Isild Skrevet 20. mai 2024 #41201 Skrevet 20. mai 2024 refill skrev (26 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor det sitter så langt inne å regulere spesielt influenserbransjen mer. Både generelt, men i særdeleshet når det gjelder barn og bruk av barn i markedsføring. Egentlig burde det bare være et generelt forbud mot å eksponere barn i some. Jeg tror de fleste med større barn som skjønner omfanget av å bli lagt ut på nett har erfaring med at barna ikke ønsker det. De fleste har ikke bare "bestemor Marit og onkel Fredrik" på vennelisten sin. Det er kollegaer, naboer og kontakter. Dette er vel egentlig en avsporing også, men. En veldig relevant avsporing. Det er langt på overtid å få på plass et lovverk som ivaretar barns rettigheter ift å få historier og bilder av seg lagt ut på nettet. Min mening er at alle barn har rett til å starte sine egne liv på internett med blankt googlesøk (så langt det er mulig) Influencerbarna i dag har skremmende mange treff. Min erfaring er også at barn ikke ønsker at man legger ut noe. Mine barn er voksne nå, men jeg fikk kun en svært sjelden gang lov til å dele bilder av dem. SE ser desverre ut til å bli en "værsting". Sønnen er bare noen uker gammel, og allerede er det full deling av mors følelser (og mangel på dem) tur til helsestasjonen, soverutiner, ammerutiner ++ Det er et stort overtramp mot sønnen - det er min mening. 13 20
Enkelt&Komplisert Skrevet 20. mai 2024 #41202 Skrevet 20. mai 2024 Fidoss skrev (12 timer siden): Herregud. Voksne mennesker. Håper ikke Sophie sitter hjemme å leser denne tråden, barseltiden er for mange tøff og vanskelig. Man gjør ting der man ser tilbake og tenker hva i all verden holdt jeg på med, eller tenkte med. Man kan bli deprimert, slite skikkelig med psyken og det er ikke sikkert hun tenker klart. Dette er en dame som nettopp har fått barn, der hele Norge tydeligvis skal uttale seg om alt hun gjør «galt». Til og med hvordan hun tar opp eller ned genseren. At hun «eksponerer» barnet (eller håret på hodet hans) kan ha en så naturlig forklaring som at hun er stolt av sin kjære sønn. Er jo bare å la være å legge ut så mye, så slipper hun det. Hun legger jo ut mye nettopp fordi det skal bli snakket om = reklame for henne. Ja, vanlige folk gjør også ting i barseltiden som man i ettertid ikke skjønner. Forskjellen er at vi ikke legger ut om det til mangemange følgere. Hadde vi gjort det, hadde vi jo garantert fått kommentarer vi også (de få privatpersonene som legger ut video av en situasjon med barnet sitt som plutselig går viralt, på f.eks. insta, blir jo også hetset så til de grader). 16 8
Isild Skrevet 20. mai 2024 #41203 Skrevet 20. mai 2024 Enkelt&Komplisert skrev (1 time siden): Er jo bare å la være å legge ut så mye, så slipper hun det. Hun legger jo ut mye nettopp fordi det skal bli snakket om = reklame for henne. Ja, vanlige folk gjør også ting i barseltiden som man i ettertid ikke skjønner. Forskjellen er at vi ikke legger ut om det til mangemange følgere. Hadde vi gjort det, hadde vi jo garantert fått kommentarer vi også (de få privatpersonene som legger ut video av en situasjon med barnet sitt som plutselig går viralt, på f.eks. insta, blir jo også hetset så til de grader). Nettopp! Dersom det er helt krise for Sofie (og fansen hennes) at det blir mye snakk, meninger, synsing og kritikk - så kan hun jo bare la være å legge ut noe. Hun er Norges største påvirker, og legger jo ut nettopp for å påvirke, få klikk, engasjement og penger - og hun er selutnevnt Norgesmester i kynisk måte å gjøre dette på. Denne gangen bruker hun morsrollen og babyens rutiner osv for alt det er verdt - for å få oppmerksomhet (= penger) 9 15
