der tar hun feil. Det virker kanskje som det går fint nå, men det vil sette sine spor som blir fremtredende når han blir større. Hun får gjøre som hun vil, men å offentlig kjempe for normalisering av det å sette bort barnet sitt for å kunne leve livet som før, syns jeg ikke noe om. Ingen burde visst om noe som helst som har med hennes rutiner som mamma å gjøre. Det burde ikke vært innhold i hennes kanaler. 22 1 8
kittykaat Skrevet 25. februar 2025 #46204 Skrevet 25. februar 2025 Missy1 skrev (2 minutter siden): De begynte å utforske med å være borte fra han da han var få uker gammel, sove på hotell for å få kjæreste tid. Og ved 6mnd alder var de ikke bare borte fra han, men i et annet land!!! Ikke fordi de måtte, men fordi de ville ha kjæreste ferie. Hvorfor forsvarer folk dette? Det er da ikke normalt å ha et så stort behov for avstand fra babyen sin, en baby som var planlagt, en frisk og velskapt baby som aldri gråter. SE er av den oppfatning at en baby ikke bryr seg hvem han er med så lenge han får omsorg. Men der tar hun feil. Det virker kanskje som det går fint nå, men det vil sette sine spor som blir fremtredende når han blir større. Hun får gjøre som hun vil, men å offentlig kjempe for normalisering av det å sette bort barnet sitt for å kunne leve livet som før, syns jeg ikke noe om. Ingen burde visst om noe som helst som har med hennes rutiner som mamma å gjøre. Det burde ikke vært innhold i hennes kanaler. tipper at det er folk som selv er aktuelle hos barnevernet som forsvarer 🤡 5 1
Orly Skrevet 25. februar 2025 #46205 Skrevet 25. februar 2025 Missy1 skrev (16 minutter siden): De begynte å utforske med å være borte fra han da han var få uker gammel, sove på hotell for å få kjæreste tid. Og ved 6mnd alder var de ikke bare borte fra han, men i et annet land!!! Ikke fordi de måtte, men fordi de ville ha kjæreste ferie. Hvorfor forsvarer folk dette? Det er da ikke normalt å ha et så stort behov for avstand fra babyen sin, en baby som var planlagt, en frisk og velskapt baby som aldri gråter. SE er av den oppfatning at en baby ikke bryr seg hvem han er med så lenge han får omsorg. Men der tar hun feil. Det virker kanskje som det går fint nå, men det vil sette sine spor som blir fremtredende når han blir større. Hun får gjøre som hun vil, men å offentlig kjempe for normalisering av det å sette bort barnet sitt for å kunne leve livet som før, syns jeg ikke noe om. Ingen burde visst om noe som helst som har med hennes rutiner som mamma å gjøre. Det burde ikke vært innhold i hennes kanaler. 👏👏 1
Gjest Era Vulgaris Skrevet 25. februar 2025 #46206 Skrevet 25. februar 2025 Orly skrev (19 minutter siden): Du vet tilknytning til eget barn er ikke så farlig , mye viktigere å dra på tur uten barn Tydeligvis. Hvilket bringer meg tilbake til den første setningen i innlegget mitt.
Gjest Era Vulgaris Skrevet 25. februar 2025 #46207 Skrevet 25. februar 2025 Missy1 skrev (18 minutter siden): De begynte å utforske med å være borte fra han da han var få uker gammel, sove på hotell for å få kjæreste tid. Og ved 6mnd alder var de ikke bare borte fra han, men i et annet land!!! Ikke fordi de måtte, men fordi de ville ha kjæreste ferie. Hvorfor forsvarer folk dette? Det er da ikke normalt å ha et så stort behov for avstand fra babyen sin, en baby som var planlagt, en frisk og velskapt baby som aldri gråter. SE er av den oppfatning at en baby ikke bryr seg hvem han er med så lenge han får omsorg. Men der tar hun feil. Det virker kanskje som det går fint nå, men det vil sette sine spor som blir fremtredende når han blir større. Hun får gjøre som hun vil, men å offentlig kjempe for normalisering av det å sette bort barnet sitt for å kunne leve livet som før, syns jeg ikke noe om. Ingen burde visst om noe som helst som har med hennes rutiner som mamma å gjøre. Det burde ikke vært innhold i hennes kanaler. Godt innlegg, jeg kunne ikke vært mer enig.
J.. Skrevet 25. februar 2025 #46208 Skrevet 25. februar 2025 Missy1 skrev (23 minutter siden): Og ved 6mnd alder var de ikke bare borte fra han, men i et annet land!!! Ikke fordi de måtte, men fordi de ville ha kjæreste ferie. Poenget med å nevne Ibiza turen er å påpeke at 10 dager-ryktet er nettopp et rykte. Å legge det frem som den harde sannhet fordi man leste det på Jodel er tøysete. Da må man understreke at det er nettopp Jodel sladder,ikke presentere det som bekreftet sannhet fra kilden selv.
