Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
kaiturid skrev (2 timer siden):

Ligg etter 3 uker...dopet på smertestillende da eller...?

Det går helt fint an å ha sex etter 1-2 uker også uten å være dopet på smertestillende? 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jolanda skrev (1 minutt siden):

Det går helt fint an å ha sex etter 1-2 uker også uten å være dopet på smertestillende? 

Man blir vel fortalt at man skal vente med samleie til 6uker etter fødsel på grunn av infeksjonsfare, ikke på grunn av potensielle smerter. 

• Liker 23
  • Nyttig 4
Gjest Sunfl0wer
Skrevet (endret)
Missy1 skrev (3 minutter siden):

Man blir vel fortalt at man skal vente med samleie til 6uker etter fødsel på grunn av infeksjonsfare, ikke på grunn av potensielle smerter. 

Anbefalt å vente i seks uker,men om man velger å ha det før så bør man bruke kondom. 

Endret av Sunfl0wer
Skrevet
kaiturid skrev (2 timer siden):

Ligg etter 3 uker...dopet på smertestillende da eller...?

Akkurat smerter trenger ikke være tilfellet, men trodde ikke det var anbefalt med ligging før 6 uker på grunn av infeksjonsfare. 

• Liker 6
Skrevet

Høres for meg ut som målet hennes er å tegne et bilde av at hun er mye bedre enn alle andre.

«jeg klarte å ha sex etter bare 3uker» 

«babyen min gråter ALDRI»

«babyen min sover hele tiden»

Hvorfor i det heletatt dele med hele Norge hvor lang tid etter fødsel de hadde sex igjen? For å få folk til å spekulere i om hun håper å bli gravid igjen med en gang?

• Liker 24
  • Nyttig 10
Skrevet
Jolanda skrev (4 timer siden):

Jeg fikk litt mer sansen for henne under svangerskapet og synes hun modnet, men etter å ha hørt halve siste pod (gidder faktisk ikke å høre ferdig) er alt ødelagt. 

De er ekstremt umodne sammen og det var ubehagelig å høre på kjemien og kjeklingen. Og det å skryte av at de har en såå snill baby som aldri gråter. Det er vel knapt mulig å ha en 4 uker gammel baby som aldri har grått. At han er rolig - ja, helt sikkert. Men babyer gråter. Også sitter de og sier at babyer sover såå mye så man får god tid til å gjøre alt man kan gjøre hjemme. Nei, alle babyer gjør ikke det. Noen er veldig urolig og gråter mye, og/eller sover kun oppå deg! Min bolig er visningsklar til enhver tid, men med nyfødt så det helt jævlig ut og jeg verken rettet håret eller sminket meg på mange uker. Og hvem i alle dager er det som prioriterer barnevakt og datenights med en nyfødt?? Og ”små ting i hverdagen” som de kaller det, som er hotellovernatting. Altså.. Også snakker de om at de skulle ønske de sov og brukte mer tid på seg selv før de fikk barn. Det er jo det eneste man hører som gravid?? ”Sov mens du kan!”. 

Jeg har ingen planer om å høre, så spør her. Hvorfor sover de så lite hvis babyen sover 20 timer i døgnet? (Som jeg leste på VG)

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet

SE fortalte i svangerskapet at hun var glad for at barnet er en gutt, fordi hun ikke "orker å ta opp kampen mot identiteten sin", noe hun hadde blitt nødt til dersom barnet var jente. 

Nå forteller hun at de ønsker seg flere barn og at hun ønsker det blir ei lita jente neste gang, og at hun allerede har navnet klart.

Betyr det at hun nå er klar for å ta opp kampen mot identiteten sin likevel (hva enn det betyr) eller har hun kanskje endelig funnet seg selv nå (igjen)?

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet
Pidla skrev (15 minutter siden):

Jeg har ingen planer om å høre, så spør her. Hvorfor sover de så lite hvis babyen sover 20 timer i døgnet? (Som jeg leste på VG)

Ja, det er et veldig godt spørsmål.. Jeg vet ikke.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (20 minutter siden):

Akkurat smerter trenger ikke være tilfellet, men trodde ikke det var anbefalt med ligging før 6 uker på grunn av infeksjonsfare. 

