Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest faltforfristelsen
Skrevet
Palmemor skrev (2 minutter siden):

Nå er han så stor at det ville vært naturlig å hatt f.eks. dagmamma om man måtte. Men det var helt i starten at de dro avgårde hele tiden. Og skulle feste hele natta etter dåp. Det er sånne småting som fremstår litt «off» for oss vanlige dødelige. Jeg var tilbake i jobb da mine var 8-9 mnd gamle og de var hjemme med far. Men jeg ville jo ikke prioritert en 10 dager lang kjærestetur så tidlig som de gjorde. Men man reagerer jo utfra egne preferanser, naturlig nok 

Ja den lange kjæresteturen reagerer jeg også på. Men noen timer her og der syns jeg er ok. Personlig har jeg ikke reist fra mine før etter jeg har begynt på jobb etter permisjonen, da det har vært helt unaturlig for meg. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Bendie skrev (1 time siden):

Hvor kommer det inn at foreldre bør ha større vern inn? Saken ble for øvrig sjekket ut,  uten behov for videre oppfølging. Noe som viser noen er helt på viddene her.

Helt på viddene er det selvfølgelig ikke, all den tid bv faktisk mente det var grunnlag for å undersøke. 

Skrevet
LivEinar skrev (2 timer siden):

Skjermbilde fra den siste podkasten. Alt som sies kan hentes opp i  avskrift, transkribert automatisk.
SSI sine egne ord. 

IMG_9135.jpeg

Dette er en direkte konsekvens av å være influenser hvor hun utleverer så mye av livet sitt at folk tror at de kjenner henne. Mission completed, SE. Dette var det du ønsket mer enn alt i verden. Værsegod ta konsekvensene av din oppførsel og adferd. Eller kanskje du skulle kle enda mere av deg? Your choice. Deal with it! 

• Liker 11
  • Nyttig 9
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Palmemor skrev (11 minutter siden):

Nå er han så stor at det ville vært naturlig å hatt f.eks. dagmamma om man måtte. Men det var helt i starten at de dro avgårde hele tiden. Og skulle feste hele natta etter dåp. Det er sånne småting som fremstår litt «off» for oss vanlige dødelige. Jeg var tilbake i jobb da mine var 8-9 mnd gamle og de var hjemme med far. Men jeg ville jo ikke prioritert en 10 dager lang kjærestetur så tidlig som de gjorde. Men man reagerer jo utfra egne preferanser, naturlig nok 

Personlig reagerer jeg ut fra et faglig ståsted og kunnskap om tilknytning. Og som jeg har gjentatt utallige ganger nå, det handler sannsynligvis om mer enn dette. Som regel er det en sum av flere ting som utløser bekymring. 

Skrevet
mirakeltid skrev (1 time siden):

Er disse tingene egentlig så farlig? 

Jeg tror ikke det. Jeg tror bekymringen handler mer om sosial kontroll, heller enn reell bekymring for barn. 

Ikke all rus er farlig for barn - men baserer det i hovedsak på at verken jeg eller mannen eller noen andre voksne jeg kjenner godt har hatt problem med å ha sett våre foreldre fulle da vi var barn selv. 

Å være full sammen med en baby er ikke greit nei! 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (4 minutter siden):

Personlig reagerer jeg ut fra et faglig ståsted og kunnskap om tilknytning. Og som jeg har gjentatt utallige ganger nå, det handler sannsynligvis om mer enn dette. Som regel er det en sum av flere ting som utløser bekymring. 

Absolutt enig med deg. Tilknytning i tidlig fase er viktig og ekstremt undervurdert. Hadde jeg dog måtte velge hadde jeg ikke latt barna være borte fra begge omsorgspersoner samtidig i så høy grad som de har gjort. Uansett. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Å reise på ferie utenlands og la babyen være hjemme med barnevakt er galskap. 

1. det var et planlagt barn. Da bør man ha tatt høyde for at det kommer en tid man må sette seg selv i andre rekke. Hun har hatt tid på å forberede seg på det og hun har hatt god tid til å være kjæreste med Vegar mens babyen var i magen. 
2. hu har uttalt at babyen var så snill, gråt aldri, sov masse… alt var bare fryd og gammen. Hvorfor ikke ta med babyen på ferie? De er en familie nå, barnet er liksom en del av den. 

jeg reagerer ikke på at foreldre reiser på ferie uten barn innimellom, men en nyfødt baby? Det tyder på null morsinstinkt, jeg hadde aldri klart å reise på kjæreste ferie i nabobyen engang da min var baby. 

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
faltforfristelsen skrev (5 timer siden):

Skjønner det  reageres om begge er borte over lenger tid, men om barnet har en tilstedeværende og trygg far så går det jo fint om mor er borte innimellom. Syns selvfølgelig ikke hun bør være borte over lenger tid ofte da.

Så vet jeg heller ikke noe om Vegard og om han er trygg og tilstedeværende da, håper han er det. Nå er det ganske lenge siden jeg har sett noe fra Sophie Elise, men sist jeg så noe på Snapchat så hadde hun fått mange kommentarer på at hun var borte fra barnet noen timer om dagen mens barnet var hos foreldrene hennes. Isolert sett syns ikke jeg det er problematisk, da mange mødre er i jobb etter 7-8 mnd, og borte flere timer daglig. Selvfølgelig best om far hadde hatt barnet, men hvis han er trygg på besteforeldre er det jo ikke problematisk.

Nå tenker jeg kun på dette temaet isolert sett, og forstår at meldingene har handlet om andre ting også.

Det startet vel ganske tidlig. Han var vel snaut få  (2?) uker gammel da de dro opp til Harstad med ham, plasserte ham hos foreldre og dro på hotell overnatting alene.  Og slik har det fortsatt- hvertfall slik har hun presentert det i sosiale medier. Av andre urovekkende ting hun har gjort er f.eks. å si at hun har ammet mens hun samtidig sa hun gikk på medisiner som ikke må tas ved amming. And the list goes on. Selvfølgelig måtte det bli konsekvenser av dette. 

Endret av Zenhouse
  • Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
Margit777 skrev (2 timer siden):

My goooosh 🤣🤣 Skrekkeksempel damer!!Er hun 30 en gang? 

Ja hun fylte 30 år i desember, født i 1994.... helt sykt, allerede fiksa på utseendet sitt i snart 15 år

• Liker 4
Skrevet
Doris Becker skrev (På 17.2.2025 den 15.29):

Hun lyver fordi hun kan. Mediene tar henne aldri på det. Hennes kollegaer gjør også dette. De deler ikke fra sitt liv. De deler et regissert liv, og lyver like mye som de snakker sant. Om ikke mer. De lyver om alt fra småting til alvorlige problemstillinger.  Og blander det med spons og reklame, der alt innhold bygger opp om merkevaren og salg av denne, klikk, likes og engasjement.  Og det er helt lovlig.

Media i Norge er en vits.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Katten89 skrev (4 timer siden):

Nei,det blir ikke det samme om far gjør det. For mor er barnets primære omsorgsperson. Det blir noe helt annent. Far og mor har ikke samme rolle for en baby uansett hvor mye man prøver å likestille oss. 

Nei, det er ingen selvfølge at mor er barnets primære omsorgsperson. Familier er ikke en ensartet homogen gruppe.

Min tvillingbror og jeg mistet vår mamma tidlig i livet. Vår primære omsorgsperson var vår pappa. Som fikk hjelp og avlastning av våre besteforeldre. Så joda, for oss gikk det helt "fint at pappa gjorde det". Tro det eller ei, min bror og jeg er oppegående mennesker i full jobb som bidrar til samfunnet.-

• Nyttig 6
Skrevet
LivEinar skrev (6 timer siden):

Skjermbilde fra den siste podkasten. Alt som sies kan hentes opp i  avskrift, transkribert automatisk.
SSI sine egne ord. 

IMG_9135.jpeg

"Så håper dere vet det, dere som sitter og lytter, at jeg har fullt navn på dere som har meldt inn."

-Ja? Og hva skal hun gjøre med det?? Truer hun med noe??

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Cookie123 skrev (18 minutter siden):

"Så håper dere vet det, dere som sitter og lytter, at jeg har fullt navn på dere som har meldt inn."

-Ja? Og hva skal hun gjøre med det?? Truer hun med 

Hun truer ikke. Nå må du  lese 

Men klart det er greit å bare vite hvem de er. De må jo også  stå for det de har meldt inn. Så ser ikke problemet 

Endret av siesta
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
siesta skrev (5 timer siden):

Nå har faktisk bv vært å besøkt henne, snakket med henne og sikkert også sett på samspill ect. 

At dere på kg overprøver deres konklusjon  i saken er ganske hårreisende.

Anonyme varslere , som hun ikke kjenner har mer å si i saken.

Det blir for dumt.

Hvordan vet du at hun ikke kjenner de? Det kan være de hun minst tenker som har gjort det, men at de vil være anonyme for å slippe «bråk».

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Bendie skrev (4 timer siden):

Da beklager jeg. Jeg skrev 3 dager, fordi det ble nevnt av SE selv, angående saken. 

Men SE lyver til tider så det renner av henne..så ta gjerne ting med ei klype salt 🙂

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
MzMe skrev (15 minutter siden):

Hvordan vet du at hun ikke kjenner de? Det kan være de hun minst tenker som har gjort det, men at de vil være anonyme for å slippe 

Jeg blir ganske overasket om det er tilfelle. 

Uansett greit for henne å vite hvem de er. 

Og det å melde bv er en alvorlig sak, og da bør de som gjør det kunne stå fram. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber i barnevernet, hun kan umulig vite hvem det er om de har gjort en anonym anmeldelse. barnslig å true. noe er veldig galt med denne damen

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet
Allo skrev (9 timer siden):

Dette er en direkte konsekvens av å være influenser hvor hun utleverer så mye av livet sitt at folk tror at de kjenner henne. Mission completed, SE. Dette var det du ønsket mer enn alt i verden. Værsegod ta konsekvensene av din oppførsel og adferd. Eller kanskje du skulle kle enda mere av deg? Your choice. Deal with it! 

Hør, hør! 

Hele konseptet blogg var jo å legge ut `dagboken` sin på nettet, for så å kommunisere med følgerne av den som om de er personlige venninner. 

For spons, kjendisstatus og penger. 

Gratulerer med å virkelig ha lykkes med dette Sofie! 

• Liker 7
Skrevet

Var ikke planen en måned i Spania i februar da? Med foreldre og assistent  og hele pakka? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...