Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Isild skrev (3 minutter siden):

Tror hun får tidenes wakeup-call når hun finner ut at baby ikke er en dukke med av og på-knapp. Håper virkelig at dette går mye bedre enn fryktet. Men Sophie Elise er en av de siste jeg har sett for meg er moden nok for morsrollen. Som du sier så er det den største oppgaven i livet, og det krever det aller meste av tiden, kroppen og energien - lenge! 

Nettopp. Man vet heller aldri hva slags barn man får og hvor mye det vil kreve. 
 

småbarnstiden er krevende til vanlig, men kan bli ekstra tøff og ekstra lang dersom man får et barn med spesielle behov.

 

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Dagbladet nå: hun måtte droppe bryllupsfesten til foreldrene fordi hun måtte tilbake til hotellet å lage baby….og det kunne hun ikke gjort etter festen, altså noen timer senere? 

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (4 timer siden):

Det at hun sier at hun ikke har tenkt å forandre seg for babyen sier mye om hvor dårlig forberedt hun er. 
Man er nødt å legge opp livet sitt etter babyen og dens behov i starten, sånn er det bare.
Det er snakk om et sårbart nytt lite menneske som er 100% avhengig av sine omsorgspersoner, så hun er nødt å legge sitt eget til sides. 
Jeg ser for meg at hun tenker hun bare kan ha baby på armen mens hos frisør, baby i bilstolen mens hun trener, baby i barnevogna mens hun er på café med venninner osv, men det er ikke en accessorie, babyen har behov og de behovene må hun som mor ivareta der og da, ikke når det måtte passe henne best  

 

Ikke vasker hun leiligheten selv, ikke lager hun mat selv ( foruten om enkle frokoster), ikke vasker hun håret selv engang. Men jeg sliter veldig med å se henne uten en «nanny» på slep. Hun har vært flink til å opprettholde trening under svangerskapet, det skal hun ha- men noe må hun jo fylle hverdagen med etter at festing og tjo og hei naturlig nok måtte vike. 
Nå har hun 100 % oppmerksomheten rettet mot seg- og nyter nok dette maks nå. Iom at hun poster mye oftere nå på slutten, tyder nok det også på at det stemmer det hun sier, om at hun får mye fine tilbakemeldinger nå. Fra følgere som har endret syn på henne og bla bla.  Men jeg lurer veldig på hvilken aldersgruppe hovedvekten av følgerne hennes er nå? Sett ut fra meldingene hun publiserer, kan det virke som det er damer på 50+ og unge, barnløse kvinner i begynnelsen av 20-årene. 

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (30 minutter siden):

Ikke vasker hun leiligheten selv, ikke lager hun mat selv ( foruten om enkle frokoster), ikke vasker hun håret selv engang. Men jeg sliter veldig med å se henne uten en «nanny» på slep. Hun har vært flink til å opprettholde trening under svangerskapet, det skal hun ha- men noe må hun jo fylle hverdagen med etter at festing og tjo og hei naturlig nok måtte vike. 
Nå har hun 100 % oppmerksomheten rettet mot seg- og nyter nok dette maks nå. Iom at hun poster mye oftere nå på slutten, tyder nok det også på at det stemmer det hun sier, om at hun får mye fine tilbakemeldinger nå. Fra følgere som har endret syn på henne og bla bla.  Men jeg lurer veldig på hvilken aldersgruppe hovedvekten av følgerne hennes er nå? Sett ut fra meldingene hun publiserer, kan det virke som det er damer på 50+ og unge, barnløse kvinner i begynnelsen av 20-årene. 

Jeg undres også veldig på hvem hun appelerer til nå. Jeg har ikke fulgt henne veldig tett, men av det jeg har fått med meg, så er det alltid bar mage som det strykes på - med sexylook og halvåpen munn. Leppene har av en eller annen grunn blitt et stort tema og STORE. Hun vrikker og vrir seg. Hun har laget kosebinge med kjæresten, og prater bare lull om tiden som venter. Alt er bare meg, meg, meg, mens hun snubler "sexy" rundt med mobilen i hånda. 

Kan ikke forstå at dette er relevant for andre gravide på noen som helst måte. 

 

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen skal oppdateres på Snapchat, så det blir en bra start på eksponeringen av livet til barnet ☺️

Edit: dele FRA fødselen, mente så klart ikke HELE fødselen.

IMG_4800.png

Endret av Sinccis
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (3 minutter siden):

Fødselen skal oppdateres på Snapchat, så det blir en bra start på eksponeringen av livet til barnet 😊

IMG_4800.png

Hun skriver jo ærlig talt ikke at hun skal dele fødselen. Bare at det er der hun kommer til å dele først. Man trenger ikke å vri og vende på alt som blir skrevet. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (11 timer siden):

Til å være så selvutnevnt smart, så fremstår hun totalt naiv ift det som venter nå ja. Hun romantiserer det veldig, og alt skal bare bli kosemose. Får håpe kjæresten er verdens mest tålmodige og energiske mann, for det vil nok bli krevende for han å få TO barn, for det er nok sånn det blir. SE kommer til å bli svært mye å ha med å gjøre. 

Hva er det han jobber med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aintnofun skrev (1 time siden):

Hun skriver jo ærlig talt ikke at hun skal dele fødselen. Bare at det er der hun kommer til å dele først. Man trenger ikke å vri og vende på alt som blir skrevet. 

Hun skriver dele fra fødsel? 

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (9 minutter siden):

"Dele fra fødsel", "FØLG FØDSEL OG ALT HER". Store bokstaver. Jeg vil tenke at det betyr at hun skal nettopp det da, dele fødselen. Om ikke live, så hele prosessen. Barnet er ikke en egen person før hun bestemmer at den er det. Men navnet skal ut. Og det har mange ventet i spenning på. 331 000 følgere. 

Hva annet betyr det? Hun skriver det jo rett fram. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (20 minutter siden):

Hun skriver dele fra fødsel? 

Ja, men ikke at hun skal dele fødselen. Kan være så enkelt at hun mener at det er der hun kommer til å dele første bilde fra fødestua. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aintnofun skrev (14 minutter siden):

Ja, men ikke at hun skal dele fødselen. Kan være så enkelt at hun mener at det er der hun kommer til å dele første bilde fra fødestua. 

Ja så dele fødselen sin. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (50 minutter siden):

Hva er det han jobber med?

Han er student.

Aintnofun skrev (23 minutter siden):

Ja, men ikke at hun skal dele fødselen. Kan være så enkelt at hun mener at det er der hun kommer til å dele første bilde fra fødestua. 

Hun har svart mer utfyllende på Snapchat nå. Hun kommer altså til å dokumentere mye fra fødselen og legge ut i etterkant, hun tror ikke at hun kommer til å dokumentere hele fødselen live.  

Endret av Sinccis
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sinccis skrev (3 timer siden):

hun tror ikke at hun kommer til å dokumentere hele fødselen live.  

Og takke fanden for det. Det er mer enn nok med at hun lot TV2 bli med inn på operasjonsstua da hun opererte rumpa for andre gang og tjente noen kronasjer på det.

  • Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppriktig bekymret. Dette er et menneske som ikke engang gidder å vaske sitt eget hår, hvordan skal hun være i stand til å sette et hjelpeløst lite menneskes behov foran sine egne 24/7? Det kommer aldri til å gå bra.

  • Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier at de ønsker to tette. Og at hun da må bli gravid igjen når denne babyen er under et år. 
Hun sier også at hun må se an hvor krevende det blir, men hva rekker man å ha opplevd innen barnet er 1 år?

Min sønn var en veldig grei baby, når jeg først knakk koden. Trodde jeg…. Når han var urolig ville han ikke bli båret og holdt sånn man tenker babyer vil, jeg fant ut at han trivdes best når han fikk ligge i fred. Og da gikk det mye lettere. Han var en del syk (ØNH) og han slet litt med mat (refluks), men alt i alt vil jeg si at tiden før han ble et år var ganske grei. Da kunne jeg fint tenkt meg et tett barn til. 

Det begynte først å bli utfordrende da han ble mer mobil. Han var en aktiv liten gutt som ikke var redd for noe. Det viste seg bekymring for utviklingen hans da han var 1,5år gammel og det viste seg at han hadde barneautisme og psykisk utviklingshemming. 
Han er tidlig tenår nå og har veldig god utvikling, men de årene har vært BEINTØFFE. En annen veldig tung og vond ting med å ha et barn med autisme er at du ikke får den nærheten, kjærligheten og responsen som andre barn gir, og det er ekstremt tøft å stå i følelsesmessig. Heldigvis for meg så får jeg kjærlighet og respons fra gutten min nå og jeg vet han elsker meg ❤️

poenget mitt er at man kan ikke vite før babyen er et år gammel om man vil takle å ha to. Man skal da gå gravid i en ganske tøff tid når den lille begynner å utforske verden mer på egenhånd. Man skal også ha en bitteliten mens den eldste er i trassalder og man vet faktisk ikke hva slags barn man får. 
SE påberoper seg mange lidelser så da er hun vel i faresonen for å få et barn med spesielle behov 🤷🏼‍♀️ anyways, hun kan gå på en kjempesmell i forsøket på å lage en insta-pictureperfect-family 

Det hjelper heller ikke hvor mange ultralyder hun har tatt, det er så mye man ikke kan se på ultralyd. 
 

  • Liker 11
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lorieen skrev (Akkurat nå):

Jeg er oppriktig bekymret. Dette er et menneske som ikke engang gidder å vaske sitt eget hår, hvordan skal hun være i stand til å sette et hjelpeløst lite menneskes behov foran sine egne 24/7? Det kommer aldri til å gå bra.

Hun er allerede i gang med å intervjue nannyer 🫣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (2 minutter siden):

Hun sier at de ønsker to tette. Og at hun da må bli gravid igjen når denne babyen er under et år. 
Hun sier også at hun må se an hvor krevende det blir, men hva rekker man å ha opplevd innen barnet er 1 år?

Min sønn var en veldig grei baby, når jeg først knakk koden. Trodde jeg…. Når han var urolig ville han ikke bli båret og holdt sånn man tenker babyer vil, jeg fant ut at han trivdes best når han fikk ligge i fred. Og da gikk det mye lettere. Han var en del syk (ØNH) og han slet litt med mat (refluks), men alt i alt vil jeg si at tiden før han ble et år var ganske grei. Da kunne jeg fint tenkt meg et tett barn til. 

Det begynte først å bli utfordrende da han ble mer mobil. Han var en aktiv liten gutt som ikke var redd for noe. Det viste seg bekymring for utviklingen hans da han var 1,5år gammel og det viste seg at han hadde barneautisme og psykisk utviklingshemming. 
Han er tidlig tenår nå og har veldig god utvikling, men de årene har vært BEINTØFFE. En annen veldig tung og vond ting med å ha et barn med autisme er at du ikke får den nærheten, kjærligheten og responsen som andre barn gir, og det er ekstremt tøft å stå i følelsesmessig. Heldigvis for meg så får jeg kjærlighet og respons fra gutten min nå og jeg vet han elsker meg ❤️

poenget mitt er at man kan ikke vite før babyen er et år gammel om man vil takle å ha to. Man skal da gå gravid i en ganske tøff tid når den lille begynner å utforske verden mer på egenhånd. Man skal også ha en bitteliten mens den eldste er i trassalder og man vet faktisk ikke hva slags barn man får. 
SE påberoper seg mange lidelser så da er hun vel i faresonen for å få et barn med spesielle behov 🤷🏼‍♀️ anyways, hun kan gå på en kjempesmell i forsøket på å lage en insta-pictureperfect-family 

Det hjelper heller ikke hvor mange ultralyder hun har tatt, det er så mye man ikke kan se på ultralyd. 
 

Jeg skjønner heller ikke hvordan SE skal takle å være forelder.
Likevel skjønner jeg ikke relevansen for det du skriver. Mange begynner prøvingen når første er rundt ett år eller litt yngre  og rundt to års aldersforskjell er veldig vanlig på søsken. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ada@ skrev (11 timer siden):

I Dagbladet nå: hun måtte droppe bryllupsfesten til foreldrene fordi hun måtte tilbake til hotellet å lage baby….og det kunne hun ikke gjort etter festen, altså noen timer senere? 

Hun klarer jammen meg å fremstå som trashy uansett hva hun foretar seg. Det er helt utrolig.

  • Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en av diagnosene Sophie Elise har sagt at hun har - og i motsetning til mange av de andre virker den helt riktig. Men når man gjør det å stadig forandre utseendet til et levebrød, er det nok ikke så lett å bli motivert for å bli bedre av den.

Ellers kan jo mye rart skje når man får barn. Det kan gå til helvete, som mange her tror. Og det er også en liten mulighet for at hun vil se sønnen sin, som hun elsker, med trekk som ligner de hun har operert bort hos seg selv, og se hvor vakker han er, og hvor vakker hun var før hun begynte å operere bort alt.

Usannsynlig at det endrer radikalt på hennes egne problemer, men det er en fin og riktig tanke som godt kan tenkes å streife henne.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/kEqdBB/body-dysmorphic-disorder-pasientene-skal-ha-rett-til-korrekt-behandling

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...