Det stemmer.

Skrevet
Missy1 skrev (32 minutter siden):

Ja, det er riktig det. Men dersom man velger å gå mot denne anbefalingen er det ikke dermed sagt at man trenger smertestillende. Alle har ikke problemer med underlivet kort tid etter fødsel. 

Skrevet
Jolanda skrev (3 minutter siden):

Ja, det er riktig det. Men dersom man velger å gå mot denne anbefalingen er det ikke dermed sagt at man trenger smertestillende. Alle har ikke problemer med underlivet kort tid etter fødsel. 

jeg sa ikke noe om at man trenger smertestillende for å ha sex etter fødsel, jeg kommenterte at det er på grunn av infeksjonsfare man anbefales å vente, IKKE på grunn av potensielle smerter :)

Skrevet

Jeg mistenker dessuten at hun har hatt keisersnitt, men eller… Hun har vel forresten både trent (skal ikke løfte særlig etter keisersnitt) og vist mage uten arr så mulig jeg tar feil! 

• Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (9 minutter siden):

Jeg mistenker dessuten at hun har hatt keisersnitt, men eller… Hun har vel forresten både trent (skal ikke løfte særlig etter keisersnitt) og vist mage uten arr så mulig jeg tar feil! 

Arret etter keisersnitt er som regel nederst på magen under trusekanten, så det ville man nødvendigvis ikke ha sett uansett om hun la ut bilde i undertøy. Men trening 2 uker etter keisersnitt vet jeg ikke om er mulig.

Nå følger jeg ikke henne på Snapchat/hører ikke på podkasten, men har hun ikke publisert den fødsel-episoden i podkasten sin? Fortalte hun ikke hvordan fødselen var i den episoden?

• Liker 4
Skrevet
Klink skrev (12 minutter siden):

Tvilsomt at hun hadde vært så aktiv så kort tid etter om det var keisersnitt. De øvelsene hun gjorde på trening bare et par uker etter fødsel ville hun aldri klart med et åpent sår på magen

• Liker 5
Skrevet
Sinccis skrev (8 minutter siden):

Arret etter keisersnitt er som regel nederst på magen under trusekanten, så det ville man nødvendigvis ikke ha sett uansett om hun la ut bilde i undertøy. Men trening 2 uker etter keisersnitt vet jeg ikke om er mulig.

Nå følger jeg ikke henne på Snapchat/hører ikke på podkasten, men har hun ikke publisert den fødsel-episoden i podkasten sin? Fortalte hun ikke hvordan fødselen var i den episoden?

Har ikke hørt, hun har sagt fødselen ikke ble som hun hadde tenkt. 

Skrevet

Sex etter 3 uker...fy flate, jeg får vondt langt inni ryggmargen😵‍💫😵‍💫🤯🤯 Er det ikke anbefalt å vente minst 6 uker pga infeksjonsfare? Om babyen sover 20 timer i døgnet og ikke det blir tid til egenpleie, da kan hun bare glede seg til de neste 10-12 årene🤭🤭🤭🫣🫣

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

feil

Endret av Missy1
Skrevet
Missy1 skrev (13 minutter siden):

Tvilsomt at hun hadde vært så aktiv så kort tid etter om det var keisersnitt. De øvelsene hun gjorde på trening bare et par uker etter fødsel ville hun aldri klart med et åpent sår på magen

Du vet at de syr sårene? 

Det er svært varierende hvor redusert man er etter keisersnitt. At man ikke bør trene etter to uker betyr ikke at det er fysisk umulig.

Ut over det har jeg ingen formening om hvordan influenseren sin fødsel har foregått.

• Liker 2
Skrevet

Sex kan jo bety så mangt, flere ting som ikke påvirker infeksjonsfare …om ikke hun presiserte akkurat hva de har gjort da….

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Enda en runde i tråden om dette hersens keisersnittet 😦🤦‍♀️

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...