Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Enkelt&Komplisert skrev (10 timer siden):

Jau.....

Screenshot_20250124_200939_Instagram.jpg

Er hun ikke operert og full av botox? Hva gjør slik tape fra eller til da? 😛 Lurer på hvordan hun kommer til å se ut når hun er 60. Som et stramt pølseskinn?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempeliten skrev (2 timer siden):

Er hun ikke operert og full av botox? Hva gjør slik tape fra eller til da? 😛 Lurer på hvordan hun kommer til å se ut når hun er 60. Som et stramt pølseskinn?

Gjør vel ikke annet enn å tilføre enda mer giftstoffer i kroppen...for ikke å snakke om miljøet...
For et tragisk liv. Alle tanker kretser om redsel for rynker og utseende. 
Vi har ingen på 60 år som kan sammenlignes med dette. De fleste eldre som kan sammenlignes startet med plastisk kirurgi etter fylte 40. Og ikke som dette. Stor sjanse for at mye vil kollapse og skape store problemer på sikt. Det har  allerede skapt store problemer. Ikke bare psykisk, men også fysisk. Det er tydelig.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsikke90 skrev (36 minutter siden):

Kan ikke være bra for huden å ha teip påklistret, natta gjennom? Den får ikke puste.

I tillegg til all PFAS hun tilfører kroppen, via ansiktsvevet og lymfesystem, som allerede må være helt nedbrutt etter så mange inngrep og behandlinger.

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress gir rynker. Så mye hun stresser vil hun få mye rynker uansett hvor mye botox hun fyller på. Det hjelper ikke. Alderdommen kommer til henne også, vi er ikke udødelige. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (22 minutter siden):

Stress gir rynker. Så mye hun stresser vil hun få mye rynker uansett hvor mye botox hun fyller på. Det hjelper ikke. Alderdommen kommer til henne også, vi er ikke udødelige. 

Jeg har tenkt litt på dette med å være så redd for rynker og tegn på levd liv.

Frykt for å utseendemessig se eldre ut ligger tydelig under. Men når de går til så ekstreme skritt som det SSI gjør, så virker det nesten som om det også er en frykt for livet selv. At det ikke aksepteres at det å leve et menneskelig liv fullt og helt faktisk også er forbundet med ulike faser, hvor aldring også er en helt naturlig slik fase. Og at de ikke aksepterer egen kropp.

Det er egentlig forferdelig trist, for det begynner å bli altfor mange som vegrer seg fra å forholde seg til det som er en del av livet selv.

Ved å fornekte dette i så ekstrem grad som det som vises gjennom Sophie Elise, så påfører man seg selv psyisk sykdom, og nekter seg selv viktige deler av livet, tror jeg.

Og vi ser jo nå hva som er i ferd med å skje med SSI/SE. Hun ødela eget omdømme fullstendig. Og har etter dette faktisk ikke greid å produsere eget innhold. Hun hoppet rett til graviditet, som hun hadde skrevet i en bok at hun kunne gjøre om alt gikk ad undas, og har etter dette utnyttet sitt ufødte barn og nå nesten ni måneder gamle barn på en ekstrem måte. Fordi det å utnytte eget barn gir henne inntekter til å fortsette å benekte livet selv, benekte seg selv, fortsette selvskadingen med alle disse unødvendige operasjonene.

Eneste sjanse jeg tror bedriften har nå, det er om SSI tok et ordentlig oppgjør med seg selv og det hun har drevet med frem til nå. At hun sluttet å operere seg, sluttet å selge eget barn på sine bedriftskanaler, sluttet helt å eksponere eget barn. Og at hun så snudde helt rundt, brukte seg selv som en stemme for den "galskapen" som disse influenserne velger å være levende reklameplakater for. Men jeg tror ikke SSI kommer til å gjøre dette, for hun har tydeligvis ingen ønske om å gjøre noe med sin avhengighet av selvskading gjennom unødvendige kosmetiske operasjoner/injeksjoner osv, og den avhengigheten hun tydeligvis har av å få oppmerksomhet.

Hun har barn nå, da burde fokuset være å sikre eget barn og familiens fremtid med ærlig jobb. Ikke kaste bort millioner på å drive selvskading og la barnet betale for dette ved å være bedriftsinnhold.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (32 minutter siden):

Frykt for å utseendemessig se eldre ut ligger tydelig under. Men når de går til så ekstreme skritt som det SSI gjør, så virker det nesten som om det også er en frykt for livet selv. At det ikke aksepteres at det å leve et menneskelig liv fullt og helt faktisk også er forbundet med ulike faser, hvor aldring også er en helt naturlig slik fase. Og at de ikke aksepterer egen kropp.

Det er egentlig forferdelig trist, for det begynner å bli altfor mange som vegrer seg fra å forholde seg til det som er en del av livet selv.

Ved å fornekte dette i så ekstrem grad som det som vises gjennom Sophie Elise, så påfører man seg selv psyisk sykdom, og nekter seg selv viktige deler av livet, tror jeg.

Og vi ser jo nå hva som er i ferd med å skje med SSI/SE. Hun ødela eget omdømme fullstendig. Og har etter dette faktisk ikke greid å produsere eget innhold. Hun hoppet rett til graviditet, som hun hadde skrevet i en bok at hun kunne gjøre om alt gikk ad undas, og har etter dette utnyttet sitt ufødte barn og nå nesten ni måneder gamle barn på en ekstrem måte. Fordi det å utnytte eget barn gir henne inntekter til å fortsette å benekte livet selv, benekte seg selv, fortsette selvskadingen med alle disse unødvendige operasjonene.

Eneste sjanse jeg tror bedriften har nå, det er om SSI tok et ordentlig oppgjør med seg selv og det hun har drevet med frem til nå. At hun sluttet å operere seg, sluttet å selge eget barn på sine bedriftskanaler, sluttet helt å eksponere eget barn. Og at hun så snudde helt rundt, brukte seg selv som en stemme for den "galskapen" som disse influenserne velger å være levende reklameplakater for. Men jeg tror ikke SSI kommer til å gjøre dette, for hun har tydeligvis ingen ønske om å gjøre noe med sin avhengighet av selvskading gjennom unødvendige kosmetiske operasjoner/injeksjoner osv, og den avhengigheten hun tydeligvis har av å få oppmerksomhet.

Hun har barn nå, da burde fokuset være å sikre eget barn og familiens fremtid med ærlig jobb. Ikke kaste bort millioner på å drive selvskading og la barnet betale for dette ved å være bedriftsinnhold.

Helt klart en flukt fra seg selv. Tror ikke hun skal ta noe oppgjør via media og SoMe. Hun må ha hjelp. Og burde bare logge av. For godt. Først og fremst med tanke på barnet. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (5 minutter siden):

Helt klart en flukt fra seg selv. Tror ikke hun skal ta noe oppgjør via media og SoMe. Hun må ha hjelp. Og burde bare logge av. For godt. 

Jeg er enig med deg i at det hun bør gjøre er å logge av som influenser, og aldri komme tilbake.

Men hvis hun skulle ha en fremtid som influenser så tror jeg eneste muligheten hadde vært om hun gikk i behandling, fant ro i seg selv og ble reflektert over hva hun har utsatt seg selv - og andre - for, og hvorfor det er viktig at man får motstemmer mot det hun pr i dag står for.

Jeg har dessverrre lite tro på at hun vil gjøre noe av dette, for det innholdet SSI viser gjennom Sophie Elise AS fremdeles viser at hun er verre ute og kjøre enn noen gang.

For hennes barns skyld håper jeg politikerne snart innser at de svikter disse influenserbarn fullstendig med å unnlate å sikre disse barna deres rettigheter via lovverk og sanksjoner mot foreldrene.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig med deg i at det hun bør gjøre er å logge av som influenser, og aldri komme tilbake.

Men hvis hun skulle ha en fremtid som influenser så tror jeg eneste muligheten hadde vært om hun gikk i behandling, fant ro i seg selv og ble reflektert over hva hun har utsatt seg selv - og andre - for, og hvorfor det er viktig at man får motstemmer mot det hun pr i dag står for.

Jeg har dessverrre lite tro på at hun vil gjøre noe av dette, for det innholdet SSI viser gjennom Sophie Elise AS fremdeles viser at hun er verre ute og kjøre enn noen gang.

For hennes barns skyld håper jeg politikerne snart innser at de svikter disse influenserbarn fullstendig med å unnlate å sikre disse barna deres rettigheter via lovverk og sanksjoner mot foreldrene.

Ja, jeg la til at jeg først og fremst tenker på barnet. SE burde aldri vært, og bør ikke være influenser. Ingen bør være det. Å selge seg selv på nett for penger er ingen god ide. For noen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg la til at jeg først og fremst tenker på barnet. SE burde aldri vært, og bør ikke være influenser. Ingen bør være det. Å selge seg selv på nett for penger er ingen god ide. For noen. 

Det er vi helt enige i.

Man kan både bli trist og forbanna når man ser hvordan slike som Sophie Elise AS (og CBE og andre...) over så mange år kan utnytte egne barn så rått som de gjør, og også fronte innhold som kan være så alvorlig helseskadelig for følgere.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man allerede som 18-åring tenker at man må starte kampen mot alderdommen, er det noe som er riv ruskende galt i psyken. At foreldrene hennes aldri har prøvd å gripe inn, eller i det minste snakke henne til fornuft, er for meg ubegripelig. Jeg er fullstendig klar over at 18-åringer er myndige og gjør som de vil, men SE startet jo bloggen mye tidligere. Tegnene på at hun allerede da trengte hjelp, var tydelige. 

Uten sammenligning for øvrig, så pusher jeg 60, men kan overhodet ikke tenke meg å benytte verken botox, fillers eller plastisk kirurgi. Hver gang jeg ser noen med fillers i leppene, tenker jeg utelukkende på hvor idiotisk det ser ut. Alle disse plastic fantastic damene ser helt like ut, er det virkelig et mål? 
Takke meg til å eldes naturlig. Tenk å sitte på aldershjemmet, full av plastikk. Tanken er absurd. 

SE kommer vel til å ønske å tape opp hver eneste kroppsdel da også. Spørs om personalet har tid til å bistå med det. 

• Liker 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Når man allerede som 18-åring tenker at man må starte kampen mot alderdommen, er det noe som er riv ruskende galt i psyken. At foreldrene hennes aldri har prøvd å gripe inn, eller i det minste snakke henne til fornuft, er for meg ubegripelig. Jeg er fullstendig klar over at 18-åringer er myndige og gjør som de vil, men SE startet jo bloggen mye tidligere. Tegnene på at hun allerede da trengte hjelp, var tydelige. 

Uten sammenligning for øvrig, så pusher jeg 60, men kan overhodet ikke tenke meg å benytte verken botox, fillers eller plastisk kirurgi. Hver gang jeg ser noen med fillers i leppene, tenker jeg utelukkende på hvor idiotisk det ser ut. Alle disse plastic fantastic damene ser helt like ut, er det virkelig et mål? 
Takke meg til å eldes naturlig. Tenk å sitte på aldershjemmet, full av plastikk. Tanken er absurd. 

SE kommer vel til å ønske å tape opp hver eneste kroppsdel da også. Spørs om personalet har tid til å bistå med det. 

Støttes! Istedetfor å skaffe datteren på 16 hjelp virker det som hun fikk sitte på rommet med løshåret, melatoninen og sokker i BH`n mens hun etablerte lolitablogg og fikk masse spons i posten. De aksepterte hvordan hun holdt på. Jeg har to døtre på samme alder, og klarer ikke å se det annerledes enn at de har lukket øynene, vært naive, ikke fulgt opp, ikke tatt det hun holdt på med alvorlig. 

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (48 minutter siden):

Støttes! Istedetfor å skaffe datteren på 16 hjelp virker det som hun fikk sitte på rommet med løshåret, melatoninen og sokker i BH`n mens hun etablerte lolitablogg og fikk masse spons i posten. De aksepterte hvordan hun holdt på. Jeg har to døtre på samme alder, og klarer ikke å se det annerledes enn at de har lukket øynene, vært naive, ikke fulgt opp, ikke tatt det hun holdt på med alvorlig. 

I beste fall, likegyldighet. I verste fall, neglekt. Far steppet jo inn som manager og fikk sin del av kaka, i stedet for å veilede henne. Det er ikke det minste rart hun strever med foreldrerollen selv. 

Misforstå meg rett, jeg fritar henne ikke for ansvar, men det forklarer jo en del. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (4 timer siden):

SSI? Hvem er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (16 minutter siden):

SSI? Hvem er det?

Eier av Sophie Elise (SE) AS er Sofie Steen Isachsen (SSI). Gidder ikke skrive hele navnet helt ut hver gang.

Men jeg forsøker å skille tydelig mellom eier og bedrift.

Hender nok at jeg også bruker SE der jeg burde skrivet SSI, men forsøker i hvert fall å skape et tydelig skille. Årsaken til at jeg mener dette er viktig er fordi avataren "Sophie Elise" slipper unna med altfor mye, for hun (eier) forsøker jo stadig å stakkarsliggjøre seg selv når hun er tatt i åpenbare grove feil, lovbrudd, kynisk bedriftsinnhold som kan skade både hennes eget barn og andre følgere og andre som ser henne gjennom media.

Å være tydelig på benevnelse av bedriftseier er en måte å ansvarliggjør henne på, og også å avkle den avatarfiguren hun har og stadig synes å forsøke å gjøre sin rolleperson i bedriftskanalene til å være.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (På 24.1.2025 den 7.34):

Det kan man si. Det offentlige benytter seg også mye av dette, for å rekonstruere bryst etter kreft, og ved kjønnsskifteoperasjoner. Det er snakk om implantater som nå knyttes til en spesiell kreftform, BIA-ALCL. Allergan og Eurosilikon er to typer som ble mye brukt fra ca 2010,  og anbefalt her i landet. En av kvinnene som fikk BIA-ALCL, og døde, hadde fått rekonstruert bryst etter kreft, med denne type implantat. 
Det finnes ingen oversikt over hvor mange kvinner som opererer inn silikon i Norge, men tallet er høyt, og det stiger stadig.
Nye undersøkelser viser at ca 20% av kvinner har gjennomført plastisk kirurgi, og enda flere tenker tanken.
Nå er i alle fall informasjonen mer på plass, og det opplyses i større grad om risiko for kreft og BII.

https://tidsskriftet.no/2024/10/klinisk-oversikt/brystimplantat-assosiert-anaplastisk-storcellet-lymfom

Det var mye mer snakk om farene ved silikon i brystene for 30 år siden. Da var det veldig mye i media om kvinner som ble syke etter at silikon hadde lekket ut i kroppen. Det var også flere søksmål med krav om erstatning. Deretter ble det stille, i mange år. Det er veldig bra at det omsider igjen kommer frem at det er helseskadelig med silikonimplantater.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hulderen skrev (7 minutter siden):

Det var mye mer snakk om farene ved silikon i brystene for 30 år siden. Da var det veldig mye i media om kvinner som ble syke etter at silikon hadde lekket ut i kroppen. Det var også flere søksmål med krav om erstatning. Deretter ble det stille, i mange år. Det er veldig bra at det omsider igjen kommer frem at det er helseskadelig med silikonimplantater.

De kom opp med noen "nye og bedre" implantater, med "livstidsgaranti". Anatomiske, med tekstur, "gummybear". Men de viste seg å være enda verre gitt. Nå har de kommet med noen nye igjen!  Fool me once...  Ser Akademiklinikken og kirurgen som opererte Isabel Raad er ute i avisen i dag. Prøver å redde eget skinn. Håper kvinner ser gjennom bløffen nå. Nok er nok!

Endret av Doris Becker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...