elskersommer Skrevet 20. mai 2024 #41204 Skrevet 20. mai 2024 Fidoss skrev (15 timer siden): Herregud. Voksne mennesker. Håper ikke Sophie sitter hjemme å leser denne tråden, barseltiden er for mange tøff og vanskelig. Man gjør ting der man ser tilbake og tenker hva i all verden holdt jeg på med, eller tenkte med. Man kan bli deprimert, slite skikkelig med psyken og det er ikke sikkert hun tenker klart. Dette er en dame som nettopp har fått barn, der hele Norge tydeligvis skal uttale seg om alt hun gjør «galt». Til og med hvordan hun tar opp eller ned genseren. At hun «eksponerer» barnet (eller håret på hodet hans) kan ha en så naturlig forklaring som at hun er stolt av sin kjære sønn. Men har sønnen bedt om og eksponeres på mammas SoMe kanaler? Har sønnen gitt tillatelse til at det spres bilder av han over hele internett? 11 17
kaiturid Skrevet 20. mai 2024 #41205 Skrevet 20. mai 2024 elskersommer skrev (5 minutter siden): Men har sønnen bedt om og eksponeres på mammas SoMe kanaler? Har sønnen gitt tillatelse til at det spres bilder av han over hele internett? Han kan jo bli klin lik sin mor,hvem vet. 1 1
Rastebenk Skrevet 20. mai 2024 #41206 Skrevet 20. mai 2024 (endret) Fidoss skrev (15 timer siden): Herregud. Voksne mennesker. Håper ikke Sophie sitter hjemme å leser denne tråden, barseltiden er for mange tøff og vanskelig. Man gjør ting der man ser tilbake og tenker hva i all verden holdt jeg på med, eller tenkte med. Man kan bli deprimert, slite skikkelig med psyken og det er ikke sikkert hun tenker klart. Dette er en dame som nettopp har fått barn, der hele Norge tydeligvis skal uttale seg om alt hun gjør «galt». Til og med hvordan hun tar opp eller ned genseren. At hun «eksponerer» barnet (eller håret på hodet hans) kan ha en så naturlig forklaring som at hun er stolt av sin kjære sønn. Man kan fint være stolt av avkommet sitt uten å plastre bilder og videoer av det på offentlig internett fra det er nyfødt. Ressurssterke mennesker som f eks kongefamilien, som Jenny Skavlan, Herman Flesvig, Aksel Hennie og andre A-kjendiser skjermer barna sine, da det ennå ikke finnes forskning som indikerer at det er positivt for barn å bli servert på sølvfat til de 5 milliarder menneskene i verden som har tilgang på Internett. Det finnes imidlertid tunge institusjoner som Kripos, Unicef og Redd Barna som advarer sterkt mot å utlevere barn på internett. Det er rimelig vanvittig av influensere å mene seg selv smartere enn disse tunge organisasjonene. Endret 20. mai 2024 av Rastebenk 23 16
elskersommer Skrevet 20. mai 2024 #41207 Skrevet 20. mai 2024 Rastebenk skrev (35 minutter siden): Man kan fint være stolt av avkommet sitt uten å plastre bilder og videoer av det på offentlig internett fra det er nyfødt. Ressurssterke mennesker som f eks kongefamilien, som Jenny Skavlan, Herman Flesvig, Aksel Hennie og andre A-kjendiser skjermer barna sine, da det ennå ikke finnes forskning som indikerer at det er positivt for barn å bli servert på sølvfat til de 5 milliarder menneskene i verden som har tilgang på Internett. Det finnes imidlertid tunge institusjoner som Kripos, Unicef og Redd Barna som advarer sterkt mot å utlevere barn på internett. Det er rimelig vanvittig av influensere å mene seg selv smartere enn disse tunge organisasjonene. Så på the Voice og ble så overrasket da Espen Lind fortalte at han hadde en sønn. Det hadde ikke jeg fått med meg. Så er fult mulig og ikke eksponere sine barn 17 20
kaiturid Skrevet 20. mai 2024 #41208 Skrevet 20. mai 2024 elskersommer skrev (46 minutter siden): Så på the Voice og ble så overrasket da Espen Lind fortalte at han hadde en sønn. Det hadde ikke jeg fått med meg. Så er fult mulig og ikke eksponere sine barn Stor forskjell på en kjendis/artist og en influencer,helt klart. 2 2
kaiturid Skrevet 20. mai 2024 #41209 Skrevet 20. mai 2024 Tough cookie skrev (8 timer siden): Har dere hørt fødselspodden hennes? Har hun noe nytt å berette?
