Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Zenhouse skrev (47 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/kjendis/sophie-elise-meldt-til-barnevernet/s/5-95-2290984?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3Msq9EpcoFrTWkTZpU_QprDJFFEGPvxC6gl00v36-0wbDrCW92qrqKuQ8_aem_tR1PCFbdgHIOe5OILznGqg#Echobox=1739780829 

Denne artikkelen fra Nettavisen er åpen for alle. Litt «morsomt» at denne deles i anti-barneverns grupper på Facebook de de nå håper at SE kan fronte kampen deres  mot barnevernet  ( eller Satan sjøl som BV gjerne kalles i gruppa der) 

Flotte «sannhetsvitner» å ha på sin side der. Herregud…

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (6 timer siden):

Att besteforeldre passer barnet fordi foreldrene reiser bort kan jo ikke være grunnlag nok.

Hva med de som f.eks jobber som artister. De er jo mye på farten i fra barnet blir født. Skal de meldes til BV

Helt sant .

Jeg er for øvrig enig med advokaten hennes 

Sånn ellers bør en kansje konsentrere seg om verre ting. Den stakkars gutten i Bergen .... Det er ille. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artister som jobber mye ja. Det er en kategori det. Og det er skrevet mye om hvor problematisk det er for barn av kjente personer, som er mye på reisefot, og mye i media....Barn av store stjerner er i høyrisikosonen  når det gjelder depresjon, selvmord, selvskading og rus. 
SE og hennes like er jo en helt ny dimensjon av dette. De lever av skyggesiden ved det å være kjendis. De lever av å brette ut privatlivet, og selger intime detaljer for høyeste pris. De lever av å stadig måtte "sjokkere", og skyver sine barn foran seg, istedenfor å beskytte dem. Helt utrolig at det er lov. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uting, og for en sløsing med BV ressurser å melde kreti og pleti inn for ikke å ta seg av barnet sitt godt nok. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakafoni skrev (40 minutter siden):

For en uting, og for en sløsing med BV ressurser å melde kreti og pleti inn for ikke å ta seg av barnet sitt godt nok. 

Ja, fysjameg for de av oss som er opptatt av barns oppvekstvilkår. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakafoni skrev (41 minutter siden):

Enig! Men nå kan jo alle som har sagt de håper "rette instanser kommer for å veilede de" senke skuldrene og slutte å mase om det,de er undersøkt og saken henlagt uten tiltak.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (2 timer siden):

Artister som jobber mye ja. Det er en kategori det. Og det er skrevet mye om hvor problematisk det er for barn av kjente personer, som er mye på reisefot, og mye i media....Barn av store stjerner er i høyrisikosonen  når det gjelder depresjon, selvmord, selvskading og rus. 
SE og hennes like er jo en helt ny dimensjon av dette. De lever av skyggesiden ved det å være kjendis. De lever av å brette ut privatlivet, og selger intime detaljer for høyeste pris. De lever av å stadig måtte "sjokkere", og skyver sine barn foran seg, istedenfor å beskytte dem. Helt utrolig at det er lov. 

Hvordan vil du få bukt med dette problemet ? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (7 minutter siden):

Hvordan vil du få bukt med dette problemet ? 

Jeg håper det kommer regelverk på plass, som gjør det forbudt med denne typen salgskanaler. At det blir klarere skille mellom privatperson og merkevare. At emosjonell påvirkning der de blander utlevering av seg selv, med intime detaljer, ragebait, utlevering av  barna ikke minst, påståtte diagnoser, live-sendinger fra akutten, som blandes med reklame for plastisk kirurgi  og produkter blir forbudt. Det er en type direktereklame som rammer hardt. Ikke bare rammer det følgerne, men også dem selv, og verst av alt rammer det barna, for de som har det. Hjemmet deres er et eviggående reality-show. De har aldri fri. Livet styres av klikk og likes. En ting er de uten barn, men de med barn må la barna få fred. Det må bli forbudt å selge barna sine på denne måten!  De utsettes for et ekstremt mentalt press. Enorm psykisk belastning. Bare se på influenserene selv...De er jo ikke friske noen av dem.

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har fulgt med på det Sophie Elise AS har publisert i egne kanaler vet at Sofie Steen Isachsen er en dårlig mor. Babyen var, ifølge Sofie selv, to uker første gang begge foreldrene dro fra ham i flere timer for å gå på date. Problemet er at det skal langt mer til enn å bare være en shitty og egoistisk mor for at barnevernet skal kunne sette inn tiltak eller ta over omsorgen. 

Ja, jeg mener at Sofie er en elendig mor, basert på ting hun selv har delt.

Ja, jeg tror, igjen basert på det hun selv har valgt å dele, at babyen hadde hatt det bedre hos noen andre. 

Nei, jeg tror dessverre ikke barneverntjenesten får gjort noe i denne saken. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (57 minutter siden):

Alle som har fulgt med på det Sophie Elise AS har publisert i egne kanaler vet at Sofie Steen Isachsen er en dårlig mor. Babyen var, ifølge Sofie selv, to uker første gang begge foreldrene dro fra ham i flere timer for å gå på date. Problemet er at det skal langt mer til enn å bare være en shitty og egoistisk mor for at barnevernet skal kunne sette inn tiltak eller ta over omsorgen. 

Ja, jeg mener at Sofie er en elendig mor, basert på ting hun selv har delt.

Ja, jeg tror, igjen basert på det hun selv har valgt å dele, at babyen hadde hatt det bedre hos noen andre. 

Nei, jeg tror dessverre ikke barneverntjenesten får gjort noe i denne saken. 

Jeg tror han har det veldig fint. 

SE har nå fått klarert at hun er en god mor.

Hva mer vil dere ?

Og disse anonyme som melder inn. De er så feige. Det er en alvorlig sak å melde folk inn dit og da bør en kunne forlange at melder må stå fram med navn.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg personlig finner mer forstemmende er at media overhodet ikke tar tak i det overordnede problemet i dette tilfellet:

Utleveringen av en ikke samtykke-kompetent mindreårig.

FNs menneskerettigheter, Barnekonvensjonen, EUs regelverk +++ inneholder alle en lov om retten til å skape sin egen digitale identitet (bare for å nevne et punkt). I tillegg kommer uttalelser fra faginstanser med betraktelig faglig argumentativ tyngde om farene OG konsekvensene ved og av utlevering av mindreårige. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (2 minutter siden):

Det jeg personlig finner mer forstemmende er at media overhodet ikke tar tak i det overordnede problemet i dette tilfellet:

Utleveringen av en ikke samtykke-kompetent mindreårig.

FNs menneskerettigheter, Barnekonvensjonen, EUs regelverk +++ inneholder alle en lov om retten til å skape sin egen digitale identitet (bare for å nevne et punkt). I tillegg kommer uttalelser fra faginstanser med betraktelig faglig argumentativ tyngde om farene OG konsekvensene ved og av utlevering av mindreårige. 

Enig.... 😥 "hele Norge " vet når han sover, spiser, hyler på flyet, krabber, stabber, har barnevakt og babler... null privatliv før året... bare trist

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siesta skrev (16 minutter siden):

Jeg tror han har det veldig fint. 

SE har nå fått klarert at hun er en god mor.

Hva mer vil dere ?

Og disse anonyme som melder inn. De er så feige. Det er en alvorlig sak å melde folk inn dit og da bør en kunne forlange at melder må stå fram med navn.

Nei, hun har ikke fått klarert at hun er en god mor. 
At BV velger å henlegge saken er på ingen måte et kvalitetsstempel om at man er en god mor. Det er fint lite annet enn en henleggelse.
En faktisk god mor hadde aldri kastet sitt eget barn til ulvene slik SE gjør, og attpåtil slått mynt på det hele. 

At man har mulighet til å anonymt sende bekymringsmelding hhv. varsle forhold til BV er faktisk veldig bra. 

• Liker 27
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikksnakker skrev (2 minutter siden):

Jeg aner ikke om det er riktig eller ikke å melde til BV. Kanskje det var noen nær henne og barnefar, som vet noe vi ikke vet... whatever.

Men det vi alle vet, ut fra Snap, Instagram osv, er at SE er influencer. Med tanke på at hun følges av mange unge, nybakte foreldre, så er det hun formidler ille..  fra lille H var bare uker gammel, var "kjæreste-helger", alenetid, kjærestereiser, treningstid, tid med nanny, besteforeldre, barnevakt og naboer helt "normalisert" og fremhevet. Det er unormalt, og ikke vanlig. Som nybakt forelder kjenner en biologisk en sterk tilknytning, et behov og lyst til å være tett, tett på baby.  Heldigvis. Tilknytningsforstyrrelser er ikke svært uvanlig. Det skjer. Men det er svært uheldig for utviklingen for en baby. Det kan skade den!! 

Mange vil hevde at, "jammen, mor og far trenger tid!" , "hva hvis mamma må bort", "hva med tid for seg selv" osvosv...  i 2025 blir slike forklaringer fremhevet, men det kan fremdeles skade utviklingen for en baby... 

Bare å google reaktive tilknytningsforstyrrelser.. vær så snill... ikke bidra til normalisering av å la baby bli uten få, nære voksne å vokse opp med.. konsekvensene kan bli alvorlige. Hjernen til helt små mennesker formes så vannvittig mye det første året.

Nå er det vel ikke bare SE som reiser bort ?

Og kjære dere her inne. Kan dere ikke legge vekk fokuset på henne og heller tenke på ....

Mange små barn som sover alene med foreldre som ligger ruset .

Mange små barn som ser far banke opp mor.

Mange små barn som blir misbrukte.

Mange små barn som ikke blir sett ..av noen.

Mange små barn som ikke får middag 

Mange små barn som blir mobbet

Mange små barn som ikke tør ta venner med hjem .

Mange små barn har aldri fått en klem.

Og dette er i Norge .

Det skjer hver dag. 

Det er ikke, trist og ikke minst bekymringsfullt 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (5 minutter siden):

Nei, hun har ikke fått klarert at hun er en god mor. 
At BV velger å henlegge saken er på ingen måte et kvalitetsstempel om at man er en god mor. Det er fint lite annet enn en henleggelse.
En faktisk god mor hadde aldri kastet sitt eget barn til ulvene slik SE gjør, og attpåtil slått mynt på det hele. 

At man har mulighet til å anonymt sende bekymringsmelding hhv. varsle forhold til BV er faktisk veldig bra. 

Det å sende anonyme meldinger til bv er ikke bra i det hele tatt. Det er så feigt og vitner lite om at vedkommende bryr seg .

Personene er så misunnelige , og vi som har vært foreldre en stund , barna ut av rede...

Jeg blir satt ut av dette rett og slett.

Bry dere med det som er viktig.

Se på de rundt dere, sikkert mange dere kunne hjulpet .

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
siesta skrev (1 minutt siden):

Det å sende anonyme meldinger til bv er ikke bra i det hele tatt. Det er så feigt og vitner lite om at vedkommende bryr seg .

Personene er så misunnelige , og vi som har vært foreldre en stund , barna ut av rede...

Hvis det er misunnelse som ligger bak, er det selvsagt forkastelig!! Men hva vet vel jeg og du? Kan være noen nær familien som kjenner til en annen virkelighet..

Og tro meg, jeg forsøker å hjelpe- hver dag.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikksnakker skrev (Akkurat nå):

Hvis det er misunnelse som ligger bak, er det selvsagt forkastelig!! Men hva vet vel jeg og du? Kan være noen nær familien som kjenner til en annen virkelighet..

Og tro meg, jeg forsøker å hjelpe- hver dag.. 

Hun sier selv at meldingene nok kommer utenfra ift dets innhold. 

Så nei jeg tror ikke det er familie!( Men har ikke fasitsvar ) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (2 minutter siden):

En ting er å sette fokus .

En annen ting er må melde til bv.

Synes dette temaet kansje burde blitt en tråd her på kvinneg. Men er redd det ikke hadde vært like  interessant nok. Viktigere å hakke ... 

Handler ikke om å hakke?? Det er vel så viktig å få frem at det ikke nødvendigvis er normalt eller heldig å aktivt søke seg vekk fra babyen sin...... 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (16 minutter siden):

Nå er det vel ikke bare SE som reiser bort ?

Og kjære dere her inne. Kan dere ikke legge vekk fokuset på henne og heller tenke på ....

Mange små barn som sover alene med foreldre som ligger ruset .

Mange små barn som ser far banke opp mor.

Mange små barn som blir misbrukte.

Mange små barn som ikke blir sett ..av noen.

Mange små barn som ikke får middag 

Mange små barn som blir mobbet

Mange små barn som ikke tør ta venner med hjem .

Mange små barn har aldri fått en klem.

Og dette er i Norge .

Det skjer hver dag. 

Det er ikke, trist og ikke minst bekymringsfullt 

siesta skrev (12 minutter siden):

Whataboutism og sjalusikortet 🙄

Det er alltid noen som har det verre, men det er ikke mange barn som er blitt eksponert så mye som Sofies, og forhåpentligvis ikke så mange barn som er blitt satt vekk så ofte og lenge til mange ulike barnevakter i sitt første leveår. De fleste babyer passes alltid av enten mor eller far eller begge. Det har Sofie vist at hennes baby dessverre ikke gjør, så altfor ofte.

Og sjalusi? Fortell meg hva det er å være sjalu på. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke har Sofies liv, og det er jeg temmelig sikker på at de fleste i denne tråden er.

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...