Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Klink skrev (40 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke hvordan SE skal takle å være forelder.
Likevel skjønner jeg ikke relevansen for det du skriver. Mange begynner prøvingen når første er rundt ett år eller litt yngre  og rundt to års aldersforskjell er veldig vanlig på søsken. 

Ja det forstår jeg mange gjør, men mange kombinerer ikke barn med den livsstilen SE har heller. Og hun snakker om det som at hun allerede FØR barnet er et år vil være trygg på om hun vil takle en til. 
Dette er snakk om ei jente som ikke har gjort annet enn å dyrke seg selv, hun har også uttalt at hun egentlig aldri har hatt lyst på barn. 
 

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (1 time siden):

Jeg skjønner heller ikke hvordan SE skal takle å være forelder.
Likevel skjønner jeg ikke relevansen for det du skriver. Mange begynner prøvingen når første er rundt ett år eller litt yngre  og rundt to års aldersforskjell er veldig vanlig på søsken. 

Men hun sa at hun helst ville ha kun 1 års aldersforskjell, eller? Må se igjen.. I tilfelle må hun jo bli gravid når denne babyen er 3 måneder. Da rekker hun ikke lang tid uten å være gravid, som hun ville. Men jeg må ha misforstått. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisamaia skrev (4 minutter siden):

Men hun sa at hun helst ville ha kun 1 års aldersforskjell, eller? Må se igjen.. I tilfelle må hun jo bli gravid når denne babyen er 3 måneder. Da rekker hun ikke lang tid uten å være gravid, som hun ville. Men jeg må ha misforstått. 😊

Hmm.. Hørte på nå. Hun sa de ville begynne å prøve når babyen er under 1 år (hvis de ikke opplever noen store utfordringer ", så det kan jo bety alt mellom 1-11 måneder etter fødsel. Men så skriver hun" jeg vil være litt ikke-gravid også. ett år cirka, litt mindre". Derav tolket jeg det dithen at babyen er 3 måneder når de skal tenker å prøve. 🤷‍♀️😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisamaia skrev (7 timer siden):

Men hun sa at hun helst ville ha kun 1 års aldersforskjell, eller? Må se igjen.. I tilfelle må hun jo bli gravid når denne babyen er 3 måneder. Da rekker hun ikke lang tid uten å være gravid, som hun ville. Men jeg må ha misforstått. 😊

3 måneder etter fødsel var ambisiøst! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisamaia skrev (7 timer siden):

Hmm.. Hørte på nå. Hun sa de ville begynne å prøve når babyen er under 1 år (hvis de ikke opplever noen store utfordringer ", så det kan jo bety alt mellom 1-11 måneder etter fødsel. Men så skriver hun" jeg vil være litt ikke-gravid også. ett år cirka, litt mindre". Derav tolket jeg det dithen at babyen er 3 måneder når de skal tenker å prøve. 🤷‍♀️😊

Hvis hun vil være litt ikke gravid, ett år cirka, litt mindre, så betyr vel det at hun vil vente med prøvingen i  ca ett år eller mindre. 

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (8 timer siden):

Ja det forstår jeg mange gjør, men mange kombinerer ikke barn med den livsstilen SE har heller. Og hun snakker om det som at hun allerede FØR barnet er et år vil være trygg på om hun vil takle en til. 
Dette er snakk om ei jente som ikke har gjort annet enn å dyrke seg selv, hun har også uttalt at hun egentlig aldri har hatt lyst på barn. 
 

Vel, jeg hadde ikke lyst på barn, og uttalte det ofte, helt til jeg ombestemte meg da jeg passerte 30 - akkurat det klarer jeg ikke å se at er så kritikkverdig.

Heller ikke å ønske seg to tette. Er da mange som gjør det, uten å ane hva de går til. 

Livsstilen hennes er en annen (og svært problematisk) sak.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes ikke SE høres noe særlig annerledes ut enn førstegangsfødende flest.. noen har jo ikke hatt lyst på barn, og sagt det høyt tilogmed men så er den en klokke inni oss damer som plutselig kanskje påvirker oss. Det må å få barn å ønske barn kan kom ganske plutselig hos mange.

At hun har lyst på flere med engang før første er født er jo bare tegn på ett ønske om en fint fam liv og at man er litt babysyk kanskje? Mange jeg kjenner har sagt det samme, noen har kjørt på med tette selvom det er slitsomt -for å få de nær i alder og velger en slitsom periode fremfor pauser i mellom slagene og høyere avstand mellom søsken. Andre får så nok med natt amming og bare det å komme gjennom dagen levende at man ikke greier å tenke på ny baby. Ofte så har man mye tanker før baby nr1 kommer og ofte er man ikke forberedt men alt dette må jo erfares..  å her sitter jo mange med både 1,2,3 og 4 kanskje flere barn som vet så godt hvor hardt det kan være og med hennes livsstil så virker det uoverkommelig, og at hun ikkke innser det selv er ikke så rart. 
Når jeg hører henne snakke hører jeg en som ikke har peiling og ikke aner hva hun har i vente, så lengr hun velger å skal ta del i babytiden både natt og dag, da. 
 

mye mulig de løser dette fam livet annerledes enn en tradisjonell norsk A4 fam, hun snakker om ut i jobb i mai pga kampanjer og innspilling osv, da snur de i basicly rollene litt og hun er den som er tilbake på jobb mens han sitter hjemme å «ammer» og har primær omsorg. 
kan hente SE syns det er helt fint og kan føde flere å la han gå hjemme med alle pluss at de får en nanny.. spørsmålet da er jo hvor mye typen hennes orker av det i lengden? Om det var det HAN så for seg selvom han nå vet han skal gå hjemme i mange mnd. Han er jo ikke forberedt han heller på en måte. Ingen av de vet jo hva de går til.

så alt de sier og alt de tenker om hvordan ting blir og skal være er jo sånn ønsketanker før realiteten treffer. 
Er jo mye mulig SE skjønner at oi er må jeg virkelig ofte mye, blir spennende å se hvordan hun takler tiden fremover og hvordan typen reagerer på at hun igjen og igjen drar ut av heimen å lar han sitte gjen med først 1 så kanskje 2 barn. 
Tipper han også trenger å være sosial, trene å drive med sitt etter jobb når den tid kommer igjen.

syns ikke man bør legge så mye vekt på hva hun sier for hun vet åpenbart ikke hva som skal treffe henne. Hun er forelsket, babyen krever ingenting enda, bare en mage som er koselig å stryke på osv og alt er bare rosa skyer foreløpig. 
 

jeg håper for baby H sin del at hun som de fleste av oss her inne ser hva som skal til når baby kommer å krever sitt, å trekker seg litt tilbake fra Some og prioriterer fam livet. Ikke bare produsere barn til kjæresten som skal fungere som Nanny og far, kanskje blir lei å går..  er spent på fremtiden her, ønsker henne alt godt iallefall💕

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (9 timer siden):

Hun klarer jammen meg å fremstå som trashy uansett hva hun foretar seg. Det er helt utrolig.

Selvsentrert…til de grader!!!

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 time siden):

Vel, jeg hadde ikke lyst på barn, og uttalte det ofte, helt til jeg ombestemte meg da jeg passerte 30 - akkurat det klarer jeg ikke å se at er så kritikkverdig.

Heller ikke å ønske seg to tette. Er da mange som gjør det, uten å ane hva de går til. 

Livsstilen hennes er en annen (og svært problematisk) sak.

Men da du ombestemte deg huket du ikke bare tak i en eks fra tenårene og la en plan for å lage en flokk med barn?

Sier bare at det er mye som virker lite gjennomtenkt fra hennes side. Hun lever i en slags drømmeverden og ser for seg å kunne leve det samme livet hun gjør nå, selv med baby «på slep». 
Hun har ikke tid til å være hjemme i permisjon med den nyfødte lengre enn 6uker eller noe, men å gå gravid med 5minutters mellomrom er noe hun fint kan se for seg 🤷🏼‍♀️

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (1 time siden):

Men da du ombestemte deg huket du ikke bare tak i en eks fra tenårene og la en plan for å lage en flokk med barn?

Sier bare at det er mye som virker lite gjennomtenkt fra hennes side. Hun lever i en slags drømmeverden og ser for seg å kunne leve det samme livet hun gjør nå, selv med baby «på slep». 
Hun har ikke tid til å være hjemme i permisjon med den nyfødte lengre enn 6uker eller noe, men å gå gravid med 5minutters mellomrom er noe hun fint kan se for seg 🤷🏼‍♀️

Er flere skandaler og begivenheter på vei! Bursdager, ny graviditet, SE forlover seg, SE gifter seg og SE skiller seg. Inntektene er sikret for mange år fram i tid! 
Ser for meg denne» Trodde livet skulle bli det samme etter fødsel-slik ble det ikke!»

Endret av Klink
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 timer siden):

Hvis hun vil være litt ikke gravid, ett år cirka, litt mindre, så betyr vel det at hun vil vente med prøvingen i  ca ett år eller mindre. 

Hmm okei. Jeg tolker hverken det hun sier eller det som står skrevet her slik. 🤷‍♀️😊 Er det bare meg? 

Screenshot_20240405_111733_com.snapchat.android.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke bare SE nok en gang som forbildene sine Kardashian/Jenner, da?

En berg og dalbane av romantiske relasjoner og drama, produksjon av barn som fungerer som accessoaret til mor i some og på events, men som ellers oppdras av nannier mens mødrene poster soft porr i some og «bygger karriere»? 


 

Jeg ser selvfølgelig at dette er forutinntatt av meg, og utelukkende bygger hvordan hun har tedd seg så langt i livet. Kanskje hun blir verdens beste og mest tilstedeværende mamma, og da skal jeg i så fall spise ordene mine.

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
personvern og sikkerhet
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaisamaia skrev (56 minutter siden):

Hmm okei. Jeg tolker hverken det hun sier eller det som står skrevet her slik. 🤷‍♀️😊 Er det bare meg? 

Screenshot_20240405_111733_com.snapchat.android.jpg

Dårlig kommunikasjon fra hennes side. Hun blander tiden hun vil gå uten å gå gravid med spørsmålet.

Men skal man ta som utgangspunkt i at hun her tilsynelatende skal svare på et spørsmål fra en følger om hvor lang tid hun vil ha mellom barna sine, så er jeg enig med deg - hun svarer ett år, kanskje litt mindre. Det vil i så fall si at de begynner å prøve på nestemann nesten umiddelbart.

Jeg tipper at hun skriver så elendig som hun gjør for å skape spekulasjoner.

Så nå er også et potensielt barn nr to allerede blitt et tema for sexfikserte, selvforherligende plastic fantastik med filter-bedriftseier i Sophie Elise AS.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisamaia skrev (1 time siden):

Hmm okei. Jeg tolker hverken det hun sier eller det som står skrevet her slik. 🤷‍♀️😊 Er det bare meg? 

Screenshot_20240405_111733_com.snapchat.android.jpg

Jo enig i at måten hun svarer på gjør at det virker som hun vil prøve med en gang. Siden jeg vet (og tipper SE vet) at det tar seks uker med blødning etter fødsel,  at man ikke nødvendigvis får tilbake eggløsning med en gang , at man tre mnd etter fødsel stort sett har nok med babyen så tror jeg hun mente tiden det tar før hun starter prøvingen da det er det mest logiske å tro. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolker det også som at hun ønsker at barna skal ha et år cirka, litt mindre, i aldersforskjell. Men kan jo godt være hun bare sier det for at det skal oppstå diskusjon og overskrifter. 
 

Er det ikke slik at det er mye mindre sannsynlig å bli gravid mens man ammer, eller er det bare en myte?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sinccis skrev (3 minutter siden):

Tolker det også som at hun ønsker at barna skal ha et år cirka, litt mindre, i aldersforskjell. Men kan jo godt være hun bare sier det for at det skal oppstå diskusjon og overskrifter. 
 

Er det ikke slik at det er mye mindre sannsynlig å bli gravid mens man ammer, eller er det bare en myte?

Tror ikke man skal bruke amming som prevensjon iallfall 😅 men jeg syns også å huske det… 

SE sier hun vil prøve å amme, men også gi flaske. Åpenbart siden det er far som skal ha hele permisjonen. Er ikke sikkert det blir morsmelk så lenge. Hvis far er med barnet stort sett hele dagen så må hun pumpe regelmessig for å holde produksjonen oppe. 
Men hvem vet, kanskje store pupper er motivasjon nok til å holde på melka så lenge som mulig 🤪

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sinccis said:

Tolker det også som at hun ønsker at barna skal ha et år cirka, litt mindre, i aldersforskjell. Men kan jo godt være hun bare sier det for at det skal oppstå diskusjon og overskrifter. 
 

Er det ikke slik at det er mye mindre sannsynlig å bli gravid mens man ammer, eller er det bare en myte?

Det er en myte egentlig. Men noen (mange?) mister mensen i hele eller deler av perioden de ammer, fordi de ammer. Ikke mens = ikke eggløsning = kan ikke bli gravid (før første eggløsning som jo er før første mens, noe som har tatt en del folk på senga såvidt jeg har skjønt)

Får man mensen tilbake kan man bli gravid selv om man ammer. 

 

Jeg tolket og svaret hennes som at hun svarer "Ett år ca" på innsenders spørsmål om ønsket aldersforskjell på barna. Men at hun forklarer litt først, inkludert det med å være litt ikke gravid.

 

Forøvrig tenker jeg at det er bra for de fleste at de ikke legger ut alt de tenker som førstengangsgravid i sosiale medier :) Man tror og håper og tenker og planlegger mye som det er vanskelig å sette seg inn i før barnet er der. Og så er det jo så mange faktorer man ikke bestemmer selv. Sånn er det jo for de fleste. 

Har og noen venner som var veldig innstilt på at livet ikke skulle bli for forandret av baby og der de klarte det faktisk i stor grad, mer enn jeg og mange andre venner. Men det var litt på grunn av at de hadde flaks med relativt enkel baby som sov mye, og litt fordi at de mange ganger satte egne behov foran barnets. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettverk har jo også mye å si. Det er lettere å ha mer frihet hvis man har masse familie som stiller opp eller råd til å kjøpe hjelp. Ganske selvfølgelig men ja :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...