Rastebenk Skrevet 20. mai 2024 #41210 Skrevet 20. mai 2024 elskersommer skrev (1 time siden): Så på the Voice og ble så overrasket da Espen Lind fortalte at han hadde en sønn. Det hadde ikke jeg fått med meg. Så er fult mulig og ikke eksponere sine barn Lene Marlin og Kåre Conradi har også barn sammen faktisk. Men, som Caroline Berg Eriksen argumenterer med; man SKJULER jo barna sine hvis man ikke daglig publiserer bilder og videoer av dem på åpent internett 🙃 21 2
elskersommer Skrevet 20. mai 2024 #41211 Skrevet 20. mai 2024 Rastebenk skrev (15 minutter siden): Lene Marlin og Kåre Conradi har også barn sammen faktisk. Men, som Caroline Berg Eriksen argumenterer med; man SKJULER jo barna sine hvis man ikke daglig publiserer bilder og videoer av dem på åpent internett 🙃 Jeg la ut litt av min yngste datter hun var yngre. Kun få bilder i året. Men hun kom hjem som 13 åring og ba meg slette alt som lå på min facebook av henne. En enkel jobb for meg Hun har fortsatt null bilder av seg selv på facebook og har skult IG konto. Stakkars barna til CBE som må leve med bilder på google for all evig tid 25
miamiamia Skrevet 20. mai 2024 #41212 Skrevet 20. mai 2024 Mine barn er tenåringer nå og jeg fikk for flere år siden streng beskjed om å slette gamle bilder av dem. Jeg fikk beholde to bilder av dem hvor de er babyer. Ellers måtte alt vekk. De syns det var flaut at jeg hadde bilder av dem. Så nå er de mer eller mindre anonyme på mine sosiale medier kanaler. Stakkars disse inlfuenserbarna som vokser opp med den eksponeringen. Grusomt. 18 3
CMHuser Skrevet 20. mai 2024 #41213 Skrevet 20. mai 2024 Men herregud da… Vi har da sett relativt lite av babyen? Hun har vel ikke vist hele ansiktet? Klager man fordi man kanskje kan kjenne igjen bakhodet hans? Vi vet jo intet om hva som kommer til å komme, og vi alle er vel kjent med uttrykket/ansiktet til SE? Så hvorfor blir hun tatt så hardere på det nå, etter babyens adkomst, som vi ikke vet hvordan egentlig ser ut? 5 1
elskersommer Skrevet 20. mai 2024 #41214 Skrevet 20. mai 2024 CMHuser skrev (15 minutter siden): Men herregud da… Vi har da sett relativt lite av babyen? Hun har vel ikke vist hele ansiktet? Klager man fordi man kanskje kan kjenne igjen bakhodet hans? Vi vet jo intet om hva som kommer til å komme, og vi alle er vel kjent med uttrykket/ansiktet til SE? Så hvorfor blir hun tatt så hardere på det nå, etter babyens adkomst, som vi ikke vet hvordan egentlig ser ut? Men se å våkne opp litt av dvalen... Jeg blir så imponert når folk mener og tror eksponering kun handler om bilde av ansiktet🙈 Hva med all den info hun utgir om barnet? 34 1 9
CMHuser Skrevet 20. mai 2024 #41215 Skrevet 20. mai 2024 elskersommer skrev (Akkurat nå): Men se å våkne opp litt av dvalen... Jeg blir så imponert når folk mener og tror eksponering kun handler om bilde av ansiktet🙈 Hva med all den info hun utgir om barnet? Jeg følger henne egentlig ikke særlig godt, ser litt her og der. Men da blir det jo eksponering samme hva hun sier eller gjør, for hun er jo kjent. Men vi får se hvor veien føres hen! 1 1
Gjest Sunfl0wer Skrevet 20. mai 2024 #41216 Skrevet 20. mai 2024 elskersommer skrev (20 minutter siden): Men se å våkne opp litt av dvalen... Jeg blir så imponert når folk mener og tror eksponering kun handler om bilde av ansiktet🙈 Hva med all den info hun utgir om barnet? Hvilken info da?
kaiturid Skrevet 20. mai 2024 #41217 Skrevet 20. mai 2024 SE er som hun er. Det får vi ikke gjort noe med. All oppmerksomheten her,selv om den er negativ,blir det positivt i hennes verden. Det at hun innrømte at hun ikke hadde noe følelser for gutten,så vi vel egentlig på første bilde. Så ikke mye glede der. Fikk en knekk selv, så vet akkurat hvordan det føles når alle rundt forventer enormt glede. De bildene som ble tatt da,er godt gjemt... Sånn sett burde hun ikke lagt ut bilde i hele tatt. Det må vel være vondt for ungen å lese om senere. "Der ligger jeg hos mamma,men hun vil egentlig ikke"... 2 1 2
introvert_ Skrevet 20. mai 2024 #41218 Skrevet 20. mai 2024 Sunfl0wer skrev (50 minutter siden): Hvilken info da? Fullt navn, fødselsdato med klokkeslett, fødested, hvilken by barnet bor i og senere skal flytte til 10 5
Hatsumomo Skrevet 20. mai 2024 #41219 Skrevet 20. mai 2024 Tråden lever selv om det går dagesvis mellom snappene til SE. Fjerde eller femte dagen nå siden forrige snap.. ja hun er virkelig pågående altså, snap 24/7. 7 1
Gjest Sunfl0wer Skrevet 20. mai 2024 #41220 Skrevet 20. mai 2024 introvert_ skrev (18 minutter siden): Fullt navn, fødselsdato med klokkeslett, fødested, hvilken by barnet bor i og senere skal flytte til Man vet at hun bor i Trondheim så åpenbart er han født der. Man vet at de skal flytte tilbake til Oslo og da blir så klart han også med på flyttelasset. Navn og fødselsdato er vel ikke ille? T.o.m Jenny Skavlan som noen har nevnt her som skjuler barna sine vet man navn og alder på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå