Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Era Vulgaris skrev (10 timer siden):

At enkelte i denne tråden forsvarer eksponering av barn i en bedriftskanal med over 500 k følgere, og attpå til legger skylda på KGs brukere for eksponering, er virkelig forstemmende. Vi har ikke kommet noe lenger i kampen mot eksponering enn for 10 år siden. 

Ja, hun bør late som han ikke eksisterer i sin bedriftskanal. Det er virkelig ikke vanskelig. 

De som er her på forumet og som forsvarer SE i hennes eksponering av den lille er nok de som legger ut en hel masse video og bilder av sine barn på sine Facebook,Ig og snapchat kontoer.

De vil bare ikke se faren ved all eksponering eller nekter og tenke på sine barn. Men tror jeg trekker meg ut av denne diskusjonen fordi det hjelper ikke. De har rett og de ler av oss som faktisk hører på hva Redd barna og politiet sier. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hatsumomo skrev (3 timer siden):

Ser slik ut.

Er vel snart en uke nå uten å poste.

Å for hver dag uten noe på hennes SoMe kanaler jo bedre er det for den lille. Da slipper vi å vite noe mere 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (7 minutter siden):

Å for hver dag uten noe på hennes SoMe kanaler jo bedre er det for den lille. Da slipper vi å vite noe mere 

Det blir bare spekulasjoner og jeg liker ikke å gjøre det, men jeg vil tro at det har blitt litt for mye for henne å prøve å ha alle ballene i luften fortsatt. Forståelig nok.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Hatsumomo skrev (1 minutt siden):

Det blir bare spekulasjoner og jeg liker ikke å gjøre det, men jeg vil tro at det har blitt litt for mye for henne å prøve å ha alle ballene i luften fortsatt. Forståelig nok.

Sånn er det når penger er viktigere enn noe annet

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Var det ikke snakk om tidlig i svangerskapet at barnets far ikke ønsket at barnet skulle eksponeres, eller husker jeg feil?

Vi kan jo håpe at barnets far har fått nok av SSIs eksponering av barnet på hennes bedriftskanaler, og forsøker å sette en stopper for det, siden SSI selv tydeligvis har hatt vanskelig for å la være å eksponere barnet...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Djungelvrål skrev (29 minutter siden):

Beklager, men det der var et utrolig dårlig innlegg. Det å ikke ha umiddelbar morsfølelsen «rammer» mange, det er helt vanlig å føle seg sårbar etter fødsel, overveldet, alene, hormonkaos, ammetrøbbel osv. En influencer har ikke funnet opp hjulet på nytt her, eller på noen måte vær «brutalt ærlig».

• Liker 20
  • Nyttig 11
Skrevet
elskersommer skrev (3 timer siden):

Men i jøssse navn. Det er jo bare og se på snapchat. Alt legges frem der. Å den latter ikon kan du bare legge fra deg

Ser ikke på snap,så har ikke det store problemet ditt gjennom hele dagen😏

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
kaiturid skrev (9 minutter siden):

Ser ikke på snap,så har ikke det store problemet ditt gjennom hele dagen😏

Kanskje la vær å kommentere så dumt da når du ikke vet🤦‍♀️ All info gis gjennom snap og podcasten hennes, så den ringinga trengs ikke

Pluss nettaviser som skriver saker om henne

Endret av Enkelt&Komplisert
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Enkelt&Komplisert skrev (1 minutt siden):

Kanskje la vær å kommentere så dumt da når du ikke vet🤦‍♀️ All info gis gjennom snap og podcasten hennes, så den ringinga trengs ikke

Alle klager på alt hun gjør. Så det som blir gjengitt av dere er bare BS?

• Hjerte 1
Skrevet
kaiturid skrev (Akkurat nå):

Alle klager på alt hun gjør. Så det som blir gjengitt av dere er bare BS?

Hvorfor er det BS? Hva vet du om det når du ikke følger med uansett?

• Liker 8
Skrevet
Enkelt&Komplisert skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det BS? Hva vet du om det når du ikke følger med uansett?

Når det er så slitsomt å følge vedkommende lar jeg være.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
kaiturid skrev (7 minutter siden):

Når det er så slitsomt å følge vedkommende lar jeg være.

Herregud 🤦‍♀️ da kan du ikke påstå hva som er bs og ikke, helt fjern.

Ikke klarer du å besvare spm, eller  begrunne dine påstander... flaut

(Total avsporing, sorry, irritasjonen tok overhånd når noen kommenterer på ting de ikke vet)

Endret av Enkelt&Komplisert
  • Liker 10
Skrevet (endret)
Enkelt&Komplisert skrev (29 minutter siden):

Herregud 🤦‍♀️ da kan du ikke påstå hva som er bs og ikke, helt fjern

Endret av kaiturid
Skrevet (endret)
anno19 skrev (1 time siden):

Beklager, men det der var et utrolig dårlig innlegg. Det å ikke ha umiddelbar morsfølelsen «rammer» mange, det er helt vanlig å føle seg sårbar etter fødsel, overveldet, alene, hormonkaos, ammetrøbbel osv. En influencer har ikke funnet opp hjulet på nytt her, eller på noen måte vær «brutalt ærlig».

Hadde det på lignende måte for godt over 18 år siden og det var ikke tabu da. Ung alenemor (var en del år yngre enn SE er) med ammeproblemer hvor barnet mitt ikke fikk nok næring som medførte at barnet lå på brystet nærmest døgnet rundt som medførte underskudd av søvn på oss begge før jeg skjønte at her måtte det MME til. Kombinerte amming og flaske frem til barnet var rundt et år. I de verste stunder angret jeg meg på at jeg fikk barn, og tenkte dette går jeg aldri igjennom igjen. Nyfødtperioden var et h....... 

Fikk dog gode råd av venner, familie og helsestasjon som hjalp meg gjennom, men det var vanskelig.

Har forøvrig fått to barn til i senere tid med de samme ammeproblemene, men da var vi ihvertfall to om ansvaret.

Men dette var ikke tabu i 2005, og jeg ergrer meg over hvordan influencere nærmest kan poste hva som helst og bli sett på som pionerer innenfor problematikken. 

Det er mange, mange som snakker om og som har stått frem om fødseldepresjoner, mammakropp og ammeproblemer. Fint det, men ikke kall det revolusjonerende å stå frem med det, for det er ikke tabu eller skam, men helt normalt i livets største omveltning.

Og når forfatter av debattinnlegget avslutter med å shitshame Mads Hansen for å "angripe" en nybakt mor så har hun hverken skjønt en dritt av hva eller poenget MH prøver å formidle!

Endret av K_mb
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
kaiturid skrev (30 minutter siden):

Trykte feil 

Endret av kaiturid
Skrevet
skruf skrev (På 19.5.2024 den 13.24):

Det er ikke det som er cluet folk reagerer på, men at første gang hun «følte for å prøve» (tror det var det hun skrev) skjer på en utekafé på en av de fineste dagene der halve Trondheim er i sentrum og fulle utekaféer mens hun filmer seg selv, fokuserer på kamera og ikke baby, og poster seansen på nett.

Klart det handler om et sykt eksponeringsbehov - passerte henne da seansen foregikk og hun satt RETT utenfor døra til Kaffebrenneriet, tross i at det var ledig andre steder utenfor. Man kunne ikke unngå å se henne, og man risikerte omtrent å snuble i vognen på vei ut/inn fra kafeen. Hun satt seg bevisst midt i «spotlighten»..

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
Djungelvrål skrev (8 timer siden):

Dårlig artikkel. Artikkelforfatteren burde nok først og fremst lære seg forskjellen på å være åpen, ærlig og `dele` -  og å eksponere for å "selge" (slik SE AS gjør) 

At Sofie ville få alle fødselsdepresjoner, skam, sorg og whatnot som finnes kunne man fint regnet ut på forhånd. Ingen kan beskylde den jenta for å være helt i vater. Det er vel mer grunn til bekymring enn å hylle henne. Media forstår ikke helt når vær varsom-plakaten burde gjelde. Sofie er vår egen Britney (minus talentet)  som er all over the place i psyken, og som helt bevisst "byr på seg selv" for å tjene penger. Hun har jo selv sagt at hun er kynisk på den måten. 

• Liker 16
  • Nyttig 11
Skrevet
Isild skrev (5 timer siden):

Dårlig artikkel. Artikkelforfatteren burde nok først og fremst lære seg forskjellen på å være åpen, ærlig og `dele` -  og å eksponere for å "selge" (slik SE AS gjør) 

At Sofie ville få alle fødselsdepresjoner, skam, sorg og whatnot som finnes kunne man fint regnet ut på forhånd. Ingen kan beskylde den jenta for å være helt i vater. Det er vel mer grunn til bekymring enn å hylle henne. Media forstår ikke helt når vær varsom-plakaten burde gjelde. Sofie er vår egen Britney (minus talentet)  som er all over the place i psyken, og som helt bevisst "byr på seg selv" for å tjene penger. Hun har jo selv sagt at hun er kynisk på den måten. 

Søker man på artikkelforfatteren finner man at hun selv skrev en blogg et par-tre år om samme problematikk.

Kanskje noen har et behov for å forsvare det de selv har gjort...

Det er i hvert fall veldig tydelig at artikkelforfatter ikke forstår hva det er eier av bedriften Sophise Elise AS holder på med.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Søker man på artikkelforfatteren finner man at hun selv skrev en blogg et par-tre år om samme problematikk.

Kanskje noen har et behov for å forsvare det de selv har gjort...

Det er i hvert fall veldig tydelig at artikkelforfatter ikke forstår hva det er eier av bedriften Sophise Elise AS holder på med.

Tidligere blogget om samme problematikk ja, det forklarer jo "hyllesten".  Hun klarer nok ikke å se hverken eksponeringen, eksibisjonismen eller pengemaskineriet. Hun forstår ikke at Sophie Elise AS er "åpen og ærlig" for å gjøre god butikk etter togkrasj-Sophie rebrandet og brannslukket, og ble gravid-Sophie og nå mamma-Sophie. 

Endret av Isild
  • Liker 10
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...