Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest NordreSving
Skrevet
kaiturid skrev (7 timer siden):

Trodde det var totalt helt frivillig å følge vedkommende...

Det er et minstekrav når man deltar i en diskusjon at man forholder seg til temaet og forsøksvis prøver å argumentere. Mitt innlegg handlet om det problematiske ved å bruke en nyfødt baby for å skape relasjon med følgerne. Hva tenker du om det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
velociraptor skrev (13 timer siden):

Nettopp derfor er det vel fint at SE la ut bilde av en bred midje og en rund og myk utovermage, og nettopp viste at IKKE alle har flat og definert mage etter fødsel. Hun er jo ekstremt langt unna noen sixpack.

Men hun viser jo en vanlig postpartum-mage, ikke en «kommet tilbake til sånn kroppen var før graviditet»-mage. Det kan da virkelig ikke føre til noe kroppspress.

Ja, du har skrevet dette et par ganger nå. Det er greit at du ser på magen hennes som bred og pløsete utovermage. De fleste andre synes nå likevel at magen hennes ser ut til å være liten og stram til å være en uke etter fødsel. Sikkert ikke lik som før graviditet, men flat i forhold til hvordan de fleste andre ser ut en uke etter. Det ser man på kommentarene under bildet på Instagram også: «Magen din ser jo ikke engang ut som du har vært gravid», «Hvordan kan man få så stor forskjell på magen på bare en uke?», «Wow, tilbake i stram figur og flat mage allerede!» (Edit: her får hun jo et marked for å begynne å selge treningsprogram for gravide)

Hun har hele svangerskapet gitt inntrykk av at det er viktig å se sexy ut også som gravid, snakket om bekymringen over hvordan hun skulle klare å gi blowjobs til tross for svangerskapskvalme, sagt at hun trener mye som gravid for å kunne ha naken photoshoot et par måneder etter fødsel (håper sønnen slipper å være accessorie på denne shooten) osv. Det virker som at hun er opptatt av å fortsette med dette imaget også nå etter graviditet, der hun poserer i undertøyet sitt as usual. 

Endret av Sinccis
  • Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet
Sinccis skrev (4 minutter siden):

Ja, du har skrevet dette et par ganger nå. Det er greit at du ser på magen hennes som bred og pløsete utovermage. De fleste andre synes nå likevel at magen hennes ser ut til å være liten og stram til å være en uke etter fødsel. Sikkert ikke lik som før graviditet, men flat i forhold til hvordan de fleste andre ser ut en uke etter. Det ser man på kommentarene under bildet på Instagram også: «Magen din ser jo ikke engang ut som du har vært gravid», «Hvordan kan man få så stor forskjell på magen på bare en uke?», «Wow, tilbake i stram figur og flat mage allerede!»

Hun har hele svangerskapet gitt inntrykk av at det er viktig å se sexy ut også som gravid, snakket om bekymringen over hvordan hun skulle klare å gi blowjobs til tross for svangerskapskvalme, sagt at hun trener mye som gravid for å kunne ha naken photoshoot et par måneder etter fødsel (håper sønnen slipper å være accessorie på denne shooten) osv. Det virker som at hun er opptatt av å fortsette med dette imaget også nå etter graviditet, der hun poserer i undertøyet sitt as usual. 

De fleste du - er nå tydeligvis ganske mange som er enige med meg også her ☺️ 

Uansett føler jeg meg helt trygg på at du har rett i at det blir rikelig med vulgære kroppsfikserte bilder i tiden fremover også.

Å trene som gravid for å kunne ta nakenbilder etter fødsel må være det tristeste jeg har lest 😵‍💫 Jeg vil dessverre tro det er snakk om bilder med den nye rekvisitten.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er glad for at Sofie har logget av sosiale medier nå i barseltida, jeg kan bare be om at det gir mersmak og at tausheten vedvarer. Hun har godt av det, og babyen har godt av det. Måtte hennes ekstreme og konstante behov for feedback og validering bli dempet av at hun nå har en liten fyr som er avhengig av henne, og som trenger henne 24/7. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet
velociraptor skrev (1 time siden):

Å trene som gravid for å kunne ta nakenbilder etter fødsel må være det tristeste jeg har lest 😵‍💫 Jeg vil dessverre tro det er snakk om bilder med den nye rekvisitten.

Sant nok, hva er vel vitsen med å skaffe seg en baby hvis man ikke kan bruke den til noe. 🥴

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Klarer man å trille barnevogn og å gå gatelangs to dager etter keisersnitt?

Hun sier på snap at hun hadde vondt for å gå to dager etter fødselen, men var ute og trillet.

• Liker 2
Skrevet
velociraptor skrev (På 11.5.2024 den 9.16):

De fleste du - er nå tydeligvis ganske mange som er enige med meg også her ☺️ 

Uansett føler jeg meg helt trygg på at du har rett i at det blir rikelig med vulgære kroppsfikserte bilder i tiden fremover også.

Jeg er nesten helt sikker på at disse  bildene skal tas av Elle eller noe annet innholdsløst dameblad. Elle elsker jo ha nakne kjendisdamer på forsiden, det var vel for ElleCamilla Phil sto naken på forsiden med babyen sin som accessoar. Så det er nok det som skal skje, sikkert svart/hvitt bilder og et portrettintervjue hvor hun forteller om fødsel og det nye livet.  

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Tough cookie skrev (22 minutter siden):

Hun sier på snap at hun hadde vondt for å gå to dager etter fødselen, men var ute og trillet.

Jeg klarte det iallefall ikke. 

Skrevet
kaiturid skrev (På 1.5.2024 den 7.34):

Tipper 100% keisersnitt. Tenkte at hodeformen til gutten var veldig fin. Ser som regel litt annerledes ut etter fødsel.

Jeg har født 5 barn vaginalt,og alle 5 har hatt helt rundt hode,ingen rare former eller at det har blitt rundt etter noen timer,men rundt og vanlig som med en gang de kom ut😊

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Dojakitty skrev (15 minutter siden):

Jeg klarte det iallefall ikke. 

Hun fødte mandag morgen og ble sendt hjem onsdag, og det er vel tidlig når man har hatt keisersnitt?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Katinkalille skrev (1 minutt siden):

Jeg har født 5 barn vaginalt,og alle 5 har hatt helt rundt hode,ingen rare former eller at det har blitt rundt etter noen timer,men rundt og vanlig som med en gang de kom ut😊

Min gutt er også født vaginalt, og hodeformen var rund og normal fra første dag.

Endret av Tough cookie
  • Liker 5
Skrevet
Tough cookie skrev (46 minutter siden):

Det er jo høyst individuelt.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Tough cookie skrev (1 time siden):

Det hadde jeg ingen problem med! 
Hun sa jo også at hun gikk veldige sakte. Og de anbefaler jo deg å være i bevegelse etter eventuelt et keisersnitt- for å unngå blodpropp blant annet..

Og jeg var hjemme 36 timer etter mitt keisersnitt med siste!

Men, har hun sagt at hun hadde keisersnitt da? Ikke hørt eller lest noe om det

Endret av M.G.E
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Tough cookie skrev (32 minutter siden):

Hun fødte mandag morgen og ble sendt hjem onsdag, og det er vel tidlig når man har hatt keisersnitt?

Aner ikke hvordan det er nå men jeg fikk ikke reise hjem etter to dager. Hun har nok født vaginalt. Er jo ingen som vet heller 

Endret av Dojakitty
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest winterchild
Skrevet

Vadå snill bebis som aldrig gråter 🫠🫠🫠.. det är bebisens sätt att kommunicera att gråta. Det att Sophie's bebis inte har gråtit förutom då han blev fött hade jag tyckt var obehagligt faktiskt. Är säkert inte farligt men jag är van att mina bebisar skriker ner hela nabolaget 👌🤣

Skrevet
Tough cookie skrev (52 minutter siden):

Husk at hun har tatt rundt 25 operasjoner og er særs godt vandt til narkose, smerter og sting. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Spiller det så stor rolle om hun har født normalt eller om det er keisersnitt? Kan noen forklare meg hvorfor det er så viktig å vite dette?

• Liker 26
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
winterchild skrev (30 minutter siden):

Vadå snill bebis som aldrig gråter 🫠🫠🫠.. det är bebisens sätt att kommunicera att gråta. Det att Sophie's bebis inte har gråtit förutom då han blev fött hade jag tyckt var obehagligt faktiskt. Är säkert inte farligt men jag är van att mina bebisar skriker ner hela nabolaget 👌🤣

Tyder vel heller på at barnets behov blir hele tiden møtt så det er ingen gunn til å gråte.

GUD BEDRE for en svartmaling, folk er jo ikke riktig bevarte, sitter å glor på snapchat med lupe omtrent, og plukker ifra enhver uttalelse som analyseres opp og ned i mente.

Disse trådene om influensere er f*en so skremmende lesning til tider og det er det visse folk i trådene som står for!

Endret av Hatsumomo
  • Liker 29
  • Nyttig 6
Skrevet
winterchild skrev (23 minutter siden):

Babyen min var også slikt. Hadde jo lyder som signalisere mat osv, men tok noen uker før første hylekule. Kan si at dette gikk over 😅

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
winterchild skrev (27 minutter siden):

Min første gråt knapt. Så lenge hun fikk mat og kos så var hun fornøyd. Ingen barn er like 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...