Lana01 Skrevet 25. februar 2025 #46209 Skrevet 25. februar 2025 kittykaat skrev (4 timer siden): Rett og slett to psykopater. Ingen normal menneske kan forsvare dette. kittykaat skrev (1 time siden): Som sagt håper ikke du har barn Rapportert! 1 1
kittykaat Skrevet 25. februar 2025 #46210 Skrevet 25. februar 2025 Lana01 skrev (2 minutter siden): Rapportert! Good for you 😍😍
Missy1 Skrevet 25. februar 2025 #46211 Skrevet 25. februar 2025 (endret) J.. skrev (34 minutter siden): Poenget med å nevne Ibiza turen er å påpeke at 10 dager-ryktet er nettopp et rykte. Å legge det frem som den harde sannhet fordi man leste det på Jodel er tøysete. Da må man understreke at det er nettopp Jodel sladder,ikke presentere det som bekreftet sannhet fra kilden selv. Det spiller ingen rolle om det var 4 eller 10 dager, jeg syns det er like ille uansett å reise på utenlandsferie uten å ta med sin 6mnd gamle (planlagte) baby. Endret 25. februar 2025 av Missy1 12 1 8
Gjest Era Vulgaris Skrevet 25. februar 2025 #46212 Skrevet 25. februar 2025 J.. skrev (32 minutter siden): Poenget med å nevne Ibiza turen er å påpeke at 10 dager-ryktet er nettopp et rykte. Å legge det frem som den harde sannhet fordi man leste det på Jodel er tøysete. Da må man understreke at det er nettopp Jodel sladder,ikke presentere det som bekreftet sannhet fra kilden selv. Hva så om det var fire eller ti dager? Poenget er at de velger å dra fra en liten baby i flere dager. Og ikke bare en gang, men flere, og overlater barnet til ulike barnevakter. Dette har de gjort siden han var to uker gammel. Det er ikke sunt, heldig eller på noen som helst måte til barnets beste. Det er helt ubegripelig at folk faktisk forsvarer dette. Dypt bekymringsfullt, rett og slett.
J.. Skrevet 25. februar 2025 #46213 Skrevet 25. februar 2025 Era Vulgaris skrev (4 minutter siden): Hva så om det var fire eller ti dager? Poenget er at de velger å dra fra en liten baby i flere dager. Poenget er at det er feil å legge et rykte frem som en sannhet direkte sitert fra kilden. Jeg har aldri sagt det er bra å være borte fra spedbarn i verken 24t eller 24 dager. Jeg snakker om å vise til rykter som sikre kilder er feil i enhver diskusjon,spesielt når man legger det frem som en sannhet. 1 4
Gjest Era Vulgaris Skrevet 25. februar 2025 #46214 Skrevet 25. februar 2025 J.. skrev (7 minutter siden): Poenget er at det er feil å legge et rykte frem som en sannhet direkte sitert fra kilden. Jeg har aldri sagt det er bra å være borte fra spedbarn i verken 24t eller 24 dager. Jeg snakker om å vise til rykter som sikre kilder er feil i enhver diskusjon,spesielt når man legger det frem som en sannhet. Det er jo bare en måte å avlede debatten på, og har ingenting med sakens kjerne å gjøre.
Lana01 Skrevet 25. februar 2025 #46215 Skrevet 25. februar 2025 Era Vulgaris skrev (9 minutter siden): Det er jo bare en måte å avlede debatten på, og har ingenting med sakens kjerne å gjøre. Ryktespredning er ikke lov her inne, man får forholde seg til det man vet er riktig. 1 4
J.. Skrevet 25. februar 2025 #46216 Skrevet 25. februar 2025 Lana01 skrev (1 minutt siden): Ryktespredning er ikke lov her inne, man får forholde seg til det man vet er riktig. Nettopp. 3
Bendie Skrevet 25. februar 2025 #46217 Skrevet 25. februar 2025 (endret) Era Vulgaris skrev (21 minutter siden): Det er jo bare en måte å avlede debatten på, og har ingenting med sakens kjerne å gjøre. Selvfølgelig har det noe med debatten å gjøre. Når noen melder til bv basert på nettopp rykter og ikke sannhet. Det er alvorlige å anklage noen på noe en tror en vet og har en har hørt. Endret 25. februar 2025 av Bendie 1 3
velociraptor Skrevet 25. februar 2025 #46218 Skrevet 25. februar 2025 pocahontas88 skrev (3 timer siden): Rolig nå, rolig. J.. skrev (3 timer siden): Flåsete å ty til hersketeknikker fordi du blir motsagt,med kilder. Kilder? Screenshot av et googletreff er en kilde? J.. skrev (1 time siden): Poenget med å nevne Ibiza turen er å påpeke at 10 dager-ryktet er nettopp et rykte. Å legge det frem som den harde sannhet fordi man leste det på Jodel er tøysete. Da må man understreke at det er nettopp Jodel sladder,ikke presentere det som bekreftet sannhet fra kilden selv. Det er jo helt irrelevant for om babyen risikerer tilknytningsskade, om det er 4 eller 10 dager. Men det var det du synes er viktig i denne diskusjonen? J.. skrev (1 time siden): Poenget er at det er feil å legge et rykte frem som en sannhet direkte sitert fra kilden. Jeg har aldri sagt det er bra å være borte fra spedbarn i verken 24t eller 24 dager. Jeg snakker om å vise til rykter som sikre kilder er feil i enhver diskusjon,spesielt når man legger det frem som en sannhet. Men du anser altså en screenshot av et treff fra en ukjent nettside som en sikker kilde, når det brukes som bevis for en påstand som går i mot alt barnepsykologer anbefaler. Ooook... 1 4
Djungelvrål Skrevet 25. februar 2025 #46219 Skrevet 25. februar 2025 pocahontas88 skrev (4 timer siden): Hun har aldri delt 10 dager. Men 4 dager. Hos besteforeldre. At det spekuleres på Jodel og at folk har kalkulert seg frem til noe er det jeg snakker om. Ingen vet hvor baby var når de kom hjem og angivelig skal ha deltatt på diverse event osv osv. Spekulasjoner, spekulasjoner. Hvem reiser til syden i 4 dager?
J.. Skrevet 25. februar 2025 #46220 Skrevet 25. februar 2025 Djungelvrål skrev (16 minutter siden): Hvem reiser til syden i 4 dager? Ibiza er ikke akkurat "syden",4 dager holder igrunn lenge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå